Šta je novo?

Nehigijenska,divlja i slična naselja

@ Jovanovm
1. Човек још није довољно еволуирао да може да живи у уређеној заједници без тог институционализованог рекета. Нажалост. Јако мали проценат људи има довољно развијену свест да му такви органи не требају. Један од њих је и тај мој профа очигледно.

Видиш, и он је могао да сазида кућу на тротоару, јер је то очигледно могло. Али није. Има човек и двориште, и тротоар и зеленило, и сасвим довољну квадратуру. Он је мислио и на своје здравље, и на естетику, и на двориште-место где ће се његови унуци играти.....

Али такав је један, наспрам колико Калуђеричана? 10000? 12000? Зар је тешко оставити довољно широк пут, тротоар? Засадити дрво? Имати бар 5м2 плаца за децу? НЕ, све је то људска похлепа, саможивост, егоизам.....Е, зато су потребне те установе и заводи, да укроте ту хорду примитиваца, или им бар дебело наплате њихово понашање.

Видиш, постоје неке норме понашања, којих људи треба да се придржавају и да их усвоје у новој средини. Или та средина једноставно није за њих. Ти си у праву, Београд је град свих људи, али је тачан и онај став: Није свако за Београд.

Одређени део популације живи номадски. Ја немам ништа против тога. Али Београд није место за такав живот. Или се прилагоди, или се одсели.

Ево и поређење: Ако одеш увече у позориште, уласком у њега ти уважаваш норме понашања. Нећеш сигурно прдети у позоришту. Ако прдиш, позориште није за тебе. Док не научиш да се понашаш, немо да у позориште уопште идеш. Ако у биоскопу причаш наглас, немој да долазиш, док не усвјиш норме понашања. Јесам банализовао, али се надам да разумеш о чему причам.

2. Косово није толико баналан случај да га тако просто објашњаваш. Видиш, нико те људе не тера да они живе у земљи коју не воле. Албанци имају своју матичну државу. Зашто се нису тамо одселили ако им је Србија толико мрска? Јер оће туђе. Ево, сад праве проблеме у прешевској долини, а имају две државе. Ако им Србија не одговара, нек се одселе на Косово или Албанију. У Македонији такође. Ако је не воле, нек се одселе.
3. ОК, ја само кажем да ће се те банке хватати за ту струју, јер, ако држава призна нелегално насеље, признаће га и страна банка, тј. једва ће дочекати. А онда би морала да се врши експропријација.....
 
@stf
1. Kako je onda ziveo do 19. veka? Nijedna od tih institucija nije postojala do 19. veka, a imali smo gradove od po milion stanovnika. Ova logika sa pozoristem ima smisla samo ako ti ucestvujes u odredjivanju koja su pravila tog pozorista. Ako tebe niko ne pita, onda to nije zajednicki poduhvat nego prisila. Kako da gradis grad bez zajednistva, ne znam. Ono sto sigurno znam je da sadasnji sistem upravo promovise samozivost i egoizam, umesto da promovise saradnju.
2. Slazem se da nije banalan slucaj, ustvari je prilicno komplikovan, ali hteo si kratko objasnjenje - malo je glupo da me kritikujes sad da je banalno. Zasto da se vrate u Albaniju? Oni tu prvi ziveli, a Srbija dosla 1912 (ili ako hoces, Srbi dosli u 6-om veku).
3. Kako moze strana banka da "prizna" zemljiste? Nije mi jasan taj mehanizam. Posebno jer, stranu banku niko nista i ne pita. "Eksproprijacija" u smislu nekakvog dogovora sa tim ljudima koji de fakto zive tu ce i ovako i onako morati da se vrsi.
 
Dogovor tj nagovor ce na kraju biti takav da ce ih pomeriti odande gde im nije mesto i vratiti tamo gde jeste :cool:
 
@ Jovanovm
1. А разлика између људског насеља 19 века и Калуђерице данас је? Разлика између османског Београда и Калуђерице данас? Институције постоје са разлогом. То, што код нас не врше функцију сем рекета, то је другачија болест.

