Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Ja volim automobile, ali činjenica je da danas u vezi sa automobilima pogine više ljudi nego u svim ratovima zajedno. Samo u Srbiji je juče poginulo šestoro ljudi, i pored lepog vremena, suvih puteva i činjenice da su uglavnom u pitanju bili iskusni vozači. Automobile ne treba izbaciti, ali automobilski saobraćaj treba unaprediti. Da li nam treba da sami upravljamo vozilima, kao bića koja su podložna raznim ograničenjima? Da li treba da kupimo nešto što će uglavnom biti parkirano? Potrebne su promene na više nivoa. A ekološki uticaj nisam ni pomenuo.
 
Не знам како се сад ухватисте расправе о аутомобилима.
 
I u Americi godišnje više ljudi pogine dok utovaruje stoku u tor ili kamion nego od svih ujeda zmija, divljih životinja i insekata. I tako možemo da zaključimo da je st*** opasna rabota i da treba da batalimo njeno uzgajanje jer donosi mnogo problema i nesreća? Ne naziva se statistika za džabe k***om matematike. Ko uzme njome da se igra, može svakakve neverovatne a besmislene zaključke da izvede.

Što se tiče debate da li je bolje da vozilom upravlja čovek ili mašina, i tu primećujem globalnu navalu tvrdnji koji bi da stvore sliku da ako ljudi nastave da voze ginućemo ko mravi a ako se prepustimo strujnim kolima i algoritmima, sve će biti ok. Iako to ne može biti dalje od istine. Prvo, autonomna vozila su još uvek daleko od bezbednih. Bezbednih u smislu vožnje po uređenoj američkoj Suburb-iji. A kamoli od nivoa na kome bi im trebalo dopustiti kretanje po svim putevima i pravcima.

Drugo, nesreće se ne dešavaju toliko zato što su ljudi falična bića, nego zato što su neki od njih aljkavi i sebični. Hoćete način da smanjite broj auto nesreća? Oderite s kaznama sve debile koji: 1) pričaju dok voze 2) puštaju kerove i mačke da im se šetaju po krilu i kontrolnoj tabli dok upravljaju volanom 3) lakiraju nokte 4) p...jedni drugima 5) doručkuju, pišu email i jure autoputem u isto vreme 6) misle da su odlični vozači samo na konto staža 7) misle da znaju put i uslove bolje od ljudi koji su ga regulisali pa voze kako im se ćefne, itd itd itd...

E to su ljudi koji prave najviše nesreća na putevima. Rešavati to uvođenjem mašina, uskoro kompleksnih samosvesnih i autonomnih AI oblika, da bi vozili umesto nas, je kao kad bismo izbacili staklo i keramiku iz upotrebe u domaćinstvu jer kad se slome, mogu da povrede čoveka. A i mož' misliti, zahtevaju neki minimum pažnje pri rukovanju i neki banalan nivo održavanja...

Što se tiče priče kako je automobil beskoristan i nepraktičan zato što dugo stoji, to me podseća na moju nekadašnju profesorku iz Parkiranja. Ona je isto tako redovno insistirala na tom podatku. Šteta samo što je uvek zaboravljala da i njen šporet, veš mašina, usisivač i pregršt drugih aparata isto tako stoje beskorisni satima, pa čak i danima bez upotrebe, pa je to ne sprečava da ih koristi. Naravno, kao i svako drugi, imala je svoj automobil kojim je svakog dana dolazila na posao. Gde bi onda pričala studentima kako su automobili uzrok, ne baš svog zla, ali mnogih problema na svetu... Oh the irony...
 
Druže, da se vratimo mi i na kucaću mašinu a da ove rasprave premestimo sa interneta na cvetni trg?
Slažem se da AI nije još tu, činjenica je da nije ali napreduje žestoko i nikada neće gledati u telefon, lakirati nokte i šta si već naveo.
Dranje kaznama nikada nije rešenje, naš problem je to što većina tih sa telefonom u ruci NIKADA ne bude kažnjeno, i to bih rešio uvođenjem kamera. Veća kazna tu ništa posebno ne bi pomogla, možda bi samo doprinela korupciji. kamere su mnogo manje podložne korupciji.
 
