Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Песимизам и оптимизам може да се везује за оно што не знамо, а знамо да јаако журе да сравне са земљом све у "Савском амфитетару", имају само 300.000.000 евра од преко милијарду потребних за сву инфраструктуру, што значи да ће и оно што изграде од инфраструктуре да збуџе.

Са друге стране, преко државно контролисаних медија се помиње инвеститор, а у ставари постоји само "инвеститор", јер да инвеститор постоји, он би у свом трошку направио модерну железничку станицу негде близу саме куле и шопинг мола, јер му се то највише исплати. Одприлике, за инвеститора који је инвеститор, а не "инвеститор", најисплативије би било да железничка буде на пресеку Савске и Вишеградске. У интересу Београда и Србије је да железничка ипак остане на истом месту, уз плитко укопавање колосека...

А сада не разумем, кудиш људе који протестују, а са друге стране за нека разумна решења, која су ови што гурају БНВ преко новина прогласили као по њиховим речима непријатељска по напредак, предлажеш оптимизам?

Имао бих једно добро питање, када би се одржао протест само и само за опстанак железнице у центру града, са свим разумним аргументима, са фокусом на тему, без странака, без увредљивих порука на рачун власти...да ли би дошао?
 
Mene pitas? u startu gresis da sam ja ostrasceni fanatik ovog projekta i da prihvatam dogmatski sve sto izadje kao projekat (ove vlasti) vec sam uvek i iskljucivo za unapredjivanje, dakle od pocetka mi se maketa jako svidela kao pocetna zamisao ali uz unapredjivanje i doradjivanje projekta elementima poput ostanka ostanka zeleznice gde za to postoji prostora , kao sto je ostavljeno prostora za dosta dobrih resenja koja mogu da unaprede ovaj projekat.

Sto se tice protesta za ostanak zeleznice (putnickog dela ) naravno da bi dosao i naravno bez uvreda vec sa pozivom u cilju za dobrobit i buducnost grada i gradjana i pokazivati samo benefite te ideje( jer ona zaista samo to i ima :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=394448#p394448:1413wp6a je napisao(la):
Пантограф » Mon Jun 27, 2016 12:27 pm[/url]":1413wp6a]Ко каже да су "велике шансе да ће железничка станица остати"? Нема никаквих шанси да остане, како ствари сада стоје.

(Ширење лажног оптимизма = седативно дејство на масе из ових или оних побуда)

Како ми се чини, највеће шансе за о(п)станак Главне Ж.С. су до сада почивале у здравој економској логици. Велики трошкови довршетка варијанте Прокоп и не постојање финансијских конструкција које би обезбиједиле квалитетан завршетак Прокопа, значиле су сигурну будућност за Главну Ж.С.
Међутим, у скорије вријеме, ове шансе као да нестају, али не зато што су се трошкови завршетка Прокопа смањили или што се нашао новац за његов завршетак, већ зато што је читав Железнички Чвор БГ постао жртва у игри око "виших циљева". Сад је виши циљ кула на обали Саве, тржни центар и променада. И да би неко остварио своје зацртане циљеве у простору БНВ спреман је на било какав начин ријешити питање БГ чвора. На жалост.
 
У међувремену, на главној железничкој се обрушио плафон изнад шалтера са информацијама, вири трска...
 
Oво је нажалост слика и прилика наше железнице...
 
Skadar će i dalje da služi ničemu.
Međutim, ŽS umesto što se qrče parama koje nemaju mogu da srede zgradu od koje pare zarađuju. Recimo da srede sprat, ne bi im pala kruna sa glave.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396163#p396163:2yv4x8wt je napisao(la):
brdjanin » Wed Jul 06, 2016 7:29 pm[/url]":2yv4x8wt]Ta zgrada je u svakom pogledu očaj.
Trebalo bi je zatvoriti za korišćenje. Nije bezbedna.

Pogresno. Treba je uciniti bezbjednom. Renovirati i modernizovati. Lako je zatvoriti zgradu pa i stanicu ali sta onda? Praviti novu? to je cisto ekonomsko samoubistvo.
Nije ni cudo da zgrada propada nakon visedecenijskog zanemarivanja. Decenijama se planira Prokop pa se decenijama i ova stanica zanemaruje. Tuzno.
 
Код нас се нажалост тако раде ствари, старо се намерно уништава како би се после лакше оправдало прављење новог и утуцавања новца.
 
Naravno da je u tom stanju kad se nije ulagalo u nju od 1971 kad se grad opredelio da je ukine.
 
