Izgradnja obilaznice sa mostom kod Vinče koštaće 470 mil EUR
Petak, 14. 02. 2014.|15:24 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... 70-mil-EUR
Vrednost izgradnje teretne obilazne pruge Beli potok-Vinča-Pančevo je oko 96 mil EUR, za autoputsku obilaznicu Bubanj potok-Vinča-Pančevo potrebno je oko 205 mil EUR, a za drumsko-železnički most preko Dunava oko 129 mil EUR, rekao je za "eKapiju" Miodrag Poledica, državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja.
- Ukupna građevinska vrednost ovog projekta je oko 430 mil EUR, a ukupna investiciona vrednost izgradnje i projektovanja, sa indirektnim troškovima koji obuhvataju uslove i saglasnosti, administrativne takse, dozvole i stručni nadzor, iznosi oko 470 mil EUR - rekao nam je Poledica.
Za navedene objekte urađeni su generalni projekti, idejni projekti i studija o proceni uticaja na životnu sredinu. Izradu dokumentacije i planova su 2007. i 2008. godine finansirali Ministarstvo za infrastrukturu i Grad Beograd, a svu dokumentaciju je uradio Saobraćajni institut CIP.
- Ovaj saobraćajni koridor ima izuzetan značaj za Republiku Srbiju, Beograd i Pančevo. Cilj je da se teretni železnički saobraćaj i prevoz opasnih materija, kao i tranzitni drumski saobraćaj na pravcu Beograd-Pančevo-Vršac/Zrenjanin provedu izvan užeg gradskog područja Beograda i Pančeva obilaznom prugom i obilaznom drumskom saobraćajnicom, u skladu sa Prostornim planom Republike Srbije, Generalnim planom Grada Beograda i Prostornim planom Grada Pančeva.
Sledeći koraci su, prema rečima našeg sagovornika, da Grad Pančevo hitno stavi na javni uvid Plan detaljne regulacije, a zatim da se izda lokacijska dozvola, izvrši stručna kontrola idejnih projekata i sprovede procedura usvajanja studije uticaja na životnu sredinu. Zatim je potrebno da se urade glavni projekti, izvrši eksproprijacija i izda građevinska dozvola za izgradnju.
Poledica kaže kako je procenjeno da bi sama izgradnja trajala oko 3 godine.
- Ovi objekti su od ogromnog značaja za grad Beograd i celu Srbiju, kao i za aktuelni projekt "Beograd na vodi", koji zahteva izmeštanje teretnog železničkog saobraćaja iz Savskog amfiteatra na novu prugu preko Vinče. Postoje kompanije iz raznih zemalja koje su pokazale interesovanje za izgradnju i finansiranje ovih saobraćajnih objekata.
Kako je medijima izjavio Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, most kod Vinče će biti jedan od najdužih i najširih mostova u Beogradu, pošto će imati po tri saobraćajne trake u oba smera i između njih železnički kolosek.