Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415507#p415507:2wifpy4e je napisao(la):
MilisaV » 08 Nov 2016 10:41 pm[/url]":2wifpy4e]Zašto se ograničiti na 3 dinara?

I ako bi ja licno dao i 5-6 dinara vise po litru goriva u svrhu samofinansiranja novih autoputeva verujem da bi iznad tih 3 dinara poskupljenja mnogi kukali i da bi odluka postala nepopularna tj naisla bi na veliko negodovanje stanovnistva.
 
I ta 3 din je mnogo jer nebi isli gdje treba kao ni sad kao sto rekoh
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415536#p415536:2pznnqwb je napisao(la):
direktor » 08 Nov 2016 11:39 pm[/url]":2pznnqwb]I ta 3 din je mnogo jer nebi isli gdje treba kao ni sad kao sto rekoh

Dobro pricamo u slucaju da provereno te pare idu tamo gde bi trebale, naravno skepticizam kod ljudi bi postojao pogotovu kad bi bilo vise od 3 dinara poskupljenja.
 
spatiotecte":210p9flp je napisao(la):
Mogu se finansirati autoputevi i minimalnim poskupljenem goriva.
Znate li koliko bi se miliona evra slilo u drzavne kase kad bi gorivo bilo povecano samo 3 dinara po litru.
Pa evo da izjavim da sam ja pr i protiv. Ne zato sto sam se icno g***o koje bi da se vozi ali da ne plati, vec mi je dugogodisnje iskustvo dovoljno da zakljucim da od te love ne bi bilo nista.
Uostalom, drzava je vec dovoljno opteretila cene goriva, cigareta i alkoholnih pica akcizama koje se slivaju direktno u budzet. I prilikom registracije su ukinuli naknadu za puteve , ali su istovremeno povecali poreze na vozila.
Nemam nista protiv da se unutar postojecih davanja uradi preraspodela i precizno navede iznos (ili procenat) za izgradnji i odrzavanje puteva. Ali za nove namete, makar oni bili i minimalni? Ne, nisam.
MilisaV":210p9flp je napisao(la):
Zašto se ograničiti na 3 dinara?

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
I ja sam protiv povećanja cena goriva da bi se gradili i održavali putevi jer kod nas su cene goriva već sada dovoljno visoke (previsoke).
 
Drzava vec uzima vise od 50% maloprodajne cene goriva kao Akcize i PDV. Da li stvarno mislis da je potrebno da se taj procenat povecava?
Sto se mene tice i to treba da se smanji. Cemu placanje akcize? Na sta?
U svetu je nafta pala za 50%, a kod nas je cena pojeftinila minimalno zato sto je drzava podigla akciza jos vise.
Budu li ovako nastavili bice 1L 200RSD, a onda ce da kukaju kako sve(Namernice, grejanje, usluge) mora da poskupi jos 30% zbog skoka cena goriva...
Evo grafika iz 2015 godine.
Gorivo2.jpg


Osim toga taj put ne koriste samo vozaci. Koriste ga i ostali gradjani RS ali ne tako direktno. Kada se voze autobusom, necijim kolima, itd...
 
Visoka akciza na gorivo je potrebna kako bi se smanjila potrošnja nafte, tj njen uvoz jer nam isisava puno para iz zemlje.
 
Nije to funkcija visokih akciza. Iste su (samo još jedan) instrument para-poreske politike u svakom društvu. Zato u društvima u kojima je kultura plaćanja poreza na niskom nivou, često država pribegava jakom opterećenju cene motornih goriva (upravo iz tog razloga kod nas se javlja nonsens sa jakim opterećenjem lpg-a, a radi se o verovatno najmanje ekološki štetnom gorivu danas). Logika je da se u takvim društvima porez izbegava na sve moguće načine, jer je društveno prihvatljivo izvrdavati obaveze (uz čitavu plejadu ličnih racionalizacija), dok gorivo ljudi i privreda moraju da troše. Ekstremni primeri ove politike blizu nas su Turska i Grčka, recimo...

Drugim rečima, visina akciza nema veze sa upravljenjem platnim deficitom (čak ni kod nas).

EDIT: kako ovo ispisah, shvatih da je u pitanju teški off-topic :)
 
Ako bi se sklonile akcize i litar goriva pao na 70dinara povećala bi se kupovina goriva, ljudi bi manje racionalisali i više bi ga trošili, povećao bi se uvoz goriva, a time i deficit spoljotrgovinske razmene. Ništa dobro po Srbiju. Jedina pametna stvar koju Srbija može da uradi je da izgradi veliko skladište nafte, ekvivalent potrebama oko 3 meseca čime bi amortizovali cenovne udare nafte na svetskim tržištima i imali mogućnost da kupujemo kad su nam cene najpovoljnije. Time bi takođe smanjili deficit jer ne bi kupovali gorivo kad nam treba, već bi zahvaljujući rezervama kupovali kad je cena najniža. Pravljenje ovakvih rezervi u zemljama širom sveta je delom uticalo na pad cene nafte zadnjih godina, tj dalo je veću moć zemljama kupcima, a moć je pre tog bila više u zemljama izvoznicama nafte. Naravno plus drugi faktori, posebno skidanje sankcija Iranu i njihov ponovni izvoz na svetska tržišta, kao i njihovo takmičenje za svetski udeo u proizvodnji sa Saudi Arabijom.
 
