Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

A sto su madjari izabrali pogresan krak po njih
 
Zato sto smo mi izlobirali da ide preko nasih gradova a i realno imali smo prioritet jer smo imali 2 velika grada na trasi i Novi Sad je veci od Segedina.
 
Pa nama bi obrni okreni isla preko novog sad i subotice sad dal na horgis ili kelebiju nama svejedno sto su oni sebe zakopali
 
Hvala na svim informacijama. Zanimljivo da je takva trasa uopste birana. Od Budimpeste do Savskog mosta trasu su gradili madari. Po geologiji bi rekao da u 19 veku nisu isli na istocniju varijantu zbog peskova. Danasnja trasa ne prolazi kroz peskovita podrucja, ona do Szegedina bas i mora tuda da prolazi. Samo predpostavljam sto to odma pada u oko kad se posmatra geoloska karta.
Detaljnije se trasa moze ovako geolosko okarakterizirati:

Od Peste do Beograda trasa prati recnu terasu Dunava i to od Peste do Fülöpszállás i od Novog Sada do Petrovaradina i vrlo kratko oko Sremskih Karlovca. Juznije od Csengőd trasa prati lesnu zaravnu sve do Vrbasa i u Sremu od Cortanovci do Tosinog bunara. Tunel Cortanovci zbog natalozenog eolskog lesa nije jednostavno za busenje. Tunel Bezanijska kosa nije busen, nego odosgo oran.

Za geologija madarske relevante listove su ovde: https://map.mbfsz.gov.hu/fdt100/ za nase YU podrucje listovi Saveznog Geoloskog Zavoda Beograd OGK 1:100.000 http://geoliss.mre.gov.rs/OGK/RasterSrbija/ a za podrucje BG GIS beolanda http://gis.beoland.com/visios/gisBeoland
 
Da ide iz Subotice na Horgoš i Segedin bio bi problem jer bi bila potrebna dva okretanja smera u Subotici i Segedinu, što ogromno gubljenje vremena, eksploataciono skuplje, i kilometarski duže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543956#p543956:3hho6n2s je napisao(la):
direktor » 10 Jun 2018 09:04 pm[/url]":3hho6n2s]Pa nama bi obrni okreni isla preko novog sad i subotice sad dal na horgis ili kelebiju nama svejedno sto su oni sebe zakopali

Nije morala pruga da ide preko Novog Sada i Subotice, bila je u obzir i varijanta preko Zrenjanina direktno na Horgos pa onda na Segedin sto nama ne bi odgovaralo nikako a madjarima svakako.
 
Najnovija, još nepotrvđena informacija:

1) Od 1. jula ukida se ceo stari čvor granično sa stanicama Beograd Dunav, Topčider i Novi Beograd i dalje ka centru grada.
2) Od 1. jula međunarodni vozovi za sever polaze iz Zemuna za jug iz Topčidera (za Crnu Goru već 16. jula, što je potvrđeno).

Ako se ovo za međunarodne vozove ispostavi kao tačno, mislim da mogu odmah 2. jula da ih ukinu. Ovo je potpuni kriminal! Ukidaju bilo kakav civilizovani pristup svim međunarodnim vozovima!
 
Mojne da pretjerujemo nzm sto im se toliko zuri kad ce teret jos morati ici tuda cisterne dok ne izremontuju sta je potrebno ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543986#p543986:33bvejny je napisao(la):
direktor » Pon Jun 11, 2018 12:11 am[/url]":33bvejny]Mojne da pretjerujemo nzm sto im se toliko zuri kad ce teret jos morati ici tuda cisterne dok ne izremontuju sta je potrebno ...

Cisterne su već išle kroz vračarski tunel u više navrata prilikom višednevnih zatvora pruge kroz BGH2O.
 
Propust politike a ne Zeleznica. Gradiliste Prokop 2000 do 2012 bez pomaka, takode 2016-2018. 14 godine bez inicijative ili samo deklarativnih. Hauptbahnhof Wien se gradio od 2009-2014. Otvarali u etapama. Za Prokop realno vreme gradnje 1995-2023? Putnici sada upoznaju Zemun i Topcider.
 
