Šta je novo?

Novi tramvaji - namesten konkurs?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Zao mi je sto ne vidis da si ti prvi zarezao. I da uporedio sam frizider i tramvaj, ali ne njihov kvalitet vec to odakle dolaze. Ali ti vidis onako kako tebi odgovara, kao i stf. Koliko puta treba da ponovim da sam komentarisao neciji problem sto je odredjeni proizvod iz Hrvatske, a ne kvalitet. Veruj mi tek ja nemam nameru da se sa bilo kim raspravljam, pa ni sa tobom.
 
Aj da batalimo pricu o tome 'odakle sta dolazi', jer u tom slucaju da bi bili dosledni moramo da ignorosemo i smoki, bananicu, Dijamant, somborsku fetu...
Nemojte onda tociti gorivo na OMV-u, zbog velikog akcionara...
Niz bi bio prilicno zanimljiv, jer je danas vlasnicka struktura firmi mnogo slozeniji nego pre 30 godina!

Pitanje svih pitanja je "jeste li tender namesten" kao sto izgleda i ko ga je namestio, kao i zbog cega.
 
Odgovor svih odgovora je da ukoliko je bio namešten , to je namestio onaj ko je u tom trenutku bio na vlasti , a razlog je u procentu.
Kod nas je postalo uobičajeno da pobedi na tenderu onaj ko je spreman da da najveći procenat , ali to je neka druga priča.
 
angry bird":3lamprgw je napisao(la):
Ali ti vidis onako kako tebi odgovara, kao i stf. Koliko puta treba da ponovim da sam komentarisao neciji problem sto je odredjeni proizvod iz Hrvatske, a ne kvalitet.
А ја не знам колико пута треба да поновим да није проблем што је производ Хрватски, већ је проблем у намерном економском нерепроцитету. Ми као држава имамо извозни дефицит према готово свим државама (сем можда Босне, Македоније и Црне горе), али за те дефиците смо сами криви, сем за дефицит са Хрватском у коју се пласман наше робе тихо саботира. Нашао си понеки наш кондиторски производ тамо? Браво за тебе, али то не значи да постоји слободан проток робе јер га нема.

laki72":3lamprgw je napisao(la):
Aj da batalimo pricu o tome 'odakle sta dolazi', jer u tom slucaju da bi bili dosledni moramo da ignorosemo i smoki, bananicu, Dijamant, somborsku fetu...
Nemojte onda tociti gorivo na OMV-u, zbog velikog akcionara...

Не буди буквалиста. Није поента у доследности него у граници где фер однос прераста у мајмунлук. Ако двадесет година једна целокупна држава тихо бојкотује српске производе и да наша Црвенка треба да "роди мечку" да пласира тамо легендарну Јафу, ми треба да им потпомогнемо економију са 30 милиона евра у кешу?

Какве везе има што је власник ОМВ-а шиптарски криминалац када ни Косово ни Албанија не бојкотују организовано српске производе а ОМВ је притом матично Мађарски? Какве везе има што је власник сомборске фете Хрват када се она производи код нас?

Уопште није поента у игнорисању хрватског трамваја зато што је Хрватски, већ зато што они као држава ставлјају рампу и за наше чоколадице а код нас извозе све и свашта потпуно слободно. Што је њихова Идеа улетела потпуно слободно а наш Макси тако нема теорије да уђе.
 
Pun Konzum naših proizvoda. Od eurokrema, preko plazme, baninija....
 
Ма дај...шта пун!
Две милијарде извезу робе у Србију. Колико ми извеземо код њих све укупно?
Да ли твој пост значи да постоји реципроцитет? Или хоћеш да кажеш да не спале баш сваку радњу са плазмом?
 
Vučko, nemoj se sprdati. Reciprocitet bi bio da u Hrvatskoj posluje Maksi jednako kao što Idea posluje u Srbiji. Lanac marketa u drugoj državi pre svega znači plasman širokog spektra naših proizvoda na to tržište i to je jedini razlog zašto Maksi ima rampu za ulaz u Hrvatsku. To što naletiš na neki naš proizvod u Konzunu nikako ne znači reciprocitet jer u Idei možeš pazariti celokupnu hrvatsku konditorsku industriju.

Šta je bio zvanični razlog? Da je vlasnik Maksija čovek sumnjivog ratnog kapitala? Ok, a šta je sad kad je Maksi belgijski? Koji im je sad izgovor?
 
stf":299u6tvs je napisao(la):
laki72":299u6tvs je napisao(la):
Aj da batalimo pricu o tome 'odakle sta dolazi', jer u tom slucaju da bi bili dosledni moramo da ignorosemo i smoki, bananicu, Dijamant, somborsku fetu...
Nemojte onda tociti gorivo na OMV-u, zbog velikog akcionara...

