Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Пантограф":3an0sg6r je napisao(la):
Видим, два километра аутомобилских тунела... Колико милијарди евра? :D

Nikakve milijarde nisu u pitanju za tunel od 2 km.
Kilometar tunela je 20-30 miliona tako da... :)
 
Most od Vinče do Pančeva, nova železnička stanica u Boleču - Predstavljamo vam detalje buduće obilaznice oko Beograda
Utorak, 11. 02. 2014.|15:23 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... o-Beograda

Trasa buduće saobraćajnice koja spaja Beograd sa Pančevom je definisana. Obilaznica oko Beograda, povezivanje dva grada mostom kod Dunava i izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz centra prestonice je pred očima javnosti.

Naime, Plan detaljne regulacije za deo autoputske i železničke obilaznice oko Beograda, sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava, je na javnom uvidu, a "eKapija" vam prenosi najvažnije detalje buduće saobraćajnice.

Planom, koji potpisuje Saobraćajni institut CIP, obuhvaćena su dva segmenta - autoputska i železnička obilaznica oko Beograda. Autoputska deonica obuhvata Bubanj potok, Vinču i Pančevo, dok železnička deonica kreće iz Belog potoka, preko Vinče i na kraju Pančeva, sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava.

Granica Planova detaljne regulacije je na sredini mosta preko Dunava. Ukupna dužina autoputske obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva iznosi oko 31km, a dužina železničke obilaznice od Belog potoka do Pančeva iznosi oko 29 km.

Drumska obilaznica

Plan obuhvata drumsku obilaznicu, kao i teretnu obilaznu prugu, sa svim pratećim sadržajima uz autoput i železničkom stanicom uz prugu.

Na drumskoj obilaznici, planirana je izgradnja 2 tunela, 2 nadvožnjaka i 12 mostova, od kojih je najznačajniji i najveći most preko Dunava kod Vinče. Tuneli su dugi oko 2 kilometra - Bubanj potok (oko 1.300 metara) i Leštane (700 kilometara).

mostvincapancevo1110214t.jpg
 
Vec vidim naslove po novinama kada krene da se kopa kod Vince pa naidju na ceo grad pod zemljom :D
 
Ово је у мање-више истом облику било планирано од 1950 године. Да је тада ово реализовано већ 60 година бисмо имали потпуно регулисан робни транспорт око града и ослобођен центар,Савски амфитетар би био одавно урбанизован,београдски чвор одавно готов а Лука Београд би била низвдно од панчевца или би се користила панчевачка лука па бисмо имали неграничене могућности транспорта речно-морским бродовима велике носивости.

То би значило да бисмо имали неких 50 година за реализацију метроа,изградњу још пар градских мостова и канализације тамо где је нема. Београд би био град без иједног урбанистичког проблема и као такав би био две класе изнад ове садашње паланке и са неслућено већом перспективом.
 
:gobb: ЈАВНИ УВИД У
НАЦРТ ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ЗА ДЕО АУТОПУТСКЕ И ЖЕЛЕЗНИЧКЕ ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО БЕОГРАДА (АУТОПУТСКА ДЕОНИЦА БУБАЊ ПОТОК-ВИНЧА-ПАНЧЕВО, ЖЕЛЕЗНИЧКА ДЕОНИЦА БЕЛИ ПОТОК-ВИНЧА-ПАНЧЕВО), СА ДРУМСКО-ЖЕЛЕЗНИЧКИМ МОСТОМ ПРЕКО ДУНАВА, ГРАДСКЕ ОПШТИНЕ ВОЖДОВАЦ И ГРОЦКА СА ИЗВЕШТАЈЕМ О СТРАТЕШКОЈ ПРОЦЕНИ УТИЦАЈА ПРЕДМЕТНОГ ПЛАНА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ

1. ЈАВНИ УВИД обавиће се у згради Градске управе града Београда, у Улици 27. марта бр. 43-45 (сала 2 у сутерену) и у Градској општини Гроцка, Булевар ослобођења бр. 39, у периоду од 10. фебруара до 14. марта 2014. године, сваког радног дана од 9 до 18 часова.

