Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Obilaznica se neće pomeriti ni za metar?!
M. T. KOVAČEVIĆ | 29. januar 2015. 18:00 | Komentara: 10
Direktor CIP Milutin Ignjatović tvrdi da će se u Leštanima rušiti samo 60 kuća, a ostalo su - pomoćni objekti: Ovo je najoptimalnija trasa, promene su nemoguće

OBILAZNICA oko Beograda, trasa koja povezuje Bubanj potok i Vinču, neće se pomerati ni za jedan metar. Oni koji imaju građevinsku dozvolu dobiće odgovarajuću naknadu, a oni koji su kuću zidali bez papira, dobiće po pet ari placa i građevinski materijal za novi dom, odgovor je nadležnih na inicijativu meštana Leštana, Ritopeka i Boleča, da budući auto-put ne ide preko njihovih kuća.



Na trasi obilaznice Sektora C, koja prolazi kroz naselje Leštane, biće srušeno 156 objekata (35 ima građevinsku dozvolu). Na zgradi mesne zajednice, okačen je spisak sa imenima i prezimenima glava porodica koje će morati da se odsele.

Iz Saobraćajnog instituta CIP, koji je radio projekat za ovu stratešku saobraćajnicu, tvrde da nisu sve navedene građevine stambeni objekti.

- Srušiće se oko 60 kuća, a ostalo su pomoćni objekti kao što su šupe, garaže i svinjci - za "Novosti" priča Milutin Ignjatović, generalni direktor ovog preduzeća. - Bio sam na svim razgovorima kojima su prisustvovali predstavnici grada, opštine, države i zabrinutih građana. Svakog puta je potvrđeno da niko neće ostati na ulici, bez krova nad glavom.

Inicijativa građana da se put pomeri 100 metara, prema Ignjatovićevim rečima je - nemoguća. On kaže da auto-put nije biciklistička staza da može da se pomera. Ono što je rađeno godinama, što je prošlo svu zakonsku proceduru, veoma je skupo i praktično nemoguće da se pred izgradnju menja.

Ovo je najoptimalnija trasa. I da hoću nešto da menjam, Republička reviziona komisija nam ne bi dozvolila - priča Ignjatović. - Na projektu je radilo oko 100 naših stručnjaka, projektanata, geologa, geometara, planera... Siguran sam da nema ni senke na tehničkoj ispravnosti projekta.

Ignjatović objašnjava da Sektor C ima tri vezivne tačke - petlju kod Bubanj potoka, ukrštanje sa Smederevskim putem i most u Vinči. Upravo u Vinči imali su obimna istraživanja zbog arheoloških nalazišta.

AUTO-PUT DUG 69 KILOMETARA

OBILAZNICA oko Beograda je planirani auto-put čija bi ukupna dužina trebalo da bude oko 69 kilometara, a koji bi omogućio izmeštanje teretnog saobraćaja iz prestonice.

Projekat je podeljen u tri faze: deonicu A od Batajnice do Dobanovaca (9,7 kilometara), B od Dobanovaca do Bubanj potoka (37,3 km) i C od Bubanj potoka do Pančeva (22 kilometra).

SVAKA PETA KUĆA IMA PAPIRE

TRASA nove obilaznice u Leštanima planirano je da ide ulicama Živka Kazandžića, Kosmajskom, Avalskom, Ravan i Kremenje. Većina "spornih" kuća je podignuta 80-ih godina prošlog veka, mada ima i novijih objekata.
Glavni je problem što je tek nešto više od njih 30 dobilo građevinske dozvole, dok ostali nemaju papire

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... i-za-metar
 
Ovo e slična priča kao i sa dalekovodima kroz Vinču. Zna se jako dugo da će obilaznica proći tuda, placevi bili jeftini i eto ....
 
И ово са пет ари плаца и грађевинским материјалом је превише. Ја им не бих дао ни то. Али, пошто су им узели лову тада морају им дати сада и опет из наших џепова.
 
Ма у овом безакоњу и политичкој недоследности ово је класична и очекивана појава! У фазону, јбг јесам ја пре 40 година градио нелегално али ја бих да држава мисли на мене! Мислим да то удељивање материјала за градњу куће итд... и то је незаслужена сиротиња. Е сад, можда је то компензација за то земљиште, у том случају мислим да је то сјајно за државу, а и за те људе!
 
Данас, око подне док је још падала киша, провезох се батајничком петљом из Земуна ка Ст.Пазови. На новоизграђеној саобраћајници на три - четири мјеста стоји вода уз десну ивицу пута, и то баш доста воде. Ето џаба им цјеви и сливници кад нису направили нагиб. Добро неко од форумаша рече нека раде спорије али брате нека буде квалитетно.
 
Pa ceo gornji vijadukt, stariji smer, ima u traci za preticanje barice na svakih par metara.. i to ne na ivici, vec gde bi trebao levi tocak da prolazi..