Не буди буквалиста. Није поента у доследности него у граници где фер однос прераста у мајмунлук. Ако двадесет година једна целокупна држава тихо бојкотује српске производе и да наша Црвенка треба да "роди мечку" да пласира тамо легендарну Јафу, ми треба да им потпомогнемо економију са 30 милиона евра у кешу?

Какве везе има што је власник ОМВ-а шиптарски криминалац када ни Косово ни Албанија не бојкотују организовано српске производе а ОМВ је притом матично Мађарски? Какве везе има што је власник сомборске фете Хрват када се она производи код нас?

Уопште није поента у игнорисању хрватског трамваја зато што је Хрватски, већ зато што они као држава ставлјају рампу и за наше чоколадице а код нас извозе све и свашта потпуно слободно. Што је њихова Идеа улетела потпуно слободно а наш Макси тако нема теорије да уђе.

Nije poenta u doslednosti?
Pa upravo je sva poenta u doslednosti. Hocemo li da ekonomsku politiku uskladimo sa nacionalnim interesom?
Ok, ali onda budimo dosledni u tome.

Nemojmo bojkotovati Koncarev tramvaj zbog porekla, a prodavati kvalitetno poljoprivredno zemljiste istim 'susedima' cak pri tom krseci sopstvene zakone.

Nemojmo kupovati frikom sladolede, jer to vise nije frikom vec ledo, a profit ide njima, isto kao sto bi isao profit od prodaje tramvaja.

Tebi je sporan Koncarev tram, ali ti nije sporan jedan od vecih finansijera teroristicke organizacije OVK, koji je najveci pojedinacni akcionar AUSTRIJSKE naftne kompanije OMV???

Sporan je Koncarev tramvaj, ali nije sporan VIP, koji je vlasnist o HR drzavljanina (mobilkom austria group, vlasnistvo 2 brata hrvata)?

Znaci, zemljiste, firme, etar (...) sve to moze da bude njihovo i da trajno od toga ubiraju profit, samo po pitanju tramvaja smo odjednom ekonomski nacionalisti???

Nexe grupa nije sporna?

Samo smo na tramvaju nasli da pokazujemo nacionalnu svest i ekonomski patriotizam?
Malo morgen.
Neko ke uzeo lovu od spanaca, a sve ostalo su izgovori.

Jeste, kao sto si rekao bitna je granica izmedju fer odnosa i majmunluka. Ali, ako vidimo da je neko, bilo ko presao tu granicu, onda naravno da treba da budemo dosledni i da odgovorimo adekvatno, ali bez izuzetaka.
To se zove principijelnost
 
Ok jos jednom, i da zavrsim s'tim jer ne zelim i nema potrebe da se rasplinjuje dalja rasprava oko ovoga.
Dakle prokomentarisao sam stav iznesen u ovom pantografovom postu:
Пантограф":25n6tk3y je napisao(la):
Лаки,
Када је о Кончару реч, то је трећеразредни произвођач, који је нудио потпуно непроверен производ. И који има силне кварове по Загребу. И - још нешто - да ли баш нема никакве везе што је тај производ из Хрватске? Мени има, и ја га макар и због тога - не бих купио. Чоколадицу "Животињско царство" у "Идеи" да, али нешто што ће да вози центром Београда наредних пола века - е то не бих. Па како ко схвати.
Koji se zavrsio sa "kako ko shvati". Posto je ostalo nedoreceno, ja sam shvatio tako da postoji problem da se Beogradjani voze tramvajima koji su bas iz Hrvatske, a ne iz neke druge drzave. Ali ne zbog ekonomskog reciprociteta, vec zbog toga sto su tramvaji iz "bratske" nam susedne republike. Tim pre sto se iznosi negodovanje zbog toga sto bi tramvaji koji su proizvedeni u toj drzavi trebalo da voze Beogradom narednih pola veka. Dakle iz posta koji je jos jednom ponavljan ostao nedorecen shvatio sam da je to vise nekakav psiholoski simbolicno-lokal patriotski problem, nego problem koji je posledica nedostatka reciprociteta u plasiranju proizvoda na Hrvatsko trziste. I zato sam i napisao to sto sam napisao.
stf":25n6tk3y je napisao(la):
Признаћеш да шпорет и трамвај није баш исто, а и квалитет југословенских производа са квалитетом транзиционалних такође нема много везе.
Isto je u smislu da su i sporet i tramvaji proizvedeni u Hrvatskoj, a to je ono na sta sam se ja fokusirao u svom postu, ne pricam o kvalitetu i ne uporedjujem vrednost i vaznost tramvaja i sporeta, vec kazem da mi nije jasno zasto bi trebao da imam problem da se vozim Hrvatskim tramvajem, ako vec 30 godina jedem sa sporeta proizvedenog u Hrvatskoj i spavam na krevetu koji je takodje tamo proizveden. Pa hrana i spavanje su bre vaznije aktivnosti i veca zadovoljstva od voznje tramvajem. :mrgreen: Pogotovu ovo drugo u krevetu, na njemu se ne spava samo vec se rade i druge stvari, pa se posle radjaju deca. :mrgreen:
Doduse tada je to bila jedna od republika vece zajednicke drzave, ali nebitno, zasto i danas ne bi neko kupio koncarov sporet ako je po ceni i kvalitetu isplativiji i povoljnija opcija od nekog siemens-a ili boscha?
stf":25n6tk3y je napisao(la):
Не буди буквалиста. Није поента у доследности него у граници где фер однос прераста у мајмунлук. Ако двадесет година једна целокупна држава тихо бојкотује српске производе и да наша Црвенка треба да "роди мечку" да пласира тамо легендарну Јафу, ми треба да им потпомогнемо економију са 30 милиона евра у кешу?

