Šta je novo?

Nove registarske tablice

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=467956#p467956:1hsos672 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 28 Јул 2017 10:13 am[/url]":1hsos672] činjenica je da može da se napravi sistem koji bi em omogućio više kombinacija, em bio potpuno nasumičan i nemoguć za dešifrovanje. Samo kad bi se naši smilovali da to prekopiraju i implementiraju na valjan način.

Понављам, полиција то не би дозволила. Могли би да укину ове класичне географске ознаке, али би увели бројчане шифровнике па би, лупам, четврти и пети број значили гео ознаку по шифровнику МУП-а.

Све у свему, полиција би наставила да нас распознаје, једино се ми не бисмо међусобно распознавали ...
 
Danas se registar tablica vodi u relacionoj bazi podataka tako da je za dodeljivanje, pretragu i evidenciju sasvim svejedno koji je sistem slova i brojeva. Najveća tehnička prednost je veći broj mogućih kombinacija.

Nama običnim građanima ta oznaka grada jedino znači da možemo da prepoznamo npr vozača iz "rizičnih"gradova (RU, PA..) ili da skapiramo zašto se neko vuče u sabraćaju po Beogradu. Što se tiče policije...to je već stvar profesionalnosti, obučenosti i kompetentnosti ljudi u njihovom sistemu, a to je već priča za sebe ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468110#p468110:12asw2qb je napisao(la):
relja » 29 Jul 2017 07:38 am[/url]":12asw2qb]Danas se registar tablica vodi u relacionoj bazi podataka tako da je za dodeljivanje, pretragu i evidenciju sasvim svejedno koji je sistem slova i brojeva. Najveća tehnička prednost je veći broj mogućih kombinacija.

Nama običnim građanima ta oznaka grada jedino znači da možemo da prepoznamo npr vozača iz "rizičnih"gradova (RU, PA..) ili da skapiramo zašto se neko vuče u sabraćaju po Beogradu. Što se tiče policije...to je već stvar profesionalnosti, obučenosti i kompetentnosti ljudi u njihovom sistemu, a to je već priča za sebe ...

Lepo rečeno..

A sve zbog toga što institucije vode kadrovi nošeni inercijom, nasleđem proteklih decenija i beskrajnim improvizacijama. A ponekad se tu umeša i uticaj dnevne politike.

Umesto da rešenja u oblasti javnih komunikacija uključujući lične isprave, tablice, spomenici kulture i sl. budu predmet javne debate i konkursa koji bi okupio krem dizajna i kreativnosti sve je prepušteno baba serama iz tamnih vilajeta zadimljenih kancelarija.

Zato nam vojska na terenu i dalje nosi košulje kao da je 1941. godina, zato fotografije na l. kartama liče na preeksponirane slike sa poternica, zato nam tablice izgledaju kao jadan spoj kontinuiteta sa starim (oznaka grada), političkih ubeđenja pojedinaca (mala neupotrebljiva ćirilica pored oznake grada i nevažeći grb Srbije pod uticajem tadašnje DSS vladajuće klike u policiji) i improvizacija (upotreba dijakritika), zato nam spomenici velikana izgledaju scenska šala za "Skrivenu kameru" (neugledni Tesla na aerodromu) ili nose sa sobom grobljansku estetiku Malog Požarevca (spomenik caru Nikolaju, spomenici na Tašu)..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468139#p468139:27qfidaq je napisao(la):
Felix » 29 Jul 2017 03:30 pm[/url]":27qfidaq]
...
Zato nam vojska na terenu i dalje nosi košulje kao da je 1941. godina,