Уосталом, да ли је за живот боља Шведска варошица, где се по стогим критеријумима сваки каменчић ставља, или Калуђерица, где се становник сам пита за све. Немојмо сад у анархију, она је доказано лоша.
2. У праву си, извини. Прво тражим лак одговор а онда га критикујем. Пре свега, где су докази да су Албанци били ту? Докази да су Словени дошли издалека су прилично климави. Моје лично мишљење је да су и једи и други ту одувек. Међутим, оставимо сад то. Срби су кажеш, дошли на албанско Косово? А како то да је деведесетих долазило до толиких организованих миграција Албанаца из Македоније и Албаније? Па, ако их је Србија мрзела и угњетавала, зашто су тако масовно долазили, уместо да одлазе? Србији се паковало на косову где год загребеш. Званични извештај међународне комисије 1999 је изнео тврдњу да на Косову није било организованог етничког чишћења Албанаца од стране Српсе полиције....па смо свеједно испали звери...
 
... a i najveci glupanderi od svih, umesto da odbranimo teritoriju i zavrsimo posao u kratkom roku a rok nam je davan dok nisu uvideli da smo nesposobni i korumpirani na svakom polju pa i u odbrani dela teritorije zemlje i na kraju smo docekali i bombardovanje i izgubili Kosovo.
Masovan dolazak siptara na Kosovo zna se ko je omogucavao i potpomagao decenijama - onaj "najveci sin" uz pomoc tj u senci jugoslavije. Ko je malo stariji znace bolje da objasni.
 
Ne bih se slozio sa tobom jer je to dublja tema.Ali necu da offtopichim.

Ima li kakvih novosti sa terena?Da li su uspeli da prekinu dovode struje romima?
 
nisu. to je sizifov posao. čim odu eto njih opet postavljaju. dok ne pohapse par tih pametnih neće rešiti problem.
 
@ Vucko
Ok, znam samo sam povrsno hteo da iznesem par cinjenica ne ulazeci u dublje analize a to ostavljam starijima koji sigurno bolje znaju.
@ MilisaV
Naravno kad im je struja tu, bukvalno na dodir ruke.
 
Јел сам ја бу**** што сам две године набављао дозволе да подигнем кућу?

Nazalost, posten i covek koji oduzi sve prema drzavi je danas najveca bu****. Treba ukrasti, zaj****, ogrebati se i provuci, pa ces dobiti tapsanje po ramenu i odobravanje. ''Bravo druze, kako si ih samo smuljao, svaka ti cast!''

Postovanje zakona je banalzovano, drzava je nejaka, te svaki polupismeni id*** moze sve sto mu se hoce, a najveca tragedija od svega je sto im ovde, mladi i obrazovani, daju vetar u ledja i pravdaju takvo ponasanje. Jadna Srbija sa vama.
 
^Upravo si banalizovala celu temu... Blago nama sa vama .... :grand:
 
Srbija: 140 000 dece živi u bedi
Izvor: Tanjug
Beograd -- U Srbiji 140.000 dece živi ispod linije siromaštva, a u najgorem položaju su romska, deca bez roditeljskog staranja i sa smetnjama u razvoju, kao i deca ulice.


I pored poražavajuće statistike, u Srbiji je napravljen pomak u ostvarivanju i zaštiti dečjih prava.

Prema rečima pomoćnice Poverenika za zaštitu ravnopravnosti Kosane Beker, u Srbiji je donošenjem dobrih zakona dobijen “alat koji se može koristiti kako bi se napravio pomak u zaštiti dečjih prava”.

Da ima napretka u svim oblastima zaštite dečijih prava smatra i zamenica Zaštitnika građana Tamara Lukšć Orlandić koja je ocenila da je vidljivost dece sa nekom vrstom invaliditeta ili smetnjama u razvoju sve veća.

“Ima, nesumnjivo, napretka u svim oblastima, započeta je inkluzija u obrazovanju, kao i proces izmeštanja dece iz velikih institucijau male domske zajednice”, rekla je Lukšić Orlandić.

Ipak, ona je upozorila da u društvu koje je siromašno i u kojem postoje gladna deca u školama, jer roditelji ne mogu da im obezbede užinu, deca pešaci ili one koji žive na ulici, nije lako dati optimističku sliku, jer nema dovoljno sredstava za preventivne programe.

