Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Peusmeravanje tranzita iz Srbije ka M6 u HU bi rasteretio M5 kojim sada svi prolaze sa juga.
M6 u HU je zapravo internacionalni koridor E73, ali se u najvecem delu koristi lokalno, jer tu nema internacionalnog tranzita.
Put je savrsen, a da bi se odrzavao i isplacivao neko mora tu da prolazi. To je jedan od interesa madjara, recimo.
Ostalo je diplomatija, EU, dobrosusedska saradnja, lobiranje, uvlacenje u... od toga bi profitirale i druge zemlje kojima je E75 jedini put ka severu/zapadu.

Tih 70ak km (hajde da kazemo 90, mada je ceo predeo mahon ravnica i bez naselja) su "sitnica" u odnosu na znacaj i u odnosu na to koliko km puteva se izgradilo u HU i koliko se 'gradi' kod nas.

Najkraci put kroz Srbiju bi zapravo bio Smederevo - Pancevo - Zrenjanin - Senta - Horgos, ali to je daleko vise autoputa za napraviti. Srbija i Madjarska logicno imaju mnogo bolje odnose nego Rep. Srpska i Hrvatska, znamo i zasto.
 
Obilaznicu grade 25 godina
N. VUKIĆ | 19. februar 2015. 17:23 | Komentara: 4
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -25-godina

Prvi radovi na izgradnji saobraćajnice, koja bi trebalo da rastereti Beograd od teretnjaka počeli su još novembra 1990. Kraj radova se ne nazire, sve zavisi od obezbeđivanja finansijskih sredstava
bgd-obilaznica620x0.jpg


BEZMALO četvrt veka traje izgradnja obilaznice oko Beograda, a kraj radova se još ne nazire. Nadležni čak ne mogu da daju ni procenu kada bi saobraćaj mogao da bude pušten ovim putnim koridorom u celoj dužini, jer, kako kažu, "završetak kompletne obilaznice zavisi od obezbeđenja finansijskih sredstava".

Neimari imaju rok da ovog leta završe radove započete na petlji Batajnica i od petlje Dobanovci do mosta na Savi, gde se gradi trasa do punog profila. A potom sledi izgradnja druge polovine auto-puta na ostalim delovima obilaznice, kao i konstrukcije mosta iznad Save.

Izgradnja obilaznice oko Beograda počela je novembra 1990, ali je ubrzo i obustavljena.

- Izgradnja obilaznice zavisila je od priliva finansijskih sredstava i bila je prekidana zbog sankcija, bombardovanja, hiperinflacije... - objašnjavaju u "Putevima Srbije". - Neki objekti, već izgrađeni, bili su tokom bombardovanja znatno oštećeni pa je bilo potrebno da se saniraju. Do 2010. od Dobanovaca do petlje Orlovača završen je poluauto-put i pušten je u saobraćaj, a u naredne dve godine jedna polovina petlje Orlovača i tunela Straževica, kao i pun profil auto-puta od petlje Batajnica do petlje Dobanovci.

TRI SEKTORA Radovi na trasi podeljeni su na 3 sektora:
A: Batajnica - Dobanovci
B: Dobanovci - Bubanj potok C: Bubanj potok - Pančevo

Za protekle skoro dve i po decenije, građevinci su uspeli da završe sektor A, od petlje Batajnica do petlje Dobanovci u punom profilu auto-puta i sektore B1 - B5, od petlje Dobanovci do tunela Straževica kao polu-autoput.

Preostalo je da se završi petlja Batajnica, gde su radovi u toku. Ugovoreni rok završetka radova je 1. jul ove godine. Takođe, deo od petlje Dobanovci do mosta na Savi, do punog profila auto-puta. I ovde je očekivani rok leto 2015.
bgd-obilaznica-mala.jpg


DALEKO JE PANČEVO

A onda slede radovi na drugoj konstrukciji mosta na Savi, sektorima od mosta do tunela Straževica, kao i od tunela do petlje Bubanj potok. Konačno i sektor C od Bubanj potoka do Pančeva.
 
Obozavam novinare koji napisu clanak u kome se apsolutno nista novo (informisanje !?) ne sazna :)

Sta znaci 'nadlezni'???
Ima li ime ta institucija?
Ima li ime i funkciju sagovornik iz te nadlezne institucije?
Sta na to kaze nadlezna (helikopter) ministarka???
Dal novinske clanke pisu ljudi koji imaju makar novinarski kurs posto je ovak clanak ispod nivoa djaka 8. razreda koji pohadja novinarsku sekciju???
N.Vukicu, pao si... ;-)
 
Evo ubacicu se sa komentarom posto mislim da si preostar.

Vest mozda nije ispunila do kraja novinarska sklolska pravila ali je neka okvirna retrospektiva fino srocena.

Kada su u pitanju nadlezni i mi u Beobuild redakciji ih uglavnom tako oslovljavamo stim sto je nasa novinarska pozicija nesto drugacija tj slobodnija te imena politicara ne zasluzuju da se nadju u nasim tekstovima.