Izvinjavam se za off
Mala dopuna, za 1941 ne znam (možda kada su ih zarobljavali :) ) ali npr Izraleci i dalje nose košulje... ko njima može da kaže da greše kad je vojska u pitanju :D ?
Kod nas su primer inertnosti uprtači i to ovi noviji pleteni od sintetike ("NATO") ... glavna svrha uprtača je izvlačenje ranjenika, a oni stari kožni su mogi da se koriste i za hitno podvezivanje rana da se zaustavi krvarenje, to sa sintetičkim nije tako lako. Neko je uveo "NATO" uprtače koji ne služe ama ičemu, nisu napravljeni za nošenje opreme: postojeći RAP za pušku M70, za čuturu, bombe... više je kopija američkog sa početka II svetkog rata (pogledati npr TV seriju "Odavde do večnosti", Perl Harbur 1941, vojnici nose opremu na isti način kao što sam ja nosio 60+ godina kasnije), dok su Amerikanci kasnije razvili čitav sistem kačenja i nošenja opreme pešadije .. i zamenili ga još par puta, sada nose razne prsluke...

Ali suština je ista..
 
A imam cool tablice sa "niskim" bojem, sad će da mi uvale 4-cifrene... pu, državo nesposobna.
 
svsavic":2fwvgxr1 je napisao(la):
Damir Okanovic... :(
Covek koga mediji predstavljaju kao osobu iz "neke" bitne institucije.
Cuj 'komitet za bezbednost...'
Asocira na 'ona' vremena kada se sve oslucivalo u komitetima.
No to je samo jos jedna NVO, poput ljuditelja prirode.

I onda covek izjavi kako je planirao podneti zalbu ustavnom sudu zbog upotrebe 'Y i W' , jer nisu nase pismo? Khmmm... dobro, a sta cemo sa 'Q' Okanovicu???
Ono jeste nase pismo?!
Dalje, komentarise kako sa 'X' nema problema jer se moze tumaciti kao cirilicno h ?
Pa ne moze nepismeni Okanovicu.
Jer pisma se ne mesaju, te ako je oznaka grada (registracionog podrucja) latinicna, mora i ostatak slovne oznake biti latinicni.
Pri tom ako me secanje ne vara, Okanovicev 'komitet' je ucestvovao u donesenju zakona o saobracaju, a verujem i u donisenju pravilnika posredno.
Rok trajanja registracionim tablicama???
Kome god iz inostranstva ispricam za to, ne moze da veruje, pa ili je sokiran, ili se smeje, misleci da se zaebavam.
Austrijanci su medju prvim clanicama EU (druga polivina 90-tih), pa jos uvek im dobar procenat vozila nosi tablice bez plavog EU polja.
Do pre nekoliko godina, moglo se kod njih videti vozilo koje nosi stare crne tablice, jer nije bilo promene vlasnika!
I ova banda sada nama tvrdi kako nam cini uslugu sto je produzila 'trajanje' registarskih tablica za jos 2 godine (na ukupno 9)?
Da nije tuzno i frustrirajuce, bilo bi smesno.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ne sećam se da je udruženje građana "KZBS" imalo neku zvaničnu ulogu u izradi sadašnjeg ZOBS-a, osim kao deo "javnosti".

A što se tiče "važenja" tablica to ne mogu da razumem.
Pa ako to znači da će "prestati da važe" da li to znači da će sva vozila morati da menjaju kombinaciju slova i brojeva pod kojima su u registru???
Ako je tako to je suludo. I onda šta će da bude sa već korišćenim kombinacijama?
Izbaciće ih iz upotrebe i smanjiti broj mogućih kombinacija?
Dodeliće ih ponovo drugim vozilima pa ćemo imati jedinstvenu situaciju u istoriji standardizacije da će pod jednim tablicama u različitim periodima voditi više vozila?
Ja se nadam da su to samo novinari pogrešno protumačili ...
 
Damir i njegov Komitet imaju vrlo važnu ulogu. Kad budem bio pri kompu naći ću članak koji to vrlo dobro opisuje (vezu između vladinog tela, Komiteta, Vujanića...)

Poslato sa telefona
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/31295 ... ne-nesrece.

Tekst je dugačak, ali ipak ću ga celog postovati i ovde da bi taj trag ostao i ovde.

