Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Познајем ту станицу последњих 41 годину. С времена на време сам је и посећивао, а редовно поред ње и око ње пролазио. Не улазећи у све друге аргументе за и против, морам да кажем да су ми поводом те станице од када сам способан да размишљам о њој увек у мисао долазиле следеће асоцијације: пијанице, паризер, "унучићи" (стомаклија најчешће), просјаци и све то са припадајућим миомирисима и излучевинама као и прљавштина и ругло сваке врсте. Исто важи и за БАС.
И то је толико укорењено стање да верујем да би врло тешко то било променити, ако икако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546154#p546154:2uld2wmm je napisao(la):
RioBL » Today, 06:22[/url]":2uld2wmm]Pa razlog je ne održavanje. Ili što napisa jedan od železničara s foruma, "zabole nas".

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
Zar ne postoji interna kontrola?
 
Cekaju ljudi da se presele na prokop pa da ne ulazu dzabe jos od 4 .05. 1980. Mislim da su neposredno pred dolazak plavog voza sa marsalom poslednji put sredjivali stanicu
 
Što bi rekli Ameri - So let me get this straight...

Pre 50 godina plan je bio da Beograd ima takav raspored železničkih stanica gde bi svaki pravac imao svoju polaznu stanicu (sever, jug, istok, zapad, ili kako god ih nazivali) sa jednom centralnom gde bi se vršio najveće ukrcavanje putnika dok bi se na ovim početnim vršio utovar automobila i drugog.

Vremena se promene, železnica propadne još više, putnika sve manje, a grad u sve većim funkcionalnim problemima. Umesto da se upravo zbog toga radi na objedinjavanju železničkih stanica i usluga, ne samo da bi se olakšalo ukrcavanje i pristup, nego i da bi se smanjili troškovi... nastavlja se sa starim planom, praveći se ista farsa od stanice kao sa neuspelim ''Terminusom za turističke autobuse'' na parkingu Laste u Tri lepe... ? I dobijaju se: 1) jedna glavna železnička stanica koja stoji kao monument svim promašajima, kako srpskih građevinaca, tako i srpskih vlasti 2) jedna sporedna stanica koja de facto služi kao glavna 3) jedna sporedna koja služi kao glavna al samo za jedn određen pravac... i šta tako, nižemo glavne, kvazi-glavne i sporedne stanice po gradu sa protokom putnika od 5 ljudi po satu, sve dok ne pokrijemo sve pravce a operativni troškovi, kao i troškovi nastali usled saobraćajnih gužvi i gubljenja vremena, ne narastu na milijarde... ?
 
...времена се промене, железница пропадне још више...да ли је још нешто пропало у међувремену? Привреда због оних који су злоупотребом социјализма постали капиталисти? Друштво због хлеба и игара? Интелектуално пропадање јер све иоле образовано и иоле писмено бежи не трбухом за крухом већ образом за поштовањем? Не, ни случајно?

...град у све већим функционалним проблемима...аутомобила никада више, улични превоз никада спорији, а једини превоз који имамо да је независтан од уличног саобраћаја (сем ретких инцидената на путно-пружним прелазима) се користи једва 7%! Да ли је то повезано? Ма не, не, ни случајно! А камоли са слабом економијом и укупним окружењем.

...а просјаке, паризере, пијанице немамо нигде другде, или ретко где...хау јес ноу...

Браво Беобилдери, ботови вас сустижу у коментарима!

Метро-логија9: Регионални метро и приградска железница.

Следећа тема је: "Метро не може заменити железницу". Узгред, по први пут, ФБ група УЉЖ је под нападом ботова! Велики успех :vops:
 
Пар питања, овако са техничке стране, регионална метро/железничка линија која би спајала ГЖС и Дорћол (Дунав станицу предпостављам) да ли би била реализована укопавањем трасе пруге у Савском амфитеатру и испод зграде ГЖС, па даље испод парка код Економског наставила даље ка Теразијама на тој истој дубини ка Дорћолу, или би ишла на стубовима изнад зграде ГЖС и изнад парка, раскрсница код БАСа и ушла у гребен са другим тунелом? Ако би ишао плитки укоп кроз СА и испод ГЖС, раскрснице код БАС и парка код ЕкоФа, која би онда била дубина потенцијалне станице на Теразијама/Тргу републике?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546313#p546313:3nndly4p je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jun 20, 2018 7:16 pm[/url]":3nndly4p]
Pre 50 godina plan je bio da Beograd ima takav raspored železničkih stanica gde bi svaki pravac imao svoju polaznu stanicu (sever, jug, istok, zapad, ili kako god ih nazivali) sa jednom centralnom gde bi se vršio najveće ukrcavanje putnika dok bi se na ovim početnim vršio utovar automobila i drugog.