2. ЈАВНА СЕДНИЦА Комисије за планове Скупштине града Београда, одржаће се у згради Градске управе града Београда, у Улици 27. марта бр. 43-45 (сала 2 у сутерену), 8. априла 2014. године, у 13 часова. У току јавне седнице, сва присутна физичка и правна лица која су поднела примедбе у вези са Нацртом плана у писаном облику, могу образложити примедбе пред Комисијом за планове Скупштине града Београда.

3. Заинтересована лица могу, током јавног увида, своје примедбе на планирана решења, у писаном облику, да доставе Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове, преко писарнице у Улици 27. марта бр. 43-45, најкасније до 14. марта 2014. године.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1585194
 
Po onom Gantt dijagramu kao bice 2035. gotova cela obilaznica 2+2...

Smesno koliko je to dug rok, a jos smesnije je sto ni njega nece ispuniti.
 
Ne mogu da poverujem da je ovaj plan konačno donesen.

Jugoistočni deo Beogradskog regiona je infrastrukturno potpuno zapostavqen i skrajnut što je počelo u doba SFRJ , a priča se da razlog leži u tome što su Gročanska sela bila vazda četnička ....
 
Izgradnja obilaznice sa mostom kod Vinče koštaće 470 mil EUR
Petak, 14. 02. 2014.|15:24 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... 70-mil-EUR

Vrednost izgradnje teretne obilazne pruge Beli potok-Vinča-Pančevo je oko 96 mil EUR, za autoputsku obilaznicu Bubanj potok-Vinča-Pančevo potrebno je oko 205 mil EUR, a za drumsko-železnički most preko Dunava oko 129 mil EUR, rekao je za "eKapiju" Miodrag Poledica, državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja.

- Ukupna građevinska vrednost ovog projekta je oko 430 mil EUR, a ukupna investiciona vrednost izgradnje i projektovanja, sa indirektnim troškovima koji obuhvataju uslove i saglasnosti, administrativne takse, dozvole i stručni nadzor, iznosi oko 470 mil EUR - rekao nam je Poledica.

Za navedene objekte urađeni su generalni projekti, idejni projekti i studija o proceni uticaja na životnu sredinu. Izradu dokumentacije i planova su 2007. i 2008. godine finansirali Ministarstvo za infrastrukturu i Grad Beograd, a svu dokumentaciju je uradio Saobraćajni institut CIP.

- Ovaj saobraćajni koridor ima izuzetan značaj za Republiku Srbiju, Beograd i Pančevo. Cilj je da se teretni železnički saobraćaj i prevoz opasnih materija, kao i tranzitni drumski saobraćaj na pravcu Beograd-Pančevo-Vršac/Zrenjanin provedu izvan užeg gradskog područja Beograda i Pančeva obilaznom prugom i obilaznom drumskom saobraćajnicom, u skladu sa Prostornim planom Republike Srbije, Generalnim planom Grada Beograda i Prostornim planom Grada Pančeva.

Sledeći koraci su, prema rečima našeg sagovornika, da Grad Pančevo hitno stavi na javni uvid Plan detaljne regulacije, a zatim da se izda lokacijska dozvola, izvrši stručna kontrola idejnih projekata i sprovede procedura usvajanja studije uticaja na životnu sredinu. Zatim je potrebno da se urade glavni projekti, izvrši eksproprijacija i izda građevinska dozvola za izgradnju.

Poledica kaže kako je procenjeno da bi sama izgradnja trajala oko 3 godine.

- Ovi objekti su od ogromnog značaja za grad Beograd i celu Srbiju, kao i za aktuelni projekt "Beograd na vodi", koji zahteva izmeštanje teretnog železničkog saobraćaja iz Savskog amfiteatra na novu prugu preko Vinče. Postoje kompanije iz raznih zemalja koje su pokazale interesovanje za izgradnju i finansiranje ovih saobraćajnih objekata.

Kako je medijima izjavio Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, most kod Vinče će biti jedan od najdužih i najširih mostova u Beogradu, pošto će imati po tri saobraćajne trake u oba smera i između njih železnički kolosek.
 