Pa jel neće međunarodni da polaze sa Prokopa, pa da barem idu preko NBG , ako vozovi za Budimpeštu, Zurich, Ljubljanu stvarno budu išli iz Zemuna, onda mogu komotno da ih ukinu, strašno šta sve neće da im padne na pamet. Koliko znam fino se govorilo da će vozovi da kreću sa Prokopa (što bi u odnosu na ovu najnoviju glupost bilo skroz ok), a samo za Bar iz Topčidera radi ukrcaja na autovoz. Pa još malo će da te vozove izmjeste posve iz Bg, za sjever će da polaze iz Novog Sada, za jug iz Lapova, mogli su komotno i tako da naprave, na isto dođe :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543983#p543983:152wl5ka je napisao(la):
WLABmz » Нед Јун 10, 2018 11:52 pm[/url]":152wl5ka]
2) Od 1. jula međunarodni vozovi za sever polaze iz Zemuna za jug iz Topčidera (za Crnu Goru već 16. jula, što je potvrđeno).
Да ли ово значи да Кинези коначно почињу радове од Београд центра до Земуна?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544108#p544108:39t5qlfl je napisao(la):
Nikola NS » Pon Jun 11, 2018 4:13 pm[/url]":39t5qlfl]
Да ли ово значи да Кинези коначно почињу радове од Београд центра до Земуна?

Deluje logično, videćemo...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543983#p543983:2nhlvtn4 je napisao(la):
WLABmz » Sun Jun 10, 2018 10:52 pm[/url]":2nhlvtn4]Najnovija, još nepotrvđena informacija:

1) Od 1. jula ukida se ceo stari čvor granično sa stanicama Beograd Dunav, Topčider i Novi Beograd i dalje ka centru grada.
2) Od 1. jula međunarodni vozovi za sever polaze iz Zemuna za jug iz Topčidera (za Crnu Goru već 16. jula, što je potvrđeno).

Bas su uskladili ove dve stavke. Zatvoraju stari cvor a na novom ce izgleda da pocnu remont. (ne vidim drugi razlog zbog kog medjunarodni vozovi ne bi isli izmedju Prokopa i Zemuna)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544149#p544149:15pzymt3 je napisao(la):
RioBL » Pon Jun 11, 2018 7:28 pm[/url]":15pzymt3]
Bas su uskladili ove dve stavke. Zatvoraju stari cvor a na novom ce izgleda da pocnu remont. (ne vidim drugi razlog zbog kog medjunarodni vozovi ne bi isli izmedju Prokopa i Zemuna)

Ušteda. Svaku vožnju Infrastruktura naplaćuje. Naravno da je Srbija Vozu jeftinije da ako se voz garira u Zemunu odatle i počinje vožnju, nego da ide do Prokopa pa vraća u Zemun. Naravno, balvani nisu svesni da će ih ta ušteda koštati putnika. No, sačekajmo potvrdu ovog navoda sa fejsbuka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544013#p544013:6irsxqlq je napisao(la):
mario94 » Pon Jun 11, 2018 9:13 am[/url]":6irsxqlq]Pa jel neće međunarodni da polaze sa Prokopa, pa da barem idu preko NBG , ako vozovi za Budimpeštu, Zurich, Ljubljanu stvarno budu išli iz Zemuna, onda mogu komotno da ih ukinu, strašno šta sve neće da im padne na pamet. Koliko znam fino se govorilo da će vozovi da kreću sa Prokopa (što bi u odnosu na ovu najnoviju glupost bilo skroz ok), a samo za Bar iz Topčidera radi ukrcaja na autovoz. Pa još malo će da te vozove izmjeste posve iz Bg, za sjever će da polaze iz Novog Sada, za jug iz Lapova, mogli su komotno i tako da naprave, na isto dođe :(

meni bi bilo najlogicnije da ti za budimpeste zagrebe i slicno krenu iz rakovice, pa stanu u prokopu i nbgd i zemunu pa onda dalje normalno

valjda je bila fora, vozovi za zapad (preko nbgd i zemuna) idu iz rakovice preko prokopa, vozovi za jug (preko rakovice) iz zemuna preko prokopa, a za sever (preko pancevca) ne znam
 