Kako su mediji postali glavni krivci za saobraćajne nesreće

Autor: Dušan Teleskovićsreda, 10.12.2014. u 08:15
(Фото Танјуг)
Profesor Milan Vujanić u reagovanju na moje tekstove „Kako se iza brige o mladima sakrila cenzura” i „Auto(moto) cenzura”, piše juče za „Politiku” da se „mora napraviti razlika između medijskih sloboda i zloupotrebe medijskog prostora”. Ništa u tome ne bi bilo sporno da nemam utisak da je upravo Vujanić taj koji zloupotrebljava medijski prostor. I to ne samo u jučerašnjem tekstu, već godinama unazad.

Za gospodina Vujanića sam se zainteresovao kada sam pročitao reagovanje u „Politici” pod naslovom „Test zrelosti društva” iz kojeg sam shvatio da postoje navodni „medijski manipulatori” koji promovišu neodgovorno saobraćajno ponašanje, što dovodi do saobraćajnih nesreća. Zato bi valjda, smatra Vujanić, to trebalo regulisati zakonom.

Budući da nisam znao da se profesor Vujanić razume u medije i u uticaj javnog informisanja na ponašanje u saobraćaju, odlučio sam da njegovo ime proverim na Guglu. Smatrao sam da, čim takve stvari tvrdi, ima neku analizu kojom potkrepljuje svoj stav. Nisam želeo da verujem da jedan univerzitetski profesor tvrdnje zasniva na mišljenju, a ne na podacima.

Nisam, nažalost, našao nijedan rad profesora Vujanića na ovu temu, niti sam video da se igde pojavljivao kao stručnjak za medije, ali ono što sam prostim guglovanjem otkrio, ne mogu da ostavim nezabeleženo.

Za početak se ispostavilo da se Vujanić nije potpuno tačno predstavio. Nije Vujanić samo profesor Saobraćajnog fakulteta. On je, sudeći po tome kako se predstavljao u medijima, i predsednik nevladine organizacije Komitet za bezbednost saobraćaja. Upravo je taj komitet predložio sporni član nacrta zakona kojim se sredstvima javnog informisanja i oglašivačima ograničava šta smeju, a šta ne smeju da objavljuju. Sve pod plaštom „brige o mladim vozačima” i „povećanja bezbednosti saobraćaja”.

Pre nego što sam to otkrio, počeo sam da revidiram svoje stavove. Čim komitet nije usamljen u predlogu da bi trebalo regulisati sredstva javnog informisanja i podržava ih jedan ugledni profesor Saobraćajnog fakulteta, sigurno sam možda u nečemu pogrešio. Utisak mi je pojačavalo i to što je reagovanje gospodina Vujanića stiglo u redakciju „Politike” sa zvaničnog mejla Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Ali, onda sam uvideo da sve ide iz iste kuhinje.

Otkrio sam opet famoznim guglovanjem da je Vujanić i „stalni stručni konsultant” privatne firme „Trafik sejfti” grupa.

Zainteresovao sam se za firmu zvučnog naziva koja se slobodnije može prevesti kao „Bezbednost saobraćaja”, pa sam na sajtu Agencije za privredne registre (APR) video da se kao vlasnik navodi izvesna Dunja Vujanić (33). Na sajtu firme piše da je ona diplomirani japanolog i prevodilac na poslovima bezbednosti saobraćaja na Institutu Saobraćajnog fakulteta u Beogradu. Kao direktor firme je u APR naveden Milan Vujanić (35) koji je na sajtu firme predstavljen kao „veštak na poslovima saobraćajno-tehničkog veštačenja u komisiji veštaka Instituta Saobraćajnog fakulteta u Beogradu”.

Mislio sam da je reč o koincidenciji što vlasnik i direktor firme imaju isto prezime kao profesor. Međutim, pokolebao me je Vujanićev profil na društvenoj mreži „Fejsbuk”. Tamo je napisao da mu se deca zovu upravo Dunja i Milan M. Vujanić.

U finansijskim izveštajima na sajtu APR je navedeno da je firma „Trafik sejfti” grupa od 2010. do 2013. imala poslovne prihode od 16 miliona dinara.