Ne. Plan je 2 polazne stanice:

- Zemun za pravac Banat i Centralna Srbija
- Kijevo za pravac Srem i Bačka

(nije mi jasno kako je moguće da posle 105043504804074048040060040434313100 strana o Prokopu ljudi još nisu to skontali)
 
Karlo osvrni se oko sebe, prihvati da nismo u redakciji Danasa ili u Skupštinskoj sali, pa pročitaj opet šta sam napisao.

Razumem ja da ti dobiješ trzaje čim neko i pomene železnicu, pa onda gledaš dal je ono što sledi pisano u pozitivnom ili negativnom kontekstu... ali vidiš moraš da razumeš da nije svako mišljenje koje se ne slaže s tvojim snovima botovanje i politički delovanje. Mene zabole za politička delovanja, to zna svako ko je pročitao bar 20 mojih postova. Ja samo konstatujem činjenično stanje, a to je u ovom slučaju konstatacija da nastavljamo da pucamo pare u projekat koji je zastareo i neprimenjiv za današnje uslove i tražnju.
U Srbiji 2018. godine graditi i širiti sistem koji je projektovan pre više od pola veka, u Jugoslaviji 1960ih... je kao kad bi današnja Vojska, sa nepunih 30.000 ljudi i 30 generala, odlučila da gradi sebi kompleks Generalštaba poput onog u Kneza Miloša.

U stvari čak ni to nije dobro poređenje, jer je taj Generalštab izgrađen pa pušten u rad i završen kao priča. Dok je Prokop nešto što se gradi... i gradi... i gradi... i gradi... i otvara... i gradi... i širi... i gradi... i opet otvara... i gradi... i kopa... i gradi... i gradi... već pola faking veka... i opet kao takav nećemo njega da iskoristimo za sve potrebe, nego ćemo da imamo njega, pa NBG, pa Topčider, pa Zemun, pa tako sve do same Crne gore? Šta, nismo upumpali već dovoljno para u tu crnu rupčagu, nego sad još treba da pravimo anekse glavne žel. stanice po gradu u vreme nikad manje potražnje za železnicom? Znači napravismo golijata od stanice, da bi ljudi opet morali da idu na kraj grada da se ukrcaju u voz? U 1 voz od njih 10 koliko ih funkcioniše? Toliko su nam zauzete pruge i toliko nam je preopterećena infrastruktura da mora sve to da se deli u 20 stanica?

E to je sve što sam hteo da kažem. Sad, kakve veze sve to ima sa prosjacima, parizerima, pijancima... to samo ti znaš.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546328#p546328:15ht5b2d je napisao(la):
WLABmz » Sre Jun 20, 2018 8:17 pm[/url]":15ht5b2d]
Ne. Plan je 2 polazne stanice:

- Zemun za pravac Banat i Centralna Srbija
- Kijevo za pravac Srem i Bačka

(nije mi jasno kako je moguće da posle 105043504804074048040060040434313100 strana o Prokopu ljudi još nisu to skontali)
Možda zato što sa svakom promenom vlasti dođe 105043504804074048040060040434313100 novih najava od kojih se uvek realizuje onih par najtupljih projekata.
 
Дошљак":35oso6wu je napisao(la):
Пар питања, овако са техничке стране, регионална метро/железничка линија која би спајала ГЖС и Дорћол (Дунав станицу предпостављам)

Ako bi se jednog dana gradilo tako nešto, bilo bi poželjno da se gradi na vijaduktu kroz SA. Time bi se dobilo na visini i onda bi stanica Trg Republike bila na manjoj dubini a samim tim i jeftinija.

