Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Caribrod, jedna ispravka, ja nisam sumnjao da ce Pakovrace biti gotovo na vreme, cak sam i sa Altariom tamo imao opkladu da hoce, koju je doduse mozda i on dobio jer je pustanje odlozeno mesec dana kasnije. Ono sto smo sumnjali i kritikovali je da do Pozege nece biti gotovo do obecanog decembra 2021., i isto su nas u pocetku neki tako napadali, da bi sada kada je izvanicno da ce kasnjenje biti bar godinu dana, i oni dosli na nas stav. Ja ne kazem da je nemoguce da se ovo zavrsi do kraja godine, samo sam malo skeptican zbog par tacaka, ali bar sto se mene tice, meni nikako nije uporediva ni dinamika, ni bilo sta, radova Pakovraca i ovde. Ali dobro, vec za par meseci, sredinom leta bice jasno dal je do kraja godine realno ili ne, sad je to jos daleko po meni da se kaze, ima jos dosta radova.
 
А од тих 100 000 колико чине Видиковац, Лабудово брдо, Петлово брдо и Скојевско који свакако користе петљу Орловача? Ресник ће имати петљу на 2 километра од садашњег кружног тока. Једноставно, превише је уско, близу су пруга, ауто-пут (обилазница) и Кружни пут, тешко је ту направити неку нормалну петљу. Већ је спомињано како би се стварале колоне на изласку са ауто-пута (јер је би Кружни пут био преблизу), нешто слично као на Душановцу.

Какве везе имају ти надвожњаци преко ауто-пута? То су само надвожњаци, нису петље. Наравно, може се дискутовати да ли су потребни сви ти надвожњаци, али то нема никакве везе са петљама, тј. бројем укључења и искључења.

Уосталом, ово је пре свега транзитни пут. Његова улога је да омогући што бржи обилазак транзитног саобраћаја око Београда и не може да има петље на сваких 2-3 километара јер тако успорава саобраћај. Проблем локалног саобраћаја треба да решавају неке друге саобраћајнице које ће бити трасиране спрам потреба локалног саобраћаја. Слично као што је београдски железнички чвор грађен за потребе даљинског саобраћаја, а не локалног, београдског, и као такав не може бити замена за метро.
Заборавио си и Миљаковац, Канарево Брдо, па и Дедиње (део код Белог Двора) који су користили то старо укључење пре Ресника.

Апсолутно се слажем са тобом, ово није и не сме да буде замена за УМП и СМТ. Управо ова 3 наведена насеља, уз Бањицу, Степу, Јерковић ће имати озбиљне користи од повезивања СМТ-а директно са мостом на Ади и самим тим УМП-ом. Београду фале те ткзв трансверзале већ 20+ година али добро сада, нека друга тема.
 
Mozda je to egocentricno, ali ipak polazim od sebe: ja recimo zivim na Miljakovcu, a skoro svaki vikend odlazim u Vrcin koristeci taj kruzni put - od Manastira Rakovica (dok nisu zatvorili izlaz, a sada preko Resnika), pa kruznim putem do Bubanj potoka i na ap. To putovanje je ranije iznosilo oko 25 minuta, ako nema nekih vecih zastoja kod auto pijace, sada oko 30. Medjutim, po ovom projektu ja cu se sa Miljakovca ubuduce ukljucivati na novu obilaznicu tek na petlji Avala, dakle vec cu morati da predjem skoro polovinu distance do Bubanj potoka starom trasom. A od petlje Avala do petlje Bubanj potok je samo oko 4km, dakle jedino na tom parcencetu puta cu imati nekakvu ustedu vremena. Tako da, iako je teoretski za tu relaciju Rakovica - Vrcin nova obilaznica fenomenalno resenje, u praksi mogu da se nadam da cu ustedeti svega par minuta na celoj toj trasi. Jos je gora stvar sa izlaskom na Orlovaci, jer treba bar oko 10 minuta voznje kroz Kijevo i Petlovo brdo da bi se izaslo na tu stranu. A pominjem i ove vec sazidane beskorisne nadvoznjake od nicega do nigde jer je za jedno propisno ukljucenje na ap dovoljan nadvoznjak i po par prikljucaka sa obe strane, naravno i dovoljno prostora za lukove prikljucaka. Avalska petlja ce izgledati cool, to me raduje, ali verujem da bi jedan mnogo prostiji prikljucak blizu Resnika koristio daleko veci broj gradjana, pocevsi od mene. Znam, ne moze se svima ugoditi, to mi je jasno, ali ipak mislim da je moglo da se ucini vise da obilaznica ne koristi samo za tranzit, vec i da gradjanima ubrza ceste trase. Da i ne pocinjem opet o onom skretanju levo ka BG...
 
