Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

to sto mi zovemo autoput kroz grad neki zovu bulevar arsenija cernojevica i ne placa se samo zato sto bi eventualna naplata na izlascima sa njega na teritoriji grada napravila saobracajni haos. inace bi ekipa lopova odavno postavila rampe, u to sam siguran 100%
 
vucko, oces da kazes da je zamisljeno da se na autoputu, na prilazima obilaznici iz pravca sida, novog sada i nisa postave rampe (nesto kao sad, tj bas to) te da se tu vrsi naplata onima koji ulaze na obilaznicu oko bg-a, pa ponovno uzimnje karte na izlasku sa obilaznice?

edit: malo sam konfuzan.. pitam za one koji dolaze autoputem, mi unutra se znaci krecemo obilaznicom normalno, kao sad bulevarom ars. cernojevica
 
Napladnu rampu mogu da stave prema NS kad se prodje Batajnica a pre Novih Banovaca. Blizu petlji Novi Banovci i Stara Pazova su odavno postavljeni stubovi za nadvoznjake petlji koje bi se napravile za zatvoren sistem naplate. Mada ne vidim svrhu i mislim da je to samo bacanje para jer vec imamo gotove petlje. E sad da ne bi kućice bile na obe strane oni oce sve na red. Za tako nesto potrebna je petlja samo za naplatu koja se povezuje na lokalni put.

Postojeca naplada bi se prebacila prakticno na ulaz u Vojvodinu i obuhvatala bi jos 2 petlje. St Pazovu i Banovce. Nadam se da je neće premeštati i da će ove 2 petlje biti besplatne jer je blize gradu. Da ovo počnu sad da naplaćuju stari NS put bi bio blokiran.
 
Могло би нешто овако.
Да постоје транзитне вињете и ткз. "београдске". По овом систему би се свуда поставиле рампе, чак и на обилазници, али би у београдској зони издавали вињете са одштампаном локацијом уласка на ауто-пут, па би се, приликом наплате, одузимала вредност једнака километражи београдксе зоне.

- Значи, нпр. неко ко улази на коридор 10 код Ниша, добија транзитну вињету, и без наплатних рампи долази до нпр. Хоргоша, и ту се врши наплата.
- Неко ко улази на коридор код нпр. Врчина, добија "београдску" вињету. На наплатној рампи у Хоргошу му наплаћују само део од Нових бановаца до Хоргоша.
- Неком ко је ушао на коридор код Врчина, а изашао са њега код Остружнице, не наплаћује се ништа.
- Неком ко је ушао на коридор код Ниша, а изашао у Врчину, наплаћује се само деоница од Ниша до очетка београдске области, тј. до Бегаљичког брда.

Шта је поента овога. Да се сама обилазница не наплаћује, јер она има два циља:
1. да међународни/међуградски транзит не иде кроз град,
2. да се брже стигне са једног на други крај града.
Тј. да локално становништво не мора да плаћа бржи долазак са краја на крај града.

Шта мислите о овоме?
 
vi ljudi mene skroz zbunjujete. mora da se zna gde je neko usao i gde izlazi i koliko to kosta(tj da li kosta). za tako nesto je potrebna rampa na svakom ulazu i izlazu pa makar koristili i vinjete, to mora da se negde evidentira. ko krene sa horgosa kad dodje do beograda on ili nastavlja dalje obilaznicom (za njega autoput) u zatvorenom sistemu i ide ka nisu recimo ili placa na izlasku sa autoputa na ulasku u beograd. obrnuto, cim neko iz bg-a udje na obilaznicu, ako se ona naplacuje tranzitu, mora da prodje kroz rampu na ulazi i izlazu sa nje.. druga stvar je da li ce to naplatiti, ali rampa mora da postoji.. ili ja tu nesto bas ne kapiram?
 
ovo sto stf navodi u prvom primeru je postojeci sitem, ali onda nema tu sta da se oduzima i dodaje, onda postoje autoputevi bg-ns, bg-nis i bg-sid koji se naplacuju i bg obilaznica koaj je free a koja ih spaja..znaci naplatne rampe na ta tri ulaza/izlaza i to je to.. dodatni maltret za uspavane turke al sta nas briga, niko ih ne tera da idu preko srbije
 
Ако се буде наплаћивала, постојеће 3 наплатне рампе губе функцију, а макар нових 10 мора да постави.

naplatnerampe.jpg
 
За мене је био велики шок, када сам сазнао, да су Аустријанци почели наплаћивати бечки округ S1.
 
Аустријанцима је све једно, јер плате годишњу вињету 76,50€ и не мисле на то.
 
