Pale cene gradnje, višak novca u nove puteve
02. Jul. 2011 | 14:24, Izvor : Tanjug
Direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić najavio je da će viškom novca od kredita Evropske banke za obnovu i razvoju, biti građen "pun profil autoputa obilaznice oko Beograda, ali i novi putevi."
"S obzirom da je u međuvremenu nastupila ekonomska kriza i da su cene izgradnje značajno pale, imamo ozbiljan višak sredstava iz kredita EBRD koje ćemo u dogovoru sa njima pokušati da prebacimo na ostale delove autoputske mreže, koji za sada nisu pokriveni kreditima", rekao je direktor Mišić.
Mišić je kazao da EBRD finansira izgradnju Koridora 10 u Srbiji sa oko 100 miliona evra i da je
planirano da višak novca pre svega bude uložen u završtak obilaznice oko Beograda, odnosno dogradnje deonica koje su sada u fazi poluautoputa.
Mišić je rekao da "Koridori Srbije" pregovaraju sa predstavnicima EBRD i o izgradnji paralelnog nekomercijalnog puta između Chifika i Pirota (Istoka), u dužini oko 30 kilometara.
"S obzirom da tu imamo dolinsku varijantu trase koja 'gazi' postojeći autoput moramo da sagradimo paralelni put koji bi bio bez naplate", objasnio je on.
EBRD na trasi Koridora 10 finansira deo od Pirota (Istoka) do Dimitrovgrada, čija je izgradnja u toku, kao i od Crvene Reke do Čiflika kod Bele Palanke, gde će radovi, prema Mišiću, početi najkasnije za mesec i po dana.
Direktor "Koridora Srbije" je podsetio da EBRD trenutno finansira na Koridoru 10 i izgradnju obilaznice oko Beograda od Batajnice do Dobanovaca.
Mišić je ranije najavio da će izgradnja autoputa na preostalim deonicama na istočnom i južnom kraku Koridora 10 kroz Srbiju biti početa do kraja ove godine.
Generalni direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak je krajem 2010. izjavio Tanjugu da će izgradnja punog profila autoputa na obilaznici oko Beograda biti završena do 2013.
Obilaznica oko glavnog grada, koja je deo putnog Koridora 10, mora da bude završena kako bi bio rasterećen saobraćaj u Beogradu, jer preko mosta "Gazela" dnevno prelazi i do 180.000 putnickih i teretnih vozila, istakao je Drobnjak.
"To može da se završi i da imamo pun profil do 2013. Reč je o nekih 67 kilometara", rekao je Drobnjak.
Obilaznica bi po završetku radova trebalo da ima četiri saobraćajne trake širine po 3,75 metara, dve zaustavne trake širine 2,5 metara i razdelni pojas od cetiri metra.
Ta saobracajnica se sastoji iz tri dela - od Batajnice do Dobanovaca u duzini od 9,7 km, od Dobanovaca do Bubanj potoka u dužini od 37,3 km i od Bubanj potoka do Panceva u dužini od oko 22 km.
Svi delovi obilaznice koji su do sada urađeni su samo poluprofili, odnosno poluautoput, osim tunela koji su uradeni u punom profilu.
Urađene su deonice Dobanovci-Surčin-most na Savi-Ostružnica-Orlovača, a delimično je završen deo od Orlovače do Avalskog puta.
Deo obilaznice od Ostružnice do Ibarske magistrale otvoren je krajem 2008 i od tada je zamenjen asfalt između Orlovače i Bubanj Potoka odnosno Kružnog puta i u rad je pušten rekonstruisani tunel "Stara Straževica".