Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545211#p545211:3s0j27x0 je napisao(la):
tragac » Sub Jun 16, 2018 1:28 am[/url]":3s0j27x0]
BB je jedno od retkih mesta gde možeš da pričaš sa ljudima koji se izuzetno dobro razumeju u železnicu i vozove, i vole ih!

Možda ih ima koji se razumeju, ali barem većina aktivnih se razume u železnicu na ovom forumu kao moja pokojna baba u raketnu fiziku, a i sposobnost da shvate napisano je hm... Ali imaju svoje mišljenje i komentar...U principu kao i sve u Srbiji.

boca-ica":3s0j27x0 je napisao(la):
Sinoć ode ,,Štajga,, u istoriju ....

U naslovu teme moze se dodati reč Bivša

I evo, opet, ne odlazi u istoriju. Jedno koncentrisanije čitanje bi ti dalo informaciju da vozovi idu do 30. juna.
 
Glavna će uvek ostati Glavna, jer je beogradčvor decentralizovan sistem u kome zapravo imamo dve glavne, Prokop i Novi Bg. Ali epitet Glavne neće nositi nijedna stanica novog čvora.
 
WLABmz wrote
...kao moja pokojna baba u raketnu fiziku, a i sposobnost da shvate napisano je hm...
Hm, hm, hm....
,,...15.6.2018. 21:10, poslednja otprema voza broj 433, na relaciji Beograd- Bar"...

Koje su sledeci redovi sa poslednjom otpremom voza ? i koliko ih ima ?
i po ispisivanju istih ...kako nazvati , nego BIVŠA a može i baš kao što ti reče pokojna... :lol: :lool: :lol:

mada nije baš prijatno 130 god. da nestane tek tako ... sačuvaće se zgrada , plato uz korisnu pre namenu, što jeste lepo :kk:

A jeste i napredak a ne tapkanje u mestu
jer Bgd od svog nastanka jeste kao retko koj grad vrlo dinamične strukture, po nekad uz krv ponekad uz pesmu ....
ovom prilikom imamo sreće da možemo pevati
:sesir:
 
U sredu sam ispred marketa sreo kolegu zeljova, pregledaca kola sa perona, koji me pozva na pivo da casti..
Veli - dobio je "prekomandu" na NOVU GLAVNU !!! :lol:
Ne znam kako ce iko spreciti ovu spontanu pojavu, kao sto nije sprecen ni sleng STAJGA, za staru Glavnu.

Za predhodni post gde prosto nabrajanje istorijskih cinjenica nazivas spinom-nemam komentar .

Zurim, cekam babu da mi pojasni raketnu fiziku.
 
Sam-2
Pitaj babu dal ce da bude i onih raketa za vatromet 30.06. da se lepo organizuje dostojan Happy event
povodom zatvaranja i započinjanja nove ere za tu lepu staricu koja nam je tako verno služila 130 god. a služice kao muzej još dugo dugo :)
 
„Инфраструктура железнице Србије” најавила је да ће од 1. јула ове године у потпуности обуставити железнички саобраћај у Главној железничкој станици Београд, као и на прузи Београд Главна станица - Панчевачки мост, што је шест месеци раније него што је пројектом било предвиђено.

Da li ovo znaci da pruga oko Kalemegdana moze da se demontira od 1.7 do kraja godine?
Verovatno ce prvo u BnV da skinu sine, ako je ovo zaista tacno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545239#p545239:3uwm4gbr je napisao(la):
direktor » Sub Jun 16, 2018 7:13 am[/url]":3uwm4gbr]Nego koje je objasnjenje za uklanjanje kula sa stanicne zgrade
Po tadasnjoj stampi-
Razlog je bio potreba prosirenja trotoara kod zeleznicke stanice radi ..(pazi sad objasnjenje!)
Lakseg prilaska gradjanstva novoj Autobuskoj stanici ... :o :lol:
Pre je Bus stanica bila na polukruznom sokaku ispred bolnice Sv.sava u delu ka Posti 6..
 
...Da li ovo znaci da pruga oko Kalemegdana moze da se demontira od 1.7 do kraja godine?
Verovatno ce prvo u BnV da skinu sine, ako je ovo zaista tacno...
Koliko armature se dobije od šina :lol:
 
Jedan obican nasip gde bi prolazila pruga bi potpuno resio problem Glavne i vozovi bi stizali na istom mestu samo 6 metara iznad.
Tako se to radilo u evropi u 19om veku.
Problem Glavne je sto je pruga postavljena na koti 0 pa je samim tim pravila problem gradu da se siri.
 