@arnorian

upravo tako, ili jendno ili drugo. ako tri postojece ostanu nema potrebe za rampama u vrcinu(los prmer, pre ostruznica i sl), kao sto stf predlaze..
 
razgradjevinar":uqtikxci je napisao(la):
vucko, oces da kazes da je zamisljeno da se na autoputu, na prilazima obilaznici iz pravca sida, novog sada i nisa postave rampe (nesto kao sad, tj bas to) te da se tu vrsi naplata onima koji ulaze na obilaznicu oko bg-a, pa ponovno uzimnje karte na izlasku sa obilaznice?

edit: malo sam konfuzan.. pitam za one koji dolaze autoputem, mi unutra se znaci krecemo obilaznicom normalno, kao sad bulevarom ars. cernojevica

Tako je npr. u Hrvatskoj, koja ima slican tip obilaznice i tako je i sada kod nas. Uostalom i naplatna rampa kod Aerodroma ti je iza buduce Dobanovacke petlje. Znaci sve izmedju naplatnih rampi u Beogradu je free za upotrebu pa i zaobilaznica. Naravno, ti to sve ionako placas kada registrujes auto i kroz razne doprinose za odrzavanje puteva tako da putarina zapravo ne bi ni trebalo da se placa :)

Zanimljiv primer iz Hrvatske je da IKEA tamo gradi famozni shopping centar (posle dve decenije najava) i da su dobili lokaciju iza naplatnih rampi i uspeli su da izlobiraju da njihov HAC pomeri naplatne "kucice" malo dalje od IKEA centra kako gradjani iz ZG-a ne bi morali da placaju putarinu da bi isli u shopping centar...
 
stf":2lhflfp0 je napisao(la):
Могло би нешто овако.
Да постоје транзитне вињете и ткз. "београдске". По овом систему би се свуда поставиле рампе, чак и на обилазници, али би у београдској зони издавали вињете са одштампаном локацијом уласка на ауто-пут, па би се, приликом наплате, одузимала вредност једнака километражи београдксе зоне.

- Значи, нпр. неко ко улази на коридор 10 код Ниша, добија транзитну вињету, и без наплатних рампи долази до нпр. Хоргоша, и ту се врши наплата.
- Неко ко улази на коридор код нпр. Врчина, добија "београдску" вињету. На наплатној рампи у Хоргошу му наплаћују само део од Нових бановаца до Хоргоша.
- Неком ко је ушао на коридор код Врчина, а изашао са њега код Остружнице, не наплаћује се ништа.
- Неком ко је ушао на коридор код Ниша, а изашао у Врчину, наплаћује се само деоница од Ниша до очетка београдске области, тј. до Бегаљичког брда.

Шта је поента овога. Да се сама обилазница не наплаћује, јер она има два циља:
1. да међународни/међуградски транзит не иде кроз град,
2. да се брже стигне са једног на други крај града.
Тј. да локално становништво не мора да плаћа бржи долазак са краја на крај града.

Шта мислите о овоме?

Besmisleno je jer je upravo poenta da Turski kamion koji udje kod Horgosa i izadje kod Dimitrovgrada ti finansira tu zaobilaznicu koju ti kao Beogradjanin ne placas. Zato je i sama zaobilaznica u sklopu Koridora 10 odnosno autoputa i nema rang lokalne saobracajnice.

Druga stvar - zamisli da npr. imas rampe u gradskom podrucju kolike bi se guzve napravile - onda bolje i da nisu ni pravili most i obilaznicu.

Druga opcija je da placas vinjetu i tako zapravo ionako platis sve kilometre autoputa kojima se kreces (ili ne kreces)
 
Па сад...мислим да се мојим предлогом заправо прави једнака прерасподела тих гужви које су иначе на данашњим наплатним рампама на улазу у БГ. Какво је стање на нпр. Бубањ потоку после било ког празника, или после сезоне годишњих одмора, то нам је свима јако добро познато.

Е, па по мом предлогу тих гужви не би било, већ би се та количина аутомобила равномерно прерасподелила по свим излазима са коридора од Бубња до Батаје. Гужва би чак била и мања, јер се међународни транзит, у овом случају, не задржава.

По мом предлогу се и тим Турцима упрошћава систем по коме немају 4 рампе (две улазне и две наплатне), као што је то данас случај, већ само по једну улазну и излазну.
 
