Kinezi zainteresovani za završetak obilaznice
AUTOR: D. BURLIĆ
Delegacija kineske kompanije „Mašinsko-inženjerska korporacija“ (CMEC) juče je u Vladi Srbije razgovarala sa ministrom saobraćaja, Milutinom Mrkonjićem, o eventualnom angažovanju ove kineske firme na završetku radova na dve preostale deonice beogradske obilaznice.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Dokument o saradnji, koji bi bio osnova za buduće pregovore, trebalo bi da se potpiše za deset dana između CMEC-a, preduzeća „Koridori Srbije“ i Ministarstva saobraćaja - rekao je nakon sastanka državni sekretar Miodrag Poledica. On je dodao i da je sva projektna dokumentacija spremna, te da ukoliko svi prateći dokumenti budu potpisani u planiranom roku, radovi na obilaznici mogu da krenu već početkom sledeće godine.
Generalni direktor CMEC-a Vein Ksinđi kazao je da ta kineska kompanija ima više od 30 godina iskustva u ulaganju u inostranstvu u više od 150 zemalja sveta, a da je sada zainteresovana da učestvuje u završetku izgradnje obilaznice oko Beograda.
-U pregovorima smo oko tehničkih detalja ugovora. Nadam se da ćemo potpisati ugovor i obezbediti finansijska sredstva za ovaj projekat - rekao je Ksinđi.
Za kompletan završetak radova potrebno je 540 miliona evra. Državni sekretar Poledica kazao je da je CMEC zainteresovan da ta sredstva obezbedi iz kineskog razvojnog fonda vrednog oko deset milijardi dolara, koji je Vlada Kine prošle godine odobrila za investiranje u 16 zemalja istočne i jugoistočne Evrope.
Radovi u dve faze
Do sada je završeno dve trećine beogradske obilaznice. S obzirom na to da se još uvek radi na rešavanju pojedinih slučajeva koji se odnose na eksproprijaciju zemljišta, kinskim partnerima je ponuđena varijanta da radove izvode u dve faze. Trasa od Ostružnice do Bubanj potoka je u potpunosti tehnički definisana, dok je za deonicu između Bubanj potoka i Pančeva neophodno uraditi projektnu dokumentaciju i rešiti sve imovinsko - pravne poslove.
Zato što za tender ti moraš da imaš gotovu finasijsku konstrukciju, da ne kažem novac, koji obično daje neka evropska banka i postavlja vrlo jasne uslove garancija za posao, na kojima ne mogu da konkurišu naše firme. Kroz direktne pregovore ti imaš uključeno i finansiranje i izvođenje radova, a u principu možeš da dogovaraš koliki deo posla rade naše firme. Napominjem ovo "u principu"Železničar":25xgz58p je napisao(la):Zašto se radi po dogovoru a ne raspisuje se tender?
B92":2xp0jr7n je napisao(la):Ceo svet bi da gradi BG obilaznicu
Beograd -- Ministarstvo saobraćaja i preduzeće Koridori Srbije vode intenzivne pregovore s brojnim zainteresovanim kompanija za završetak obilaznice oko Beograda.
U Koridorima Srbije je agenciji Tanjug rečeno da se očekuje da uskoro bude izabran izvođač radova. Razgovori se vode s kompanijama iz Kine, Češke, Azerbejdžana i Italije, a zainteresovanost je pokazala i jedna palestinska građevinska firma.
Planirano je da obilaznica oko Beograda, koja je važan deo putnog Koridora 10, bude završena za godinu i po dana.
Posao će dobiti firma s najpovoljnijom ponudom, ali će morati da uradi posao u najkraćem mogućem roku.
"Iako će se ugovor sklopiti na dve godine, insistiraćemo da se radovi izvode u tri smene kako bi bili završeni u roku od godinu i po dana", ističu u Koridorima Srbije.
Završetkom radova na obilaznici, kao i na mostu preko Dunava Zemun - Borča, stvoriće se uslovi da se tranzitni saobraćaj izmesti iz Beograda.
Na obilaznici se trenutno radi gradnja punog profila autoputa - šest traka na deonici od Dobanovca do Batajnice u dužini oko tri kilometara, a radovi treba da počnu i na levoj traci od Batajnice do Ostružnice, odnosno mosta preko Save.
Radove finansira Evropska investiciona banka, a investitor je Javno preduzeće Putevi Srbije.
Takođe, Putevi Srbije su raspisali tender za drugu fazu petlje Orlovača i petlju Petlovo Brdo.
Preostala je izgradnja 20 kilometara polu-autoputa od mosta na Savi do tunela Straževica, i 10 kilometara punog profila autoputa sa šest traka, na deonici od tunela Straževica do petlje Bubanj potok.
Intenzivni pregovori se vode oko završetka deonica:
- Sektora 3 - koji obuhvata most preko Save i deo petlje Ostružnica u dužini oko tri kilometra
- Sektora 4 - od petlje Ostružnica do petlje Orlovača u dužini oko šest kilometra
- Sektora 5 od Orlovače do Straževice, koji čine 1,5 kilometar trase leve trake autoputa, tri mosta i leva cev tunela Straževica
- Sektora 6 - do Bubanj Potoka, gde će se u dužini oko sedam kilometara graditi pun profil autoputa.
Obilaznica oko Begrada biće dugačka oko 47 kilometara i imaće pun profil autoputa.
U budućnosti je predviđena izgradnja još jedne deonica od Bubanj Potoka do Pančeva u dužini oko 22 kilometra.
Гага":2byg2jxh je napisao(la):Чланак из Новости о изградњи обилазнице који ће се сутра (23. априла) појавити у штампаном издању:
Nema novih puteva bez dodatnih kredita
N. V. BRKOVIĆ | 22. april 2013. 20:46 | Komentara: 0
Na obilaznici oko Beograda ...
...ZAVRŠENA TRI MOSTA OD 1.289 METARA
U SEKTORU B5, od Orlovače do Avalskog puta, izgrađena su tri mosta: "broj 13" preko Kijevskog potoka, "broj 14", koji je i najkraći, i "broj 15" preko Topčiderske doline. Ukupna dužina mostova iznosi 1.289 metara.
Oni povezuju deonicu obilaznice iz pravca Ostružnice i Ibarsku magistralu sa tunelom Straževica koji saobraćaj vodi prema Avalskom putu, odnosno dalje ka Bubanj potoku.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ih-kredita
Гага":2byg2jxh je napisao(la):Пошто се у чланку спомиње да су у току радови на делу обилазнице од петље "Добановци" до Остружнице (односно до Саве), можда не би било лоше, ако неко буде скоро пролазио обилазницом, да сними те радове са пар слика.