Ne bi bilo problema da su u uptrebi i minusne kote posle te nule
čak i da želimo sada tako da je modernizujemo
morala bi opet biti iseljena na Prokop i okolne dok se naprave podzemne instalacije i prostori

Mozda to jednog dana se i uradi a ono što jeste dobro je što zgrada stanice nece nestati nego ostaje i prenamenjena čeka
pitanje je zapavo dokle ili još bolje u kom veku ce to biti uradjeno :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545312#p545312:3hhw4c56 je napisao(la):
spatiotecte » Sub Jun 16, 2018 3:04 pm[/url]":3hhw4c56]
Problem Glavne je sto je pruga postavljena na koti 0 pa je samim tim pravila problem gradu da se siri.
Godine 1884 , prve kuce su bile na oko 500m do 1 Km od stanice. Grad je tek po dolasku zeleznice poceo da se spusta ka stanici.
Nije pruga, vec postojanje barustina ispred i iza stanice sprecavalo urbanizaciju tog podrucija..
Posle bese kasno jer je zeleznica popunila novi prostor kolosecima i terminalima za pretovar..

U knjigama o istoriji zeleznice u Srbiji datira podatak da je izbor lokacije za "buducu" stanicu bio iznudjen.
Prvo je od francuskih inzenjera razmatrana mogucnost...PAZI SAD !.....Mokroluski potok (Bip).. :lol:
Velika udaljenost mosta i visinska razlika terena koja je trazila ili jos jedan most, ili kilometarski dug visoki nasip,
je cenom odbila, te je usvojena jeftinija verzija.
To je ono sto smo do sada imali-spust sa mosta na nasut teren ispod danasnje Sarajevske ulice.
 
Ukidanje Glavne je planirano pa najavljivano i najavljivano. Obilazak pančevačke kompozicije oko Kalemegdana se činio neizbežnim još godinama ispred nas. Za prugu od Topčidera je važilo da će se završavati na Sajmu. Mislim, zato se uporno ponavljalo da nije bezveze napravljena onolika skalamerija od mosta preko Ade i raskrsnice sa Radničkom. Dakle, izmeštanja pruge ispod Radničke neće biti jer ide do Sajma. Ok, zašto onda za Bar ne idu vozovi od Sajma koji je skoro centar grada i gde ima gomila gradskog saobraćaja? Premeštanje početka pruge Beograd-Bar do Topčidera je isto kao premeštanje u Barajevo. Mada Barajevo je bolje saobraćajno povezano.
 
Све је ово збрзано без мени неког јасног разлога. Нови чвор још није спреман да преузме улогу ГЖС, а БнВ још увек није попунио новоградњом ни десетину површине која је сада слободна ван железничког чвора. Ово решење са Топчидером ми се чини као да је било и изненађење за саму ЖС (ИЖС, Србија Воз) и да је све збрзано што пре зато што је Штрумфета тако наредила. Слично и за приобалну пругу, сетимо се првобитне приче о југоисточној железничкој обилазници и новом мосту код Винче, а на крају су одлучили да ремонтују пругу Панчево-Орловат-Римски Шанћеви као неки врсту алтернативе. Некоме се из неких разлога жури да истера што пре железницу из Савског амфитеатра, а БнВ није достигао ту динамику да се планира изградња на преосталим колосецима. Чак су били урађени и веома квалитетни привремени пружни прелази са све рампама и сигнализацијом, какве би многа места по Србији могла само да сањају.

Иначе, данас сам свратио до ГЖС, тужна слика, али и даље има оно нешто мало путника. На шалтеру су ми рекли да би последњи воз требао да буде за Будимпешту у 9:40.
 
Ma sve je to zbrzano zbog Beograda na vodi, moraju valjda po ugovoru da isele železnicu do kraja juna..E sad-da imamo barem malo nezavisnih medija, rastrgli bi vlast zbog ovakve gluposti. Niti je Prokop završen, niti je most kod Vinče makar u planovima, pravi se opšti cirkus bez ikakve potrebe, tako da ima materijala za momentalno podnošenje ostavki i odgovornost. Ma da smo normalna zemlja i Vlada bi pala. Čuj šta ja pričam-u normalnoj zemlji do ovoga nikada ne bi ni došlo..Još sad kad zgrada Glavne počne ubrzano da propada, ne bi me čudilo da se i migranti nasele u njoj. Koliko novca treba za njenu temeljnu rekonstrukciju za muzejske potrebe itd, a treba prvo uložiti sredstva i u staničnu zgradu na Prokopu..ma cirkus.
 
Велика глупост, и станица а и приобална пруга су могле да остану заједно и поред изградње БнВ сигурно до неке 2022. Све нешто јуре и журе, ево срушише све објекте измему БАС и ГЖС и онда им стоје рушевине месецима. Дилетанти.
 