Tim se vraćamo na ono da zbog nekolicine nesavesnih, i nedovoljnog skretanja pažnje na rukovanje određenim stvarima, mi ćemo te stvari potpuno da izbacimo iz svojih života da bismo ih zamenili nekim drugim stvarima čije ponašnje tek nećemo moći da predvidimo u budućnosti.

Inače dal će se zakoni sprovoditi kamerama, pisnaim prijavama, patrolama ili nečim četvrtim je irelevantno u celoj priči. To su sve metode sprovođenja. A ja pričam da je poenta u tome da problem ne treba rešavati izbacivanjem ljudi iz uloga vozača nego sprovođenjem zakona koji će smanjiti greške nastale usled nepažnje i nemara. Jer upravo takve nesreće beleže najveći rast u poslednje vreme. Zato što ljudi postaju suviše lenji i dekoncentrisani čak i da drže volan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544625#p544625:47do346a je napisao(la):
WLABmz » Wed Jun 13, 2018 10:41 am[/url]":47do346a]Situacija oko železnice u Beogradu više nema nikakve logike. Putni prelaz u BGH2O je nedavno rekonstruisan. Postavlja se pitanje zašto bi to radili kada će 30. juna da ukinu prugu.

Jel sigurno to da ce da zatvore i prugu oko kalemegdana 30.06? Ja sam mislio da ce tog datuma samo zatvoriti Glavnu Stanicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544644#p544644:3gkqgjyg je napisao(la):
JohnnyLee » Wed Jun 13, 2018 1:46 pm[/url]":3gkqgjyg]немој да поредиш Србију са Финском. они су све што ми нисмо, нити ћемо икада бити. и још имају железницу на врло високом нивоу. код нас је дошла на ниво из 1878

Mislis vratila se na nivo iz 1878?

Finci, stanicu i sve prikazano na Pantoggrafovom postu, nisu poceli da grade 1977 ( ko srbi Prokop) vec prije 150 godina. I sad su tu gdje jesu. Samo pametni srbi stavljaju katanac na najvrednije sto imaju a sto su njihovi preci gradili decenijama, da ne kazem vjekovima, i odlucili da prave nesto novo, da rstartuju sistem zeljeznice u Beogradu i tako ga prakticno vrate na nivo 1878.
 
RioBL":12al803v je napisao(la):
Jel sigurno to da ce da zatvore i prugu oko kalemegdana 30.06? Ja sam mislio da ce tog datuma samo zatvoriti Glavnu Stanicu.

Ništa više nije sigurno. Sve mi ovo deluje kao da je železnica nevoljno pre vremena pristala da ustupi prostor, jer ništa od kapaciteta kojima se može nadomestiti gubitak svega u savskom amfiteatru nije dovršeno. Pretpostavljam da se se ovih dana poprilično navlače drž-nedaj šta će biti, pošto niko nikakve pouzdane informacije ne daje. Sve nešto rekla kazala...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544697#p544697:35pjlg6g je napisao(la):
RioBL » 13 Јун 2018, 19:27[/url]":35pjlg6g]Mislis vratila se na nivo iz 1878?

Finci, stanicu i sve prikazano na Pantoggrafovom postu, nisu poceli da grade 1977 ( ko srbi Prokop) vec prije 150 godina. I sad su tu gdje jesu. Samo pametni srbi stavljaju katanac na najvrednije sto imaju a sto su njihovi preci gradili decenijama, da ne kazem vjekovima, i odlucili da prave nesto novo, da rstartuju sistem zeljeznice u Beogradu i tako ga prakticno vrate na nivo 1878.

заправо не. нама је пруга пала на ниво из 1854. године, па су мало сређивали па дошли до 1878. и за разлику од нас, који смо задњих 18 година само гледали како пруге пропадају, јер су нам се смењивали дебили на власти, Финци су своје пруге оджавали и градили нове за брзине преко 200. а најсмешније од свега је да су ови садашњи неспособни дебили више урадили за железницу него они претходни неспособни дебили....
 