Ne postoji autoput kroz Beograd. Postoji samo autoputolika široka cesta, koja se od pravog autoputa razlikuje po smanjenoj brzini, ekstremnoj gužvi i gradskom saobraćaju. Tek odnedavno smo dobili autoput od Novog Sada upravo do ovog batajničkog nadvožnjaka, sa izuzetkom beščanskog mosta, iako se vožnja po njemu uredno naplaćuje već 30 godina.
Izgleda da naši, kad prave autoput, najprije prave naplatne kućice, pa tek onda put. Živim za dan kad će se sa autoputeva ukloniti sve naplatne kućice i rampe. Nema ništa suprotnije duhu autoputa, koji bi trebalo da omogući što bržu vožnju vozilima koji se njime kreću, od naplatne kućice, na kojoj vozilo bezuslovno mora stati!
Po meni je logika sljedeća: autoput plaćaju svi koji na njega izlaze, a najlogičnije je da se plaća vinjetama, bez ikakvih rampi, naplatnih kućica, zaustavljanja.
Što se BG tiče, sve ono što od Batajnice, Surčina, Bubanj-potoka, itd., vodi ka petlji "Mostar" nije autoput, ograničenje je 80 km/h, a teškim vozilima u tranzitu je zabranjeno saobraćanje.
 
Erysimum Cheiri, u Zagrebu nije isti tip obilaznice oko Zagreba kao i oko Beograda, jer se originalni autoput pravio da prolazi pored grada, kao sto autoput za Horgos prolazi pored Novog sada pa se iskljucis na magistralu za grad.

Koliko uspevam da zakljucim, a tako je i najverovatnije, Obilaznica oko Beograda predstavlja deo Koridora X i ona se nece naplacivati za onoga ko ide npr od Nisa do Horgosa. Verujem da ce se naplatne rampe nalaziti izmedju obilaznice i Beograda, u slucaju Batajnice na onom pravom delu, jer treba stimulisati vozace da tranzit ide preko obilaznice, odnosno trebalo bi drugim recima naplacivati ulazak u grad.
Tako se onaj ko ne ide u BG nece odluciti da ide kroz grad nego okolo.

Ako se setimo prvobitnog projekta Batajnice, on je predvidjao naplatne rampe pre izlaska iz BG na obilaznicu.

Zaboravljamo da postoje i drugi lokalni putevi kojima mestani okolnih sela mogu doci u BG i koje i dan danas korise, da ne bi placali autoput. Mada putarina od Bubanj potoka do Vrcina kosta svega 10 dinara.
 
krkan1":mahc8r6u je napisao(la):
Ne postoji autoput kroz Beograd. Postoji samo autoputolika široka cesta, koja se od pravog autoputa razlikuje po smanjenoj brzini, ekstremnoj gužvi i gradskom saobraćaju.

Što se BG tiče, sve ono što od Batajnice, Surčina, Bubanj-potoka, itd., vodi ka petlji "Mostar" nije autoput, ograničenje je 80 km/h, a teškim vozilima u tranzitu je zabranjeno saobraćanje.

Koliko ja znam sve to JESTE autoput, jer je tako obelezen - kada izlazis na isti prodjes pored onog znaka za autoput. To sto ima ogranicenje 80 km/h i sto je zakrcen saobracajem ne menja stvar, autoput je stvar konkstrukcije puta, a to znaci potpuno denivelisan putni pravac, min. 2+2 trake i zaustavna u svakom pravcu, a to je ono sto autoput kroz grad ispunjava.

U Torontu npr. imas autoput kroz grad gde je ogranicenje 90 km/h, a u saobracajnom spicu bukvalno stojis - pa opet nikome ne pada na pamet da kaze da to nije autoput...samo jedan vrlo zakrcen autoput. Ili npr. nadji se na bilo kom autoputu u blizini Los Andjelesa (ili u samom gradu) u 5 popodne, i uzivaj u autoputu od 10 traka sa prosecnom brzinom kretanja od jedno 15 km/h. Autoput samo omogucava veliku brzinu, ne garantuje je.
 
Ma kakva naplata putarine za obilaznicu, pa to je suludo. To je moguce jedino ako naprave UMP kakav je nekad bio zamisljen, SMT, metro i unaprede gradski prevoz za 10000% u odnosu na sadasnje stanje.

Ne treba ni razmisljati o nekim novim sistemima, kad znamo da ce oni zadrzati ovaj postojeci po svaku cenu. A to znaci - rampe gde su sada, obilaznica je free i vozi Misko.

Sve probleme ukidamo uvodjenjem vinjeta, manje guzvi, manje lopvluka, manje smaranja... istina, tesko da ce neko od nas forumasa to i doziveti, ali kao ideja je ok.
 
hazard":3hijp2tr je napisao(la):
Koliko ja znam sve to JESTE autoput, jer je tako obelezen - kada izlazis na isti prodjes pored onog znaka za autoput. To sto ima ogranicenje 80 km/h i sto je zakrcen saobracajem ne menja stvar, autoput je stvar konkstrukcije puta, a to znaci potpuno denivelisan putni pravac, min. 2+2 trake i zaustavna u svakom pravcu, a to je ono sto autoput kroz grad ispunjava.

