Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Искрено сам хтео да покупим неку таблу типа "не трчи пред воз" или "опасно је пењати се на вагоне" као сувенир, али нисам нашао ништа, мањинска екипа је била бржа, бројнија, боље организована и опремљена.
 
Тешко, немам ни мердевине, ни алат, мада видећу да прођем станицом кад буду секли настрешнице перона, очигледно их баш брига за ове светлеће табле кад су неколико њих за колосеке разбили.
 
@ Zuma: Nije problem da tunelom prolaze vozovi sa opasnim materijama, jer u dugackim tunelima mora biti instaliran sistem za javljanje i automatsko gasenje pozara i drugi bezbednosni sistemi. Problem je sto se stajaliste nalazi u okviru tog tunela, pa mogu ljudi direktno biti u opasnosti, a jos plus i sto su debili iskljucili PP sistem zbog DMV, kako se ovde pricalo i ukoliko je to istina.
 
Izvor: Blic.rs

NI PUTNIKA, NI PERONA, NI ŠINA Evo kako danas izgleda bivša Glavna železnička stanica

4Ywk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWXpFN01EQV8vYjNhZTcyYmQzYTliZTQzNDhlMjZiMGRlNGFiYWEyN2IuanBlZ5GTAs0C5ACBoTAB

Neobavešteni putnici ili radoznali prolaznici koji se upute na mesto nekadašnje Glavne železničke stanice skoro da ne mogu da prepoznaju unutrašnjost objekta kroz koji su, do pre samo šest meseci, dnevno prolazile desetine hiljada ljudi.
NABk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTm1JN01EQV8vMmIyN2QwZTc4YzE2MjJmOGMxMzE3MTFiZDliNzM4YzEuanBlZ5GTAs0CQgCBoTAB

Sve šine kojima su dolazili i odlazili vozovi sa Savskog trga već su uklonjene, a pitanje je dana kada će i kompletni peroni biti demontirani i otići u istoriju.

Podsetimo, predviđeno je da kompletan prostor Savskog trga osvane u novom ruhu, a zgrada bivše Glavne železničke stanice biće pretvorena u muzej.
GqYk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTkdFN01EQV8vNTFhMTc0ZDFkODk1MDE2MDJkZWJiNTE4OGRkZmM3YTEuanBlZ5GTAs0CQgCBoTAB

Poslednji voz ovuda je prošao 30. juna ove godine u 21.45, a skoro kompletan železnički saobraćaj preseljen je na Prokop. Sve ostalo je istorija...

https://www.blic.rs/vesti/beograd/ni-pu ... ca/7teje5m
 
А по мастерплану ту ће бити - подземна гаража. Опробани рецепт за онемогућавање претходних смислених планова, у овом случају укопавања колосека.
 
Mogli su barem da ostave jedan ili dva perona sa komadima šina kao ilustracija i dopuna ambijentu. Smandrljao sam ovo kao ilustraciju, znam da je rogobatno ali čisto da objasnim srž ideje

Ispod bivših nadstrešnica, tj na peronima između šina bi mogle da se smeste bašte kafića i restorana, kao i izložbeni prostor. Crnim trakama su označena mesta gde bi mogli da se stave neki stepenici-mostići da omoguće prelazak između perona (tj delova bašte ili izložbi) bez obilaženja do kraja/početka šina. Sve to bi se prostiralo do južnog ćoška zgrade tako da ne bi ometalo budući trg,plato, ulicu ili šta god se planira na tom mestu... Večita glad za ugostiteljskim objektima i baštama bi bila namirena, uz to bi bilo mesta i za izložbe a opet bi se zadržavanjem tih objekata sačuvao nekadašnji duh i izgled te lokacije. Ako bi bilo potrebe, nadstrešnice bi mogle da se obnove ili pak malo vizuelno dorade, a isto važi i za perone. Al u svakom slučaju, čak i da ostanu u istom obliku, zadržali bi taj neki duh a opet ostavili prostor budućim sadržajima Stanice da se tu šire.

Ako ne dva koloseka i perona, u krajnjem slučaju mogli su da ostave barem jedan da bude identičan kao nekad. I da na njega stave neku od muzejskih lokomotiva.

Ovo je samo gruba ideja koja mi je iste sekunde pala na pamet kao kompromis između dve struje interesa. Siguran sam da bi Zex ili bilo ko s kreativnim iskustvom smislio nešto pet puta bolje očas posla. Samo kad bi u gradskim vlastima imao ko da posluša a ne da večito srljaju ko muve bez glave... :roll:
 
Nadstresnice nisu autenticne od izgradnje stanice fale im stakleni paneli kao i jos koji drugi detalji po zgradi ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593527#p593527:1nxw3lr0 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Jan 06, 2019 5:19 pm[/url]":1nxw3lr0]Mogli su barem da ostave jedan ili dva perona sa komadima šina kao ilustracija i dopuna ambijentu. Smandrljao sam ovo kao ilustraciju, znam da je rogobatno ali čisto da objasnim srž ideje