Sagovornici Tanjuga su upozorili i da deca sama po sebi mogu da budu marginalizovana, kao i da se prava deteta krše svakodnevno.

“Deca mogu da budu marginalizovana samo zato što su deca, a njihova pozicija u društvu može da bude još lošija ukoliko imaju smetnje u razvoju, invaliditet, siromašna su ili su pripadnici romske zajednice”, rekla je Beker.

Lukšić Orlandić smatra da se najčešći oblik kršenja prava vidi kada se dete ne pita za mišljenje, ili se njegovom mišljenju ne pridaje odgovarajući značaj.

“Dete je ličnost, ima svoje dostojanstvo i tako se prema njemu treba ophoditi”, rekla je Lukšić Orlandić ukazujući da decu treba slušati.

Zamenica Zaštitnika građanaje ukazala da su u najtežem položaju siromašna deca, među kojom je najviše pripadnika romske zajednice.

“Teško se izlazi iz začaranog kruga bede - siromašni su zato što nemaju posao, posao nemaju jer su neobrazovani, neobrazuju se jer su siromašni. Još dugo će to biti tako, iako se ostvaruje proces uključivanja romske dece u predškolsko vaspitanje, što je nužan način da se škola rano ne odbaci već da im se približi”, rekla je Lukšić Orlandić.

Ona je istakla da je na adresu Zaštitnika građana, od početka godine, stiglo oko 250 prijava koje su se odnosile na povredu dečjih prava, dok je, prema rečima Bekerove, Poverenici za zaštitu ravnopravnosti pristiglo manje od 10 pritužbi.

Ministar rada i socijalne politike Rasim Ljajić rekao je na otvaranju Dečje nedelje da je najveći problem siromastvo kod dece i da u Srbiji 140.000 njih živi ispod linije siromaštva.

Ljajić je istakao da je 2008. godine svako 14. dete živelo ispod linije siromastava, a da u 2011. svako osmo dete živi ispod te linije.

Prema njegovim rečima, alarmantan je podatak i da od 48.000 korisnika narodnih kuhinja, čak 6.221 korisnik je dete.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=10&dd=09&nav_category=12&nav_id=548128

....malo je za crnu stranu ... koliko beše košta onaj most....
 
Svi smo osetljivi na decu bez obzira ko kakva razmisljanja ima na aktuelnu temu, i ja sa svoje 23 god i neko sa svojih 73 i moji dosadasnji postovi u vezi aktuelne teme nemaju vezu sa decom niti ce imati ....... Nadovezao bi se na reci gospodje Orlandic u vezi ukljucivanja u skolske ustanove itd, SAMO DOK SU MALI, DOK SU JOS DECA ima sanse da se nesto promeni jer kad odrastu to je skoro nemoguca misija. Kako i koji model izabrati to je vec pitanje za drzavu, samo da nekom opet ne padnu na pamet ideje oko dodeljivanja stanova i sl akcije jer je to nepravda i otvorena provokacija za sve nas ostale koji decenijama znojem i mukom punimo budzet ove drzave i jos uvek od nje nismo zasluzili ni cm kvadratni stana.
 
@stf
Sad, postoji mnogo razloga izmedju osmanskog (ili austrijskog) Beograda i Kaludjerice. Osim velikog broja struktura, osnova upravljanjem prostorom je drugacija. U osmanskom periodu kvart (ili mahala) je bila autonomna jedinica, koja je birala najvidjenijeg coveka kraja (muhtara) koji je obavljao sve poslove sa drzavnom vlascu. Gradska vlast nije postojala, tj. stvara se u Beogradu vrlo rudimentarno kao medzlis (savet) pod vodjstvom Rasid Beja Beogradskog, u kome nisu ucestvovali Srbi jer su vec stvorili svoje paralelne institucije. U austrijskom periodu 18. veka razvoj je bio slican, mada su imena bila drugacija (alderman, npr). U Kaludjerici takve, lokalne institucije ne postoje, a postoji prisila - sitnog kapitala, policije, itd. Naravno, tad su i problemi bili drugaciji i grad mnogo manji (mada ne i bas mali, 1688 se govori o oko 100.000 stanovnika, broj pada u 19. veku kao posledica ratova i ustanaka).

