Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Зато је пошта бољи објекат за ту намену.
 
https://rs-lat.sputniknews.com/amp/2020 ... 13012.html

Ne znam da li je ovde kačen ovaj prilog Sputnjika od pre godinu dana, ali se u njemu jasno vidi koliko je unutrašnjost bivše stanice u katastrofalnom stanju.. sve raspalo, trulo, trska na plafonu, a čini mi se da je i međuspratna konstrukcija drvena.

Dok se ovo upristoji i muzej useli, ima da osedimo.
 
Историјски музеј, баш као и Музеј града Београда биће доступни за јавност отприлике када и МЕТРО из Макиша.

О пројектима који се најављују по неколико година или неколико деценија, попут Културног центра на месту Стакленца, зграде Филхармоније или пројеката будућих музеја попут Природњачког музеја (који има мизеран простор) боље и да не говорим - слика је дубоко депримирајућа и узнемирујућа.

Иронија је да тренутна власт дели заједнички однос и неуспехе у култури са ДС братијом, коју тако страствено политички и персонално презиру.
 
Maкар су средили и отворили Народни музеј и Музеј савремене уметности ако је за утеху.
 
Није ми за утеху будући да нису зидали/пројектовали зграду од нуле или куповали уметничка дела. Уз то, за Народни музеј је одабран јефтинији пројекат, пошто је далеко најбољи, који је предвиђао проширење простора и бољу организацију, наводно био прескуп.

Шта рећи за културну политику власти која има новца за националне стадионе или давање џепарца целокупном грађанству без фокуса и усмерења на оне којима је најпотребније, док за водећи музеј у земљи и читавом народу калкулишу са новцем, као да иде лично њима из дубоког џепа.

Да читава земља није изузета од погубне шибицарске култур политике говори податак да је последња наменски зидана зграда библиотеке у Србији она у Чачку, коју је започео Велимир Илић а завршила тренутна коалиција. Пре тога и после тога - тушта и тма.

Београд је тренутно град који нема: главну железничку станицу, главну аутобуску станицу, градски музеј.
 
Слажем се да су улагања у културу мизерна, како код ове власти, тако и код претходне. Најављено је брдо музеја а ретко који у потпуно новој згради - музеј града, историјски музеј, музеј Николе Тесле, музеј аутомобила - сви се углавном селе у објекте који треба да се адаптирају.
 
Sada kada sam odgledao ovaj snimak stvar mi izgleda malo optimisicnije, barem je tako delovala gospodja iz Istorijskog Muzeja Srbije, jer su oduvek "kuburili" s prostorima i sredstvima. Pricala je o rusenju zidova, sto znaci da iz unutra jeste podeljeno na manje sobe, sto nije bas najoptimalnije za jedan muzej.

Malo me brine da li ova stara zgrada moze da podnese veliki broj posetilaca odjednom. Zamislite gomilu na svecanom otvaranju, recimo. Potrebna su mnogo vece ulaganja, nego sto sam mogao da zamislim.
 
Ne brini, pošto se radi o muzeju, neće biti nikakvih masa na svečanom otvaranju. :D

Ako ih i bude, to će biti u vidu spontanih masa ljudi koji spontano iz nepoznatnih razloga izlaze iz spontanih međugradskih autobusa sa registracijama JA, TT, PB... i spontano idu pravo ka ulazu u GŽS na otvaranje. :)
 
Oва зграда је добро подносила велику масу људи вековима.
 
Malopre iz prevoza sam primetio u krilu zgrade prema BAS-u upaljene male lampe, prijatno narandžasto prigušeno svetlo, nekoliko identičnih abažura, nisko, kao da stoje na stolovima... prva asocijacija - "atmosfera poput ugostiteljskog objekta"?
 
Да, очигледно ће прво да заживе два угоститељска објекта што су била у згради између гашења железнице и реновирања фасаде.
 
_20211216_103408.JPG

"Rob Roy".
 
Sixto":2f49cf02 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869867#p869867 je napisao(la):
DraganSt » Pet Avg 06, 2021 11:05 pm[/url]":2f49cf02]Seoba Srba na Balkan ce zauzimati glavno mesto u buducem Muzeju istorije Srbije. Sramota.
Bilo bi mnogo bolje da ga i ne naprave.

https://www.ekapija.com/news/3373800/zg ... -izgledati

Kazi ucenjace nas, kako bi trebalo muzej da izgleda i sta da sadrzi?
Postavke "Srbi pre Adama" i "Srpska Atlantida"?
 
Радници БАС-а, радници који реновирају зграду музеја, радници на реконструкцији преосталог дела Савског трга, радници болнице Свети Сава или радници и гости Роб Роја?
 
Kandidat za gradonacelnika Jankovic sinoc rece da bi vratio zeleznicku stanicu na nekadasnju glavnu zeleznicku stanicu,
a kada su ga pitalo "kako?", rece da bi je stavili ispod zemlje.

Ma koliko bilo teoretski izvodljivo, meni se u ovom momentu to cini vrlo nerealnim iz vise razloga.
Sta vi mislite?
 
Definitivno mislim da je u ovoj fazi neizvodljivo s obzirom da Istorijski muzej već uveliko adaptira enterijer za svoje potrebe. Bolje da se koncentrišu na to da što pre upristoje Prokop i povežu ga sa ostatkom grada.
 