More
Glavne železničke stanice u Njujorku, Londonu, Rimu i Beogradu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545342#p545342:2ijv9a1b je napisao(la):
Дошљак » Sub Jun 16, 2018 7:41 pm[/url]":2ijv9a1b]
Иначе, данас сам свратио до ГЖС, тужна слика, али и даље има оно нешто мало путника. На шалтеру су ми рекли да би последњи воз требао да буде за Будимпешту у 9:40.
Prvim vozom je još pre otvaranja stanice kralj Milan otputovao ka Beču, iako se zvanično vodi da je prvi voz otišao za Niš. Sada će i poslednji voz da ode u tom smeru-simbolično.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545337#p545337:1739hcwo je napisao(la):
boca-ica » 16 Jun 2018 06:07 pm[/url]":1739hcwo]
Ok, zašto onda za Bar ne idu vozovi od Sajma ?
Mozeš li da podeliš na više svera to pitanje kako bi prvilno shvatili šta pitaš ? :roll:

Pruga se ne čupa sve do Topčidera.
Staje se kod Sajma.
Sajam ostaje kao kraj pruge.
Znači u urbanističkim planovima stoji da je Sajam čeona stanica.
Mislim da je bilo kratko.

Koliko para treba da se osposobi 1 stanični peron? I koliko vremena?
Sigurno manje nego da se napravi most kod Vinče.
 
Да је било памети, то би се одавно и планирало. Можда грешим али чини ми се да сам Сајам има високе теретне пероне који су могли послужити за утовар кола у вагоне.
 
Znaci na spisak objekata infrastrukture koje treba uraditi, treba dodati u Stanicu Sajam?
Da je bilo pameti Glavna se ne bi zatvarala a taj spisak bi bio znatno manji.

No posto nemamo toliko pameti da sacuvamo on osto imamo i sto dobro radi, sad moramo da razmisljamo o novoj stanici na Sajmu. Ona je vec unesena i u GUP i to kao jedna od 3 glavne stanice. Druge dvije su NBG i Prokop. Znaci nema sale sa stanicom Sajam.

Lokacija za stanicu nije losa. Naprotiv. Samo je pitanje da li stanica treba da bude ceona ili prolazna. Ako bi bila prolazna onda zeljeznicki most i kolosjek koji od Sajma vodi preko mosta prema NBG, treba da budu sacuvani. Da li je to moguce? Ne znam, ali mislim da bi bilo dobro sacuvati taj dio infrastrukture jer bi time buduca "glavna stanica Sajam" imala vezu sa tzv novim cvorom preko stanice NBG. I u slucaju bilo kave havarije ili prekida saobracaja zbog remonta u dijelu izmedju Rakovice i NBG, ostaje zaobilaznica na koju bi se saobracaj mogao preusmjeriti. Taj dio infrastrukture dakle postoji i jedino ne treba dozvoliti da se srusi a most pretvori u kafic. No i za to treba pameti a dokazali smo da ju nemamo. Tako da je stvar upitna.

Ako bi stanica bila prolaznog tipa, bilo bi dovoljno da ima dva kolosjeka i dva perona obostrano, ili jedan preon centralno izmedju kolosjeka. To ne bi bila velika investicija a pruga bi se mogla koristiti u okviru gradske zeljeznice za liniju NBG-Sajam-Rakovica, pri cemu bi ostala otvorena mogucnost izgradnje dodatnih stajalista gradske zeljeznice, npr "Petlja Radnicka" (Hipodrom). Planirano je izmjestanje NIS-ovog skladista i stambena izgradnja u tom podrucju a tu se ukrstaju i linije tramvaja i autobusa a planiran je i metro, tako da bi stajaliste moglo imati smisla.

Ako Igor misli, mogli bi i otvoriti temu ZS Sajam, kad je vec unesena u GUP i postoji zainteresovanost za nju a ovaj post prebaciti tamo.
 
Sajam bi mogao da bude samo čeona stanica jer se i stari železnički most ukida. Stoji Sajam u GUP, ali to ne bi bilo ni prvi ni poslednji put da se ne ispoštuje GUP. Kada se zatvori Glavna stanica Topčider takođe gubi otpravnika, tj. dolaziće otpravnik iz Rakovice samo u vreme dolaska i odlaska dva jedina voza. Teretnih više nema, ovih dana je bio zatvor preko Ostružnice na par dana da se ta obilazna pruga dodatno sredi, tako da će sve ići tuda i preko Prokopa ako bude bilo potrebe. Tako da od Topčidera ka Sajmu čak iako ne skinu prugu, neće biti nijednog voza da prolazi tako da će sve zarasti u korov jako brzo.
 
Отприлике ће Сајаму остати пруга због потреба самог Сајма, а Топчиер је следеће (последње) логично место за железнички музеј и полазну станицу туристичких возова типа Романтика, осим ако се не предомисле и оставе макр ложионицу за ту намену када је већ ГЖС одређена за другу врсту музеја.
 
Vrh