Dalje, pomislio sam, Vujanić kao čovek koji učestvuje u pisanju zakona, sasvim sigurno poštuje sve druge zakonske propise. Zato sam pogledao njegovu imovinsku kartu na sajtu Agencije za borbu protiv korupcije.

Profesor Vujanić nigde ne navodi angažovanje u ovoj firmi, niti članstvo u Komitetu za bezbednost saobraćaja. Doduše, poslednju prijavu imovine podneo je 31. oktobra 2010. Inače je 2013. imenovan za predsednika Nadzornog odbora javnog preduzeća „Putevi Srbije”.

Uz sve to, Vujanić je i ovlašćeni sudski veštak.

Utisak da Vujanić zna nešto više o „medijskoj manipulaciji” koju sada želi da suzbije, pojačao mi se kada sam pročitao ostale tekstove u kojima se spominje njegovo ime. Poznat je u javnosti po tome što je učestvovao u raznim radnim grupama koje su se bavile izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja. Često je on taj koji u medijima kritikuje ove zakone – nekad kao profesor, nekad kao predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja, nikad kao „stalni stručni konsultant” firme „Trafik sejfti” grupa.

Poznat je i kao čest sagovornik na temu saobraćajnih nesreća. Nije bilo veće tragedije u saobraćaju, a da se Vujanić nije javno oglašavao, dajući savete kako da se smanji broj poginulih u saobraćaju.

Da mogu da se složim sa Vujanićem oko suzbijanja „medijskih manipulacija”, shvatio sam kada sam pogledao statistiku. I posle svih menjanja zakona, u čijem pisanju je učestvovao, ispostavilo se da se tragična dešavanja na putevima Srbije ponavljaju. Sada bi, misli on, trebalo da se regulišu mediji.

O argumentima iz njegovog teksta, imam samo da kažem da je potpuno netačna tvrdnja da je „u svetu nepodeljeno mišljenje da se neprihvatljiva ponašanja ne prikazuju u sredstvima javnih medija, osim ukoliko im je svrha kritika prikazanih ponašanja”. Apsolutno su o tome podeljena mišljenja, svuda u svetu, osim u Severnoj Koreji.

U Radnu grupu za „brigu mladih vozača” koja je formirana posle saobraćajne nesreće na Adi Huji, a koju vodi ministarka Zorana Mihajlović ušao sam na predlog Udruženja novinara Srbije (UNS), kao novinar i zamenik urednika u „Politici”. Nisam dobio nijedan dinar za učešće, niti to potražujem.

Međutim, ubrzo sam shvatio da je predstavnik novinara trebalo da bude samo „ikebana” čija je funkcija trebalo da se iskoristi kao „široka društvena podrška zakonu”.

Na sednici na kojoj se usvajao član nacrta zakona, nisam ni dobio reč. Mihajlovićeva me je jednostavno preskočila. Kasnije na konferenciji za novinare i u saopštenju za javnost nije ni jednom rečju spomenula da u nacrtu zakona stoji odredba koja se tiče sredstava javnog informisanja i propisivanja šta je dozvoljeno, a šta zabranjeno.

O tome je počelo da se govori tek kada sam javnost obavestio o pokušaju da se pod plaštom „brige o mladim vozačima” uvedu cenzorska ograničenja sredstvima javnog informisanja.

Zato bih i želeo da saopštim vest koja će, siguran sam, obradovati pojedine članove ove radne grupe. Odlučio sam da napustim dalji rad u grupi na pisanju ovog zakona. To je moja lična odluka, a UNS-u ostavljam da odluči da li će neko drugi nastaviti. Smatram da sam ovim obavestio Radnu grupu za „brigu o mladim vozačima” o mojoj ostavci.

Glavni razlog ostavke je što nikako ne mogu da prihvatim da se sugeriše da su mediji glavni krivac za saobraćajne nesreće, kao što je ona na Adi Huji. .