Drugo, sam vijadukt ne bi isao preko stanicne zgrade u SA već pored nje na strani gdje je sad autobuska.

No sve je to sad zakomplikovano planiranjem tunela iz Kamenicke kao i metro tunela.



Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Лично мислим да је могуће да је оваква брза и одлучна ликвидација старе Главне станице урађена да би се једном за свагда пресекло и онемогућило даље одуговлачење завршавање Прокопа. Не кажем да је то једини разлог, али верујем да јесте један од разлога.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546429#p546429:2cwgr58r je napisao(la):
Astrotrain » Čet Jun 21, 2018 10:50 am[/url]":2cwgr58r]Лично мислим да је могуће да је оваква брза и одлучна ликвидација старе Главне станице урађена да би се једном за свагда пресекло и
онемогућило даље одуговлачење завршавање Прокопа. Не кажем да је то једини разлог, али верујем да јесте један од разлога.
Nisi daleko od istine...
Nas mentalitet i istorija govore da najbolje funkcionisemo u kriznim situacijama i narocito
pod velikim pritiskom..A mozda i bankari gube strpljenje ??
 
Voz za NS još uvek ide sa glavne? Gledam red vožnje za Subotu i prikazuje polaske
 
Да, за НС, Суботицу, Пешту и још 7 возова, мислим да су још два међународна.
 
Protesno okupljanje za „Odbranu železničke stanice“ najavljeno je za subotu 23. jun u minut do 12 sati na platou stare Železničke stanice. Poziv na ovaj skup pojavio se na društvenim mrežama sa porukom da se „Beograd, naša prestonica, nalazi se na meti novih vandala i tirana koji ga ruše i ubijaju. Neki od simbola Beograda: Skadarlija, Savamala, Kalemegdan, stari Savski most, Glavna železnička stanica su razoreni ili je njihovo rušenje u planu. Moramo ih spasiti.“ Ove reči potpisuju „Branitelji Beograda“.
Да сам у Београду, дошао бих.
 
Nema ništa od toga , mislim na efekat. Premijerkini ljudi tog dana šetaju gradom , počevši od 11h ispred Pionirskog parka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546442#p546442:3d439lde je napisao(la):
Sam-2 » Čet Jun 21, 2018 1:06 pm[/url]":3d439lde]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546429#p546429:3d439lde je napisao(la):
Astrotrain » Čet Jun 21, 2018 10:50 am[/url]":3d439lde]Лично мислим да је могуће да је оваква брза и одлучна ликвидација старе Главне станице урађена да би се једном за свагда пресекло и
онемогућило даље одуговлачење завршавање Прокопа. Не кажем да је то једини разлог, али верујем да јесте један од разлога.
Nisi daleko od istine...
Nas mentalitet i istorija govore da najbolje funkcionisemo u kriznim situacijama i narocito
pod velikim pritiskom..A mozda i bankari gube strpljenje ??

pa jeste, zato ja ovo ekspresno ukidanje glavne vidim pozitivno, bolje to nego prokop da gnjavimo jos 30 godina

slicna prica je bila za pancevacki most, vecina ljudi se slaze da je bolje da su ga pogodili '99. jer bi onda morali ga srede, ovako ce da cekaju da se sam obrusi i neko usput pogine
 
.... a šta ako budemo Prokop gnjavili još 30 godina.....?
 
A šta ako pre nego što shvate da su se zeznuli uklone šine sa GŽS? :)
 
Сумњам да ће још дирати шине, нису ни приобаље у БнВ комплетирали.
 
pa nisu al bas zato oce da to ekspresno zavrse, ko sto nisu ni prisli jos uvek mnogim delovma odakel su uklonili sine jos pre 2-3-4 godine
 
Opste je poznato i naucno dokazano da su sine prirodni habitat zmija, pacova i narkomana.
Iz tih razloga sveti je zadatak svih ovdasnjih politicara da se sine uklanjaju u sto vecoj meri.
Takodje posebno su opasne podzemne sine u tunelima, i zato se vec godinama odlaze bilo sta konstruktivno u vezi beogradskog METROA, a sve radi preventivner zastite stanovnika Beograda od ovih posasti..
 
Дајте што више асфалтних писта да газимо те змије, пацове и наркомане.
 
Vrh