Какве везе има што је власник ОМВ-а шиптарски криминалац када ни Косово ни Албанија не бојкотују организовано српске производе а ОМВ је притом матично Мађарски? Какве везе има што је власник сомборске фете Хрват када се она производи код нас?

Уопште није поента у игнорисању хрватског трамваја зато што је Хрватски, већ зато што они као држава ставлјају рампу и за наше чоколадице а код нас извозе све и свашта потпуно слободно. Што је њихова Идеа улетела потпуно слободно а наш Макси тако нема теорије да уђе.
stf":25n6tk3y je napisao(la):
Ја као што рекох, не бих имао ништа против Кончарових трамваја да смо им увалили барем 100 Икарбуса.
Ono sto ovde meni nije jasno je, zasto je samo Hrvatska interesantna da se na takav nacin uzme na zub? Zasto ne zahtevamo isti reciprocitet i kad su druge drzave u pitanju? Nemacka, Italija, Madjarska? Koliko ikarbusa ili fapova vozi u Berlinu ili Milanu, Budimpesti? Nisam dobro upoznat sa situacijom sto se tice ostalih Srpskih proizvoda na tim trzistima, ali koliko Soko stark cokoladica i Jafa keksa ima u marketima pomenutih zemalja?
stf":25n6tk3y je napisao(la):
VIšemilionske nabavke ovog tipa (kada je država naručilac) se uglavnom rade u reciprocitetu, nešto za nešto. Slažem se sa Bazangom, da je napravljen "dil" sa Hrvatskom, 30 Končara za 100 Ikarbusa u tom slučaju bi bilo u redu - ovako ne.
Na kraju da zakljucim da smo izgleda i jedni i drugi napravili civilizacijski pomak. Posto smo sa gadjanja granatama i mecima presli na gadjanja tramvajima, autobusima i slatkisima, sto je ipak malo blaza i bezbolnija varijanta sukobljavanja. :)

pozdrav
 
Борчанац":n7ab41sa je napisao(la):
Ма дај...шта пун!
Две милијарде извезу робе у Србију. Колико ми извеземо код њих све укупно?
Да ли твој пост значи да постоји реципроцитет? Или хоћеш да кажеш да не спале баш сваку радњу са плазмом?

Pa to je naš problem ako ne umemo da izvezemo. Inače nisam čuo da se spaljuju radnje sa plazmom. Nisam čuo ni da postoji reciprocitet u trgovinskim odnosima.
 
Mного тога ниси чуо... а чуо си да не умемо?
Све речено...
 
Koji sipac je vlasnik OMV i da jesmo li mi ono htjeli prodati telekom VIPu
 
direktor":26o4uhj9 je napisao(la):
Koji sipac je vlasnik OMV i da jesmo li mi ono htjeli prodati telekom VIPu

Ma nema šiptara u OMV-u, to su buve iz vremena pre privatizacije NIS-a. Bila je priča da je Pacoli, šiptar nastanjen u Švajcarskoj (navodno jedan od većih finansijera OVK-a), jedan od većinskih akcionara OMV-a.

Evo vlasnička struktura iz 2013. godine:
ÖIAG (31.5%) - ovo je kompanija u vlasništvu republike Austrije
IPIC (24.9%) - naftni investicioni fond iz Abu Dabija
Own Shares (0.3%)
Free float (43.3%)
 
Free float (???)

Volim tu varijantu, prica se, ali nije to tako.

Slicna prica kao sa B92 i dugogodisnjim krsenjem zakona da stranac ne moze biti vecinski vlasnik elektronskog medija (tv),
A on vlasnik 2 takva medija.
Godinama trubim o tome, ali tek spor Beckovicke i uprave te TV kuce je probudio deo uspavanih gradjana.
E vidis i ta televizija je vlasnistvo grka. Cek nije?
A dobro, aj nek bude onda 'grk sa kipra' !?
Jel to?
Pa nije ni to, ali kome pricati.
(Za pametne, uporediti programe, emisije, semu,
Na OBN (BiH), RTL1,2(HR), Prva, B92(SRB).
 
