Au koji vremeplov... :shock:
NI PUTNIKA, NI PERONA, NI ŠINA Evo kako danas izgleda bivša Glavna železnička stanica
Neobavešteni putnici ili radoznali prolaznici koji se upute na mesto nekadašnje Glavne železničke stanice skoro da ne mogu da prepoznaju unutrašnjost objekta kroz koji su, do pre samo šest meseci, dnevno prolazile desetine hiljada ljudi.
Sve šine kojima su dolazili i odlazili vozovi sa Savskog trga već su uklonjene, a pitanje je dana kada će i kompletni peroni biti demontirani i otići u istoriju.
Podsetimo, predviđeno je da kompletan prostor Savskog trga osvane u novom ruhu, a zgrada bivše Glavne železničke stanice biće pretvorena u muzej.
Poslednji voz ovuda je prošao 30. juna ove godine u 21.45, a skoro kompletan železnički saobraćaj preseljen je na Prokop. Sve ostalo je istorija...
https://www.blic.rs/vesti/beograd/ni-pu ... ca/7teje5m
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593527#p593527:1nxw3lr0 je napisao(la):Bender Rodriguez » Ned Jan 06, 2019 5:19 pm[/url]":1nxw3lr0]Mogli su barem da ostave jedan ili dva perona sa komadima šina kao ilustracija i dopuna ambijentu. Smandrljao sam ovo kao ilustraciju, znam da je rogobatno ali čisto da objasnim srž ideje
Ispod bivših nadstrešnica, tj na peronima između šina bi mogle da se smeste bašte kafića i restorana, kao i izložbeni prostor. Crnim trakama su označena mesta gde bi mogli da se stave neki stepenici-mostići da omoguće prelazak između perona (tj delova bašte ili izložbi) bez obilaženja do kraja/početka šina. Sve to bi se prostiralo do južnog ćoška zgrade tako da ne bi ometalo budući trg,plato, ulicu ili šta god se planira na tom mestu... Večita glad za ugostiteljskim objektima i baštama bi bila namirena, uz to bi bilo mesta i za izložbe a opet bi se zadržavanjem tih objekata sačuvao nekadašnji duh i izgled te lokacije. Ako bi bilo potrebe, nadstrešnice bi mogle da se obnove ili pak malo vizuelno dorade, a isto važi i za perone. Al u svakom slučaju, čak i da ostanu u istom obliku, zadržali bi taj neki duh a opet ostavili prostor budućim sadržajima Stanice da se tu šire.
Ako ne dva koloseka i perona, u krajnjem slučaju mogli su da ostave barem jedan da bude identičan kao nekad. I da na njega stave neku od muzejskih lokomotiva.
Ovo je samo gruba ideja koja mi je iste sekunde pala na pamet kao kompromis između dve struje interesa. Siguran sam da bi Zex ili bilo ko s kreativnim iskustvom smislio nešto pet puta bolje očas posla. Samo kad bi u gradskim vlastima imao ko da posluša a ne da večito srljaju ko muve bez glave... :roll:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595322#p595322:28n9xfyq je napisao(la):Žika » Uto Jan 15, 2019 12:58 pm[/url]":28n9xfyq]
Ovo sanirali ?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GKPDhTCffNw[/youtube]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597566#p597566:2qczhm35 je napisao(la):Дошљак » Pet Jan 25, 2019 9:10 am[/url]":2qczhm35]Ризик постоји свуда. Ако би смо рекли да је транспорт железницом исувише опасан, ови би само пребацили транспорт на шлепере који опет иду кроз град и насељена места. Замислимо сад шлепер са опасном материјом како се искључује из правца Шида ка Панчеву на петљи Змај, супер безбедно зар не? Иначе са амонијаком се изборе ватрогасци са обичним цистернама, био је 80их у Шапцу акцидент када је руски вагон излазио из фабрике Зорка и закачио надвожњак али су ватрогасци на време интервенисали и спречили већу хаварију.