Био сам на Јавном увиду у пројекат Винчанског моста и прилазних саобраћајница, и имам следеће примедбе:

-1- Корисна дужина колосека у железничкој станици Болеч је испод 750 метара, прописаних УИЦ стандардима.
-2- У железничкој станици Болеч нема скретница у бочној заштити, те је самим тим су пропусна моћ пруге и брзина саобраћаја возова смањени за 10%, кашњења повећана двоструко уштедама на пројекту пруге реда око 2 промила, односно 0,2%.
-3- Тунел Бели Поток је већ мањег профила, као наслеђе пројектовања пруге пре једног века. Самим тим, пролазак железничких нарочитих пошиљки према Банату ће бити отежан или онемогућен, а које сада без проблема иду око Калемегдана.
-4- Пројектом је предвиђено загушење дела пруге Јајинци-Бели Поток, као и проблеми око слања возова према Банату из главне теретне станице Макиш (ранжирне станице). То загушење ће нарочито погодити теретне и путничке возове ка Источној Србији, а поремећаји и штете од истих ће бити приметни и на Коридору 10.
-5- Пројектом није предвиђена двоколосечна нити делимично двоколосечна пруга чак ни у даљој будућности, тако што би се за исто откупио терен, и прилагодили стубови мостова.
-6- Чак и уколико би се направио нов тунел Бели Поток, и кроз њега направио други колосек Бели Поток - Јајинци, чиме се решавају проблеми 3 и 4, и даље нема предуслова за приградске железнице са стандардном услугом. ( сваких 30 минута или чешће). Приградска железница би у овом случају решавала велики део урбанистичких и саобраћајних поблема.
-7- Не постоје најмање 3 варијанте решења које се битно разликују доступних јавности, критеријуми по којима се врши вредновање, чак ни прогнозирана добит од једине представљене варијанте решења.
 
Karlo poslaji ovo kao zvanicnu primjedbu pismeno kako je gorenavedeno mene zanim a njihov odgovor na ovo
 
Batajnička petlja do kraja godine
T. S. | 14. februar 2014. 21:21 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... aja-godine

Hastavljaju se radovi na izgradnji obilaznice oko Beograda. „Putevi Srbije” dobili dozvolu za izvođenje radova. Uskoro počinju radovi na izgradnji i druge trake od Dobanovaca do Ostružnice
eko-petlja620x0.jpg


RUŠENjE nadvožnjaka, na mestu gde će se graditi batajnička petlja na obilaznici oko Beograda, počinje za sedam do deset dana. „Putevi Srbije“ dobili su dozvolu za izvođenje radova. Kako obećavaju u ovom javnom preduzeću, nova petlja će biti završena do kraja godine. Radove izvodi zajednička firma „Planuma“ i „Ratka Mitrovića“. Tako će, u punom profilu auto-puta biti deo od Batajnice do Dobanovaca, a odatle u poluatoputu sve do tunela Straževica.

Obilaznica oko Beograda planirana je u punom profilu auto-puta. Deo od Batajnice do Dobanovaca u dužini od oko deset kilometara urađen je u punom profilu, dok nastavak prema Bubanj potoku, u dužini od oko 30 kilometara, ide samo jedom trakom. U „Putevima Srbije“ navode da će uskoro početi radovi na izgradnji druge trake od Dobanovaca do Ostružnice. Geometri su već na terenu, a vode se i pregovori sa bankama kako bi se obezbedila sredstva za drugu traku i proširenje mosta preko Save u Ostružnici. Naime, noseći stubovi ostružničkog mosta urađeni su za pun profil, ali je završena samo jedna traka.

Zbog prezaduženosti države, teško je da će se brzo obezbediti krediti za izgradnju oko desetak kilometara obilaznice od tunela Straževica do Bubanj potoka. Na brojnim sastancima sa nadležnima, interes za finansiranje izgradnje ove deonice pokazali su Kinezi, Azerbejdžanci, Česi...

U svakom slučaju, trenutno niko od nadležnih ne može da kaže kada će obilaznica oko Beograda u punom profilu auto-puta biti i završena.

