Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Evo jedan kratak info:

01. 08. 2007. | 12:15
Iz NIP-a za infrastrukturu izdvojeno 11,015 milijardi dinara - najviše novca, oko 2 milijarde, za obilaznicu oko Beograda
Izvor: eKapija
 
Daj bože da nam plate za uradjeno, ljudi su očajni...oće da štrajkuju!!!!!!
 
Mislim da sad kad krene NIP i posto je zavrsen budzet i vlada se stabilizovala da ce da krene da teche i kesh. Mislim da ne treba ovaj zastoj da brine, jel je obilaznica toliki prioritet da pare moraju da legnu jel i oni znaju sta sledi ako ne....
U suprotnom treba radnici da skrenu paznju na to desavanje ako se nista skoro ne desi....
 
Slazem se. To je toliko vazan projekat, da samo kada bi se zapretilo strajkom, odmah bi legle plate! Mislim da Grad i Vlada to sebi ne bi mogli da priuste
 
A da li bi neko mogao meni da objasni zasto te pare VEC ne stizu??? Pa puna su im usta o vaznosti koridora 10 o razvoju infrastrukture Srbije bla bla bla... samo kad treba da dodje do realizacije toga onda nista, ne daju pare. Sta se ceka????
 
Politički manifetluk+kilava administracija=slaba realizacija.
Malo sam se raspitao, naime nisu plaćeni radovi od marta do sada.
Mi još odlično radimo koliko smo plaćeni.

Da je sitaucija idealna mi bi smo trebali da radimo 4,5 puta brže a investitor da plaća mesečno do dvadesetog u mesecu za radove izvdene u prethodnom mesecu.

Mnoge ozbiljne firme neće ni da dodju na naše tržište jer nema ozbiljnog pristupa poslu gde se poštuju obe strane. Jedino "veze" sa političkom oligarhijom ti obezbedjuju redovno finansiranje....

Važno da su im puna usta velikih obećanja.
Ako pogledate novine iz 2001 videčete da su nam obećavli prvu vožnju lakim metroom ove godine.
 
Odobreno 65 miliona dinara za projektovanje obilaznice oko Beograda
Tri varijante mosta kod Vinče
Autor: D. DRAŽIĆ | 07.08.2007 - 11:22

most_1.jpg

Do kraja ove godine u Srbiji će se utrošiti nešto više od 11 milijardi dinara za izgradnju puteva. Najviše sredstava iz Nacionalnog investicionog plana (NIP) utrošiće se za izgradnju obilaznice oko Beograda i projektovanje nove železničke mreže na prilazima glavnog grada.

Stručnjacima beogradskog Saobraćajnog instituta CIP je poverena izrada generalnog projekta obilaznog puta oko Beograda na delu od Bubanj Potoka preko Vinče, Dunava i Banatskog Novog Sela. Za taj projekat predviđeno je 65 miliona dinara. Iz Nacionalnog investicionog plana finansiraće se i izrada generalnog projekta novog mosta na Dunavu kod Vinče.

Tri varijante duŽine mosta
- U ovom času razrađujemo tri varijante železničko - drumskog mosta preko Dunava na budućem autoputu. Po prvoj varijanti, ovaj most će biti dugačak oko tri kilometra, 2.200 metara po drugoj i u najkraćoj varijanti samo 2.100 metara. O dužini mosta, pored ostalog, odlučivaće i konačno rešenje saobraćajnice za deonicu pruge i puta od Belog Potoka ispod Avale, Bubanj Potoka i Vinče i dalje do Pančeva, Vršca i Rumunije ili do Zrenjanina i Kikinde, kaže direktor Zavoda za konstrukcije CIP ing. Branislav Životić.

Drumsko - železnički most kod Vinče biće širok najmanje 30 metara. Samo drumske trake će biti široke po devet metara. Njegova izgradnja trajala bi oko tri godine, a most će imati izuzetno važnu ulogu u prevozu roba, jer će skratiti prevoz i doprineti da se troškovi transporta smanje na više relacija. Most će, smatraju stručnjaci, biti neka vrsta sabirnog centra za više domaćih i evropskih saobraćajnica. Mnogi putevi će voditi prema njemu i od njega prema privrednim centrima u Srbiji i na Balkanu.
- Time će se konačno Beograd osloboditi od učestalih saobraćajnih kolapsa, neracionalnog i sporog transporta putnika i roba, kao i prevoza opasnih tereta kroz grad, dodaje Životić.

