Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577982#p577982:hcdv2zd4 je napisao(la):
Дошљак » Tue Oct 30, 2018 11:18 pm[/url]":hcdv2zd4]Направимо само паралелу између БАСа који је одбио да се исели на тек започет блок 42, већ је добио нову локацију иза данашње БАС и ГЖС, и ГЖС која је укинута, а могла је сигурно да остане још колико и БАС у Савском амфитеатру.
Jes, pa da stanare BnV neko za`ebava da zive pored stajge :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=578023#p578023:2qhj7mmu je napisao(la):
spatiotecte » Сре Окт 31, 2018 9:46 am[/url]":2qhj7mmu]Preseliti BAS odmah iza BAS je teska glupost, takav potez nema nikakve logike.
Наравно да нема, пресипање из шупљег у празно, али кад је реалност да немају пара за завршетак новог БАС у блоку као што је планиран. Мада реално ми није јасно шта су се окомили на оно парченце Савамале између Херцеговачке и Бристола, па да морају да руше све кад имају онолики нови булевар, ето им тамо нек граде куле и градове до миле воље, све чистина.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=578029#p578029:2qhj7mmu je napisao(la):
tzoran1 » Сре Окт 31, 2018 10:15 am[/url]":2qhj7mmu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577982#p577982:2qhj7mmu je napisao(la):
Дошљак » Tue Oct 30, 2018 11:18 pm[/url]":2qhj7mmu]Направимо само паралелу између БАСа који је одбио да се исели на тек започет блок 42, већ је добио нову локацију иза данашње БАС и ГЖС, и ГЖС која је укинута, а могла је сигурно да остане још колико и БАС у Савском амфитеатру.
Jes, pa da stanare BnV neko za`ebava da zive pored stajge :D

Па и живе, ето им БАС и биће ту још ко зна колико дуго, и поред усељења :D Многе ствари ту нису логичне, привремени најскупљи и најмодернији пружни прелази у Београду који никада нису пуштени у погон, па сад стоје без сврхе пошто је сва пруга почупана, привремена и нимало јефтина БАС, тј. долазни перон иза садашњег БАСа. Много узалудног траћења времена и ресурса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=578079#p578079:4eu7qeq2 je napisao(la):
Дошљак » Wed Oct 31, 2018 4:03 pm[/url]":4eu7qeq2]Мада реално ми није јасно шта су се окомили на оно парченце Савамале између Херцеговачке и Бристола, па да морају да руше све кад имају онолики нови булевар, ето им тамо нек граде куле и градове до миле воље, све чистина.
Na sadašnjem parkingu BAS-a ukopavaju cevi velikog prečnika, tako da mislim da nije stvar konkretnih "kvadrata" na tom mestu, koliko fizioloških potreba u nekim budućim. :)
 
Па ево одрадише то укопавање и са постојећим паркингом. Биће пре да се чисти терен за Магнолију.
 
Čini se da je glavna železnicka stanica preuranjeno ukinuta samo da bi novi dolazni peroni imali direktan pristup iz Savske. Izgleda da je mogla još nekoliko godina da služi svrsi, dok se Prokop, TPS Zemun i novi čvor ne završe kako treba.
 
Могла је сигурно до 2021. пошто ни БАС неће пре. Е сад да ли ће да се приступа привременим перонима БАСа кроз зграду ГЖС или је гашење било пре заједнички хир министарке, менаџера и инвеститора остаје питање.
 
Pisalo se da će se spojiti Bulevar Vudroa Vilsona sa Savskom, presecajući sada već bivšu prugu, tako da bi autobusi imali kraći put od Mostara.
 
Nova zeleznicka stanica nije zavrsena.
Stara zeleznicka stanica ukinuta,
stara pruga pocupana.

Nova autobuska stanica nije napravljena.
Stara autobuska stanica ukinuta,
stari peroni i nadstresnice uklonjeni.

Autobuska stanica useljena u ukinutu zeleznicku stanicu.
Autobusi stoje na mestu vozova.
Gradski bus vozi putnike od nove autobuske stanice unutar stare zeleznicke stanice do nezavrsene nove zeleznicke stanice bez autobuske stanice.

Nova rampa za autovoz nije napravljena,
stara rampa pocupana.
Na autovoz za Bar ide se tramvajem do kucice u sumici.

Novi most u Vinci nije napravljen,
pruga oko Kalemegdana pocupana.
Nafta se prevozi iz Panceva za Beograd preko Novog Sada.

Dizel lokomotive ne mogu preko Vuka,
alternativni put pocupan.
Protivpozarni sistem ugasen.

