Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Ide li ova tema od 1jula u zavrsene projekte ?
 
Pa, kad smo već došli u domen psihopatologije, najglasniji u odbrani GŽS su ovde:

1. Čovek, koji više ne živi u Srbiji, pa se protestići organizuju shodno njegovom slobodnom vremenu,
2. Čovek, koji (ako se ne varam) ne živi u Beogradu i ne dolazi na te protestiće, (EDIT: tvrdi da živi),
3. Čovek, koji prema sopstvenom priznanju dolazi maksimalno dva puta godišnje u Beograd i nikada u životu nije bio na GŽS.
 
Покушавам да препознам себе у некој од ове три ставке, али ми не иде... Претпостављам да сам "ја" под ставом 2, па да ти кажем да, ево већ 41 годину непрекидно, живим на Новом Београду, а да сам на протестима и демонстрацијама био поприлично редован од 1996.

Ништа од тога што си навео нити је тачно, нити би, да је тачно, било психопатологија.

Али, то су све наравно ад хоминем будалаштине, без икакве везе са темом "Главна железничка станица"...

Свака вам је таква.
 
To je psihopatologija, a ovo je realnost takve "organizacije":
protest-1-678x382.jpg
 
Pa hajde sad, kažeš da učestvuješ u protestima od 1996: koliko njih je organizovano shodno tome da li će glavni dobiti neki slobodni dan, da bi mogao da dođe, i svojim prisustvom uveća broj učesnika za 20%?

Sa druge strane, naravno da ne valja to što sve u ovoj zemlji prolazi bez neke normalne opozicije (u najširem mogućem smislu reči), ali pogađaj jednom: opozicija sama snosi dobar deo odgovornosti. Zašto? Zato što je neorganizovana.

Takva "opozicija", a naročito otelotvorena u građanskim udruženjima, da prostiš, mnogo s***, a ne radi ništa.
 
Не разумем баш шта хоћеш да кажеш, а, како год - то није тема.
 
Jeste tema. Tema je i ko "brani" stanicu. Sa takvom odbranom koje ste nudili vas nekolicina, koji ste se "izvikali" za nekakav vajan autoritet, ne bi me nimalo čudilo da staničnu zgradu pregazi bager i nikom ništa.
Ukratko, vi dajete izuzetno loš primer građanskog (samo)udruživanja i samo postižete kontraefekat.

Mogli biste malo da se zapitate i zašto, a ne samo da krivite druge ljude. Bilo je ovde ideja: Igorovih, Džonijevih, MVBG-ovih, RVR-ovih, pa čak i mojih (izvinjavam se na tome), o tome kako se stanica može sačuvati u funkciji. Šta ste uzeli u obzir od toga? Ništa.

Ponašate se krajnje nekritično, drsko, samoljubivo i sujetno. Eto. Sada kukajte.
 
Дедер, ако те не мрзи, образложи те бедастоће, јер сам добро расположен, а нема ни утакмице на програму, па би ми баш лепо легло да читам још мало логички незаснованих ставова једног бандоглавца. Нема лепшег хумористичког програма.
 
Nema obrazloženja: 30. juna, organizacija koja sebe naziva Udruženjem ljubitelja železnica će zvanično izgubiti svoju ključnu stratešku borbu. Imali ste 6 godina da bolje koncipirate svoje ciljeve i strategije. Šta ste uradili? Ništa. Sada se upitajte zašto, a da odgovor nije "kriv nam je narod" ;)
 
Očigledno da je sistem u državi prilično truo kad obični ljudi treba da organizuju masovne proteste kako bi sprečili nerazumne i dugoročno štetne odluke vrha državne vlasti. Ako kilava opozicija nešto organizuje, onda vlasti objasne da su to politički motivisani protesti, pa ispada da ljudi protestuju jer hoće da smene vlast na ulici.

Ljudi u Nišu su uspeli da se organizuju i spreče, za sad, preuzimanje aerodroma, ali u Beogradu se ljudi nisu organizovali i zatvaranje Glavne je prošlo bez uličnih protesta. Niko ne postavlja pitanje zašto vlast prilikom donošenja odluka ne konsultuje građane, već ih dovodi pred svršen čin i jedino što građanima ostaje jeste da samoorganizuju masovne proteste, a to uopšte nije lako izvodljivo. Jer kao što smo videli prilikom protesta zbog cene goriva, vlast vrlo brzo pokreće represivni državni aparat i ne libi se da svim metodama kazni građane koji dignu glas protiv vlasti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545774#p545774:26btuhqq je napisao(la):
roland » 18 Jun 2018, 16:23[/url]":26btuhqq]Očigledno da je sistem u državi prilično truo kad obični ljudi treba da organizuju masovne proteste kako bi sprečili nerazumne i dugoročno štetne odluke vrha državne vlasti. Ako kilava opozicija nešto organizuje, onda vlasti objasne da su to politički motivisani protesti, pa ispada da ljudi protestuju jer hoće da smene vlast na ulici.