Svi putevi vode u Vinču
Robe koje stižu iz Barija u Bar i potom preko magistralne pruge Beograd - Bar imaće novi izlaz za sever Evrope preko Vinče i Pančeva. To isto važi i za transportne tokove koji vode sa juga, iz Sofije, Soluna i Atine na zapad i sever kontinenta ili iz Budimpešte, Beča, Minhena ili Ljubljane i Zagreba teretni vozovi i kamioni će ići novim obilaznim putem. U svim tim kombinacijama Beograd će biti pošteđen tranzitnog saobraćaja.
U Saobraćajnom institutu CIP ističu da prema prvim procenama izgradnja železničko - drumskog mosta kod Vinče treba da košta oko 100 miliona evra. U pitanju je značajna investicija, koju bi svakako mogla da pomogne EU, ali neophodna i isplativa da bi Srbija postala nezaobilazni transportni koridor. Ne treba da se zaboravi da uz pomoć Komisije EU Bugari i Rumuni grade na Dunavu most između Vidina i Kalafata. Taj projekat je pokušaj da se zaobiđe vekovni „carski put“ dolinom Morave i Vardara koji povezuje Istok sa Zapadom.

Gradiće se „Petlja“ kod Boleča
Projektanti autoputa Bubanj Potok - Vinča - Pančevo planiraju
da se kod Boleča izgradi „petlja“, koja bi omogućila izlazak (ili silazak) vozila na put Beograd - Grocka - Smederevo. I putnici iz Novog Sada, Zrenjanina, Pančeva ili Vršca dobili bi novu znatno kraću vezu sa Grockom, Smederevom, Požarevcem, pa i (drugim pravcem)
sa Nišom...

Iz Grocke se novi most neće videti
Za projektante Saobraćajnog instituta most kod Vinče je veliki izazov. Za sada može da se kaže da će se on kada bude izgrađen najlepše videti iz Ritopeka, ali projektanti najavljuju da će se videti čak i iz Pančeva. Međutim, most se neće videti iz Grocke jer će ga zaklanjati brdoviti teren.

Bez prepreke za brodove
Projektanti CIP-a strogo primenjuju sve propise EU i Dunavske komisije ri izradi projekta budućeg mosta na Dunavu kod Vinče. Svi brodovi, koji sada plove Dunavom, uključujući i rečno-morske lađe, moći će nesmetano da plove ispod mosta kod Vinče.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=10083
 
PIGLET":1ympucd0 je napisao(la):
Važno da su im puna usta velikih obećanja.
Ako pogledate novine iz 2001 videčete da su nam obećavli prvu vožnju lakim metroom ove godine.
Upravo tako! nazalost prateci sve programe i projekte u gradu metro je samo jedan u nizu koje smo vec trebali da koristimo po prvobitnim planovima. Slicno je prosao i most na Adi i Makis 2 i brojne rekonstrukcije. Nazalost narod se lepo svaki put izvoza i zatrpa velikim planovima za buducnost bas onda kad treba da zaokruze nesto na izborima.
Checks and balances...sto bi Ameri rekli...to nam treba
Sta si trebao da uradis, a sta uradio zaista....
 
KiD":3m7izdht je napisao(la):
... metro je samo jedan u nizu koje smo vec trebali da koristimo po prvobitnim planovima.
"Kad će taj Metro?...Mnogi beograđani su odavno pod zemljom ... i čekaju."

Duško Radović ...napisao pre 30god.
 
Super je ovaj klip!! :)

Ne znam koliko je to tesko, ali da li bi u cosku mogla da bude mapa lokacije, na kojoj ce se videti odakle se snima i sta se vidi, ili makar kompas sa severom?
 
^^ ccc ne posećuješ glavnu stranicu beobuilda :D

@vrachar, ja sam radio montažu, igor je snimio materijal :cool:
 
Ambassador":1agxva7t je napisao(la):
Super je ovaj klip!! :)

Ne znam koliko je to tesko, ali da li bi u cosku mogla da bude mapa lokacije, na kojoj ce se videti odakle se snima i sta se vidi, ili makar kompas sa severom?
ovo ti nije loša ideja, mogao bi da je iskoristim u sledećem klipu!
 
Sorry Stevo.. Na poslu nam je security do bola - ne mozemo da otvorimo nikakve video klipove i slicno.. zato sam se malo zbunio.. Prvom prilikom cu pogledati to! Jedva cekam! :)
 
Nenad":5yd1s5lv je napisao(la):
Sorry Stevo.. Na poslu nam je security do bola - ne mozemo da otvorimo nikakve video klipove i slicno.. zato sam se malo zbunio.. Prvom prilikom cu pogledati to! Jedva cekam! :)
čak ni flash filmiće????? :(
 
Nista. Ni yahoo, ni hotmail, ne mogu ni online banking da obavim - imao sam srece pa Beobuild nisu detektovali! :)
Sranje, znam... Ali takve su ti banke! Da ne kazem, paranoicne!
 