NBGD postaje najkoriscenija zeleznicka stanica.
Ograda propala, nadstresnica se raspala.
Mokrog cvora ni u najavi.

Zeleznicama Srbije najave pise James Bond:
"Pocev od 1. oktobra 2018. godine voz broj 334/335 koji saobraca na relaciji Topcider-Solun-Topcider ne saobraca;"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=578619#p578619:30qj43b4 je napisao(la):
WLABmz » Пет Нов 02, 2018 5:50 pm[/url]":30qj43b4]Pisalo se da će se spojiti Bulevar Vudroa Vilsona sa Savskom, presecajući sada već bivšu prugu, tako da bi autobusi imali kraći put od Mostara.

И то ће исто бити негде 2021. пошто још нису порушени објекти железнице уз Савску. Отприлике ће прича с тим спојем бити као са оним пружним прелазима што никада нису употребљени.
 
Dve ispravke:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=578626#p578626:3o3ax8d8 je napisao(la):
zidar » Pet Nov 02, 2018 7:21 pm[/url]":3o3ax8d8]
Nafta se prevozi iz Panceva za Beograd preko Novog Sada.

Prevozi se kroz Vračarski tunel noću, od 0 do 5 časova.

zidar":3o3ax8d8 je napisao(la):
"Pocev od 1. oktobra 2018. godine voz broj 334/335 koji saobraca na relaciji Topcider-Solun-Topcider ne saobraca;"

Topčider - Gevgelija - Topčider
 
Ako se ne varam, prolazak teretnih vozova sa naftom kroz tunel ispod centra grada je ranije bio zabranjen zato što je to opasno, a ne da zato što je dnevnim korisnicima stanica uz put neprijatno da ih gledaju. Pa prolazak nafte samo noću zaista ništa bitno ne menja. Otkud to da je ranije bilo opasno, a sad odjednom više nije?
 
Zato što je ranije bila u funkciji pruga na Savskom trgu , a sad odjednom više nije. :)
 
Očigledno. Ali šta bi sa stizanjem u drugi kraj grada preko Novog Sada? Konačno odbačeno ili pruga još nije dovoljno dobra?
 
Realno gledano cisterne se provoze i kroz duže tunele. A ovi ovde su i manje problematični jer bi vatrogasne ekipe imale i dodatne ulaze (kroz postojeću stanicu, a bogme i prikjučne neiskorišćene tunele ka Karaburmi), a ne samo na početku/kraju tunela. Tunel je toliko duboko da pretpostavljam da nikakva ne-daj-bože vatra u njemu ne može predstavljati opasanost za građevine na površini. E sad, meni ima smisla ovako - da idu samo noću, jer čak i da se nešto neplanirano desi noću nema nikoga u podzemnim stanicama, jer nema putničkih vozova, pa niko od putnika nije ugrožen. Tako da je ovo win-win, veće mi je pitanje zašto ovo nisu radili godinama unazad. Ako tuneli nisu problematični za dizel lokomotive negde drugde, ni ovde nije problem, jedino je zaista bezveze da se stanice nadimljavaju. I prosto bi bilo normalnije da kroz njega idu samo električni vozovi.
Po meni najveći propust, i verovatno nezakonito je gašenje požarnih senzora - e to već nikako i ni pod kakvim uslovima niko nije smeo da potpiše (da li je uopšte iko išta potpisao, ili je sve urađeno po rekla-kazala taktici, ako je informacija o onesposobljavanju senzora provereno tačna).
 
Mnogo je opasnije što cisterne idu kroz naselja preko razvaljenih pruga, nego što idu kroz tunel u kojem je pruga u dobrom stanju. A da na pričam o kamionima cisternama...Tako da opasnost od cisterni postoji od kad postoje cisterne...

Drugo, kroz Vračaski tunel NE IDU dizel lokomotive, već samo dizel-motorni voz, koji emituje neuporedivo manje štetnih gasova nego koliko ih ima u prosečnoj zagušenoj beogradskoj ulici...
 
Odakle ideja da cisterne nisu išle kroz Vukov spomenik i pre 5,10,15 godina???
Išle su itekako.
Ja ih lično vozio masu puta.
 
To što je nešto fizički izvodljivo ne znači da je i normalno i preporučljivo.

Ove priče o cisternama kroz ispod Vuka treba da se okončaju. Ako ne zbog ugrožavanja bezbednosti i propisa, onda bar zato da bi se nastavio pritisak na nadležne da napokon izgrade onaj nesrećni most kod Vinče i reše ovaj problem jednom za svagda. A ne da se doveka oslanjamo na polovična i smandrljana rešenja.