neces ti puno izgubiti ni ovako mozda jedan minut mada to tebi mozda jeste bitno ali nista mnogo duze
jer i da su napravili izlaz resnik on bi bio mozda 2 km prije petlje avala
sa rasterecenim kruznim putem trebi treba dva minuta do petlje a da ima petlje resnok trebao bi ti minut
sve u svemu i da je dva minuta ta 2 km nisi bas mnogo izgubio
ti si najvise izgubio dok cekas da se to zavrsi da se pusti kruzni i obilaznica
a kad to bude gotovo ti si bez problema u vrcinu za 20 minuta
 
OK, pustiće se Obilaznica uskoro... To što ćemo čekati na nadvožjak i voziti okolo naokolo, nema veze, navikli smo.
Da li znate u kakvom je stanju Tužni tok u Resniku? Ravniji je Mesec od njega...
Da li će se Kružni put posle svega ponovo kompletno renovirati? Ima li neko dojavu, bilo kakvu informaciju?
Posle ovoliko "bajpasova" i "novih trasa" (vodi se računa da se ne pogreši), on trenutno ne liči ni na šta.
 
A pominjem i ove vec sazidane beskorisne nadvoznjake od nicega do nigde

Vidiš kako subjektivno gledaš na stvari. Ti nadvožnjaci su sve samo ne beskorisni. Služe da poljoprivredna mehanizacija može da prođe sa jedne na drugu stranu auto-puta, jer znaš, postoje poljoprivredne površine sa obe strane i auto-put ne sme tu komuniaciju da prekida.

Na srećnijim koordinatama grade se čak i prelazi za živi svet, zamisli koliko bi ti tek to bilo "beskorisno".

Ne ulazim da li su Rakovica i Miljakovac možda trebalo sretnije da budu povezani na bgd obilaznicu, imajući u vidu cenu projekta i činjenicu da takvu infrastrukturu ovako siromašno društvo gradi jednom u veku, verovatno jesu, no svakako ne po cenu ukidanja tih prelaza koje krstiš kao "beskorisne". Znam da nije loša namera, više je u pitanju sjajan primer naše sklonosti da imamo stav i kad možda ne razumemo stvar (parafraziram, ublaženo :D , jedan stih iz pesme Hladnog piva).
 
Od pocetka gradnje ovog tunela ispod avalskog puta mi nije jasno zasto zemlju taloze ispred tunela na sred trase. Sutra ce svakako morati da je maknu odatle. Mogli su to odmah uraditi.
 
nije problem zemlja oni su vec nasuli dole oko obilaznice vecu kolicinu koju nece vracati
ali meni koji nisam gradjevinske struke nje jasno zasto se ovdje primjenjuje ovaj nacin gradnje tunela
cak i sam tunel mi nije jasan
po mojoj logici bi najbolje bilo napraviti nadvoznjak a umjesto tunela napraviti usjek sa skarpom 45 stepeni sto bi smanjilo troskove jer ne bi bilo tunela
e sad i ako bih znao da mora zbog nekoga razloga biti tunel zar ne bi bilo lakse sve otkopati pa izliti tunel pa opet zasuti tunel kao kod pirota
ovako prvo sipovanje pa zalivanje pa ploca pa otkopavanje dole a zakopavanje gore itd
e sad ako ima gradjevinski strucnjak da mi to moze pojasniti bio bih mu zahvalan
 
nije problem zemlja oni su vec nasuli dole oko obilaznice vecu kolicinu koju nece vracati
ali meni koji nisam gradjevinske struke nje jasno zasto se ovdje primjenjuje ovaj nacin gradnje tunela
cak i sam tunel mi nije jasan
po mojoj logici bi najbolje bilo napraviti nadvoznjak a umjesto tunela napraviti usjek sa skarpom 45 stepeni sto bi smanjilo troskove jer ne bi bilo tunela
e sad i ako bih znao da mora zbog nekoga razloga biti tunel zar ne bi bilo lakse sve otkopati pa izliti tunel pa opet zasuti tunel kao kod pirota
ovako prvo sipovanje pa zalivanje pa ploca pa otkopavanje dole a zakopavanje gore itd
e sad ako ima gradjevinski strucnjak da mi to moze pojasniti bio bih mu zahvalan
Nisam stručnjak, ali pokušavam da rezonujem. Odgovor je jednostavan. Kad bi prvo vršili iskop, pa betonirali tunel i vratili zemlju, kružni put (trenutna obilaznica) bi bio u prekidu, a znamo da tu ide sav kamionski saobraćaj na K10. Ovim izabranim rešenjem saobraćaj uopšte neće biti u prekidu. Kad urade recimo pola dužine tunela, zatrpaće taj deo i moći će da urade novi bajpas i tako će funkcionisati saobraćaj. Izabrano rešenje jeste komplikovanije, skuplje, ali neophodno zbog izuzetno prometne saobraćajnice.
 