Cini mi se da za pocetak video zapis izlgeda solidno. Trudicemo se da to unapredimo u narednom periodu, pa ce sigurno biti jos bolje i kvalitetnije. Treba se malo i navici na drugi mediji jel pruza mnogo vise od fotografije koju svakako necemo zapostaviti
 
Auto-put Bubanj Potok - Vinča najznačajniji deo obilaznice oko Beograda
Boleč dobija prugu i stanicu
Autor: D. DRAŽIĆ | 08.08.2007 - 11:11
Ministarstvo za infrastrukturu naručilo je od Saobraćajnog instituta CIP iz Beograda generalni projekt za izgradnju obilaznice oko Beograda za drumski i železnički saobraćaj na potezu Bubanj Potok - Vinča - Pančevo, uključujući i železničko-drumski most preko Dunava, o kome smo pisali u jučerašnjem „Blicu“.
Viši savetnik CIP, diplomirani građevinski inženjer Dragoljub Jarić kaže da će se na deonicu budućeg autoputa i pruge od Bubanj Potoka do Vinče i na novi most stizati preko „petlje“ koja će se graditi na raskrsnici puteva za Leštane, Boleč i Vinču, nedaleko od novog zdanja AMD „Grocka“. One koji dolaze sa sadašnjeg autoputa Beograd - Niš i krenu u pravcu Vinče dočekaće dva tunela i više mostova na desnoj strani od sadašnjeg kružnog puta kod Leštana.
Prvi tunel probiće se u neposrednoj blizini niškog autoputa kod Bubanj Potoka i biće dugačak oko 1.200 metara. Projektanti CIP planirali su da autoput prema Pančevu ide bočnom stranom postojećeg puta u pravcu Vinče i Boleča, iznad Leštana.
Doline između prvog i drugog tunela na potezu Bubanj Potok - Vinča povezaće se sa dva mosta dužine 80, odnosno 150 metara. Drugi tunel dužine oko 850 metara probiće se tačno preko puta Leštana.
Sadašnji kružni put od Bubanj Potoka do Smederevskog puta ostaje, jer po pravilu uz autoput na kome se plaća „drumarina“, mora da postoji i alternativna saobraćajnica.
Od Leštana autoput i pruga se spuštaju u dolini smeštanu između istoimenog naselja i Boleča i dolaze do Smederevskog puta. Autoput će „preskočiti“ smederevsku saobraćajnicu mostom dužine oko 200 metara. Na tom delu postoje mnogi objekti i da bi se izbeglo njihovo rušenje auto-put i pruga će ići preko postojećeg puta nadvožnjakom. Budući autoput povezaće se sa smederevskim putem kod Boleča, gde će se graditi i naplatna rampa.
Trasa pruge i auto-puta od Boleča do Dunava provlači se padinom sa desne strane postojećeg puta za Vinču. Most će se graditi nizvodno od poznatog u svetu Vinčanskog arheološkog nalazišta. Pruga od Leštana do Vinče ide desno uz trasu autoputa, da bi se na mostu na Dunavu te dve saobraćajnice potpuno približile. Na samom mostu gradiće se jedan kolosek pruge. Pruga će ići sredinom mosta, a u Banatu ona će se graditi levo od autoputa.
U Starčevu će se graditi „petlja“ koja će novi auto-put povezati sa lokalnim saobraćajnicama u tom delu Srbije.
Gradiće se do 2015. godine
Računa se da će se most graditi oko tri godine kao i autoput i pruga. čitav posao izgradnje obilaznice oko Beograda na ovom sektoru biće završeni do 2015. godine.

Jeftinije na banatskoj strani
Autoput će se graditi u fazama već kako raste obim saobraćaja, dok će pruga imati prednost u gradnji kako bi se izbegao transport opasnih materijala kroz Beograd. Autoput će od Bubanj Potoka do banatske strane biti dugačak oko 35 kilometara. Računa se da će izgradnja autoputa na teritoriji opštine Grocka koštati oko osam miliona evra po kilometru, dok će na banatskoj strani ta cena biti znatno niža.

Leštane bez buke i zagađenja
Trasa autoputa iz Bubanj Potoka za Vinču i Pančevo ide tako da Leštane ostaje s leve strane nove drumsko-železničke saobraćajnice. Za Leštane, naselje u neposrednoj okolini Beograda, sa oko deset hiljada stanovnika, je posebno važno da će biti zaštićeno od buke i aerozagađenja.
Izvor: Blic online
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=10165
 
Sedam meseci besplatno grade
Preduzeća koja su angažovana na izgradnji obilaznice oko Beograda, od Dobanovaca do Bubanj Potoka, od početka godine do danas nisu dobila ni dinar od države koja je naručilac tog posla - izjavio je za Danas Ratomir Todorović, generalni direktor Planuma, kompanije koja u konzorcijumu s Mostogradnjom gradi Sektor 4 obilaznice, od Ostružnice do Ibarske magistrale.
- Dugovanja za ovih sedam meseci teško je izračunati, ali gruba procena je da se pojedinačno, u zavisnosti od preduzeća, kreću od 200 miliona do 400 miliona dinara - izjavio je Todorović.