Iskreno preko glave mi je više tog našeg ''ma opušteno,izdržaće to'' dela mentaliteta. To što nešto polazi za rukom ne znači automatski da tako i treba. To tako kreće. Neko nađe ''prečicu'' ili smandrlj-rešenje, i iskoristi ga 10, 100, 1000 puta... onda se 1001. put desi kolosalni pičvajz pa posle bude ''eeeee je*******iga, što nismo to rešili na vreme''. E je*******iga, što niste.. sad okačite mačku o rep. Ako se ovako nastavi, biće tako pre ili kasnije i sa ovim cisternama ispod Vuka.

Ceo svet ne voli rešenja gde se nešto zapaljivo ili nestabilno previše često prevozi ili smešta pod zemlju, a samo kod nas se to pravda sa ''ma u redu je, neće mu ništa biti'' i ''pa ako je moglo do sad, moći će i u budućnosti''. I još se ljudi hvale time kako su zaebali sistem, kako se isključujuju požarni senzori da ne bi glupavi aparat pištao i alarmirao bez potrebe dok xyz tona zapaljive smeše prolazi kroz tunel ispod centra grada... :roll:

Dajte da isteramo izgradnju tog novog mosta i rešimo ovaj problem i rizik što pre, jednom za svagda. Inače ćemo i 22. vek da dočekamo ovako.
 
Bilo bi lepo da u ovakvom stanju dočekamo 22. vek. Mislim , da ne bude gore nego što je sada. A ako situacija bude pozitivna , tim bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579317#p579317:268jzchq je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Nov 05, 2018 8:18 pm[/url]":268jzchq]To što je nešto fizički izvodljivo ne znači da je i normalno i preporučljivo.

Ove priče o cisternama kroz ispod Vuka treba da se okončaju. Ako ne zbog ugrožavanja bezbednosti i propisa, onda bar zato da bi se nastavio pritisak na nadležne da napokon izgrade onaj nesrećni most kod Vinče i reše ovaj problem jednom za svagda. A ne da se doveka oslanjamo na polovična i smandrljana rešenja.

Iskreno preko glave mi je više tog našeg ''ma opušteno,izdržaće to'' dela mentaliteta. To što nešto polazi za rukom ne znači automatski da tako i treba. To tako kreće. Neko nađe ''prečicu'' ili smandrlj-rešenje, i iskoristi ga 10, 100, 1000 puta... onda se 1001. put desi kolosalni pičvajz pa posle bude ''eeeee jbg, što nismo to rešili na vreme''. E jbg, što niste.. sad okačite mačku o rep. Ako se ovako nastavi, biće tako pre ili kasnije i sa ovim cisternama ispod Vuka.

Ceo svet ne voli rešenja gde se nešto zapaljivo ili nestabilno previše često prevozi ili smešta pod zemlju, a samo kod nas se to pravda sa ''ma u redu je, neće mu ništa biti'' i ''pa ako je moglo do sad, moći će i u budućnosti''. I još se ljudi hvale time kako su zaebali sistem, kako se isključujuju požarni senzori da ne bi glupavi aparat pištao i alarmirao bez potrebe dok xyz tona zapaljive smeše prolazi kroz tunel ispod centra grada... :roll:

Dajte da isteramo izgradnju tog novog mosta i rešimo ovaj problem i rizik što pre, jednom za svagda. Inače ćemo i 22. vek da dočekamo ovako.

potpuno se slazem, zato sam ja jedva cekao da sto pre iseckaju prugu sa kalisa, da ih stisne most, kad ono budale napravise jos gore...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579091#p579091:78mwl6lt je napisao(la):
mvbg1 » 04 Nov 2018 08:11 pm[/url]":78mwl6lt]Odakle ideja da cisterne nisu išle kroz Vukov spomenik i pre 5,10,15 godina???
Išle su itekako.
Ja ih lično vozio masu puta.
Čini mi se da smisao glavnog pitanja u ovom slučaju nije mogu li cisterne ići kroz tunel, a ni da li su tuda povremeno išle, nego zašto to i ranije nije bila redovna i jedina trasa. Decenijama su se svi žalili da šine okivaju Beograd. Pa zašto onda tako basnoslovna šteta po ceo grad još odavno nije lako rešena ukidanjem samo priobalne pruge i prebacivanjem kompozicija sa naftom u tunel? Kao sada.

Meni se ovako laički čini da je odgovor prilično očigledan: Zbog užasnih posledica eventualne havarije u tunelu. Da probam sa malom simulacijom mogućih događaja. Zakoni fizike su srećom prilično jasni.