Ispod bivših nadstrešnica, tj na peronima između šina bi mogle da se smeste bašte kafića i restorana, kao i izložbeni prostor. Crnim trakama su označena mesta gde bi mogli da se stave neki stepenici-mostići da omoguće prelazak između perona (tj delova bašte ili izložbi) bez obilaženja do kraja/početka šina. Sve to bi se prostiralo do južnog ćoška zgrade tako da ne bi ometalo budući trg,plato, ulicu ili šta god se planira na tom mestu... Večita glad za ugostiteljskim objektima i baštama bi bila namirena, uz to bi bilo mesta i za izložbe a opet bi se zadržavanjem tih objekata sačuvao nekadašnji duh i izgled te lokacije. Ako bi bilo potrebe, nadstrešnice bi mogle da se obnove ili pak malo vizuelno dorade, a isto važi i za perone. Al u svakom slučaju, čak i da ostanu u istom obliku, zadržali bi taj neki duh a opet ostavili prostor budućim sadržajima Stanice da se tu šire.

Ako ne dva koloseka i perona, u krajnjem slučaju mogli su da ostave barem jedan da bude identičan kao nekad. I da na njega stave neku od muzejskih lokomotiva.

Ovo je samo gruba ideja koja mi je iste sekunde pala na pamet kao kompromis između dve struje interesa. Siguran sam da bi Zex ili bilo ko s kreativnim iskustvom smislio nešto pet puta bolje očas posla. Samo kad bi u gradskim vlastima imao ko da posluša a ne da večito srljaju ko muve bez glave... :roll:
file.php

da al tako ne bi mogli da rade ci**** koju rade po vracaru, da novi stakleni soliter bukvalno nalepe na neku udzericu iz 19. veka, verovatno im je to neki fetis, ko zna koje probleme u glavi imaju takve "arhitekte"
 
Sećate li se diskusije o opasnostima teretnog saobraćaja i prevoženja hemijskih proizvoda kroz tunel ispod milionskog grada? Rizik takvih razmera samo da bi se zadovoljili mutni privatni investitori Beograda na Vodi? Mvbg1 je tvrdio kako je to savršeno sigurno, pa sam morao da objašnjavam zašto nije, i zašto se na tako jednostavno oslobađanje Beogradskih obala od šina nije išlo još mnogo ranije. To nije bilo davno pošto je ta poruka i dalje na prethodnoj stranici ove teme, ovde http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic. ... 67#p579367

E pa 15km od Niša su prošle Subote iskliznule cisterne sa amonijakom. Na otvorenoj pruzi. Ni posle 5 dana nisu uspeli da smisle i pokrenu bezbedan način da usprave te cisterne iako je okolo sve prazno, pristupačno i ravno. U sledeću Subotu je evakuacija čitavog sela, svih ljudi i svih životinja. Šta bi se desilo da cisterne nisu pale na mekanu zemlju, kao ovde, nego da su, polako se naginjući na stranu, bile isečene na rezance od strane čeličnih profila ubetoniranih u zidove betonskog tunela? Kao što sam napisao u onoj poruci? Evakuisali bi čitav OSTATAK Beograda, tj sve one koji su PREŽIVELI pošto ne stanuju direktno iznad ventilacionih otvora tunela? Dok bi onima samo malo dalje doživotno bila oštećena pluća? A konačnu cenu evakuacije Beograda ostavljam vama da zamislite. Ne razumem zašto je potrebno da bilo ko objašnjava očigledno: Da je vožnja opasnih materija ispod ovolikog grada rizična bez obzira na, uopšte ne sumnjam, najviše MOGUĆE mere opreza? Uzevši u obzir da ono što je ljudski moguće, ili finansijski i organizaciono realno, uvek ima svoje objektivne granice, dok verovatnoća havarije, ma kako mala bila, ipak nikada nije jednaka nuli? Što postaje zabrinjavajuće ako su istovremeno posledice te male verovatnoće ogromne? Jer proizvod veoma malog i veoma velikog broja (=rizik) lako može biti nezanemarljiv, a ovde se igramo ljudskim životima.

file.php


Evo te vesti:

"Lud je ko se ne plaši, ovo je živa bomba u selu" VIDEO

Evakuacija stanovništva sela Jasenovik kod Niša zbog uklanjanja prevrnutih železničkih cisterni sa amonijakom biće obavljena u petak i subotu od 7 do 17h.

17061553135c49ff9936f7f400953922_v4_big.jpg

9484603105c49ff995083c723835856_v4_big.jpg

4548976365c49ff9965664713941025_v4_big.jpg


https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1497703
 
Ово изнад је диверзија, намерно покушана еколошка катастрофа.. Није могуће случајно да се деси овако нешто. Полција ћути јер је немоћна изгледа.
 
