Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Да поставим и овде везу на дисертацију Мр. Злате Вуксановић-Мацуре "ГЕНЕРАЛНИ ПЛАН БЕОГРАДА 1923: КОМПАРАЦИЈА ПЛАНИРАНОГ И ОСТВАРЕНОГ". Мрежа железничких пруга и станица почиње од 304. странице. Посебно је детаљно пописала све библиографске изворе које је користила, дисертација је право благо за даља изучавања.

https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12298/bdef:Content/get

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542465#p542465:1h5umq9a je napisao(la):
relja » Sun Jun 03, 2018 10:05 pm[/url]":1h5umq9a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542383#p542383:1h5umq9a je napisao(la):
roland » 03 Jun 2018 01:58 pm[/url]":1h5umq9a]Kad prestane da saobraća voz na tom nadvožnjaku može da se koristi i za bob stazu, ali poenta je da je tu ulupano XXX miliona za železnički nadvožnjak da bi se koristio ukupno 9 godina.

Kada je to rađeno, bilo je neophodno da se proširi kolovoz na početku Jurija Gagarina.
A, koliko pamtim, tada nije bilo u planu da se železnička stanica zatvori, to je posledica Beograda na vodi.
To je i poenta, do projekta BnV nikad nije bilo u planu da se železnička stanica zatvori. A kad se uzme u obzir šta je sve izgrađeno u poslednjih 10 godina što ima direktnu ili indirektnu vezu sa Glavnom žel. stanicom na Savskom amfiteatru - ovaj nadvožnjak, rekonstrukcija pruge Ovča - Pančevo, čak i petlja kod mosta na Adi koja je izgrađena tako da prelazi preko 5 železničkih koloseka koje zatvaranjem GŽS skoro potpuno gube svoju funkciju, cena koju plaćamo za odluku da se zatvori GŽS se meri desetinama miliona evra. I to je ono što se ne vidi odmah, mi ćemo i dalje plaćati za kredite kojima su izgrađeni ovi navedeni projekti a oni će izgubiti sasvim ili u velikom delu svoju funkciju zatvaranjem GŽS. Bacili smo pare kroz prozor jer je neko odlučio da promeni višedecenijske planove, tek tako, bez ikakve cost-benefit analize.
 
Rolande znalo se za planove izmeštanja stanice i pre pravljenja mosta na adi, i tad se pričalo o tome da je nepotrebno podizati toliki put u visinu zbog pruge koja se izmešta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540917#p540917:1bmc64yh je napisao(la):
Nurko7000 » 28 May 2018 08:31 am[/url]":1bmc64yh]Да поставим и овде везу на дисертацију Мр. Злате Вуксановић-Мацуре "ГЕНЕРАЛНИ ПЛАН БЕОГРАДА 1923: КОМПАРАЦИЈА ПЛАНИРАНОГ И ОСТВАРЕНОГ". Мрежа железничких пруга и станица почиње од 304. странице. Посебно је детаљно пописала све библиографске изворе које је користила, дисертација је право благо за даља изучавања.

https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12298/bdef:Content/get


file.php
Део плана везан за Железничку станицу Београд, као и Врачар (теретна) сам нашао у Архиву Југославије, а по њима би Железничка станица Београд била, што Боца каже "ћорава" само на 5 колосека. За транзитну путничку везу Београдског полуострва предвиђен је полукружни тунел. Генерално, план предвиђа много мање скупих објеката, мостова и тунела, а покрива много боље цео град. Видите да је и много више пруга предвиђено близу обала, како би се формирале привредне зоне и са железничким и са речним саобраћајем. Неке линије БГ:ВОЗ-а по овом плану би данас имале по 100.000 путника дневно.