Sent from LG G2
 
Zato se korisnicima ovog putnog pravca prepurucuje upotreba pneumatika sa 'kisnim kanalima', najbolje Uniroyal ;) :D
 
Poštovani,

često obilazim ovaj forum i volim da vidim napredovanje obilaznice. Međutim, ono što me zbunjuje je da sve slike koje se pojavljuju su o završetku druge trake severnog dela obilaznice.

Da li se nešto radi na južnom delu od Orlovače do Bubanj potoka?

Pozdrav
 
milten":3lfbyvr4 je napisao(la):
Poštovani,

često obilazim ovaj forum i volim da vidim napredovanje obilaznice. Međutim, ono što me zbunjuje je da sve slike koje se pojavljuju su o završetku druge trake severnog dela obilaznice.

Da li se nešto radi na južnom delu od Orlovače do Bubanj potoka?

Pozdrav

Ne radi se ništa na tom delu, čak ni eksproprijacija od Straževice do Bubanj potoka nije završena (a ni započeta). Do Orlovače imaš gledano sa severa još 2. pravac na ostružničkom mostu (tj. novi most na starim stubovima), kao i 2. traku od mosta do Orlovače sa par povećih mostovskih konstrukcija, jer su samo tuneli Lipak i Železnik sa po 2 trake AP.
Trenutrno na tom delu jedino Strabag gnjavi petlju Orlovača (a petlja Petlovo brdo na Ibarskoj, deo te celine sa OP, se valjda preprojektuje zbog šume).
Ako su krenuli redom od severa ka jugu, logično je da je sledeći korak raspisivanje tendera za most #2 kod Ostružnice i istovremeno eksproprijacija od Orlovače do Bubanj potoka. Mada ne primećujem da im se nešto žuri...
 
Hvala na informacijama.

Znači opet smo pametni, gura se severni deo koji je manji problem jer tu vozila mogu da idu, a ono što je bitnije može da čeka. A da li postoje neki rokovi?
 
Severni deo se uglavnom gura jer je najmanji problem za gradnju, a manje i zbog delimicno veceg tranzita. Nadamo se da ce do tridesetogodisnjice od objavljivanja projekta, odnosno 2022, biti gotova cela.
 
Tridesetogodisnjica od pocetka radova je 2020 godine. Ove godine bice 25 godina a nismo stigli ni do pola. Nadam se da ce ugovor potpisati sa Kinezima zbog finansiranja, u suprotnom agonija se produzava. Mi to bez kredita ne mozemo zavrsiti.
 
shumar":vztrb6o5 je napisao(la):
Tridesetogodisnjica od pocetka radova je 2020 godine. Ove godine bice 25 godina a nismo stigli ni do pola. Nadam se da ce ugovor potpisati sa Kinezima zbog finansiranja, u suprotnom agonija se produzava. Mi to bez kredita ne mozemo zavrsiti.


Ауууу па шта раде они? Јел ураде 30cm пута за 1 недељу и пију?
 
Nakon pocetka radova '90 godine poce raspad Juge, rat i sankcije. Nastavismo '98 kad ubrzo poce bombardovanje, gde nam srusise tek napravljeni most kod Ostruznice. Zatim dodjose dvehiljadite gde pocinjemo toliko sporo da radimo, da recimo Strazevicu radimo od 2004-2012 i to samo jednu cev. Sve zbog finansiranja tunela iz budzeta. Za deonice za koje su uzeti krediti kasnilo se debelo zbog eksproprijacije. I 25 godina kasnije dosli smo dokle smo dosli. Posle zavrsetka dela deonica do Ostruznice koje se ocekuju u Junu ove godine bice mrtvo more. Kredit nije podignut za nastavak radova a mi para nemamo.
 
^^ Kad se uzme u obzir da smo preziveli raspad SFRJ, gradjanski rat, sankcije, bombardovanje, ocepljenje Crne Gore, proglasenje nezavisnosti Kosova i na kraju svetsku ekonomsku krizu, treba da budemo zadovoljni da je i ovo uradjeno do sad.
 
spatiotecte":1bm6hbtx je napisao(la):
^^ Kad se uzme u obzir da smo preziveli raspad SFRJ, gradjanski rat, sankcije, bombardovanje, ocepljenje Crne Gore, proglasenje nezavisnosti Kosova i na kraju svetsku ekonomsku krizu, treba da budemo zadovoljni da je i ovo uradjeno do sad.


Da, bilo je i vise od opravdanih razloga, ali 25 godina je isuvise dug period. Ne pravimo mi ovde nesto nemoguce vec obilaznicu koju bi trebalo da ima svako vece selo (naravno ne AP profila), i koja nema hiljadu kilometara vec 69 km. Znam da je i tih 69 km za nas krupan zalogaj, ali mi je najgora nasa nesposobnost.
 
shumar":3ocgn3d7 je napisao(la):
spatiotecte":3ocgn3d7 je napisao(la):
^^ Kad se uzme u obzir da smo preziveli raspad SFRJ, gradjanski rat, sankcije, bombardovanje, ocepljenje Crne Gore, proglasenje nezavisnosti Kosova i na kraju svetsku ekonomsku krizu, treba da budemo zadovoljni da je i ovo uradjeno do sad.