Što nije , i ja sam se čudio ovom snimku.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595322#p595322:28n9xfyq je napisao(la):
Žika » Uto Jan 15, 2019 12:58 pm[/url]":28n9xfyq]
Ovo sanirali ?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GKPDhTCffNw[/youtube]
 
@Zuma,hajde onda da zabranimo prevoz opasnih materija svuda. Složićeš se samnom da je to nemoguće.
Ako bi se akcident desio na primer u Ostružnici koja je svega par kilometara vazdušnom linijom od strogog centra koje bi posledice bile po ljude koji žive u Železniku,Sremčici,Banovom brdu?
Ovo što se desilo kod Niša je direktna posledica dugogodišnjeg neulaganja u tu prugu decenijama.
Truli pragovi,propala zastorna prizma i još mnogo koje čega su krivci za ovo ispadanje.
Jesi li čuo da se skoro desilo neko ispadanje na remontovanim i dobro održavanim deonicama?
Kažeš da se treba preusmeriti prevoz RID materija van gradskih gusto naseljenih područja. Kuda? Pa jedno Pančevo je onda na tempiranoj bombi konstantno. I ne samo Pančevo. Pruga prolazi kroz naseljena područja,i kao takva ona onda predstavlja opasnost za sve stanovnike tih gradova,naselja,sela.
Šta da radimo? Da zakonom zabranimo prevoz opasnih materija železnicom?
 
Situacija nije ILI - ILI kao što je ti predstavljaš: nije tačno da ili moramo zabraniti prevoz opasnih materija železnicom svuda u Srbiji, ili moramo dozvoliti prevoz kroz tunel ispod Beograda. Kakve veze ima jedno sa drugim? Baš nikakve. Poštoji još gomila mogućnosti koja je između tih ekstrema.

Zbog toga postoji nešto što se zove menadžment rizika, pa biramo gde je rizik dovoljno mali, a gde nije. Tamo gde nema puno izbora i gde ga raznim merama možemo dovoljno smanjiti, tamo se može dozvoliti takav prevoz. Ali prevoziti takav teret kroz tunel ispod centra Beograda je suludo pošto je katastrofa blaga reč za ono što se može desiti, a pri tome još niti je ova tunelska trasa bila nužna, niti je određeni tempo gradnje nekih delova Beograda na vodi baš toliki "javni interes". Mogli smo sačekati gradnju mosta kao što je planovima bilo predviđeno, ili čak ići preko Novog Sada što je takođe bilo planirano. Ovo je prosto neko iz fotelje presekao preko kolena: "Ma hajde da prođemo jeftinije i brže, da rizikujemo sa tuđim životima. Pazićemo, pa se valjda neće ništa desiti". Ova nesreća kod Niša međutim pokazuje da verovatnoća havarije cisterni sa opasnim materijama u Srbiji nije mala, i to je sasvim dovoljno da se shvati neprihvatljivost rizikovanja njihovog vođenja kroz tunel u centru Beograda. Da je tu iscureo amonijak ili nešto još gore, mešavini zgužvanog metala, betona i amonijaka u tunelu ne bi mogli ni da priđemo bez nečega nalik skafandru iz NASE i specijalnih mašina koje naravno nemamo, a sve bi trajalo bar pola godine i imalo cenu koju je teško i zamisliti. Kad su posledice ovako opasne to više nisu stvari sa kojima se rizikuje. Drugde nije tako, pa to možemo raditi.
 
Ризик постоји свуда. Ако би смо рекли да је транспорт железницом исувише опасан, ови би само пребацили транспорт на шлепере који опет иду кроз град и насељена места. Замислимо сад шлепер са опасном материјом како се искључује из правца Шида ка Панчеву на петљи Змај, супер безбедно зар не? Иначе са амонијаком се изборе ватрогасци са обичним цистернама, био је 80их у Шапцу акцидент када је руски вагон излазио из фабрике Зорка и закачио надвожњак али су ватрогасци на време интервенисали и спречили већу хаварију.
 
чак је и дизалица која је требала да подигне те вагоне исклизнула са шина на том месту. толико о томе... но, томе свакако није место на овој теми
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597566#p597566:2qczhm35 je napisao(la):
Дошљак » Pet Jan 25, 2019 9:10 am[/url]":2qczhm35]Ризик постоји свуда. Ако би смо рекли да је транспорт железницом исувише опасан, ови би само пребацили транспорт на шлепере који опет иду кроз град и насељена места. Замислимо сад шлепер са опасном материјом како се искључује из правца Шида ка Панчеву на петљи Змај, супер безбедно зар не? Иначе са амонијаком се изборе ватрогасци са обичним цистернама, био је 80их у Шапцу акцидент када је руски вагон излазио из фабрике Зорка и закачио надвожњак али су ватрогасци на време интервенисали и спречили већу хаварију.

Veliki broj akcidenata sa amonijakom je bilo prilikom prevoza kamionima. Često tokom manevrisanja vozilom pa se odvali ventil na kontejeru ili prilikom samog pretakanja. Sam amonijak je opasan u toku transporta.
 
Železnica je mnogo bezbednija, naravno železnica na zdravim pragovima.
 
da, ali iz istog razloga iz kog sleperi sa opasnim materijama ne idu kroz sam centar grada (znam da je prvenstveno zbog guzve ali i opasnost je faktor), iz istog razloga ne treba ni vozovi da idu, zato postoje obilaznice, i zato se prave u redje naeljenim podrucijima
 
Vrh