Ljudi u Nišu su uspeli da se organizuju i spreče, za sad, preuzimanje aerodroma, ali u Beogradu se ljudi nisu organizovali i zatvaranje Glavne je prošlo bez uličnih protesta. Niko ne postavlja pitanje zašto vlast prilikom donošenja odluka ne konsultuje građane, već ih dovodi pred svršen čin i jedino što građanima ostaje jeste da samoorganizuju masovne proteste, a to uopšte nije lako izvodljivo. Jer kao što smo videli prilikom protesta zbog cene goriva, vlast vrlo brzo pokreće represivni državni aparat i ne libi se da svim metodama kazni građane koji dignu glas protiv vlasti.
Zašto su protesti u Nišu dosta uspešni? Zato što su se ljudi organizovali na vreme, bili otvoreni za predloge i delovali PROAKTIVNO.
Zašto protesti oko ŽS nisu uspeli? Zato što ih je organizovao jedan čovek, koji je bio zatvoren za predloge i delovao (mahom) REAKTIVNO. Kraj svake diskusije.
 
МИХАЈЛОВИЋ НИЈЕ КОМПЕТЕНТНА
БЕОГРАД, 18. јун 2018. (ФоНет) - Заменик шефа одборничке групе "Савез за Србију" и потпредседник Народне странке Никола Јовановић оценио је данас да министарка Зорана Михајловић није компетентна да говори о развоју Београда и Србије.

У народу ће остати упамћена по изјави да ће две стамбене зграде у "Београду на води" покренути развој читаве Србије, по предаји београдског аеродрома странцима, гушењу нишког аеродрома, као и по најави укидања 800 километара пруга у Србији, наводи се у писаној изјави Јовановића.

Јовановић указује да Михајловић не разуме да потпуно укидање станице у Савском амфитеатру није планирано седамдесетих година прошлог века, већ само њена пренамена за опслуживање приградских возова.

Прокоп је био предвиђен као главна железничка станица, али тек кад се изграде метро и главна аутобуска станица поред Аутокоманде, навео је Јовановић.

Михајловић није, изгледа, свесна да је од тог времена настао читав град, Нови Београд, где би данас требало лоцирати главну железничку станицу, на истом месту као и аутобуску. Не чуди ни да не разуме да пругу око Калемегдана не треба дирати, док се железничка обилазница не повеже са Банатом, додао је Јовановић.

Јовановић је истакао и да је, поред Београда, још једино Тирана укинула железничку станицу у ужем градском језгру.
 
Naravno da nije kompetentna. Štetočina je.
E, sad, što se tiče relativno novih opozicionih lica, ja na Jovanovića redovno dobijam transfer blama. Od toliko ljudi u stranci, Jeremić njega da izabere za zamenika.
No, ovo za prenamenu pozdravljam.
 
Evo jedne moguce akcije koja bi morala da prozivede reakciju kod vlasti.

U znak protesta, mogla bi sekcija vuce vozova da preparkira sto vise raspolozivih lokomotiva na perone Glavne i na taj nacin stvori kolaps u kargo i putnickom saobracaju uz slogan da se Glavna ne ukine.
Kada pravis akciju koja paralise ekonomiju zemlje onda Vlada itekako mora da reaguje, ili bar da te saslusa.
Naravno masinovodje za takav postupak ne bi nikad dobili otkaz za tako nesto jer ih vec nema dovoljno a ni nema ko da ih zameni. Tako da sudbina Glavne moze biti u rukama zaposlenih u zeleznicama ako se dobro organizuju.
 
Detroit, Michigan Railway station, 1914-1988. Sada kupio Ford. Zgrada ce dobiti prenamenju, bila najvisla zeleznicka zgrada sveta. Medunarodne reakcije na zatvaranje Glavne do sada su izostale. Slep kolosek pa niko nije ni primetio. Razlika je sto Beograd nikad nije bio toliko bogat da je mogao toliko da propadne kao Detroi. A razlika je i sto Detroit nije nikad bio neki centar Amerike samo autoindustrije. Sada je na slepom koloseku a Beograd izlazi iz njega sto nije dovoljno razvijen da mu nesto svetsko propada. Propada jedna lepa palacanska stanica sa neverovatnom dusom a iza grade neku vrstu Amerike. Globalizacija stigla na Balkanu.
Michigan_Central_Train_Station_Exterior_2010.jpg

Michigan_Central_Train_Station_Interior_2009.jpg
 
Ако те занима леп опис те станице из давних времена, прочитај роман Џефрија Еугенидеса "Мидлсекс".
Него, какве ово логичке везе има са Београдом, са било чиме?
 