To bi trebalo da znaci da se ipak krecemo u dobrom smeru, ma koliko to bilo sporo i ma koliko ovi bili debili.
 
Е, па, што се тиче путничке железнице у Београду, ни два светска рата нису нанела штету као власт Александра Вучића и његове олигархије - укидањем Главне.
 
УКИДА СЕ ГЛАВНА СТАНИЦА
БЕОГРАД, 15. јун 2018. (ФоНет) - Железнички саобраћај у Главној железничкој станици Београд од 1. јула биће потпуно обустављен, као и на прузи Београд Главна станица-Панчево, саопштила је данас компанија "Инфраструктура железнице Србије".

Како се наводи, то значи да се од 1. јула укида железничко службено место Београд Главна станица и у потпуности обуставља железнички саобраћај на подручју Савског амфитеатра.

У складу са тим, железничке компаније "Србија Воз" и "Инфраструктура" увешће нову организацију путничког железничког саобраћаја у београдском чвору.

Према тој организацији, међународни возови за превоз путника, који су планирани да саобраћају између Београда и Бара, од сутра ће полазити из железничке станице Топчидер ка Црној Гори и из Бара долазити у железничку станицу Топчидер.

Међународни воз на релацији Суботица – Бар – Суботица, који креће од 19. јуна, саобраћаће из железничке станице Суботица у 16.45 сати преко Београд Центра и обратно.

Осим возова између Србије и Црне Горе, од 1. јула сви међународни возови саобраћаће до железничке станице Београд Центар, која ће бити и полазна станица тих возова у супротном смеру.


Реч је о два воза из Будимпеште, као и по једном возу из Беча, Љубљане, Цириха, Солуна и Софије до Београда и из главног града Србије за Мађарску, Аустрију, Словенију, Швајцарску, Грчку и Бугарску.

За возове у унутрашњем путничком железничком саобраћају, који су до сада саобраћали преко Главне железничке станице Београд, од 1. јула 2018. године полазна и долазна станица биће Београд Центар у Прокопу, пише у саопштењу.

:violina:
 
Ovo zatvaranje je kraj jedne epohe Nisu je samo ispisali srpske i jugoslovenske zeleznice. Spomenik je natezanje velikih sila i imperijalizma 19 veka i bitka za dominaciju Balkana 1912-1918. Njeno vreme je proslo, spomenik je svog stoljeca. Cosic je dobro rekao da je covek prosleg stoleca. I Glavna je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545124#p545124:2osqrics je napisao(la):
orjen » Pet Jun 15, 2018 7:21 pm[/url]":2osqrics]Ovo zatvaranje je kraj jedne epohe Nisu je samo ispisali srpske i jugoslovenske zeleznice. Spomenik je natezanje velikih sila i imperijalizma 19 veka i bitka za dominaciju Balkana 1912-1918. Njeno vreme je proslo, spomenik je svog stoljeca. Cosic je dobro rekao da je covek prosleg stoleca. I Glavna je.
Prenebegava se podatak da sadasnja zgrada skoro da nije "ona" iz 1885..(tada je zavrsena!)
U oba svetska rata je toliko polupana i popravljana, dozidjivana, prezidjivana sa raznim ciglama sa poratnih rusevina,
sa okima koja dimenzijama i obliku nisu 100% ona ......Bio je i veliki pozar 1932.
U WW-1 je zgrada srusena oko 40%, ali je u periodu 1941-1945 zgrada srusena 80%.
Materijal za "privremenu" o-ruk obnovu je dovlacen sa beogradskih zgarista od bombardovanja.
Taj posao NIJE dobro uradjen, te je moralo i 1971/2 da se izvrsi "generalni remont", ali ni on nije dao resenje.
I dalje je prokisnjavalo, tonulo a podrum se punio vodom...
Sto se grdo rodi-vreme ne popravi.!!! Rece narod serbski..
Upravo ta spoznaja o losem stanju stanice je delom i kumovala odluci, da se pocne razmisljati o gradnji nove stanice dalje od reke.
Fotografija koje potvrdjuju stepen devastiranja glavne stanice tokom ratova je pregrst-samo treba pronaci po raznim forumima.
a za neverne tome tu su Istorijski arhiv Srbije i Zel.muzej.