Teoретски може да се направи подземна станица, али то више нема смисла након чупања свих шина и ка НБГ и Топчидеру, посебно кад ураде булевар на месту пруге у Топчидеру. И реално боље да се фокусирају на Прокоп и НБГ да добију метро, пошто то нам је што нам је.
 
Može se vratiti Glavna u funkciju. I treba. Paralelno sa Prokopom, tako da imamo dve glavne stanice, kao što Budimpešta ima tri, i čini mi se Bukurešt dve. Imajte u vidu da će se zbog ekoloških trendova železnica u budućnosti mnogo više koristiti nego danas, a mi nismo izuzetak.

Stanična zgrada tu nije previše bitna, železnici ionako nije ni trebao sav taj prostor. Kolosečni plac je još uvek koliko znam slobodan, jedini problem su prelazi preko ulica Nikolaja Kravcova i Vudroa Vilsona. Možda da se napravi pod zemljom ali tu bi bili veliki problemi sa drenažom. Ili da se izdigne 5m u odnosu na postojeću ali ne znam da li bi mu smetale rampe za uključenje i isključenje na Gazelu. Ako ne bi to bi ostavilo mogućnost čak i za obnovu kraka ka NBG. A pored drenaže, podzemna stanica bi na tom mestu zbog potrebnog nagiba isključivala svaku mogućnost veze sa NBG.

Kroz Sajam je i dalje sve p ostarom, na Topčideru uz manje korekcije ima mesta i za dva koloseka i za 2+2 ulicu odmah uz prugu.
 
Опозиција, на жалост, сама себи пуца у ногу. То да се врати главна у функцију је или популистичка изјава или изјава незналице или и једно и друго. Прво, већ су изграђени и граде се објекти на траси старе пруге која води до ГЖС. Железнички насип је пробијен и срушен. Сама поновна изградња би коштала бога оца, трајала би јако дуго и не би имала неку претерану сврху након што је све везано за железницу већ уклоњено, нарочито с обзиром да се и аутобуска станица премешта. Што ће рећи, не постоји готово никаква шанса да се то догоди.

Букурешт има једну главну станицу, а Будимпешта има три, али рецимо Берлин има једну. Тако да то и није неки показатељ. Сваки град има другачије организован железнички саобраћај. Београд има дезорганизован. Ако поредиш са Будимпештом, то је лоше поређење јер Мађарска има 20 пута више путничких железничких километара од Србије. 7 милијарди 770 милиона путничких километара у Мађарској 2018, наспрам 377 милиона путничких километара 2017. у Србији.
 
Poslednja izmena:
Problem je što će u perspektivi železnica menjati i autobuse a i kola i možda bude trebalo 200 vozova dnevno, današnji Prokop to ne bi podneo i trebaće mu proširenje ili dodatna stanica. Pa već sada se govori kako dva koloseka od Prokopa Zemuna sad već neće biti dovoljna kad se uvewdu prigradski vozovi za Aerodrom i Surčin.

Lično nisam baš siguran da je izjava populistička Iza Vladete je Djilas i cela stara gradska garnitura, sigurno on to nije sam smislio. I ne znam koji su ti objekti na trasi stare pruge, osim dve pomenute ulice, a niskogradnju ovde svakako ne računam jer prelaza ima gde god ima i pruga.
 
Problem je što će u perspektivi železnica menjati i autobuse a i kola i možda bude trebalo 200 vozova dnevno, današnji Prokop to ne bi podneo i trebaće mu proširenje ili dodatna stanica. Pa već sada se govori kako dva koloseka od Prokopa Zemuna sad već neće biti dovoljna kad se uvewdu prigradski vozovi za Aerodrom i Surčin.

Lično nisam baš siguran da je izjava populistička Iza Vladete je Djilas i cela stara gradska garnitura, sigurno on to nije sam smislio. I ne znam koji su ti objekti na trasi stare pruge, osim dve pomenute ulice, a niskogradnju ovde svakako ne računam jer prelaza ima gde god ima i pruga.

Људи, схватите да су улагања која би била потребна да Србија по броју путника буде на нивоу да је потребна још једна станица или проширење инфраструктуре абнормална и за возна средства и за инфраструктуру, депое, да не говорим о систему школовања машиновођа, и других радних места на железници, енормно повећање стандарда како би се уопште ти људи задржали у земљи. Немци долазе и купе кадрове у Србији само тако. Једноставно и да се сутра покретном магичног штапића створе сви ти возови и савремене пруге, не би било особља који би возили те возове, одржавали инфраструктуру итд. Ових 2 милијарде евра за пругу Београд - Суботица је мала маца улагање у односу шта би било потребно за тако нешто. То је све празна прича. Просто не могу да верујем колико су људи наивни...

Ајде опет успоредба са Мађарском - фирме настале поделом ЖС на инфру, путнички превоз, теретни превоз и холдинг заједно имају 10 хиљада запослених, од чега је мањак у извршним службама, а вишак у фотељама. МАВ група (Мађарске државне железнице) има 37 хиљада запослених, уз претпостављам много оптималније организовану структуру запослених од ЖС, с обзиром на 20 пута већи саобраћај од Србије. С обзиром на мањак извршних радника на ЖС и са овако малим саобраћајем, како и где мислиш да ЖС нађе извршне раднике са платама на минималцу у количини вишеструкој од тренутно запослених? Не, то није могуће. Управо зато је све ово што причају једна празна прича, на коју се многи, чак и људи са здравим разумом, навлаче.
 
Poslednja izmena:
Vrh