nisam mislio da se otkopa sve pa betonira
otkopati 200m pa zavrsiti betoniranje i nasip pa onda ovih drugih 200m
ovo sipovanje sto se radi moze da bude samo ako postoji kliziste pa ne smiju otkopati nego ga stabilizuju pa otkopavaju
a to bi bio i raz;og sto nisu napravili usjek sa nadvoznjakom jer nije tlo stabilno
opet to je moje misljenje a nisam gradjevinac
 
Sinoć sam prolazio po mraku ovom tragedijom od mračnog, neobeleženog i rupama prošaranog kružnog puta. Samo zbog male brzine nema više i češće težih saobraćajnih udesa.
Sinoć je kolona ka AP zbog nekog udesa bila duga par kilometara.

Nisam siguran da li je reč o ovoj nesreći sa preminulim vozačem i samoubistvom drugog koji je nesreću izazvao, ali....

Ajde što kasne i kilave sa obilaznicom, ugradjuju se i sve ostalo...ali da ne mogu da iscrtaju linije, popune par kratera na kružnom toku i ostale rupe, dodaju par bandera sa rasvetom. Neodgovornost koju plaćamo ljudskim životima.
 
Vidiš kako subjektivno gledaš na stvari. Ti nadvožnjaci su sve samo ne beskorisni. Služe da poljoprivredna mehanizacija može da prođe sa jedne na drugu stranu auto-puta, jer znaš, postoje poljoprivredne površine sa obe strane i auto-put ne sme tu komuniaciju da prekida.

Na srećnijim koordinatama grade se čak i prelazi za živi svet, zamisli koliko bi ti tek to bilo "beskorisno".

Ne ulazim da li su Rakovica i Miljakovac možda trebalo sretnije da budu povezani na bgd obilaznicu, imajući u vidu cenu projekta i činjenicu da takvu infrastrukturu ovako siromašno društvo gradi jednom u veku, verovatno jesu, no svakako ne po cenu ukidanja tih prelaza koje krstiš kao "beskorisne". Znam da nije loša namera, više je u pitanju sjajan primer naše sklonosti da imamo stav i kad možda ne razumemo stvar (parafraziram, ublaženo :D , jedan stih iz pesme Hladnog piva).
Naravno da sam subjektivan, kao i svaki drugi zainteresovani gradjanin, a koji pritom nije i saobracajni inzenjer.

Prolazio sam danas bas tuda i gledao malo unaokolo. Ne vidim ti ja tamo nigde te tvoje poljoprivredne povrsine, barem ne vece od koje desetina ara. Streljana, djubre, stovariste, brda, prazna polja, sumarci, zbunje, jos djubreta. Ajd i da kazemo da se mozda tu ponegde i krije poneka njivica zatrpana talogom izduvnih gasova. Recimo da ima i celih 20 njiva. I da svakog dana 20 poljoprivrednika mora da kruzi cela 2km traktorom, dakle jedan nadvoznjak na tom mestu ukupno ustedi 40km nepotrebne voznje. A uporedimo to recimo sa 1000 vozila minimum koja dnevno izadju iz Resnika, Rakovice i drugih mesta i takodje moraju da kruze dodatna 2km. Dakle, pricamo o redu velicine dodatno predjenih 2000km dnevno. I sta je onda korisnije?

Znam da je nemoguce "svima ugoditi", ali neki opsti javni interes mora da bude podredjen najvecem broju gradjana ili najvecoj opstoj koristi, kada se vec trose zajednicke pare. Zar ne?

Btw, ti prelazi za zivotinje su sjajna stvar, prvi put sam ih video u Sloveniji i odusevljen sam tom idejom, posebno tamo gde autoput preseca stanista bogata divljim zivotinjama. Kod nas su one nazalost odavno istrebljene (barem tamo kuda prolaze autoputevi). Mozda tako nesto kod nas bude imalo smisla jednog dana kada se mreza puteva bude sirila ka Crnoj Gori, i to cu svim srcem podrzati.

Hladno pivo vise pijem nego sto slusam ;).
 
Ništa čudno za Srbiju. Putevi su nam užasni, kao i sve oko njih. Miljama iza npr Hrvatske u koju bi trebalo da se ugledamo.

Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
 
Sinoć sam prolazio po mraku ovom tragedijom od mračnog, neobeleženog i rupama prošaranog kružnog puta. Samo zbog male brzine nema više i češće težih saobraćajnih udesa.
Sinoć je kolona ka AP zbog nekog udesa bila duga par kilometara.