@Fjerinic
Када је у питању Топчидерско-централни коридор, песничко-уметничким речником речено измештање, а прецизним народно-инжењерским речником укидање истог није посојало у званично усвојеним плановима све докле је струка имала иоле интегритета, до 2014. Иди у Архив Београда, Урбанистички завод, где год, потражи све званично усвојене ГУП-ове у последњих пола столећа, прекопирај, скенирај и стави овде делове који се тичу ове теме. Јавно ти обећавам 100 евра, ако нађеш и један у којем не постоји у неком облику железница на Савском тргу.
 
Tri trafo stanice za predgrevanje vozova iz Glavne se sele u depo Zemun. Jedna će biti postavljena za korišćenje, a druge dve uskladištene da bi se mogle kasnije koristiti.
 
Зна ли се који је последњи полазак са главне станице?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543344#p543344:1t0wwrst je napisao(la):
Дошљак » Pet Jun 08, 2018 9:55 am[/url]":1t0wwrst]Зна ли се који је последњи полазак са главне станице?

U ovoj dezorganizaciji? :laugh:
 
Za posljednji se ne zna. I vjerovatno ce otici u tajnosti i sramoti srpske zeljeznice.

Kao kontrast tom posljednjem vozu, ostalo je zabiljezeno putovanje prvog voza daleke 1884 godine. Tadasnje Srpske novine pisu...

“Pre osam časova behu na stanici svi pozvani gosti od strane vlade i društva. Prvo je osvećena vodica, a zatim su pozvani gosti zauzeli mesto u vagonima. Tačno u osam sati i 30 minuta krenuo je prvi voz i pozdravljen je pucnjavom topova i klicanjem prisutne publike: sretan vam put; a odmah za ovim vozom krenuo je i drugi.”
 
Koliko znam 30 juna je zadnji, ja bi trebalo nešto da idem 25 juna pa ćemo baš da vidimo šta i kako će da bude :)
 
Prosto je neverovatno da sve sto je dobro i sto valja mora imati kraj.
 
Ukidanje Glavne železničke stanice spada u jednu od najbezumnijih odluka u istoriji grada Beograda, zajedno sa odlukom da se unište ostaci srednjovekovnog grada Žrnova na Avali da bi se raščistila lokacija za izgradnju spomenika Neznanom junaku.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Ne moze se porediti ...
Zrnov je unisten odlukom kralja Alexandra Kradjordjevica da ni cigla nije ostala,
da bi tu nikao masonski simbol nad zemnim ostatcima stradalog srpskog vojnika,

dok zgrada stanica OSTAJE u izvornom obliku i u nju se useljava " Istorijski muzej Srbije" .
Ovo je i zvanicno objavljeno, a podrazumevaju se prethodni gradjevinski radovi na obnovi zdanja..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543654#p543654:qutrcu1q je napisao(la):
Sam-2 » Sub Jun 09, 2018 3:12 pm[/url]":qutrcu1q]Ne moze se porediti ...
Zrnov je unisten odlukom kralja Alexandra Kradjordjevica da ni cigla nije ostala,
da bi tu nikao masonski simbol nad zemnim ostatcima stradalog srpskog vojnika,

dok zgrada stanica OSTAJE u izvornom obliku i u nju se useljava " Istorijski muzej Srbije" .
Ovo je i zvanicno objavljeno, a podrazumevaju se prethodni gradjevinski radovi na obnovi zdanja..

potpuno se slazem, zrnov je jedan od starijih srpskih gradova i namerno je unisten da se zatre istorija, a spomenik neznanom junaku je cisto masonski, ne zato sto ga je gradio mason, nego zato sto tako izgleda, masoni daju opis svoje religije kao "religija starog egipta i mesopotamije" a one statue su ko iz egipta il mesopotamije, taj stil
 
