Gledano sa vremenske distance od 4 godine od početka izdavanja, mislim da su srpske registarske tablice ispale pravi debakl i predstavljaju još jedan u nizu primera kako se kod nas stvari rešavaju bez mozga, ili uz ozbiljan nedostatak stručnosti.
Neki od apsurda sa kojima smo se susreli:
1) Font je nečitak, na autoputu se može videti jasna razlika između čitljivosti naših tablica i npr nemačkih ili slovenačkih, sa sličnim brojem karaktera.
2) Dešavalo mi se da ne mogu da produžim parking u NS pošto je neko već platio parking za tablicu koja je parnjak mojoj, ali bez kvačice.
3) U inostranstvu su me zaustavljali zbog vinjeta koje glase na slovo bez kvačice - sistem vidi da imam kvačicu pa me jure po autoputu, ne jednom.
4) Napakovali su sva moguća slova kojih su uspeli da se sete u sistem ali nisu stavili Q. Može li neko reći zašto... jedino kod nas su nagurali C, Č, Ć i nikome se ne čini da "suviše liče" ali O i Q su ipak suviše slični?
5) Umesto da jednoobrazno podele registarske oblasti da svaka bude jedinstveno označena, dobili smo BČ & BĆ, VŠ & VS i slično... kao da nije bilo moguće dodeliti npr. Vranju - VE, a Vršcu - VR, Bečeju BJ a Bogatiću - BI i da su svi namireni.
6) Beograd je preveliko registraciono područje... trebalo ga je podeliti u bar tri, ima čak i slobodnih kombinacija da se iskoriste: BE, BR, BD kao što su slovaci uradili sa Bratislavom...
7) Izdavanje kvadratnih zadnjih tablica se radi po principu, dobiješ dve obične, vratiš jednu običnu, doplatiš, pa dobiješ jednu kvadratnu.
8 ) Zastareli grb na tablicama
9) Fiksirali su mesto grba, sa veoma čudnim razmakom između slova... npr. austrijske tablice dozvoljavaju opciju da se grb pomera, u slučaju da ima manje slova nego što je maksimum, kod nas to nije slučaj.
10) Ugurali su ćirilicu, iako objektivno nikakvu dodatu vrednost na tablicama nema (ne bi mi smetala ćirilica na tablicama, samo da budem jasan, ali da je smisleno primenjena)
11) Tablice za motocikle su ostale one male, formata kao za skutere, tako da svako može da ih ubaci u blatobran i da pravi svinjac po gradu i autoputu, da su napravljene kao nemačke za motocikle, ne bi bile tako male i motociklisti bi morali da ih imaju vidno istaknute. Ovako neki manijak prozuji, ne možeš ništa videti, zaustavi ga policija, on ima zakucanu neku malu tablicu kod zadnjeg točka i pojeo vuk magarca, dok nekog ne ubije.
12) Taksi tablice su morale biti biti vezane za dozvolu za taksiranje, onu tablu na krovu, da sve bude deo jedne uvezane priče a ne da se TX tablice štancuju unedogled, mahinacije na sve strane.
Ima li nešto sa našim tablicama da valja? Ubija me to što stručni ljudi iz neke zemlje kao npr Danska (stavili su crveni ram - boje danske), Slovenija (zeleni ram - karakteristično za SLO) ili Norveška (font je odličan!) lepo osmisle čak i registarsku tablicu, da predstavlja nešto... a kod nas... kod nas se sve radi traljavo, bez mozga... Kao što su rešili odvajanje za Novi Sad sa autoputa E75, tragično. Toliko para bačeno. No to je već za drugu temu.