Nisam siguran da li je reč o ovoj nesreći sa preminulim vozačem i samoubistvom drugog koji je nesreću izazvao, ali....

Ajde što kasne i kilave sa obilaznicom, ugradjuju se i sve ostalo...ali da ne mogu da iscrtaju linije, popune par kratera na kružnom toku i ostale rupe, dodaju par bandera sa rasvetom. Neodgovornost koju plaćamo ljudskim životima.
Prolazim često kružnim putem i situacija je tamo očajna. Put je pun zakrpa koje se iznova otvaraju, neosvetljen, kružni tok u Resniku je pun kratera, jako opasan za noćnu vožnju. Valjda će ga celog renovirati kada puste obilaznicu. U katastrofalnom je stanju, zreo je za kompletnu rekonstrukciju
 
Znam da je nemoguce "svima ugoditi", ali neki opsti javni interes mora da bude podredjen najvecem broju gradjana ili najvecoj opstoj koristi, kada se vec trose zajednicke pare. Zar ne?

Naravno da ne. Zaštita zatečenih prava manjine, kada im sa AP deliš prilaz posedu, je apsolutno deo korpusa osnovnih ljudskih prava i poštovanje toga je imperativ čak i za karikature od društava. Kada bi gledali samo interes većine, svet bi bio jedno tužno mesto, u kome bi vladalo isključivo pravo jačeg, a pravda tu ne bi stanovala.

Ukratko, na drugi način rečeno: ne diraj ti te nadvožnjake, a ako vama Rakovčanima i Miljakovčanima treba bolji izlaz na AP, izvolite mrdnuti pozadinom i organizujte neki protest/blokadu/šta-ti-ja-znam-šta, kad već niste bili organizovani i delatni u vreme javnog uvida. Šanse sada jesu male, ali nisu nepostojeće.

Od kuknjave nema selameta. Kada nas (ostale beograđane) ganete u čuku, možda vas i podržimo (ili, ako primenimo tvoj princip interesa većine, onda ko vas h*be ;))
 
Poslednja izmena:
Iznad ulaza u tunel Straževica(strana ka Orlovači) se betonira nešto.
IMG20220221102334.jpg
 
Naravno da ne. Zaštita zatečenih prava manjine, kada im sa AP deliš prilaz posedu, je apsolutno deo korpusa osnovnih ljudskih prava i poštovanje toga je imperativ čak i za karikature od društava. Kada bi gledali samo interes većine, svet bi bio jedno tužno mesto, u kome bi vladalo isključivo pravo jačeg, a pravda tu ne bi stanovala.

Ukratko, na drugi način rečeno: ne diraj ti te nadvožnjake, a ako vama Rakovčanima i Miljakovčanima treba bolji izlaz na AP, izvolite mrdnuti pozadinom i organizujte neki protest/blokadu/šta-ti-ja-znam-šta, kad već niste bili organizovani i delatni u vreme javnog uvida. Šanse sada jesu male, ali nisu nepostojeće.

Od kuknjave nema selameta. Kada nas (ostale beograđane) ganete u čuku, možda vas i podržimo (ili, ako primenimo tvoj princip interesa većine, onda ko vas h*be ;))

Dakle po tebi, ako ja imam recimo kucu sa jedne strane AP i neku bastu ili njivu sa druge, drzava ce uracunati u trosak projekta nadvoznjak jer je to apsolutno deo mojih osnovnih ljudskih prava koje niko na svetu ne bi osporio? I to osnovno pravo je prioritetnije prilikom pravljenja budzeta projekta od recimo interesa drzave da desetine hiljada njenih gradjana ne truju sredinu time sto ce nepotrebno svakodnevno sagorevati tone i tone goriva vozeci se zbirno hiljadama kilometara okolo i naokolo? Ne kukam, samo se cudim...
 
Добро је да су овде убрзани радови, ово је свакако најпроблематичнији тачка и од ње зависи завршетак до Бубањ потока у овој години!
 
Evidentno je da je Rakovica dobrano ostecena jer nema svoju petlju. Pristup petlji Orlovaca je katastrofalan, to je stari kruzni put oko Petlovog ili prolazak kroz naselja. Ili da se ide ka Jajincima. U svetlu toga petlja kod kruznot toka u Resniku bi mnogo znacila a ne bi dodatno skratila nista. Cak ima vise smisla praviti tu petlju nego petlju Avala u onakvom formatu. Ali nema veze navikli smo da nas Beogradjani ignorisu i stide nas se kao da smo ono nehigijensko naselje ispod Gazele a ne opstina od preko 100.000 ljudi.
 
Vrh