Televizije za "laku zabavu" iliti zaglupljivanje :)
 
Nemam razloga da branim OMV, samo ne verujem u priču koju je širio Kurir za vreme licitacije ko će kupiti NIS i kada se lobiralo sa svih strana za ove ili one. Ne možeš da porediš B92 i naš pravosudni sistem ili bilo koji drugi sistem, sa onim što funkcioniše u Austriji. Free float su akcije (najčešće malih akcionara) koje se nalaze na tržištu i sa kojima se trguje.
 
laki72":11f9p4et je napisao(la):
Nemojmo bojkotovati Koncarev tramvaj zbog porekla, a prodavati kvalitetno poljoprivredno zemljiste istim 'susedima' cak pri tom krseci sopstvene zakone.

Као што рекох више пута, уопште није поента у томе што је трамвај хрватски, али ти упорно гураш ту причу па се више нећу ни трудити да образлажем било шта.

angry bird":11f9p4et je napisao(la):
Ono sto ovde meni nije jasno je, zasto je samo Hrvatska interesantna da se na takav nacin uzme na zub? Zasto ne zahtevamo isti reciprocitet i kad su druge drzave u pitanju? Nemacka, Italija, Madjarska?

Зато што наша привреда у тим другим државама нема рампу за извоз и све се своди на поштовање стандарда или претприступних преговора. Ниједна држава сем Хрватске не стопира српске производе НАМЕРНО.

Само зато је она узета "на зуб".
 
Стопира Македонија која обавезује да се за увезен килограм нашег кромпира извезе 3 кг њиховог. Ово је само пример, али тако функционише.
 
Да, али то се зове заштита домаћих пољопривредника а не намерно стопирање српских производа зато што су српски. Македонија у раднјама има више наших производа него својих.
 
Пантограф":36r0qrh5 je napisao(la):
Алстом не прави трамваје за метарски колосек. Шкода је данас другоразредни произвођач.
КАФ је срање само на Беобилду, а у свету је међу најпопуларнијим трамвајима.
Једино је Београд добио прототип са крутим ускоколосечним постољима, и први је град коме је КАФ пласирао трамваје на старој прузи. Урбос 1 и Урбос 2, су ускоколосечни трамваји са обртним погонским постољима.

Број седишта је максималан како би се смањио капацитет возила, да не би долазило до преоптерећења возила са малим точковима. Иначе, шинска возила са мањим точковима су скупља за набавку, скупља за одржавање, имају мању носивост, повећан је ризик од искакања из колосека.

Сам Кончар је био и остао солидан произвођач електроопреме за шинска возила, и тиристоризовали су нам 30 локомотива. Да то немамо, не би имали чиме да вучемо возове. Што се трамваја за Загреб тиче, у првој серији од 70 комада су учили како да праве трамвај, док су другу серију врло солидно одрадили. За разлику од Шпанаца, нудили су партнерство са Гошом и Минелом.

А Алстом има своје ускоколосечне трамваје:
Alstom/Vevey type Saint-Étienne
http://www.trams-in-france.net/

И опет се поставља старо питање, зашто смо узимали возило са ниским подом целом дужином уместо са једним степеником изнад погонских постоља, као јефтиније и технички погодније решење? И на који начин смо избацили из разматрања остале произвођаче шинских возила?
 
Da li znaš kada je ta saradnja bila ponuđena? Ovo bi trebalo posebno ispitati ko је i zašto je odbijena sa radnja između Crotram kontorcijuma i Minela i Goše. Sramota.
Kad si već pomenu Alstom/Vevey 70% niskopodni tramvaj za metarski kolosek, evo dva klipa kako izgleda unutra.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IHtj44O1Qr0[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7Mu7BakReUU[/youtube]
 
Kakvi spinovi, zamene teza.
Ima li spanac obrtna postolja?
Dal mu je to hendikep?
Dal Caf ima manje pogonskih grupa?
Dal je to neka vrsta hendikepa?
Dal je CAF za Bgd bio skuplji? Dal se javljaju problemi pri vecim atmosferskim padavinama, posebno snegom?
E pored ovih karakteristika 'zabole me' ako ga zakace za raketu pa postane i svemirski brod!
Neko je uzeo lovu da namesti da mi to platimo!
 
Ako ces vec tako, a bilo bi nam bolje sa tramvajem koji se pokazao vrlo diskutabilno u Zagrebu za koji je projektovan? A ima sve to sto si nabrojao...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh