Da, nažalost, očajan je platiša. I pre nego što počne izgradnja, čim vidimo ko finansira, možemo već unapred pretpostaviti kakva će biti dinamika:
Kad Kinezi i Azeri finansiraju kroz njihove banke i grade njihove firme tada se najbrže gradi jer te zemlje imaju spremne pare plus brzo izaberu svoje izvođače radova.
Kad Evropljani (i Ameri) finansiraju kroz svetske i evropske banke onda je gradnja nešto sporija jer pare jesu obezbeđene, ali je procedura oko izvođača komplikovanija jer žele da sve izgleda kao fer konkurencija. Ipak na kraju posao dobijaju njihove firme. Ali zbog tih procedura gradnja koridora 10 kasni iako ni ovde pare nisu problem.
I na kraju, kad Srbija finansira tu, em nema obezbeđenih para, em je taktika izbora domaćih izvođača poluamaterska jer država želi da izabere domaće firme ali se onda postavlja pitanje "kako to uviti u oblande" i koje domaće, tj. da li "ove" domaće ili "one" domaće. A plaćanje je tipa, kako stižu prilivi u budžet tako se isplaćuju izvođači. Naravno u zavisnosti na kom su mestu državi kao prioritet za isplatu. A kad još dođu i sezonski uticaji priliva na budžet, tj. prilivi nisu svakog meseca u godini ujednačeni, nego su u nekim mesecima viši a u nekim niži, onda se sve otegne kao onih 12 km Ub-Lajkovac (naravno iz toga se plaćaju i eksproprijacije). E sad, u celoj toj zavrzlami izgleda da Drobnjak krpi to najbolje što se može. Problem nije mehanizacija jer su putarske firme dobro opremljene i mogu da izvedu sve što projektanti isprojektuju, već finansiranje a on na to ne može da utiče
Ipak postojala je jedna još opasnija šema ranijih godina koja se sad, kolko vidim, na sreću više ne primenjuje. Ideja je sledeća: Ljudi žele puteve. Vlast želi glasove pa će ljudima izgraditi puteve. Sem te 2 strane imamo i treću stranu tj izvođača radova. I onda se neko doseti: Što ne bi izgradili put i zadovoljili narod. I političare koji time dobijaju poene za ostanak na vlasti. A izvođače pustiti niz vodu kad izgrade put, tj ne platiti im i odvesti ih u stečaj. Jer tu radi svega par stotina ljudi pa je najmanja šteta ako od ove 3 strane samo oni izgube posao. Na sreću ta kancerogena logika se trenutno ne primenjuje.