Sa druge strane ovaj projekat je toliko isprepletan nadleznostima i nesposobnoscu svih da je reci nadlezni sasvim dovoljno. Cak i misljenje nesposobnih nadleznih nije preterano neophodno posto u svojoj nesposobnosti dace iste takve odgovore a vidimo kako se stvari na terenu odvijaju.

I da zakljucim na tvoje pitanje "ima li ta institucija ime?" Ima i zove se drzava Srbija sa svim svojim helikopter i estradnim ministrima i sl pratecim turistima.
 
Slazem se.
Preterao sam.
Bio sam preostar sa reakcijom, ali...
Smatram da upravo novinari kao sedma sila imaju tu moc da pokrenu stvari sa mrtve tacke, ali i ukazu na odgovorne.
U clanku je analiza potpuno tacna, ali je ipak izostalo prozivanje odgovornih.
Nigde se ne spominje ni tunel strazevica, druga cev koja se ne radi. Ne spominje se ni veliko kasnjenje sa isplatom za izvedene radove.
Ne spominje se ni nemar koji je doveo da se iz novih tunela pokrade vredna oprema.
Ipak je to po meni mnogo propusta za jedan ozbiljan clanak.
 
E zato ozbiljne informacije i odlicne i friske slike imamo na nasem forumu !!!
Novine sluze za potpalu vatre i kad su mokre i blatnjave patike da se neisprlja tepih !
Ps A jedno je samo tacno a to je da je Pancevo bas jako daleko ! Uskoro ce pocetak gradjevinske sezone al po svemu sudeci radovi nece poceti ove godine ! Kompletiranje celog prstena na 30 jubilej!
 
Nista od toga prijatelju. Nazalost...
Za 5 godina?
Jos pola mosta preko Save, jos nekoliko mostova od Zeleznika do Strazevice, petlja iza strazevice, tunel i petlja kod Avalskog puta, nova velika petlja B. Potok, tunel B.Potok do Lestana petlja Lestane (Vinca), kompletan drumsko-zeleznicki most preko Dunava, petlja Pancevo... (!!!?)
Naveo sam samo deo vecih objekata, bez ispusta, propusta, potpornih zidova, useka, nasipa...
I za ozbiljnu zemlju, sa ozbiljnim izvodjacima i stabilnim izvesnim finansiranjem, ozbiljan zadatak.
Kod nas - nemoguca misija!!!
 
laki72,
mislim da po postojećem projektu iza Straževuce nije ni planirana petlja, već samo denivelisano ukrštanje sa kružnim putem (preko onog postojećeg zarđalog nadvožnjaka, koji služi za ukras), kao ni kod Avalskog puta, gde Avalski ide preko cut&cover tunela, nešto poput onog kod tunela Železnik ka Sremčici. Uz sve što si nabrojao, izostavio si drugu cev Straževice, koja je iskopana ~100 od ~800m i "konzervirana", nekoliko mostova (x2) od Straževice do BP, Pančevo ima 2 petlje...
Ipak, propustio si pre svega 1. korak, uvek najvažniji - eksproprijaciju, koja nije završena od Straževice pa nadalje.
Logični koraci kako lepo reče u ozbiljnim zemljama bili bi po meni:
1. eksproprijacija,
pa onda rešavanje pitanja finansiranja i kako se bude obezbeđivao novac izgradnja ovim redom:
2. Straževica-Bubanj Potok barem 1 traka (poluautoput) sa delom petlje BP, koji "hrani" ovaj pravac. Dok se to ne završi - obilaznica NE POSTOJI! Kružni put, mada je jesenas kad sam poslednji put prošao bio u korektnom stanju, NIJE OBILAZNICA. Tu je u poslednjih godinu dana bio dvocifren broj poginulih i to mora da bude prioritet za grad i državu: fizički razdvojiti tranzit i obodni, prigradski saobraćaj!
3. tender za dovršetak 2.cevi tunela Straževica - to je najveći objekat i treba dosta vremena da se završi
4. tender za Ostružnički most II - iz istih razloga kao pod 3.
5. dovršetak 2. trake ostalih deonica (Ostružnica-Bubanj potok) do punog profila autoputa.
6. dovršetak petlje BP i dalje sektor C ka PA - ovo može paralelno sa tačkom 5.
Da li neko od "nadležnih" ovo ovako planira i KADA će išta da uradi - ne znam.
 
Igor":3qzsrrx4 je napisao(la):
Evo ubacicu se sa komentarom posto mislim da si preostar.

Vest mozda nije ispunila do kraja novinarska sklolska pravila ali je neka okvirna retrospektiva fino srocena.

Kada su u pitanju nadlezni i mi u Beobuild redakciji ih uglavnom tako oslovljavamo stim sto je nasa novinarska pozicija nesto drugacija tj slobodnija te imena politicara ne zasluzuju da se nadju u nasim tekstovima.

Sa druge strane ovaj projekat je toliko isprepletan nadleznostima i nesposobnoscu svih da je reci nadlezni sasvim dovoljno. Cak i misljenje nesposobnih nadleznih nije preterano neophodno posto u svojoj nesposobnosti dace iste takve odgovore a vidimo kako se stvari na terenu odvijaju.