Ali, ja sam govorio uopsteno - nigde u svetu nije postojao sistem urbanog planiranja u modernom smislu do 19. veka. Iako je doveo dosta prednosti, npr. poboljsanja javne higijene, jednostavnije komunikacije, jednostavnijeg dostupa resursima, ima i dosta nedostataka - postepeno unistavanje "komsiluka" kao spontano-organizovane institucije medjusobne pomoci, selektivnu distribuciju resursa, pomeranje moci u ruke nekolicine, favorizovanje spekulativnog kapitala. Sve ono sto ja zovem reketom postoji svuda gde je taj sistem uveden, iako se manifestuje na razlicite nacine. Tranzicioni urbanizam nije lokalni fenomen, vec fenomen u razvoju kapitala iz jedne faze u drugu. Taj proces "reklamacije" je jedan od nacina na koji kapitalam omogucuje sebi da opstane uprkos krizama koje proizvodi. Literatura i istorijski izvori o ovom procesu su mnogobrojni i ukoliko te interesuje bice mi drago da ti je prosledim. Jedna od najkvalitetnijih studija je "Paris, capital of Modernity" Dejvid Harvija. Imas na ceo PDF na library.nu:
http://library.nu/docs/XYZTJ3CLQ7/Paris, Capital of Modernity

Za 2. o svemu tome imamo dosta studija i izvora (srpskih), ukljucujuci i siroke zakonike cara Dusana. Takodje imamo osmanske popise iz kasnijih perioda, kao i austrijske izvestaje u periodu okupiranja Mitrovice, Urosevca i dela Kosova u 18om veku. Sto se tice 20og veka, preporucujem clanak Vojina Dimitrijevica u kolekciji "Srpska strana rata". Za ostalo, stvarno, mislim da nam je potrebna posebna tema, te ne bih vise nastavljao ovde.

Inace, nova je postavila odlican komentar - 140.000 dece! 6,221 dete korisnik narodnih kuhinja. Sta sa ostalin 133.779? :(

Teško se izlazi iz začaranog kruga bede - siromašni su zato što nemaju posao, posao nemaju jer su neobrazovani, neobrazuju se jer su siromašni.

Moramo prekinuti zacarani krug! To je jedino resenje.
 
jovanovm":2jfss6b3 je napisao(la):
Teško se izlazi iz začaranog kruga bede - siromašni su zato što nemaju posao, posao nemaju jer su neobrazovani, neobrazuju se jer su siromašni.

Moramo prekinuti zacarani krug! To je jedino resenje.
Слажем се.

Али у капитализму, то "неће да буде" Док год је знање, привилегија богатих, зачарани круг ће бити све јачи и јачи. Поента и јесте да се он толико појача, да ће на крају бити готово немогуће прекинути га....

Ромска деца данас немају средстава ни за основну школу. Међутим, ни деца која је заврше немају ништа бољу шансу у животу. Нажалост, чак и она деца која заврше средње школе имају све мање и мање шанси у овоме суровом свету....

....а како факултетско знање постаје све скупља роба, не само да Ромска деца не могу да га приуште, већ ни многа деца средње класе то не могу....

Деци из нехигијенсих насеља треба помоћи да бесплатно заврше основну школу, али се бојим да им тиме заиста држава неће много помоћи.....Што не значи да не треба.

П.С. Ја о том проблемима "порекла" на Балкану не знам много, а желео бих да се образујем, па би било добро да ти, Милоше, као историчар, отвориш ту тему, ипак је то твоја струка. :)
 
jovanovm":1br8iq6i je napisao(la):
Ali, ja sam govorio uopsteno - nigde u svetu nije postojao sistem urbanog planiranja u modernom smislu do 19. veka.