MOSTOVI I TUNELI

NA delu obilaznice od Dobanovaca do Bubanj potoka nalazi se 41 most sa 79 konstrukcija. Najveći je preko Save kod Ostružnice, koji se sastoji od tri konstrukcije ukupne dužine 1.965 metara (čelične konstrukcije preko reke i prilaznih betonskih konstrukcija na obe obale). Na trasi je projektovano četiri tunela - „Lipak“ (delom ispod platoa železničke stanice Ostružnica, dužina 665 m), „Železnik“ (699 m) i „Beli potok“ (ispod Avalskog puta, 373 m) sa dve tunelske cevi...
 
Karlo del Ponte
+1 :)
Ako si u pravu i samo 10 posto, to je čista plejada bez sramniog dijabolizam nestručnosti itd.
odakle im hrabrost za odrzavanje javne prezetacije, sa tolikim manjkavostima - :shok:
 
Svaka cast Karlo, ovo je projekat od ogromnog znacaja za buduci razvoj Beograda i predlazem da Beobuild napravi clanak na ovu temu uz pomoc Karla i ostalih clanova kojima je zeleznicki saobracaj blizak.

Beobuild vec sada ima ogroman ugled, a na ovaj nacin se samo moze doprineti dobrobiti Beograda u buducnosti. Ako bi bar dva uticajna eletronska medija prenela takve informacije to bi moglo preokrenuti stvari. Greske koje se sada naprave kostace i nase unuke...
 
Следећа примедба је везана за друмски део:

-8- Недостаје податак да ли је заиста неопходно правити пут профила 3+3 траке кроз тежак терен и са врло скупим објектима, када сам јужни Банат није толико насељен, и питање је исплативости неког великог урбаног развоја на том подручју са за тежу градњу нестабилним, а истовремено, квалитетним пољопривредним земљиштем. Пројектанти су дужни да упознају јавност са варијантом пута профила 2+2, и економском оценом исте.
-9- Са обзиром на фазну градњу постојећих делова обилазнице због економских потешкоћа да се затвори финансијска конструкција за градњу одједанпут, пројектанти су дужни да јавност упознају са могућим фазама у фазној градњи, уколико се не може затворити финасијска конструкција од готово 500 милиона евра за градњу одједанпут.

А по питању саопштења, размишљам да ли да буде са Беобилд форума, од стране Удружења љубитеља железнице, или од оба у одређеном временском размаку? И да ли слати саопштење, па примедбу, или обрнуто, или једновремено?
 
Mislim da ti je bolje u ime udruzenja jel ima svoju zvanicnu pravnu formu. BB se moze informativno baviti tom i slicnim temama
 
Danas sam obisao gradilište i mogu vam reci da nema niceg novog i nema radnika ,verovatno zbog praznika
 
Karlo del Ponte":1fzkoqx0 je napisao(la):
-8- Недостаје податак да ли је заиста неопходно правити пут профила 3+3 траке кроз тежак терен и са врло скупим објектима, када сам јужни Банат није толико насељен, и питање је исплативости неког великог урбаног развоја на том подручју са за тежу градњу нестабилним, а истовремено, квалитетним пољопривредним земљиштем. Пројектанти су дужни да упознају јавност са варијантом пута профила 2+2, и економском оценом исте.
Са овим се никако не слажем. Тај фртаљ аутопута пролази кроз општну од преко 80 000 становника, скраћује се пут за Банат истом толиком броју људи који иначе користе мост Смедерево-Ковин (уштеде и преко 15 км) или мучени панчевац.
 
Mislim da je značajno što najveća industrijska zona u državi - pančevačka, završetkom kineskog i vinčanskog mosta neće morati više nijedan kamion iz rafinerije, petrohemije, azotare da šalje kroz Beograd.