ето, од тих 50 РСД што оде на акцизе, нека скину 3 РСД за изградњу ауто-путева, 2 РСД за гориво продато у Београду за метро и решен је проблем финансирања :)
 
Pa sta da radimo kada nemamo proizvodnju nafte moramo je uvoziti.
Stednja vodi do toga da ima sve manje i manje para. Treba podsticati trosenje posto trosenje donosi pare(PDV).
Nikada mi nije bilo jasan sistem naplate potrosene struje. Sto vise trosis to ti je skuplje?! Valjda sto si veci potrosac to cena treba da ide nize.
Kapiram sto se manje struje proizvede manje CO2 i drugih gasova ali mislim da im je to samo izgovor.
Jedva cekam dan da predjemo na 100% obnovljive izvore energije pa da vidim sta ce onda reci..
 
hehe, ne može, od tih 50, 12 ide za penzije, 12 za plate javnim službama, 7 za otplatu kredita, 4 za subvencije...
Benzin i struja su oskudna roba, pa nije nelogično da se ako zatreba veća potrošnja kažnjava skupljom cenom, a ne nagrađuje jeftinijom, a u cilju štednje ograničenih resursa... Ali dosta offa od mene :sesir:
 
@earthmoving
ja se bojim da zista ne razumem tvoje stavove u zadnjih par postova.
Drzavne akcize nemaju nikakve veze sa smanjenjem spoljnotrgovinskog deficita. Da imaju, ne bi postojale akscize na vina, alkoholna pica, na duvanske proizvode itd...
Pri tom dobar deo Nafte (prekomerno) se ispumpava sa nasih naftnih polja.

Oskudna roba? ;)
Ne nisu, zato je cena nafte i dozivela sunovrat nakon berzanskih spekulacija koje su je digle.
 
Zašto je cena dizel goriva samo u Srbiji od svih evropskih država veća od cene bezolovnog benzina?
AMSS, cene goriva u Evropi: http://www.amss.org.rs/index.php?option ... &Itemid=95

Cene goriva u Srbiji su previsoke i zato ne podržavam nikakva dodatna poskupljena goriva zaradi izgradnje ili održavanja puteva,
u ceni goriva ima već sada dovoljno nameta tako da neka malo prerasporede tokove novca.
 
није само у Србији, има још неколико (Британија ми прва пада на памет)
 
Kad se prerađuje sirova nafta vise se dobija benzina nego dizela. To znači da je dizel bez akciza zapravo skuplji od benzina

U dosta evropskih država akcize na dizel manje nego na benzin. Mi i još neki ne pravimo tu diskriminaciju.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Dizel gorivu / evro dizelu je u normalnom svetu niža cena baš zbog manjeg uticaja transporta u cenu proizvoda . Tu je i poljoprivreda sa regresima i povlašćenim cenama.
 
Poljoprivrednici nemaju nikakav regres za gorivo. Njima se samo vrati deo akciza koji oni plaćaju, a koji ne koriste. Država je propisala da je to godišnje cca 5000din/ha, što bi značilo da poljoprivrednuk sve godišnje poslove na hektaru završi sa 10-tak hiljada dinara.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Sto je jelte nemoguce i da se pore i pozanje za te pare
 
16h a vec je padao mrak. Radnik sa prve slike je dosao da me upozori da je slikanje zabranjeno i da je postavljena odgovarajuca tabla. Proverio sam i table nigde nema a ne vidim ni razloga da je bude. Shodno tome nisam se obazirao.





 
Radnik sa prve slike je dosao da me upozori da je slikanje zabranjeno i da je postavljena odgovarajuca tabla. Proverio sam i table nigde nema a ne vidim ni razloga da je bude. Shodno tome nisam se obazirao.

Pravilno!
Samo ti slikaj.
Bez tvojih slika pojma nemamo šta se dešava.
 
Светивода суштина је са које локације си снимао, ако немаш дозволу не смеш снимати са земљишта које је у оквиру градилишта.
 
Fotografije pravim sa kolovoza Makiskog puta. Most ce prelaziti preko njega. Sa obe strane puta je postavljena mreza koja obelezava gradiliste. Zato uvek kacim makar dve slike - jednu sa leve i jednu sa desne strane puta. Na drugoj fotografiji se jasno vidi da sam van ogradjenog dela. Nekoliko puta sam cak snimao iz kola zbog loseg vremena.
 
Vrh