Recimo da jedan vagon cisterna ima ozbiljan problem u točkovima, ili u nekoj opremi donjeg postroja, nebitno gde, i da zbog toga najzad iskoči iz šina baš u tunelu. Kad bi se to desilo pri manjoj brzini i na otvorenoj pruzi, posledice bi mogle biti relativno male. Iskočio jedan vagon, možda curi nafta iz njega... Ali šta se u istom slučaju dešava u DUGAČKOM tunelu? Cisterna koja iskoči iz šina odmah udara u betonske zidove (pošto su VEOMA blizu) i, ili počinje da klizi duž njih uz obilje varnica, ili biva odbačena nazad na susedne vagone. Ogromna masa kompozicije pune nafte se ne može brzo zaustaviti bez obzira što neki vagoni nisu više na šinama, i inercija sve njih zajedno nosi dalje dok stružu uz neravne betonske zidove i niz gomile isturenih metalnih instalacija na njima. To počinje da cepa metal cisterne kao da je napravljen od papira. Nafta se prosipa u sred obilja varnica. Odmah se javlja vatra, a možda i ekspolozija.

I sad, da smo na otvorenom prostoru, i to bi možda moglo biti ograničeno na jedan ili par susednih vagona. Međutim u tunelu nema prostora da se toplota vatre disipira u okolni prostor, okolo je samo beton i zemlja, a zemlja je VEOMA dobar toplotini izolator. Zbog toga, veoma brzo, temperatura u tunelu dostiže zastrašujuću vrednost. To ubrzo mora početi da pali i susedne cisterne, one koje su još neoštećene i na šinama. Pale se nove količine nafte u njima, i toplota postaje JOŠ veća. To se, zbog sve veće temperature, ponavlja sve brže, sve dok ne počne da gori cela, sada već zaustavljena kompozicija. Zbog ogromne količine nafte i malog prostora temperatura dostiže takve vrednosti da se topi metal, a vremenom počinje da biva problematična i strukturna čvrstina betonske obloge tunela.

Dok se sve to dešava u tunelu, usijani gasovi ogromne temperature kuljaju na oba kraja tunela i kroz sve vertikalne ventilacione otvore. Koji su u veoma gusto naseljenom kraju grada. Pri tome vatrogasci ne mogu ni da pomisle da priđu vatri ili da urade BILO ŠTA pošto je to potpuno nemoguće. Cisterne su u dugačkom tunelu, a prilaza ima samo par, i upravo su oni dimnjak za gasove koji tope metal. Kad se sve završi, mogli bi da prođu dani ili čak nedelje samo da se temperatura ispod zemlje dovoljno smanji da bi uopšte bilo moguće biti u tunelu. A i posle toga, posle čišćenja krša, možemo računati da smo izgubili i sam tunel za veoma dugo vreme, pošto je onda potrebno proći kroz njega i zameniti svu kompromitovanu betonsku oplatu tunela. I tek posle toga ga ponovo opremati svim instalacijama redom. Kako su pri tome prošli oni koji stanuju na površini oko ventilacionih otvora i stuba vatre i otrovnih gasova je posebno pitanje. A koliko bi sve to na kraju koštalo je bolje i ne misliti.

Koliko je ovaj scenario moguć? Ne baš puno, pošto se sve sigurno (nadam se) proverava, ali moguć jeste. Međutim zato što su posledice paljenja nafte u tunelu ovako užasne, to se jednostavno ne radi ni kod male verovatnoće havarije. Ne isplati se rizik. Proizvod velikog i malog broja često nije zanemarljiv. Verovatnoća havarije u tunelu, iako jeste mala ipak postoji kad je u pitanju REDOVAN, SVAKODNEVNI saobraćaj. Ja bih dakle rekao da se ovo "genijalno" rešenje zbog TOGA nije koristilo do sada, ma kako bile velike prednosti lakog ukidanja pruge koja "okiva grad".

Taj tunel inače izgleda ovako. Ivice cisterne pune nafte nisu baš daleko od ovih zidova niti su oni naročito glatki, ako počne da struže o njih.

 
Ево мало тужних призора из бивше Главне железничке станице, будућег Историјског музеја Србије. Чуди ме колико се секундарци толеришу у сред бела дана на локацији преко пута Палате правде и ПУ Савски венац.
 
Флуо цеви? А? Пукла кажеш... Жива истекла? У земљу? Не знам, овај, шта ме брига уосталом...

Ко ће сада да се бави тиме...
 
Vrh