[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378002#p378002:s6oi5gxw je napisao(la):
vlasta » 26 Mar 2016 11:07 am[/url]":s6oi5gxw]
A ovaj Drobnjak je lik neviđen ...
Neki bi rekli lopina neviđena.
To je direktor javnog preduzeća u vlasništvu države, kojeg ta ista država optužuje da joj je krao pare:
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/hr ... ona-dinara
..ali, nekim ''čudom'' to ne smeta da bude direktor i dalje.
To je direktor čija je firma (ne u smislu vlasništva nego je zadužen da njome upravlja), godinama naplaćivala PDV od svih nas, ali ga državi nije uplaćivala.
Šta bi se dogodilo sa bilo kojim vlasnikom bilo koje druge firme u SRB koja izdaje račune, na računima iskazan PDV, taj PDV naplaćen od mušterija, ali kad se ide da ''uplati pazar'', onaj deo koji je PDV zadržiš za sebe i ne uplatiš državi? Poreska bi to provalila, utužila, blokirala račun, gonila te i lično (kao vlasnika firme), i samu firmu (pravno lice). Tako je pre nekoliko godina Poreska uvidela da preduzeće koje vodi lice optuženo za kriminal (Drobnjak) duguje državi oko 20 milijardi dinara (glavnica i kamate) na ime neuplaćenog PDV-a:
http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/pute ... dv/94224b6
Imajući u vidu iznos, normalna država bi poslala policajce da ga uhapse da ovaj ne pobegne jer su velike pare u pitanju, oduzela mu posle toga pasoš, pokrenula postupak protiv njega...ali, u Srbiji to ne ide tako. U Srbiji poreski obveznik uđe u medijsku raspravu sa Poreskom Upravom i Ministarstvom finansija oko toga da li su oni obavezni, ili nisu obavezni da uplaćuju PDV državi:
http://arhiva.24sata.rs/vesti/aktuelno/ ... 4714.phtml
Ne znaju u Ministarstvu kako treba da se primenjuje Zakon koji su oni pisali, ne znaju ni u Poreskoj, pa će Drobnjak da im objasni.
I, tako se prepucavaju neko vreme, dok na kraju Uprava za javni dug nije preuzela dug preduzeća Putevi Srbije na sebe na osnovu Zakona koji je usvojen, pa smo tako svi mi platili taj dug. Dakle, jednom sam platio PDV kada sam bio na naplatnoj rampi i platio putarinu, ali pošto deo od tog novca koji sam tada dao (deo za PDV) nikada nije završio u državnoj kasi, onda sam opet dao taj isti PDV preko keša Uprave za javni dug, kojoj opet ja dajem pare od poreza.
To je čovek koji je na čelu tog javnog preduzeča koliko već...ima li 10 godina ili je tu negde?
Čim je neko tako duuugo direktor, logično je da to može biti samo iz jednog od dva moguća razloga. Nema treće.
Prvi mogući razlog je uspešnost u radu. Ono, lik je toliko dobar u svom poslu, toliko uspešan, da bi glupost bila smenjivati čoveka koji dobro radi svoj posao. Koliko je ovaj lik uspešan u svom poslu svedoči npr. tema na kojoj smo, i još ko zna koliko tema...kao i one kalendarske godine u kojima je pravio čak 6 kilometara autoputa. Ono, da imaju tri lopate, dva ašova i jedan poluispravan kamion u firmi napravili bi više od 6 kilometara autoputa godišnje, ali eto...
Pošto očigledno njegova uspešnost u radu nije kriterijum kako je tako duuuugo ostao direktor javnog preduzeća, onda ostaje samo onaj drugi mogući razlog. Razlog zbog kojeg se smenjuju ministri, ali on ostaje direktor. Ilić, Mrkonjić, Antić, Mihajlović...ali prezime Drobnjak je stalna kategorija. Neko bi mooožda izrazio sumnju da nema druge nego da neka lopina krade, ali procenat daje. Zato ga niko od ministara koji su se smenjivali nije sklonio. Treba pitati ministarku Mihajlović kako joj je u stanu koji je komplet renovirala u prvoj godini ministrovanja, i jesu li baš morale pločice od 50 evra kvadrat i sl...
Sećamo se svi Šojića kada plaća preko fakture Lepu Brenu...''piši Lepa Brena za 4 osobe''.
Čitao sam u nekim novinama pre par godina, da javno preduzeće koje vodi Drobnjak godišnje potroši 10 miliona evra na šišanje trave.
Ok, taj trošak stvarno postoji, nije izmišljen, stvarno je njihova obaveza da seku travu, žbunje, nisko rastinje pored puteva, sve je ok. Samo, kad čovek malo razmisli, shvati da to nije 10 miliona za 12 meseci...jer teško da su šišali travu u novembru, decembru, januaru, februaru, pa i delom martu...a, ni u avgustu teško da su to radili jer je Sunce sprži. Faktički, tih 10 miliona nije za 12 meseci, nego efektivno za jedno 7 meseci. Neka bude 8. To mu dođe 1.25 miliona evra mesečno. Ae neka bude da se tim poslom bave 6 dana u nedelji tokom tih 8 meseci, da eto samo nedeljom to ne rade. To znači jedno 26-27 radnih dana mesečno, odnosno 48.000 evra na dan troše za ovu stavku.