I da zakljucim na tvoje pitanje "ima li ta institucija ime?" Ima i zove se drzava Srbija sa svim svojim helikopter i estradnim ministrima i sl pratecim turistima.


Slazem se da je ovaj tekst korektan za razliku od vecine. Meni smeta kad recimo na konferenciji za stampu ministarka kaze da ce se K10 zavrsiti do kraja 2016 a novinari nista ne pitaju. Pa zar ne mogu da pitaju kako to je moguce izvesti. Recimo konkretno deonica Srpska kuca -Levosoje ne da nisu ni radovi poceli nego ni nema obezbedjeno finansiranje pa samim tim vec je kasno i teoretski nemoguce da se zavrsi K10 do kraja 2016. Kad uopste misle obezbediti pare za tu deonicu i od koga. Nekad se pitam postoji li ikakav plan u ovoj nasoj Vladi.
 
24.02.
Sada vec smem da objavim vest koju sam cuo pre par meseci, naime sve rampe ce biti gotove i pustene u saobracaj do 15.05. Naravno ovo se ne odnosi na bat. bulevar za koga je pitanje da li ce ikad pod ovim uslovima biti zavrsen.

p2210001.jpg


p2210002.jpg


p2210003.jpg


p2210004.jpg


p2210005.jpg


p2210006.jpg


p2210007.jpg


p2210008.jpg


p2210009.jpg


p2210010.jpg


p2210011.jpg


p2210012.jpg


p2210013.jpg


p2210014.jpg


p2210015.jpg


p2210016.jpg


p2210017.jpg


p2210018.jpg


p2210019.jpg


p2210020.jpg


p2210021.jpg


p2210022.jpg


p2210037.jpg


p2210038.jpg


p2210023.jpg


p2210024.jpg


p2210025.jpg


p2210026.jpg


p2210027.jpg


p2210028.jpg


p2210029.jpg


p2210030.jpg


p2210031.jpg


p2210032.jpg


p2210033.jpg


p2210034.jpg


p2210035.jpg


p2210036.jpg
 
Zasto postoji pitanje da li ce se ikad zavrsiti Bat. Bulevar? Petlja Batajnica gubi veliku poentu ako se ne spoji sa samom Batajnicom..

Sent from LG G2
 
Zato sto vlasnici njiva pokusavaju da prodaju njive kao gradsko gradjevinsko zemljiste. Traze 3000 evra a zacrtana cena koju je odredila drzava je 1800 evrova.
 
Pa neka ovi udju u posjed i nastave radove a oni neka se cjenkaju izvode vjestake preko suda
 
E moj direktore tako je moglo za vreme druga Tite, pričaju ljudi kada se pravio auto put, Beograd - Subotica da su ljudima uplaćivali pare na žiro račun i odmah ulazili sa mehanizacijom na parcele, bez pregovora.
 
To je tako u svim normalnim zemljama. Zna se koja je realna vrednost zemljista i tu vise nema pregovora.
 
Čekaj, da li je moguće da je građanin jači od Države i da može da je ucenjuje?

Slažemo se svi da treba da se da fer cena, ali...
 
Jankauskas":16velifg je napisao(la):
Zato sto vlasnici njiva pokusavaju da prodaju njive kao gradsko gradjevinsko zemljiste. Traze 3000 evra a zacrtana cena koju je odredila drzava je 1800 evrova.
Po kojoj jedinici površine, aru, hektaru, lancu (jutru?).
Za ar je to previše, za sve ostalo premalo.
 
astrodule":1k5yygk6 je napisao(la):
Čekaj, da li je moguće da je građanin jači od Države i da može da je ucenjuje?

Obicno se nerviramo sto gradjanin kao pojedinac ne moze nista protiv drzave.

Zanimljivo da je sada obrnuto.
 
Veliki infrastrukturni projektni koji su bitni za opste dobro drzave ili nekog grada morali bi da imaju neku prednost jer ako se dozvoli da vlasnici u nedogled ucenjuju drzavu po pitanju zemljista to moze onda da traje u nedogled.
 
Da je Batajnica neko bitno naselje gde žive neki bitni i visokopozicionirani ljudi, već bi se sve rešilo...ali pošto nije tako, nego se ta Batajnica decenijama tretira kao zemunska selendra, mislim da nikome (bitnom) ustvari i nije bitno.

Znam da zvučim patetično sa ovim redovnim žalopojkama, ali drugačije ne umem.
 
Ako se dobro secam, kad se radila petlja kod Hipodroma grad je usao u posed neke parcele bez saglasnosti vlasnika. Cenu je odredila poreska uprava.

Drzava moze da preuzme te parcele a vlasnik ako je nezadovoljan cenom, moze da pokrene postupak pred sudom i zatrazi pravicnu nadoknadu . Steta sto Belka vise nije na forumu da objasni postupak
 
Pisu u novinama kako se obilaznica gradi 25 godina.

A kao da se takav projekat zavrsava za 3 godine pa je sad ovo strasno.
 
Vrh