Moze se reci da je diletantski losa i brzopleta "popravka" zgrade posle WW-2, zapecatila njenu sudbinu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545149#p545149:n7w3ixnu je napisao(la):
Sam-2 » 15 Jun 2018 09:23 pm[/url]":n7w3ixnu]

Moze se reci da je diletantski losa i brzopleta "popravka" zgrade posle WW-2, zapecatila njenu sudbinu...

Nije WW2 zapecatio sudbinu Glavne vec Vucic.
 
Zatvaranje Glavne je pre svega poraz struke i zdravog razuma i primer otimačine javnog dobra zarad ekstra profita pojedinaca. Zbog pohlepe nekolicine biće unazadjena infrastruktura Beograda i sprečen razvoj grada u skladu sa modernim tendencijama.
Za buduće studente urbanizma će slučaj zatvaranja Glavne żelezničke stanice biti udžbenički primer kako korupcija razara urbani razvoj grada i unazađuje kvalitet života njegovih žitelja. A za sadašnju generaciju Beograđana velika sramota što su tu katastrofalnu odluku prihvatili ćutke i bez ikakvog negodovanja.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545149#p545149:g8dkiugm je napisao(la):
Sam-2 » Pet Jun 15, 2018 10:23 pm[/url]":g8dkiugm]
Materijal za "privremenu" o-ruk obnovu je dovlacen sa beogradskih zgarista od bombardovanja.
Taj posao NIJE dobro uradjen, te je moralo i 1971/2 da se izvrsi "generalni remont", ali ni on nije dao resenje.

Taj "generalni remont" uništio je veći deo zgrade stanice nego WW1, WW2 i BGH2O zajedno, pojevši dve kule:

Glavnazelstanica_Bgd.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545149#p545149:14exhjb4 je napisao(la):
Sam-2 » 15 Jun 2018 09:23 pm[/url]":14exhjb4]
Sto se grdo rodi-vreme ne popravi.!!! Rece narod serbski..

"Што се ГРБО роди, вријеме не исправи" није рекао "народ сербски", већ Валтазар Богишић, парафразирајући максиму римског права.

А оно што се неинтелигентно роди - не разуме да се Богишићева парафраза заправо може односити само на Прокоп, никако на Главну станицу, која је успешно радила свој посао кроз три столећа...
 
:lol:
Lakse je ignorisati podatak da je upravo toliko hvaljeni NAJBOLJI gradoncelnik, kojeg je Beograd imao,
izvesni drug Branko Pesic, jedan od inicijatora preseljenja stanice u sklopu novog zel.cvora ????
Pominjani,danasnji "omiljeni" lik se tada jos ljuljao izmedju ocevih nogu :lol:
Evo malo slikica iz istorije zeleznice.. 1944. brosura- Zeleznicki muzej. Nije daleko pa ga posetite..Poucno je..
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Ostecenja na severnom krilu i razlupana lozionica.
Pogledajte prilog 1


"
 
A ovo je mali deo ulupavanja stanice u WW 1..Posledica je bio prvi pozar.

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

Mada je na stanici upisana godina gradnje 1884, francuska razglednica iz 1885-6 .nacinjena tokom okasnele gradnje,
otkriva banalnu neistinu. Inace, zgrada je useljena tek pocetkom 86.
 
spatiotecte":2d0bb72w je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543759#p543759 je napisao(la):
Igor » 10 Jun 2018 02:42 am[/url]":2d0bb72w]Pitanje glavne je reseno tako da ostaje da se dostojanstveno oprostimo od nje. Protesti su bili opravdani ali zakasneli, tako da bi sada fokus trebalo prebaciti na Metro i vracanje normalne trase ka Petlovom Brdu kao i vezi sa Prokopom kao jos jednim od prioriteta.