U Torontu npr. imas autoput kroz grad gde je ogranicenje 90 km/h, a u saobracajnom spicu bukvalno stojis - pa opet nikome ne pada na pamet da kaze da to nije autoput...samo jedan vrlo zakrcen autoput. Ili npr. nadji se na bilo kom autoputu u blizini Los Andjelesa (ili u samom gradu) u 5 popodne, i uzivaj u autoputu od 10 traka sa prosecnom brzinom kretanja od jedno 15 km/h. Autoput samo omogucava veliku brzinu, ne garantuje je.

Autoput, ako zanemarimo sta sve treba da ima kao sto ima u normalnim zemljama, mora biti ogradjen. Znaci, mora biti onemogucen fizicki pristup pesacima na saobracajne trake. Pesacima je dozvoljeno da budu na äsfaltu"autoputa jedino u zaustavnoj traci sa prslukom na sebi i to u slucaju kvara.

A kod nas ne samo da to nije slucaj, nego od aerodroma do NS puta ima nekoliko autobuskih stajalista direktno na putu. D ane govorim o divljackim iskljucenjima tipa onog prvog posle Autokomande ka jugu ili onog prvog pre aerodroma ka zapadu.

To sto su nasi stavili znak autoputa ne menja stvari. Znas ono, i na tarabi pise p...., pa nije.
 
наплатне рампе остају ту где јесу, шта се ложите да ће наплаћивати обилазницу. па и у Мађарској је М0 ван система вињета
 
@Kartograf

tom logikom mozemo dobar deo autoputa i van Beograda proglasiti za ne-autoput. Cek, u Srbiji se stvari rade ofrlje i improvizuje se. Zamisli! Otkrio si toplu vodu.

Ono sto sam rekao je da ogranicenje od 80 km/h i saobracajna guzva i vozila javnog prevoza ne znaci da nesto nije autoput, jer slicnih primera ima svuda po svetu.

Autoput je po definiciji denivelisana saobracajnica gde je zakonom ogranicen pristup samo motornim vozilima. Sve ostalo varira od zemlje do zemlje i stvar je sustinski zakonske definicije - pa ako tu pise da je autoput, onda jeste.
 
Ako tako posmatramo, obilaznica nije ni potrebna.
Autoput je sve što je obilježeno znakom "Početak autoputa", ali to je čista formalnost.
Formalno je i Madeleine Albright žensko jednako kao i Monica Lewinsky, al je Klinton samo ovu drugu vodio u Ovalnu sobu. Autoput bi valjda i trebalo da se plaća zato jer je brzina i komocija vožnje na njemu najveća. Vožnja brzinom 20-80km/h, u ekstremonj gužvi, dok mi putnici iz gradskog autobusa izlaze na stanicama duž puta, za mene je vožnja po jednom širokom gradskom bulevaru i ništa više.
 
Da li se autoput placa ili ne je stvar konvencije i drustvenog (politickog) dogovora. Eno u Nemackoj autoput se ne placa. I ne znam otkud ideja da obilaznica nije potrebna?

Ono sto sam hteo da kazem je sledece
1) kroz Beograd postoji nesto sto se zove "autoput"
2) Taj "autoput" se ne placa
3) Dakle, nece se placati ni obilaznica jer i to u principu ide kroz grad.

Sva ostala pametovanja na tu temu su zaista bila nepotrebna.
 
Koliko razumeh od strane trenutne vlasti kada se zavrsi obilaznica ukinuce naziv autoput trenutnom autoputu.

I time ce ispraviti vekovnu nepravdu zlih komunista koji sagradise autoput kroz Beograd .
 
izgradnje kineskog mosta i obilaznice teški kamioni nema šta da traže u centru. time se stvaraju se uslovi da se auto put kroz beograd kao takav i zvanično ukine i da se stvore dva nova bulevara i to arsenija čarnojevića i franš deparea. oni bi bili 3+3 sa skroz denivelisani i sa trakama za uključenje/isključenje. ove sadašnje dve trake plus jedna je bacanje prostora u vetar. znači skratiti ove dve trake na veličinu ove zaustavne i ima još mesta i za drvored ili malo da se proširi i da se stvore isključenja-uključenja. jedino gde bi se stvaralo usko grlo je gazela gde bi falila najmane jedna traka. ali nekom budućom rekonstrukcijom mogla bi i ona da se nabudži.
 
Vrh