Da, bilo je i vise od opravdanih razloga, ali 25 godina je isuvise dug period. Ne pravimo mi ovde nesto nemoguce vec obilaznicu koju bi trebalo da ima svako vece selo (naravno ne AP profila), i koja nema hiljadu kilometara vec 69 km. Znam da je i tih 69 km za nas krupan zalogaj, ali mi je najgora nasa nesposobnost.

Uzmi iz regiona obilaznice Sofije i Bukuresta koji nisu preziveli sve sto smo mi i videces da smo u stvari ultra napredni u odnosu na njih.
 
spatiotecte":3tugr7tn je napisao(la):
^^ Kad se uzme u obzir da smo preziveli raspad SFRJ, gradjanski rat, sankcije, bombardovanje, ocepljenje Crne Gore, proglasenje nezavisnosti Kosova i na kraju svetsku ekonomsku krizu, treba da budemo zadovoljni da je i ovo uradjeno do sad.

а узми и у обзир домаће факторе а то су пљачкашка приватзација и паре које су уложене у асфалтирање очајним асвалтом и тако 2х годишње исте улице низ година, затим бехатоном поплочани тротоари до сваког засеока у београду да не кажем нво и сви рођаци... дакле са овим никако не смемо бити задовољни!
 
spatiotecte":26m13l4u je napisao(la):
shumar":26m13l4u je napisao(la):
spatiotecte":26m13l4u je napisao(la):
^^ Kad se uzme u obzir da smo preziveli raspad SFRJ, gradjanski rat, sankcije, bombardovanje, ocepljenje Crne Gore, proglasenje nezavisnosti Kosova i na kraju svetsku ekonomsku krizu, treba da budemo zadovoljni da je i ovo uradjeno do sad.


Da, bilo je i vise od opravdanih razloga, ali 25 godina je isuvise dug period. Ne pravimo mi ovde nesto nemoguce vec obilaznicu koju bi trebalo da ima svako vece selo (naravno ne AP profila), i koja nema hiljadu kilometara vec 69 km. Znam da je i tih 69 km za nas krupan zalogaj, ali mi je najgora nasa nesposobnost.

Uzmi iz regiona obilaznice Sofije i Bukuresta koji nisu preziveli sve sto smo mi i videces da smo u stvari ultra napredni u odnosu na njih.

Mislim da treba da se poredimo sa glavnim gradovima ex-Yu, ni to nije isto ali je recimo najpribliznije. Po tom bi bila vecina iznad nas, kad je obilaznica u pitanju.
 
Ne treba da se uporedimo sa gradovima ex Yu jer njihove obilaznice su mnogo manje od nase (Ljubljana, Skopje , pa i Zagreb) vec sa gradovima prilicno nase velicine dakle Sofija, Bukurest, Budimpesta i onda se vidi da ne stojimo toliko lose.
 
Ne treba da se poredimo ni sa kim.
Izgovore uvek mozemo da nadjemo, ako to zelimo.
Cinjenica jeste da je bilo gomila otezavajucih faktora (ratovi, sankcije, politicka nestabilnost) ali je isto tako i cinjenica da je ocito da je obilaznica 'siroce' koje ni gradu ni republici nije ni medju prvih 10 prioriteta sto se tice putne mreze.
 
Lako je naci opravdanje i losije od nas. Ev na primer koliko gradova u Africi uopstenema obilaznicu? Treba porediti to sto je bilo moguce a nije ostvareno.
 
Slazem se da je lako naci i bolje i gore primere od nas. Sto se mene tice nisam zadaovoljan dosad uradjenim na obilaznici. Obilaznica je trebala biti prioritet a to nikad nije bila. Nikad nije zatvorena financijska konstrukcija za nju. Za ceo sektor B smo mogli dobiti kredit od Svetske ili Evropske banke pod povoljnim uslovima jer ta deonica pripada i koridoru 10. Za sektor C ne mozemo dobiti povoljan kredit i tu treba pregovarati sa Kinezima.

Jedna dobra vest je da ce nam Ikea bar ubrzati izmestanje rampe BP koja nam smeta za izgradnju petlje.
 
Obilaznica nije popularna van bg-a zbog vecite price da se sve gradi u bg.
 
Дај Игоре не зезај. А властодршци се све нешто потресли што убијају Србију и што све ван БГ-а буквално нестаје па се смиловаше и дадоше колико беше? 70 милиона евра из буџета усред најгрђе кризе за деоницу измишљеног коридора од нигде до нигде.

То што намерно не граде најбитније парче путне мреже у целој држави није случајно и ради се о политичкој одлуци која је вероватно "погурана" споља.
 
Vrh