On je ocenio da Planum spada u firme kojima država najviše duguje. Ugovor o izgradnji obilaznice kompanije su potpisale s Javnim preduzećem Putevi Srbije, ali je preko Ministarstva infrastrukture odlučeno da se gradnja finansira iz Nacionalnog investicionog plana. Iz NIP je za obilaznicu izdvojeno 721,5 miliona dinara. Todorović kaže da je to nedovoljno.
- Ta suma može da pokrije dugovanja za deo prošle i početak ove godine. Ali, pitam, šta dalje? Posebno kada čujemo najave da saobraćaj mora da bude pušten do kraja godine. Kako da to uradimo bez novca? Za to će nam biti neophodno oko tri milijarde dinara- ističe Todorović.
Na kašnjenje u isplati izvođačima uticali su meseci potrošeni za formiranje nove vlade Srbije, zatim je izvesno vreme prošlo kako bi se usvojio budžet, formirala kancelarija za NIP i na kraju bila odobrena sredstva.
Direktor Planuma kaže da su se preduzeća dosad "dovijala na razne načine" kako radovi ne bi stali.
- Država duguje nama, mi dugujemo dobavljačima i radnicima, podizvođači imaju svoja dugovanja, svi duguju svima. Najveći izdaci i samim tim najveća dugovanja imamo za gorivo. Zadužujemo se kod banaka, uzimamo kredite. Nimalo nije sjajno - kaže Todorović.
On navodi da su rukovodioci preduzeća nedavno imali sastanak s Velimirom Ilićem, ministrom za infrastrukturu, koji je rekao da će "pokušati" da nađe sredstva.
- To zvuči lepo, ali pitam se gde će ih pronaći - skeptičan je Todorović.
Sektor 4 obilaznice ima sedam kilometara, a pola od toga su tuneli i mostovi. Od dva tunela, ukupne dužine 1,6 kilometara, jedan je završen, a kod drugog je obavljena trećina posla. Mostova ima pet i na njima je privedena kraju polovina radova.
Deonica obilaznog autoputa Batajnica - Dobanovci deo je međunarodnog Koridora 10 - krak B (prema Budimpešti), a deonica Dobanovci - Bubanj Potok deo je osnovnog Koridora 10 kroz Srbiju. Izgradnja obilaznice oko Beograda počela je još pre 17 godina i do danas je više puta obustavljana zbog nedostatka novca.

Očekuju pomoć grada

Ratomir Todorović kaže da bi Grad Beograd, iako nema obavezu, trebalo da pomogne izgradnju obilaznice oko glavnog grada. S obzirom na najavljenu obnovu mosta Gazela, on naglašava da bi Sektor 4 zaista morao da bude otvoren za saobraćaj do kraja godine.
- To jesu državni projekti, ali oni i te kako utiču na funkcionisanje Beograda. Takođe, kada već Republika ima problema s finansiranjem obilaznice, uveren sam da bi Grad morao da nam pomogne - ocenjuje direktor Planuma.
Inače, na specifičnu važnost obilaznice ukazao je Bojan Stanojević, gradski menadžer Beograda, koji je krajem prošle godine za Ekonomist Magazin izjavio: "Da me neko pita u šta da uloži novac, savetovao bih mu da kupi zemljište oko trase kojom treba da prođe obilaznica oko Beograda, izgradi infrastrukturu i kasnije ga proda ili iznajmljuje. To će biti profitabilno."
N. Tomić
 
Inace danas je legla plata za prvi deo maja, opet je firma uzela neki kredit da bi dala neku crkavicu radnicima, ljudi napuštaju firmu, pitam se da li je to taktika države da planum ostane bez inžinjera i radnika pa da mu uzmu posao i dodele "svojima".

Ovakvim odnosom investitora to je jedini logičan zaključak.
 
PIGLET":z3j7fi5z je napisao(la):
Inace danas je legla plata za prvi deo maja, opet je firma uzela neki kredit da bi dala neku crkavicu radnicima, ljudi napuštaju firmu, pitam se da li je to taktika države da planum ostane bez inžinjera i radnika pa da mu uzmu posao i dodele "svojima".

Ovakvim odnosom investitora to je jedini logičan zaključak.
Kojim "svojima" ???
 
Vrh