Ukidanjem Glavne železničke stanice je izvršen zločin nad saobraćajnom infrastrukturom Beograda i Beograd će biti saobraćajno trajno osakaćen. Nakon ukidanja GŽS trajno će biti ukinuta mogućnost da se vozom stigne u centar Beograda. Kad železnički putnički saobraćaj doživljava renesansu u Evropi mi ukidamo GŽS u istorijskom u jezgru Beograda i time trajno, tj. zauvek, onemogućavamo železnici prilaz centru Beograda. A u svim većim evropskim gradovima je taj prilaz krucijalan za masovni putnički transport kao najjeftinija i najbrža veza centra metropole sa predgrađima i regionalnim centrima.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Trebalo bi kao 8og Juna sto je uradjena akcija da se stane sa kolima bilo gde u gradu da se uradi okupacija Glavne (ljudima ne kolima naravno) i da se blokira saobracaj tako sto bi ljudi stali na kolosecima i stopirali saobracaj vozova na sat vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543654#p543654:3cgw9l64 je napisao(la):
Sam-2 » Sat Jun 09, 2018 2:12 pm[/url]":3cgw9l64]
dok zgrada stanica OSTAJE u izvornom obliku i u nju se useljava " Istorijski muzej Srbije" .

Ostaje zgrada u moru zgrada. Ni po cemu posebna. Ko da je bitno ko ce da se useli u nju.

Bitno je ono sto nestaje. To sto nestaje, vise se nece vratiti.
 
Odlican komentar...J...es Srpsku istoriju.. :mrgreen:
Eto, napokon i to da ogolimo- da je jedna zeleznicka stanica vaznija od prikazivanja istorije srpskog naroda..
 
Железничка станица је Српска историја.А историјски музеј заслужује нову, наменску зграду. Срамота више да гурамо музеје по бившим банкама, касарнама, вилама, електранама, институрима и сл. објектима који нису увек најбоље прилагођени пребамени. Једина два музеја у Београду којима су грађене наменске зграде су Музеј савремене уметности и Музеј ваздухопловства.
 
Muzej africke umjetnost muzej 25 maj nislim da je prilagodjavanje zgrada nije losa stvar ali i za to treba para
Npr muzej nauke tethnike ima super zgradu
 
Заборавио сам та два, хвала на допуни Дишо. Није лоше, али нпр. баш Историјски музеј нема прикладну зграду по питању изложбеног простора ког фали, а пола зграде су канцеларије и разни институти.
 
Strašno je to što do sada Istorijski muzej nije imao prostor za stalnu postavku. Da se vodja iselio u SIV kao što je obećao-Novi dvor je mogao biti dodeljen muzeju, taman bi tamo mogao da napravi stalnu postavku, a u sadašnjoj zgradi da pravi povremene izložbe. Ovako će od juna zgrada stanice da zvrji prazna, a dok dodje na red za rekonstrukciju-ima da se sruši.
 
Koliko je nelogicno izbaciti zeleznicu iz centra grada jos kad se uzme u obzir da se upravo urbanizuje prostor gde se zavrsava ta ista zeleznica koja bi dovozila sve ljude iz okoline Beograda a i sire pravo u BnV.
Zeleznica je sistem koji se dopunjuje i koji se siri a ne sistem koji se zamenjuje drugim sistemom.
Ta nasa podela stari/novi zeleznicki cvor je najveca glupost koja je mogla da zadesi zeleznicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543744#p543744:3dof9zwh je napisao(la):
spatiotecte » Ned Jun 10, 2018 12:10 am[/url]":3dof9zwh]Ta nasa podela stari/novi zeleznicki cvor je najveca glupost koja je mogla da zadesi zeleznicu.
Ne bih rekao da je glupost sama po sebi , već po tome što pogrešno razmišljamo , i što moramo da satremo staro zarad novog , umesto da smo napravili kohabitaciju oba čvora.
 
Pitanje glavne je reseno tako da ostaje da se dostojanstveno oprostimo od nje. Protesti su bili opravdani ali zakasneli, tako da bi sada fokus trebalo prebaciti na Metro i vracanje normalne trase ka Petlovom Brdu kao i vezi sa Prokopom kao jos jednim od prioriteta.
 
Vrh