Greške koje su napravljene pre 40 godina se više ne mogu ispraviti.
Železnički čvor je većim delom izgrađen i prilagođen stanici Prokop, tako da po meni treba uvesti nekoliko autobuskih linija do Prokopa (iz pravca Zemuna, Surčina, Karaburme - preko Zelenog venca, Mirijeva, Voždovca i Banovog Brda). Minibusevi koji bi saobraćali na 20 minuta.
Treba početi polako prebacivati železnički saobraćaj na novu stanicu, svaki mesec po par vozova, da se putnici polako počnu navikavati na novu stanicu.
I naravno uvesti obaveznu prisutnost obične ili komunalne policije na Prokopu ili bar obezbeđenje.

Staru železničku stanicu treba preurediti u metro stanicu ili LRT stanicu i u muzej ili joj dati neku drugu komercijalnu svrhu.
 
Треба прво завршити приступне саобраћајнице до Прокопа, како не би нова главна станица била у недођији. Онда се може озбиљније приступити увођењу нових полазака са ње, али и претходно до Прокопа провући неколико јачих линија, макар оне окретале на Прокопу. Али то треба да буде смишљено, да линије опслужују део града који ће гравидирати Прокопу као станици (сулудо је повезивати Сурчин, Земун и Нови Београд са Прокопом кад те општине гравидирају ка пре свега Тошином бунару, затми станицама НБГ и Земун).
Значи потребне су јаке и фрекфентне линије јавног превоза ка:
-Старом граду (тролејбус на линији 41 који ће се преусмерити да пролази преко Прокопа, ваљало би појачати је увођењем само зглобних тролејбуса)
-Вождовац
-Звездара (тролејбус на линији 40, слично као и 41)
-Врачар
-већи делови Чукарице и Савског венца
-Гроцка.
 
Da bi se Prokop učinio iole funkcionalnom centralnom stanicom neophodno je:

- potpuno je završiti
- obnoviti prugu celom dužinom do Resnika.
- izgraditi prilazne piteve sa obe strane.
-završiti BG obilaznicu čime bi se dodatno rasteretio saobraćaj na autoputu kroz grad.
- potpuno reorganizovati mrežu linija javnog prevoza u tom delu grada.
- izgraditi veliki terminus za autobuse, trole i tramvaje
- tramvajski povezati sa Savskom, Autokomandom i centrom.
- izdati dozvole za gradnju par hotela u rejonu same stanice.
- izgraditi rampu za utovar praćenih automobila.

Ovo je vidjenje iz aspekta putnika, korisnika. sigurno nešto još fali sa tehničkog aspekta.

U svakom slučaju čak je i sa do sada završenim radovima na Prokopu još uvek jeftinije temeljno obnoviti i pokriti Glavnu i rekonstruisati koloseke.
 
Aуто-возове за Плоче, Сплит, Задар, Рјеку, Трст, Цирих, ... организовати из Земуна. могу послужити и она два слепа колосека из Мозерове (бивша Симе Шолаје), а пут Грчке, Турске, Јерменије, Грузије и пријатељског и суседног Азербејџана могу се организовати из топчидера и НЕ правити гужву у центру тј. Прокопу. :)
 
Колика је уопште и искоришћеност путничког ауто-воза?
 
зависи. векендом сам видео да некада шаљу и три, четири вагона за Бар. радним данима углавном један
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396713#p396713:31cudy3p je napisao(la):
Čika Brana » 10 Jul 2016 07:54 pm[/url]":31cudy3p]Aуто-возове за Плоче, Сплит, Задар, Рјеку, Трст, Цирих, ... организовати из Земуна. могу послужити и она два слепа колосека из Мозерове (бивша Симе Шолаје), а пут Грчке, Турске, Јерменије, Грузије и пријатељског и суседног Азербејџана могу се организовати из топчидера и НЕ правити гужву у центру тј. Прокопу. :)

Jermenija, Gruzija, Azerbaidzan vozom?
WTF??? :shock: :shock: :shock:
 
Нисам намеравао да правим забуну само сам покушао да Трагачу скренем пажњу да му је посладња тачка "- izgraditi rampu za utovar praćenih automobila" помало бесмислена обзирм да имамо само један аутовоз из Београда кога нисам ни споменуо. Онај за Црну гору. Успут у Прокопу једва да има места за аутомобиле који довозе/одвозе путнике, а где још обезбедити простор за чекање на утовар у ауто-воз. У сваком случају сам мишљења да би ауто-возови требало да полазе из Топчидера где има места за тако шта, алтернативно Земун. :D
 
Gde sa Topčidera i gde bi se natovareni auto vagoni kačili na vozove? Inače pored voza za CG postoje i vozovi za Solun koji su privremeno suspendovani zbog obnove pruge. Nekad beše i za Sofiju, Istanbul, Budimpeštu, ko zna gde još. Tražnja za ovom uslugom nikad nije bila naročito velika ali nije ni značajnije opala.
 
Vrh