@Pantograf dobro si me podsetio. Bice mi naredna.
Kad smo kod literature, na tvoje pitanje odgovorio je Viktor Igo (Victor Hugo) u romanu Богородичина црква у Паризу (Notre Dame de Paris). Glavni lik romana je zgrada napravljena od kamena a uvodno pitanje autora jeste sta je trajnije kamen ili slovo. Gradevine propadaju a usmeno i pisano predanje opstaje. A kad je Eugenidis opisao/lamentirao tu stanicu, i Beogradska bice jednog dana lamentirana? Malo je ima kod Agate Kristi a to su laudes Orijent ekspresa, kome je podizala pisani spomenik.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545797#p545797:8fs9th39 je napisao(la):
spatiotecte » Pon Jun 18, 2018 4:24 pm[/url]":8fs9th39]Evo jedne moguce akcije koja bi morala da prozivede reakciju kod vlasti.

U znak protesta, mogla bi sekcija vuce vozova da preparkira sto vise raspolozivih lokomotiva na perone Glavne i na taj nacin stvori kolaps u kargo i putnickom saobracaju uz slogan da se Glavna ne ukine.
Uh bre covece, taman te pohvalih na jednoj, a ti zabrazdi na drugoj temi...
Ovo sto napisa je akt terorizma a jos vise naivnosti uzrokovane nepoznavanjem propisa na zeleznici..
Da li stvarno mislis da kome god se digne moze tek tako da posedne lokomotivu i da je pokrene gde mu se cefne.

Ako i uspes da eliminises sefa vuce i nekako se dokopas kljuceva, umes da startujes mrcinu od 2000-6000 konja, bice
angazovana ATJ... Na prvoj od xy skretnica bices skrenut u travuljinu, ti izvucen iz masine i lancima sproveden....Negde.
Kao da si pokusao otmicu aviona-isti je clan zakona...

Povrh svega,profi- zeleznicare zabole za tamo neko gasenje stanice. :lol:
Da je iko od ovdasnjih velikih umova PITAO zeljove, saznao bi to jos mnogo, mnogo ranije...
 
Vidim ovde se navode primeri iz Amerike.

Tamo više niko ne putuje vozom. Većina Amtrakovih putnika suturisti, Amtrak vozovi su destinacija a ne način prevoza do neke destinacije. Cela USA sa 20 miliona ljudi ima jedva 20ak železničkih linija ne računajući regionalne i prigradske vozove. Srbi više volje autobusom i kolima, slično kao Amerikanci.Ali Srbija je u Evropi koja još uvek gaji kulturu putovanja vozom. Zato će u Srbiji morati da se ponovo razvije putnička železnica uprkos antiželezničkim tendencijama poslednje tri decenije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545815#p545815:2atvgdha je napisao(la):
tragac » Pon Jun 18, 2018 6:32 pm[/url]":2atvgdha]Ali Srbija je u Evropi koja još uvek gaji kulturu putovanja vozom.

Ali je takođe na Balkanu, jedinom regionu Evrope pored Pribaltike koji su poslednjih 20 godina potpuno uništili kulturu putovanja vozom.
 
@Трагач

Амтрак је, упркос очекивањима да ће се угасити још пре 40 година, ипак опстао, а у северноамеричким градовима европског типа приградске железнице све време имају велики број путника - њујоршка, рецимо, вози у четири савезне државе, а линије, наравно, терминирају у најужем центру (аутобуска станица, највећа на свету, налази се на Тајмс скверу).

Међутим, затварањe железничких станица у великим градовима САД у потпуности је локални, национални, а не глобални феномен како Орјен написа - у истој мери у којој глобални значај нема нпр. вишедеценијска америчка незаинтересованост за (европски) фудбал, изглед њихових аутомобила, или стил одевања шире популације мимо Источне и Западне обале. Глобални феномен јесте - железничка станица у центру. Од Лондона па до Токија.

Уз то треба рећи и да се слабошћу путничке железнице (теретна им нимало није слаба!) у САД уопште не поносе, од саобраћајних стручњака до личности у рангу покојног Збигњева Бжежинског. Трамп је најавио огромне инвестиције у инфраструктуру - не заостаје тамо само железница, него и путна мрежа и аеродроми, и штошта друго - и реално је очекивати да "Ацела експрес" неће довека бити једини (не баш нарочито) брзи воз у САД.
 
За железницу ће код нас још дуго година остати стереотип спорог, прљавог и јефтиног превоза за сиромашније, и већина народа ће гледати да путује пре колима или аутобусом него возом. И тако ће бити све док брзином путовања и редом вожње не постану конкуренти аутобусима.
 
Свуда где имаш иоле смислен превоз железницом, он је конкурентан аутобусу. До Новог Сада постоји аутопут, па су се људи вратили возу који има и неколико лаганих вожња, а преко Фрушке горе иде 80.
Не заборави, а у најтешњој је вези са садржајем твог поста, да је Србија поприлично сиромашна земља.
 
Vrh