Pa tako će da bude kada se sve završi, ali logično bi bilo da i sada bude tako ili barem sa Prokopa, jedino ako će stvarno da počnu radovi Beograd centar - Stara Pazova, onda ima logike jer se mora maksimalno da rastereti taj pravac, ali ako to rade radi uštede ili nezz ni ja čega onda nema nikakvog smisla. U svemu tome će da bude najgora stvar PRESJEDANJE, budući da vozovi iz Beograda praktično polaze sa Prokopa, iz Zemuna, Topčidera, Batajnice, s tim da Topčider nije povezan Bg vozom ni sa jednom od navedenih. Ne želim ni mislit šta će da se sve dešava strancima i turistima koji budu putovali vozom kroz BG ili morali da presjednu, npr. iz Budimpešte za Solun, iz Budimpešte za Bar... :( :( :(
 
Situacija oko železnice u Beogradu više nema nikakve logike. Putni prelaz u BGH2O je nedavno rekonstruisan. Postavlja se pitanje zašto bi to radili kada će 30. juna da ukinu prugu.

35146949_1228151493986227_2032032186894385152_o.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544625#p544625:3qwhg1zp je napisao(la):
WLABmz » Sre Jun 13, 2018 10:41 am[/url]":3qwhg1zp]Situacija oko železnice u Beogradu više nema nikakve logike. Putni prelaz u BGH2O je nedavno rekonstruisan. Postavlja se pitanje zašto bi to radili kada će 30. juna da ukinu prugu.

35146949_1228151493986227_2032032186894385152_o.jpg

Upravo tako , izgleda da nema baš nikakve logike. To isto se i sam pitam , ako će ta pruga da bude ukinuta zašto taj prelaz kakav rijetko di ima, s druge strane na puno mjesta u Srbiji su prelazi katastrofa, pruga se izdiže previše iznad nivoa asfalta i mora da se prelazi autom kao preko igala...
 
Ништа у вези са железницом у Београду, наравно, нема никакве логике - да има, не би Београд радио оно што нико при здравој памети не чини, не би укидао железничку станицу у центру града.

Да се преселимо мало на север, у један леп, чист, уредан и надасве културан град, готово једнаке популације као Београд (1,4 милиона), у Хелсинки.
Усред радног дана, центар града "дише", аутомобили не заузимају и последњи квадратни центиметар плочника, нема, чак, објективно ни гужве на коловозу.
Али, у Хелсинкију је метро невелик, не захвата већину предграђа, трамвај је исти као Београдски (на метарском колосеку, често дели коловоз са колима, нема предност на раскрсницама), бицикала је релативно мало, а његови становници ипак мало више возе од Београђана (28% дневних кретања). Како то да је, међутим, централна зона Хелсинкија поштеђена хаоса?

Ево и одговора:

Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9

Главна железничка станица финске престонице изграђена је мало после београдске, за последњих деценија руског царства - чији је Хелсинки значајан реликт, јер се скоро све у центру зове по његовим владарима и њиховим рођацима - и данас је један од симбола града.
Станица дневно има 200.000 путника, колико и комплетан метро, и све их доводи у најужи центар града.

Осим метроа, станицу опслужује трамвај:

Pogledajte prilog 8

А већина аутобуских линија које иду ка центру града крај станице имају окретницу:

Pogledajte prilog 7

Прекопута улице је шопинг центар:

Pogledajte prilog 6

Испред њега рекламни билборд:

Pogledajte prilog 5

А када се притисне дугме, путник на билборду има мапу градског центра. Линијом је означено шта се све налази у кругу од 500 метара:

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3

А у том кругу је, практично - све што град има да понуди.
Станица се налази у непосредној близини главне пешачко-трамвајске улице (Алексантеринкатен) и на почетку главне друмске саобраћајнице назване по маршалу Манерхајму.