A do tog 19. veka nisi imao gradove koji su imali potrebe koje imaju gradovi danas - nisi imao automobilski saobracaj, nisi imao industriju (u smislu industrijalizacije) i potrebu da u odredjenim vremenima dana prevozis veliki broj ljudi sa jednog mesta na drugo, nisi imao javni prevoz, a ostale uslove tipa higijenske si sam spomenuo. Da imao si gradove do milion stanovnika, ali nasta je licila vecina tih gradova? Skoro svaki put na taj kvaziliberterijanski prigovor da "do 19. veka nismo imali tu i tu drzavnu instituciju" moze se odgovoriti sa - pa i nisu postojali takvi uslovi da je bilo potrebe za takvom institucijom. Eto npr. - masovna urbanizacija je upravo fenomen 19. i 20. veka. I u tom trenutku nastaju moderne urbanisticke institucije. Slucajnost? Naravno da ne. Nisu nastale iz nicije obesti, vec iz potrebe i pokusaja da se odredjeni problemi rese. Nije urbano planiranje ubilo zajednicu kakvu zelis, nego proces industrijalizacije koji je ljude "otimao" iz svojih prethodnih zajednica pa ih selio na daleka mesta, gde su upadali u nove zajednice sa tonom nepoznatih ljudi iz raznoraznih drugih mesta.

Jeste dosta toga izgubljeno sto se ljudskosti tice u tom procesu, ali, je*******iga, s'o bi rekli ameri, you win some you lose some. Morala je onda drzava da stvori institucije (od hitne pomoci i vatrogasaca pa do svega ostalo) kada je taj proces razbio sire porodicne zajednice koje su pruzale odredjene "komunalne usluge".

A urbano planiranje je valjda pocelo jos sa Rimljanima.
 
Вучко, као што и МилисаВ каже, нису успели да прекину доводе струје, уствари јесу тренутно на пола дана. Док је Алфа вођа Ромвила активан и „јачи“ од државе, па и од оног ћелавца из акције, биће њима и „хуманитарне“ струје. Иначе „они“ ту крадену струју плаћају, али свом Алфа вођи који им и то омогућава, а плаћају наравно и за сваку „кућицу у цвећу“ за коју им он омогући да ту буде/буду ! Тако вам је то драги моји у том свету „хуманизма и права“.

У четвртак поподне бициклом сам прошао поред и великог и малог Ромвила (Цигојнервила). Иначе велики Ромвил је онај поред Белвила, а мали Ромвил онај преко пута Белвила и некако је увучен и у малој долини, у односу на улицу Јурија Гагарина, а испред топлане (објашњење за оне који не знају где је мали Цигојнервил).

Каблови код малог Цигојнервила и даље неометано стоје и нису их ни склањали из ЕДБ-а. То кажем из разлога што су исти каблови и истих боја још од јула месеца, а то можете погледати на исто овој теми на страни 22, мој пост број 535 од 30. јула са сликама. Код великог Цигојнервила, после акције коју смо видели на Студију Б, опет су прикључили каблове на три бандере.

У последење време им је „занимација“ разбијање флаша на делу тротоара у Јурија Гагарина од оне „уличице“ што води до паркинга, па до семафора пре Белвила, а у правцу блокова. На том делу се налазе и бандере са којих краду струју. Срче има доста и треба да водите рачуна кад туда будете пролазили или возили бицикл. Боље је ипак прећи на другу страну улице и да сте мирни !

Са исељавањем Цигојнера из великог Цигојнервила ће бити доста проблема (!), већих него из Картонграда. Чини ми се да се све више и више некако подгрејава атмосфера, како се ближе радови на УМП-у. Наравно да треба да се иселе, најбоље да се само одселе, али како их иселити и где ?

Ма најбоље би било да се преостали непродати силни станови у Белвилу лепо поделе свим Цигојнерима из било ког Цигојнерског нехигијенског насеља у Београду ( :D ), и то само онима који имају "пријављен"(!) боравак у Београду, а остале по кратком поступку, као што су урадили белгијанци и французи, вратити одакле су и дошли. Чика Мишко би то могао да поднесе, пуно поена и плусићћћа би добио због тога, а ето му и још једне задужбине! Можда би тако требало да се уради и према неким другим тајФунима који граде станове, а имају проблеме са државом око не плаћања својих законских обавеза. На тај начин би тајФуни регулисали многе своје обавезе према држави, а Београд за увек решио проблем, а били би задовољни и они такозвани "хуманитарци", мислим да се зову Амнести ( :notok: ) интернешнл !

image hosting
 
Prelepa slika. Deca koja se smeju. Bolje od nekih drugih gluposti.

