nema tu velike mudrosti. konkurs nije puka forma koju treba ispostovati vec procedura koja ima svoj smisao. ovoga puta procedura je grubo povredjena jer su otvorena vrata malverzacijama i instrumentalizaciji zakona u svrhe koje nemaju nikakve veze sa javnim interesom, a drzavna uprava je obavezana da svako svoje delanje podcini javnom interesu (zakonska i ustavna obaveza!).nije relevantno da li ce stvarno doci do malverzacije, vec sama mogucnost je dovoljan razlog da se u za to predvidjenom psotupku zastiti javni interes upravo od same mogucnosti. kao sto se i krivicni postupak i parnica ponistavaju i ponavaljaju kada je procedura povredjena, i to i onda kada je do istog rezultata moguce doci i uz postovanje procedure, tako i ovde konkurs mora biti ponisten. nabavka tramvaja po kriterijumu najnize cene je protivna javnom interesu, jer je slepa za faktore kao sto su garantni rokovi, rok isporuke, bolji ili losiji kvalitet stolica, podne obloge, kocnica, motora u odnosu na konkurente. razume se da je cena kriterijum od prvorazrednog znacaja, ali ona mora biti uvek omerevana sa ostalim faktorima odnosno onim sta se za cenu dobija, a to upravo sa kriterijumom najnize cene nije moguce. gradu je javni interes nalago da raspise konkurs sa kriterijumom ekonmske ispaltovosti, gde cena takodje ima centralnu ulogu, ali upravon ne jedinu.
ovaj konkurs nije raspisan da bi se pospesila konkurencija, jer niko po izabranom privilegovanom kriterijumu ne moze da parira crotramu, ovaj konkurs je raspisan da bi se stvorila farsa otvorene javne nabavke ciji je ishod unapred proracunat.
i btw., pismo uopste nije moje, mada sam bio konsultovan. da je neko u gradu iskreno zeleo najbolji i najpovoljniji (dakle ne najjevtiniji) tramvaj za beogradjane, onda bi i gsp i beogradjani kao gradajani helsinkija i sofije godinu dana probali i skodu i ckd i simens i crotram i beloruske tramvaje, pa rekli, aha simens je mnogo ruzan, aha u crotramu nemamo gde da stojimo, aha skoda se kvari previse cesto.
aluminijumska folija proizvedena u rusiji i aluminijumska folija proizvedena u nemackoj su dva sveta, isto vazi i za sociva za naocare, za kvake, za slavine, za automobile, tramvaje... samo totalni ludak moze da misli da se svi ti proizvodi razlikuju samo u ceni.. zasto bi se lagali, mi, rusi ili hrvati ne proizvodimo mercedes ne zato sto necemo, vec zato sto ne bismo mogli taman i da hocemo. isto vazi i za kvalitet tramvaja.
ako cemo pravo, nabavka tramvaja je par exellance primer nabavke u kojoj treba pristupiti takozvanoj pregovarackoj nabavci, koju i zakon predvidja. tu bi onda moglo da se kaze, ne, meni ne trebaju meblirane stolice, ali molim vas snizite cenu ili oprostite skoda mi nudi tramvaj za 20 000 evra manje, da li vi mozete da ponudite manje ili vas tramvaj je skuplji ali ima i tri puta bolji motor od jevtinijeg konkurenta, ugradite dva puta bolji motor i snizite cenu, pa cemo uzeti vas tramvaj. tako se to radi tamo gde vlada razum i cist opsti interes umesto austrougarske kulture podmicivanja konjusara i princeva.