Станична кафана:

Pogledajte prilog 1

Воз за Москву:

Pogledajte prilog 2

И воз за аеродром:



Притисак на регионалне возове је толики, да ће бити продужена четвороколосечна деоница на прилазу граду и изграђен круг испод центра, са додатним подземним станицама. Логичан пандан томе у нашем случају била би одавно предвиђена надградња система тунелом испод центра Београда, са подземном станицом на Тргу републике.
Уместо тога, наши владари су одабрали - безумље. Они укидају управо оно што у најкраћем року и компаративно са најмањим улагањима, може централну градску зону Београда да трансформише у савремено, естетски и еколошки примамљиво урбано ткиво!

Свет ипак живи, Србија, нажалост, пропада.

Толико из цивилизације.
 
kad bi u Srbiji odjednom plata skočila da bude kao u Finskoj i ono malo ljudi što ide vozom bi prestalo da ide vozom, a putevi bi bili zakrčeni SUV vozilima.
 
немој да поредиш Србију са Финском. они су све што ми нисмо, нити ћемо икада бити. и још имају железницу на врло високом нивоу. код нас је дошла на ниво из 1878
 
Auh ovaj forum nekad baš zrači netrepeljivošću prema automobilima. Nekad opravdano, al nekad i preterano.

Pa dobro, i šta ako bi svi prešli u automobile? U ljudskoj je prirodi da vole da imaju svoje stvari koje im omogućavaju punu slobodu kretanja. Tako je svuda, ne samo u Srbiji.
Lupati glavu oko toga je kao kad bismo se pitali što mnogi ljudi koji krenu skromno pa doguraju do svog stana i lepog života, posle hoće još, pa teže da kupe novi stan, ili veću kuću, ili još skuplji nameštaj... Jednostavno zato što je to u našoj prirodi. I kao što svi uvek volimo da težimo boljem, tako isto volimo one stvari koje nam omogućuju da krenemo bilo gde, bilo kad i da to radimo na način na koji mi hoćemo.

Sad naravno, kao i sa primerom sticanja bogatstva (mali stan, veći stan, kuća...) i tu je bitno imati meru jelte. Pa tako nije baš isto kad neko sanja automobil i kad neko drugi hoće sa 35 milijardi $ da se popne na 36. Jedno je ambicija, a drugo je obest, pa i zavisnost. Mera mora da postoji. Ali nije svaka ambicija i da tako kažem - ''gušt'' isto što obest ili razmaženost.

I stoji to da automobili donose određene probleme. Ali isto tako su nam doneli i mnogo dobrog i transformisali naš svet. E sad opet kažem, to što ima nekih koji ne umeju savesno da ih koriste, to je druga priča. I barut, nuklearna tehnologija, struja, blockhain tehnologija... sve to isto može nesavesno da se koristi, pa ne vidim da se u zadnje vreme diže frka zbog njih. Iako prave podjednako štete koliko i automobili, ako ne i više. Nego pre 10 godina postade ''in'' bombardovati automobile i auspuhe i svi brže bolje potrčaše da se pridruže baražu. A sve druge svinjarije se ignorišu, samo zato što im se izduvne cevi ne vide svakog dana na ulici (i u figurativnom i u bukvalnom smislu).

Jednostavno razumite da je u ljudskoj prirodi da teže ka nečemu što im daje slobodu. Nekad su to bili konji, danas su automobili. Kod dece se ta želja ispoljava kroz bicikl, kod odraslih se ispoljava kroz automobil. I umesto pokušaja da se to leči, iskorenjuje i satanizuje, treba raditi na postizanju kompromisa i razumnog rešenja koje će biti prihvaćeno, a ne stalno deliti stvari na crno i belo.

Odoh malo u off ali ne komentarišem samo u kontekstu ove priče sa vozovima nego komentarišem ceo taj globalni trend da su odjednom automobili sve više nepoželjni a nekad i proglašeni za uzrok svog zla na svetu. Iako ovaj današnji svet kakav poznajemo ne bi postojao da nije bilo njih. Ako ćemo da gledamo samo cene i mane, onda ajd da gledamo cene i mane svega što koristimo. Biće tu velikih iznenađenja, šta sve svakog dana koristimo zdravo za gotovo, a kolike se cene i problemi pritom stvaraju.
 
Vrh