Širina asfalta na obilaznici je 11.5m, i na toj širini je saobraćaj trenutno organizovan po režimu poluautoputa.
Profil puta se sastoji od dva kolovoza širine po 11.5 m i razdelnog elementa od 4.0m.
http://www.putevi-srbije.rs/index.php/o ... nformacije
Širina saobraćajne trake zavisi od računske brzine i vrste terena. Širina saobraćajne trake je:
> Jednosmerni kolovoz, računska brzina (km/h) 120-100 >>> 3.75m
> Jednosmerni kolovoz, računska brzina (km/h) 100-80 >>> 3.5m
> Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 100 >>> 3.5m
> Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 80 >>> 3.25m
> Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 70 >>> 3.0m
> Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 60 >>> 3.0m
> Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 50 >>> 2.75m
> Put sa dve saobraćajne trake, računska brzina (km/h) 40 >>> 2.75m
Ivične trake predstavljaju posebne krute konstrukcije ili proširenja kolovoza na kojima se obeležavaju ivične razdelne linije. Njena širina zavisi od širine saobraćajnih traka. Širina ivične trake je:
Širina saobraćajne trake (m) 3.75 > Širina ivične trake (m) 0.5
Širina saobraćajne trake (m) 3.5 > Širina ivične trake (m) 0.35
Širina saobraćajne trake (m) 3.25-3.0 > Širina ivične trake (m) 0.30
Širina saobraćajne trake (m) 2.75 > Širina ivične trake (m) 0.2
http://book.tsp.edu.rs/mod/page/view.php?id=711
Na postojećih 11.5m širine mogu da stanu 4 trake po 2.75, plus 2 ivične trake po 0.2m...i ostaje 0.1m širine.
Ostaje nedovoljno da se stavi fizička prepreka između smerova. Ili, može da se stavi fizička prepreka između smerova, ali onda ivične trake faktički ne postoje, tj. mogla bi samo da se obeleži ivica puta na samom fizičkom kraju širine asfalta.
Koliko je široko 2.75m u praksi?
Ako je verovati merenju preko Google maps, svaka od ovih traka je uža od 2.75 metara jer ukupno ima manje od 8.25m širine po smeru:
Ovim pravcem pored Sajma prođe dnevno ko zna koliko puta više vozila nego obilaznicom, uključujući i autobuse, dok vožnja putničkog automobila brzinom od preko 50 uopšte nije nebezbedna na tom pravcu.
Kao što kažu u poznatom filmu 8) , ja da se pitam ''provukao'' bih 4 trake na obilaznici, svaka po 2.75m širine, plus fizička prepreka između smerova koja bi ''pojela'' dodatnih 0.4m širine, ivičnih traka ne bi bilo, tj. imalo bi taman dovoljno da se obeleži sama fizička ivica asfalta.
Ograničenje za šlepere na 50 i obaveza da idu desnom trakom, za putnička vozila na 80 ili mooožda 100, i vozi Miško.
Ako je ta brzina nebezbedna, kako ne ginemo svaki dan pored Sajma gde su trake po svemu sudeći uže od tih 2.75m (šire nisu sigurno), a redovno se tuda vozi oko 70-80 kada su putnička vozila u pitanju.