@stf
Sto se istorije tice, ja sam na ovom forumu zbog urbanog razvoja, on me interesuje. Hvala, stf, ali ima dovoljno dobrih knjiga o tome. Mozda jednog dana napravim neki mali uvod, pocnem neko predavanje u Beogradu (kao uvod u literaturu, pa nek ljudi sami procitaju i zamisle se). Tema bi mi bila prevelika glavobolja, cini mi se.

@hazard
Problem je sto urbano planiranje nije proizaslo iz "potreba" ljudi koji su ziveli u gradu, vec iz potrebe ljudi koji su vec bili u pozicijama moci da iste ostvare ili dalje prosire. Sto se Beograda tice, to je konkretno tema mog istrazivanja i doktorske disertacije - treba uskoro da mi izadje jedan clanak o tome u jednom poznatom zurnalu - kada izadje zvanicno, okacicu neki piratizovan PDF ovde pa da svi mozete da procitate.
 
:lol: :lol: .... Pojam urbani razvoj i ciganmala u sred grada nikako ne idu jedno sa drugim :grand:
 
Gaga + Jovnom jedno pitanje zar srbija poslije brlinskog kongresa se nije obavezala da uci njemacku verziju istorije citao sam jednu knjigu koja ima malo drugaciju pricu od post kongreske :kafa:
 
Гледам јуче неке клинце како возе мотор, нерегистрован, малолетни су, возе без кациге. За овакве ствари треба да постији нулта толеранција. Онако из дивљег насеља се укључе на паркинг код бувљака и даље где им је воља. Ја сам улаз на исти паркинг морао да платим+чекам у реду да бих ушао.
 
@direktor
Pitanje je malo suvislo. "Nemacka verzija istorije" je nejasan pojam - Nemacka je postojala tek sedam godina u vreme Berlinskog kongresa, a sta bi bila neka "nemacka" verzija istorije je komplikovano. U sustini Ranke je dosta uticao na nase istoricare, kao i nemci intelektualno i politicki, ali to vazi i za sve ostale drzave na Balkanu (Rumuniji, Bugarskoj, i Grckoj su nametnute nemacke kraljevske porodice). Srbija se obavezala par stvari - da ce odrzavati odredjeni trgovinski bilans sa Austrijom, da ce izgraditi zeleznicu koja ce spajati postojece austrijske i osmanske zeleznice, da ce biti knezevina, a ne republika, i da ce otplatiti dugove seljaka spahijama u sest nahija koje su pridruzene 1833-1834. Milos je iste godine ukinuo spahiluk, ali posto je drzava uzela zajmove za te infrastrukturne poslove i otkup zemlje, ona je onda zaduzila seljake koji su umesto da prestanu da budu duznici pretezno muslimanskim spahijama (bilo ih je i neznatno malo pravoslavaca) su postali duznici drzavi, te efektivno nisu posedovali zemlju koja im je data kolonizacijom sest nahija. Znaci, ni govora o nekakvoj "nemackoj verziji istorije", ali sudbinski vazno zemlju. Zaduzenost, spora izgradnja infrastrukture (podlozna kraju Pariske berze, npr), stabilizacija polozaja zavisnosti u seljaka.

Elem, stvarno idemo u off, ali takva je tema.
 
Што се званичне историје тиче, њу увек треба узимати са дозом резерве, јер је она готово увек "штелована" у корист победника а и јаких сила.

Због тога се сваки аргумент "алтернативне" историје треба узети у разматрање и на јавну дебату. Мислим да је најпоштеније. Зар не? Ево, и сам члан Јовановм је пре неког времена објашњавао да 500 година под Османлијама није било баш тако, како се описује.

Што се тиче "алтернативне" историје, прочитао сам само књигу: Измишљено досељавање Словена, заборавио сам писца. Морам признати да је у књиги изнесено довољно јаких аргумената да се омогући јавна дебата историчара.