To mu dodje kao da neko kaze: Narod glasao, Vucic oduvao sve ostale politicke partije na poslednjim izborima, pitanje je reseno.

Realno dok se sine ne iscupaju, a i tad, dok se ne izgrade nove zgrade na mestu tih istih sina, postoji (bar teoretski) mogucnost da se ova katastrofa izbegne.



WLABmz":2d0bb72w je napisao(la):
Ljudi, kasno je, i rampa je u Topčideru, trafoi se premeštaju, gotovo je...



RioBL":2d0bb72w je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544644#p544644 je napisao(la):
JohnnyLee » Wed Jun 13, 2018 1:46 pm[/url]":2d0bb72w]немој да поредиш Србију са Финском. они су све што ми нисмо, нити ћемо икада бити. и још имају железницу на врло високом нивоу. код нас је дошла на ниво из 1878

Mislis vratila se na nivo iz 1878?

Finci, stanicu i sve prikazano na Pantoggrafovom postu, nisu poceli da grade 1977 ( ko srbi Prokop) vec prije 150 godina. I sad su tu gdje jesu. Samo pametni srbi stavljaju katanac na najvrednije sto imaju a sto su njihovi preci gradili decenijama, da ne kazem vjekovima, i odlucili da prave nesto novo, da rstartuju sistem zeljeznice u Beogradu i tako ga prakticno vrate na nivo 1878.



Пантограф":2d0bb72w je napisao(la):
Е, па, што се тиче путничке железнице у Београду, ни два светска рата нису нанела штету као власт Александра Вучића и његове олигархије - укидањем Главне.

Nasimicnosam citirao ovih nekoliko postova.
Poenta:
Da, gotovo je.
Ne, nisu ni nemc, ni austrijanci, ni "glupi srbi" (zaje*******ite taj auto sovinizam), niti jePesic zakucao 'ekser na sanduk' glavne zeleznicke stanicena savskom trgu, vec je to uradio Vučić i ekipa oko njega svojim 'kntraverznim' projektom BnV.
Nije cak toliki problem sto su pogresili, koliko je problem sto manijakalno nastavljaju da arljaju iako su i oni skapirali kakav su zaje******* napravili.
Ovo se posebno odnosi na @RioBL i njegovo ljuvanje po "pametnim srbima" koji je bio odusevljen vodjinim idejama o BNV a na upozorenja da po prvi put planovi podrazumevaju totalno ukidanje zeleznice u SA uporno tvrdio da nece i kako je ce to promeniti.
Pantograf objasnio
Stoga, @Igor je bio apsolutno u pravu kada je napisao da se sada bespotrebno rasipa i ovo malo energije na zakasnelu pricu o tome kako je trebalo biti.
 
Sam-2,

Možda moji stavovi nisu uvek ispravni, ili ja ne znam da ih najbolje prenesem, uglavnom, ne insistiram da sam uvek u pravu.

Ali čoveče, udavi nas tim spinovanjem protiv Glavne, kao i protiv bilo koje logike na železnici.
BB je jedno od retkih mesta gde možeš da pričaš sa ljudima koji se izuzetno dobro razumeju u železnicu i vozove, i vole ih! Ti takvu priliku nemaš iako radiš na toj istoj železnici, jer su istu preuzeli botovi i korumpirani talog. Tamo nema mesta za prave ljubitelje železnica, čak ni one koji su se školovali da na njoj rade.

A onda ti dođeš ovde da nam prosipaš to što želiš da prospeš.

Ja se kao dete sećam gužve na Glavnoj ranih devedesetih. Sećam se i kad sam izbrojao 21 (slovima: dvadeset i jedan) vagon na Barcu. A onda je došlo vreme koje ti smatraš najboljim za železnicu. Dovoljno.
 
Nego koje je objasnjenje za uklanjanje kula sa stanicne zgrade
 
Sinoć ode ,,Štajga,, u istoriju ....

U naslovu teme moze se dodati reč Bivša
 
Vrh