Takođe bih upitao zašto se pri pomenu reči obilaznica misli uvek na polukrug (južni i zapadni) a zaboravlja drugi deo polukruga. Temišvar je ogroman industrijski centar u našem komšiluku.
 
stf":jrxl8ple je napisao(la):
Karlo del Ponte":jrxl8ple je napisao(la):
-8- Недостаје податак да ли је заиста неопходно правити пут профила 3+3 траке кроз тежак терен и са врло скупим објектима, када сам јужни Банат није толико насељен, и питање је исплативости неког великог урбаног развоја на том подручју са за тежу градњу нестабилним, а истовремено, квалитетним пољопривредним земљиштем. Пројектанти су дужни да упознају јавност са варијантом пута профила 2+2, и економском оценом исте.
Са овим се никако не слажем. Тај фртаљ аутопута пролази кроз општну од преко 80 000 становника, скраћује се пут за Банат истом толиком броју људи који иначе користе мост Смедерево-Ковин (уштеде и преко 15 км) или мучени панчевац.
Панчевачки мост има 70.000 возила, све и узимајући у обзир и то да су највећи број кретања преко истог кретања унутар Београда. Међуградских кретања возила од Београда ка Банату, не рачунајућу Панчево, на једвите јаде можеш скупити 10.000, ако и толико, и опет је свим Банаћанима за минимално 55% њихових потреба најпогодније да управо користе Панчевачки мост.

Ако бисмо о самом интересу Београда, у интересу Београда је не само да смањи аутомобилски саобраћај из Панчева, него и у опште да смањи количину аутомобилског саобраћаја. Утолико, важно је скратити време путовања возом за Панчево на 20-так минута, и имати често возове, те у Панчеву уз железницу направити велика пракиралишта за аутомобиле и бицикле.

Мост преко Аде спаја два подручја града, која појединачно свако има становника више него Јужни Банат. Чак и за њега је процењено да трећа саобраћајна трака неће бити попуњена ни 2047 године. Између Видина и Кафалата је направљен мост са 2+2 аутомобилске траке и само једним колосеком. Има ли смисла да ми глумимо неко лудило, иако су нам фондови у већој мери ораничени него Румунима и Бугарима? Сам једноколосечни мост нас не спречава да направимо делимично двоколосечну пругу са двоструким капацитетом једноколосечне пруге. И ту делимично двоколосечну пругу да реализујемо у неким каснијим фазама. Чак, у оквиру фазне градње, да се прво направи железнички мост, а затим да се додаје једна аутомобилска страна са 2 траке, па још једна. Чак и СФРЈ је прво направила железничку обилазницу око Београда преко Остружнице, па тек много касније аутомобилско/камионску.
 
Apsolutno podrzavam stav o faznoj gradnji gde bi se prvo gradio samo zeleznicki most.
U trenutnoj ekonomskoj situaciji, treba biti krajnje racionalan i pragmatican. Ako je verovati nasim arapskim lobistima za resenje BGD na vodi (*mada ja i dalje licno mislim da od toga nema nista ili gotovo nista), zeleznicka obilaznica je uslov svih uslova za rasciscavanje S. amfiteatra. Sa druge strane sto se drumske obilaznice tice, nek mi ne zamere forumasi koji gravitiraju banatskoj strani dunava, graditi ovu deonicu sa velikim mostom i tunelom treba ipak da saceka neka bolja vremena ili makar dok se ne kompletira drumska obilaznica Dobanovci - B. potok u punom profilu, jer zaprovo to taj pravac cini sigurno 80% tranzitnog saobracaja.
 
Iako sam poreklom iz tog kraja, ja bih se složio sa tim da deo oko Pančeva ide profilom 2+2, uz obavezne denivelacije (ili makar kružne tokove).
Ne sviđa mi se taj jedan kolosek na mostu, makar da ostave mesto za još 1 (iako deo kroz Pančevo na dobrom delu ima samo 1)

Takođe mi se ne sviđa, a vidim da to i Pančevcima smeta, što taj železnički kolosek na koji se obilaznica u Pančevu kači, dobrim delom ide kroz grad. Mada bi tu dve denivelacije (pogovoto na Bavaništanskom putu) umnogome popravile situaciju.
 
Не само количина него и врста саобраћаја одређују каква је саобраћајница оптимална. Од Смедерева преко Ковина се одваја значајна количина камиона која веома оптерећује М24. Пошто истим путем саобраћају и камиони и путничка возила очигледно је пожељно да у једном смеру буду бар две траке. Такође, због не тако ретких хаварија камиона и заустављања у крајњој десној траци пожељно је да не блокирају саобраћај већ да постоји издвојена трака за заустављање.
 
Vrh