Оно што мени смета је да се такве дебате не организују, а "алтернативци" обично бивају попљувани као шарлатани, јефтини политиканти, ратне хушкаџије, и обавезно националисти.

Ево, пре неки дан сам прочитао чланак из Илустроване политике од пре годину дана. Наиме, ради се о неком човеку, странац је, који је изнео аргументе о томе да је Илијада и Одисеја изворно била написана на Старословенском. Човек нема везе са Словенима, понајмање Србима, па тако тврди. Тешко да је он српски ултрадесничар.

Зашто ово причам? Па, ако је неко ко није словенског порекла, говори сличне ствари као и "национал" квазиисторичари, ту нешто није у реду.....

Извињавам се на опасном скретању са Ромвил теме, али, као што рече Јованов, таква је тема.....
 
@stf
+ 1 :)
Nije Of

Pored ljudskih prava imaju i istorisko pravo
Pogledaj nas
Od uvek smo pod raznim interesima
u čemu prednjači i onda i sada Austrougarska te je istorija uvek pod znakom pitanja

Jedan tip mi se kleo, da su probali kompjuteresku simulaciju doseljavanja Slovena i kaže
da je nemoguca po raznim parametrima
Uprostio mi je primerom hrane za toliki broj ljudi u pokretu u odnosu na km puta
Nj.objašnjenje zvuči vrlo razumno

Istorija i poreklo stanovnika nehigijenskih naselja je pod još vecim znakom pitanja
jer su u 21 veku i dalje nepismeni
te pisani tragovi nikada a ni sada ne postoje
zbog česte promene staništa materijalnih tragova nema a oni su još uvek TU.

Još kad se uzme u obzir svačija potreba za nj. nipodaštavanjem od istorije nemaju ni tačku od ,,i,,
od prečestog ,,brisanja,,
a po istoriskim dokazima o drugima, oni se mogu pronaći kao usput spomenuti

Za pravo po istoriji , oslonicu se na jovanovm tumačenje
 
@stf, boca-ica

Slazem se da ne treba verovati "zvanicnim" istorijama, tj. svim istorijama treba suditi podjednako. Garantujem vam samo ovo - svaka knjiga koju sam procitao koja je govorila o nekakvom "istorijskom" poreklu Slovena na balkanskom poluostrvu, tj. protiv doseljavanja doticnih je bila apsolutno grozna. Postoji milion primera sarlatanizma koji koriste ti istoricari. Ipak, disciplina nije jednostavna stvar i zasniva se ipak na nekom procesu utvrdjivanja istine. (O cemu postoji dosta teorijske literature, da ne smaram). Voleo bih da procitam neku pametnu knjigu o tom doseljavanju, posto me interesuje. Problem je (u recima jednog naseg arheologa) to da svakodnevna politika kod nas dominira istorijom. U Americi je malo drugacije - politika im nije vazna. Primer: i dan-danas se slavi Kolumbov dan, iako imamo odlicne dokaze da je licno on odgovoran za genocidni proces smrti miliona ljudi na Karipskim ostrvima! To se zna, javno je, pise u svim knjigama, ali jednostavno - ljude nije briga. Kod nas takve stvari generalno ne smeju da se pisu (ko jos pise o Cubrilovicevom planu za eksterminaciju Albanaca sa juga Srbije), ali zato se bar o njima raspravlja u javnosti i jesu vazne. Sta je dobro od svega toga, ne znam.

Inace, sto se istorije Roma tice, postoji nekoliko dobrih i interesantnih knjiga. Za pocetak, preporucujem Dragoljuba Ackovica i njegovu "Romi u Beogradu: istorija, kultura i tradicija Roma u Beogradu od naseljavanja do kraja XX veka" koja je izasla pre par godina. Mozda jedini pokusaj ozbiljne sinteze literature o Romima ovog grada.
 
Mora da je u pitanju neka bogata "kulturno istorijska" analiza :lol: , neka hvala, vise me zanima poreklo i istorija pasa lutalica. Ako ima neko stivo za preporuku, javi :pob:
 
Vrh