Drugi razlog je što smatram da je prosto nemoguće promeniti bilo šta „iznutra”. Sastav Radne grupe je takav da se slobodno može reći da tu sedi „skup povezanih lica” koja imaju ili su imala zajedničke angažmane u različitim organizacijama.

Pored Vujanića, tu je i Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, predlagač sporne odredbe koju je, istina, povukao tokom vikenda, ali je ona i pored svega ostavljena u nacrtu zakona, kao i Milan Božović, v. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja. Okanović, osim angažmana u Komitetu za bezbednost saobraćaja, naveden je i kao „stalni stručni konsultant” već spomenute firme „Trafik sejfti” grupe.

Božović je takođe ranije u javnosti istupao kao predstavnik Komiteta za bezbednost saobraćaja, a do januara ove godine je bio direktor „Trafik sejfti” grupe.

Jednostavnim preglasavanjem i većinom glasova, ta grupa može da izgura sve što poželi, a kao predstavnik novinarske struke, prosto ne želim da dajem legitimitet svemu tome.

Za kraj, samo da se složim sa naslovom i poslednjom rečenicom reagovanja profesora Vujanića „Test zrelosti društva”. Sa sve uzvičnikom na kraju. Zaista je ovo test zrelosti društva, ali samo u tome da li će društvo i Vlada Srbije dozvoliti da mu zakone propisuju ovakvi ljudi.
 
Ne znam zašto je Damir Okanović toliko omrznut, jer realno čovek nema nikakve veze sa vladom i ljudima koji pišu propise. On je osnovao sopstveno udruženje i čini sve da upristoji propise i utiče na bezbednost saobraćaja. Možda je izabrao ime udruženja koje nas podseća na neko vladino telo, ili je u medijima suviše često, a narod jednostavno voli da nađe nekog žrtvenog jarca.

Sa druge strane - profesor Vujanić je sve suprotno, slika i prilika nazadnog i starog razmišljanja i upravljanja saobraćajem kod nas. Taj bi i na autoput stavio 60km/h i semafore.

i na kraju @laki72, slova "Q" nema na našim tablicama.
 
Komitet za bezbednost itekako utiče, njega vodi Vujanić a on je jedan od najuticanijih kad se radi o zakonima i putevima generalno.
Inače sam Vujanić i svi oko njega nekad imaju dobre predloge, ali uglavnom više vremena provode palamudeći. Kolege iz struke ih takođe ne vole što vole da se igraju politike. Mada naravno nisu ni prvi ni poslednji u ovoj zemlji koji to rade.
 
Njihove ideje su uglavnom dobre. Neke ideje su im glupe (u vezi bicikala gde se vide da nemaju uopšte iskustva sa tim vidom prevoza), ali to su tela koja nam fale i potrebna je konkurencija.

I ja sam čuo da kolege ne vole Vujanića, ali ima tu i sujete i nesposobnosti da se i njihov glas dalje čuje od holova Saobraćajnog fakulteta.
 
Sad da rezimiramo , od kad stupi odluka neće se više izdavati nove tablice sa č,ć,đ,š, Y i W (X), a stare kojima nije istekao rok (sad produžen sa 7 na 9 ) biće prilikom sledeće registacije zamenjivane tablice novim bez nadoknade ?
To je tako ili drugačije ?
 
Ja bih rekao drugacije.

O Okanovicu necu polemisem. Svakako, svako ima pravo na svoje misljenje. Ja sam svoje izneo.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468220#p468220:9wv3di4g je napisao(la):
relja » 30 Jul 2017 09:28 am[/url]":9wv3di4g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468139#p468139:9wv3di4g je napisao(la):
Felix » 29 Jul 2017 03:30 pm[/url]":9wv3di4g]
...
Zato nam vojska na terenu i dalje nosi košulje kao da je 1941. godina,

