Šta je novo?

Novi savski most

Članak od 5.11. 2022. gde se nalazi i ova izjava direktora CIP-a. (?!)
"Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, juče je za naš list rekao da je njegova firma uradila idejni projekat za novi most, ali da im je „taj posao potom oduzet”.
CIP je na osnovu pobedničkog rešenja sa arhitektonskog konkursa izradio idejni projekat, ali nismo nastavili projektovanje iz nepoznatog razloga – tvrdi Ignjatović.


Sad se tek ne zna sta su odlucili.
Hvala na ovom clanku.
 
Sad se tek ne zna sta su odlucili.
Odlučili su da uklone Stari most i izgrade Novi most kako piše u zakonu o kreditu od 80mil. evra koji je usvojen nedavno u Skupštini - kako piše u tom članku.
Meni samo nije jasno zašto su oduzeli CIP-u dalje projektovanje. Da li će biti možda neki novi konkurs ili će dati nekom iz tog ugovora o kreditu (?)
 
Poslednja izmena:
Razumeo sam da su odlučili da uklone stari most i izgrade novi most.

Ali ono što se sad ne zna je kakav će biti taj novi most?

Ako su zaustavili CIP dok su razradjivali pobedničko rešenje konkursa da li to znači da se neće graditi most po projektu pobedničkog rešenja?
 
Pa o tome sam i ja pisao. . možda će biti novo rešenje, a možda nalože CIP-u da nastavi projektovanje prema njihovom Idejnom projektu . . . ili nešto treće.
 
Izvodjač radova će biti kineska firma, pa će možda oni biti zaduženi i za projektovanje. . . a CIP bi onda bio podizvodjač sa svojim Idejnim projektom. :)
 
Izgradnja mosta a da istovremeno ne gradiš i planirani tunel je čist debilizam jer neće imati bilo kakvog pozitivnog efekta. Samo i oni znaju da im je tunel preveliki zalogaj pa ga nigde više ne pominju, a i most će finansirati većinski država a ne grad. Dok u isto vreme grad namešta Sport Visionu posao od 15 miliona evra i kupuje buseve po duplo većoj ceni od tržišne, posle se pitamo zašto se ništa bitno ne gradi i gde nestaju gradske pare.
 
Najbolja opcija iliti poželjan scenario za 2023god. je da se Stari most i njegovi stubovi uklone, kao i da se završi projektovanje za Novi most i tunel. Tako bi u 2024god. mogla istovremeno da počne izgradnja, pa ne bi bilo velike vremenske razlike u završetku tunela i Novog mosta.
 
Poslednja izmena:
1) Већи су бенефити од УМП него од овог тунела и моста. УМП макар неће имати семафоризоване раскрснице од тунела испод Сењака до Панчевца, док само између овог моста и планираног тунела имамо два семафора и кружни ток, а на другом крају моста опет кружни ток, и ко зна како замишљену везу са блоком 18.
Neko je zbog nečega obrisao moj detaljniji post na ovu temu, ali upravo ovo, kvalitet u uslovima niskog intenziteta saobraćaja i kapacitet za vreme visokog intenziteta saobraćaja su po projektovanim parametrima niski. Bulevarska traka ima 2-3 puta niži kapacitet od trake na mostu, nadvožnjaku, podvožnjaku, u tunelu. Odnosno, nakon gradnje dva skupa kapitalna projekta, most i tunel, imaćemo tek 30-50% korišćenja kapaciteta istih.

Kako bi tunel mogao da koristi pun kapacitet, morao bi da izađe tamo gde se mogu distribuirati tokovi iz saobraćajnice velikog kapaciteta, a to je tek Pančevački most. A tu UMP omogućava mnogo korisniju vezu. Tunel 1+1 bi bio usklađen sa kapacitetom ostatka ulične mreže, ali tu sa takvim tunelom imamo drugu kvaku: uzurpira povoljne geološke zone za mnogo efikasnije sisteme podzemnog transporta u centru, metro ili lakošinski sistem(podzemni tramvaj, ili regionalni metro (železnički tunel). Osim što svaki od njih ima 10-20 puta veću transportnu sposobnost od para kolskih traka u tunelu, omogućava podzemnu stanicu ispod Trga ili Terazija!
УМП је замишљен као градска магистрала, паралела аутопуту, повезаће нови центар града у Вилиним водама са Т6, са аеродромом и већи део града јужно од Саве са аутопутем Милош Велики. Треба да олакша гужве на Газели, Мостару, Аутокоманди, Вождовцу и Звездари, као и у Јужном булевару, Војислава Илића, Рузвелтовој, око Панчевца.
Овај тунел и мост су само булевар са једним преласком реке и једним тунелом, са доста семафора у целокупној траси и са не баш најбољим уклапањем са постојећим саобраћајницама због изостанка денивелисања.
Kako bi bilo koji novi most između Brankovog i Starog Savskog bio efikasan treba da ima neku vrstu petlje-polupetlje bar u dva nivoa. To znači ili rušiti Magnoliju (ozbiljna država bi tako nešto i uradila), ili između Magnolije i Bristola na desnoj obali, a preko poljančeta Starog Sajmišta gde je restoran "So i biber", opet sa sistemom saobraćajnica u dva nivoa koje vezuju Mihajla Pupina, Nikole Tesle Vladimira Popovića i prilaz mostu.
 
Ma evo samo sto nije i most i tunel i projekat memoradumovanje
 
Било би добро да другови Кинези размотре нови мост преко Саве у продужетку булевара Зорана Ђинђића. Таман да са њим и метро пређе реку.
 
Било би добро да другови Кинези размотре нови мост преко Саве у продужетку булевара Зорана Ђинђића. Таман да са њим и метро пређе реку.

Da super. Da prođe ceo bulevar kroz Kulu Beograd. Bili bi kao Japanci. :unsure: Oni su poznati da im prođe metro kroz zgradu.
 
Не кроз кулу, поред ње има простора за 4 саобраћајне траке, а метро може на стубовима изнад друма, па да даље иде изнад Вилсоновог булевара на стубовима до Теразијског гребена.
 
Можда би било добро да неко ко је вичан предлагању мостова предложи новој градској управи са градоначелником Шапићем и господином Чучковићем да се нови мост прави тамо где је логичније и где неће ометате постојећи саобраћај, а довешће до растерећења гужви на постојећим :)
 
Vrh