Ae neka daju dnevnicu 20 evra ljudima koji im mlate sa onim trimerima po ceo dan, plus gorivo za trimere. Ispade da jedno minimum 1.000 ljudi na dan kosi travu oko puteva širom Srbije.
Načelno, uopšteno govoreći, kad god se kradu pare iz takvih firmi, ipak ne mogu tek tako da nestanu. Mora da postoji neki papir, neko pravdanje, neki trošak. I onda kad treba te ukradene pare da se nekako podvedu pod legalne troškove, neko bi mogao da izrazi sumnju da neko tamo ide po sistemu ''piši da smo šišali travu''. I, kad god se neka suma pojavi koja je strpana u džep, ali mora da se opravda trošak, oni se sete Lepe Brene, tj. ''piši da smo šišali travu''. I, tako doguraju na 10 miliona godišnje samo za tu stavku.
Znamo svi za tunele na obilaznici. Lipak i Železnik. Mislim da se tako zovu. Jedan je nešto preko 900 metara, drugi nešto preko 600m (da ne guglam sada i proveravam u metar). Napravljeni, sve po najmodernijim propisima (osvetljenje, LED, video nadzor, ventilacija, sos telefoni na svakih par desetina metara, kompjuterska soba odakle se upravlja radom svih tih sistema). Samo ta oprema je koštala oko 1 milion evra po tunelu. Došli političari da se slikaju za Dnevnik (2006. ili 2007. valjda beše kada su ti tuneli pušteni u saobraćaj), da preseku vrpcu, sve sija kao Las Vegas, kao Pariz. Došli, slikali se, otišli. Tuneli pušteni u saobraćaj. Ali, bez struje.
Kako sad bez struje kada je sve sijalo kao Las Vegas na slikanju za RTS Dnevnik? Pa, jeste, sijalo je, ali od građevinske struje (agregat). Pošto je posao tu bio završen, građevinci pokupili svoju opremu i otišli na neko drugo gradilište, i naravno uzeli ljudi i svoj agregat jer im treba za neko drugo gradilište.
Godinama se saobraćaj odvija kroz te tunele potpuno nebezbedno. Saobraćajnu policiju, čije patrole svaki dan prolaze kroz te tunele (jer hvataju za radar i punu liniju), bezbednost u saobraćaju naravno nije zanimala. Nema veze što su tuneli u mraku, što ventilacija ne radi, što sos teleofni ne rade...nema veze. Ti tuneli su tada bili u nadležnosti JP Putevi Srbije, tj. Drobnjaka. Ali, i njega je bolela ona stvar za to.
Ali, sve je to zanimalo sakupljače sekundarnih sirovina. Znali ljudi da tu ima skupe, nove, moderne opreme na izvol'te koju niko ne čuva (ne radi video nadzor, nema osvetljenja, u kompjuterskoj prostoriji nema nikoga jer nema struje za njen rad). I, krenuli da kradu opremu. Na kraju (posle nekoliko godina) je došlo dotle da su čupali i kablove iz zidova tunela, upali u tu sobu sa par kompjutera i monitora, pokrali i to.
U međuvremenu osnovano novo javno preduzeče, Koridori Srbije. U njihovu nadležnost su stavljeni i ti tuneli. Snimili ljudi stanje objekata koji su im predati u nadležnost i videli katastrofu na novim tunelima na obilaznici. Totalno nebezbedno odvijanje saobraćaja. Odvojili pare i leta 2013. godine se radi rekonstrukcija novih tunela:
http://www.gradjevinarstvo.rs/vesti/797 ... je-u-mraku
PROCENJENA vrednost radova kojima će se tuneli "Lipak" i "Železnik" vratiti u prvobitno stanje iznosi oko 193 miliona dinara za oba tunela.
Opet od svih nas poreskih obveznika u SRB otprilike milion evra (tadašnji kurs) po tunelu, da bi se
novi tuneli doveli u ''prvobitno stanje''. Urađeno je, i sad kada prođete tim tunelima sve sija, radi.
Kada pitaš Koridore Srbije kako je moguće da se novi tuneli svega 5-6 godina nakon izgradnje rekonstruišu, oni kažu da to treba pitati JP Putevi Srbije jer su u njihovoj nadležnosti ti tuneli bili u momentu izgradnje i prvih godina, a da su njima tuneli predati u takvom (lošem) stanju i da su oni morali da ih rekonstruišu. Kada pitaš JP Puteve Srbije, oni kažu da ne mogu da daju izjave o objektima koji više nisu u njihovoj nadležnosti.
Ne treba biti Tesla pa zaključiti da se pare mogu krasti samo tamo gde ih ima. Od 0 može da se ukrade jedino ista ta nula. Ne može da se krade kod Tasovca iz predviđenog budžeta za pomoć domaćoj kinematografiji kad je za tu stavku predviđena nula.
Ali, još kako može da se krade kad su u pitanju putevi, zdravstvo, vojska, policija, školstvo, PIO fond i ostali veliki državni fondovi...
Da bi bio direktor 10 goidna jednog takvog JP, neko bi mogao da izrazi sumnju da je samo dovoljno da ne budeš alav, tj. kradi, ali daj i onima iznad tebe i sve će biti ok. Čak je jedno vreme postojao i zvaničlni državni priručnik za to:
https://www.youtube.com/watch?v=CN74JkEWItY