Izvinjavam se za off
Mala dopuna, za 1941 ne znam (možda kada su ih zarobljavali :) ) ali npr Izraleci i dalje nose košulje... ko njima može da kaže da greše kad je vojska u pitanju :D ?
Kod nas su primer inertnosti uprtači i to ovi noviji pleteni od sintetike ("NATO") ... glavna svrha uprtača je izvlačenje ranjenika, a oni stari kožni su mogi da se koriste i za hitno podvezivanje rana da se zaustavi krvarenje, to sa sintetičkim nije tako lako. Neko je uveo "NATO" uprtače koji ne služe ama ičemu, nisu napravljeni za nošenje opreme: postojeći RAP za pušku M70, za čuturu, bombe... više je kopija američkog sa početka II svetkog rata (pogledati npr TV seriju "Odavde do večnosti", Perl Harbur 1941, vojnici nose opremu na isti način kao što sam ja nosio 60+ godina kasnije), dok su Amerikanci kasnije razvili čitav sistem kačenja i nošenja opreme pešadije .. i zamenili ga još par puta, sada nose razne prsluke...

Ali suština je ista..

Istina..i oni su tu tradicionalni. Sviđaju mi se njihovi šeširići, mnogo praktičnije od kačketa :) . Devojke nose i crne sandale rimljanke uz uniformu :D Izvinjavam se svima za off.

Evo kakve su im tablice. Samo brojke.

maxresdefault.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468550#p468550:4yqsq5bh je napisao(la):
Felix » 31 Jul 2017 05:51 pm[/url]":4yqsq5bh]...
Istina..i oni su tu tradicionalni. Sviđaju mi se njihovi šeširići, mnogo praktičnije od kačketa :) ...

Imao sam priliku da ga probam ... ništa laganije a i prijatnije za nošenje nisam stavio na glavu :)

Šešir sa probao u Beogradu, devojke na žalost nisam video uživo :D
 
Drzava Srbija ponovo radi sve sto je u njenoj moci da zaje*******e svoje gradjane! Ako ste izvadili potvrdu u mupu,kojom se vazenje saobracajne dozvole produzava za dve godine, a u skladu sa uredbom vlade, sa tom potvrdom ne mozete da mrdnete iz zemlje!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Novi zaje******* za sve diskriminisane sa ČĆŽŠĐY i WC sa može do kraja života sa istim tablicama.

Tablice važe trajno!

Neće biti dodatnog produženja važnosti registarskih oznaka. Prvobitno hteli sa sedam godina da produže rok trajanja na devet


Umesto produženja važenja registarskih tablica za automobile za još dve godine, kako je prvobitno bilo najavljeno, priprema se uredba po kojoj će one važiti dokle god su neoštećene, saznaju "Novosti".
Naime, posle pisanja našeg lista o obaveznoj zameni registarskih tablica za automobile, podigla se velika prašina u javnosti, vozači su bili ogorčeni, smatrajući da ih čeka još jedan, bespotreban harač.

Da podsetimo, prema važećem Zakonu o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS) rok za zamenu tablica je sedam godina, a kako je najveći broj vozila od oko 2.000.000 koliko ih je registrovano u Srbiji, to uradio 2011. godine, jasno je da bi shodno slovu zakona već od 1. januara 2018. vozači morali da izdvoje oko 4.000 dinara za zamenu saobraćajne dozvole, dobijanje nalepnice i zamenu tablica.

Brzo je reagovao ministar unutrašnjih poslova dr Nebojša Stefanović koji je najavio donošenje uredbe o produženju roka važnosti tablica za još dve godine.

Međutim, kako smo nezvanično saznali od te ideje se odustalo i posle obimne analize, koja se ticala kvaliteta tablica i njene vidljivosti, odlučeno je da se rok važenja tablica ne ograničava i da one budu u upotrebi sve dok su neoštećene.

- Bilo je sasvim logično da se donese ta odluka - kaže Damir Okanović direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja - Treba da se izmeni pravilnik o registraciji pa očekujem da će ministar ovu uredbu doneti veoma brzo.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... aze-trajno
 
Zasto se uopste ukidaju ČĆŽŠĐ iz registracija kada ostaju neka od tih slova u imenima gradova/opstina(Cacak, Sabac, Bogatic, ...)?
 
Vrh