Šta je novo?

Narodni muzej

Ево ја предлажем да Беобилд покуша да одради репортажу о Музеју са све сликама унутрашњег стања зграде.Ако неко буде закерао око дозволе за сликање или нешто слично можда бих могао ја да помогнем под условом да је она стручна комисија за Народни Музеј још увек активна.

Годинама медији избацују једне те исте репортаже о музеју где слушамо једне те исте изговоре партијски подобних управника музеја. Хајде да то ми урадимо на наш, беобилдовски начин!
 
Одувек ми је зграда Народног музеја изгледала као закржљало недоношче и не само да је неадекватна диспозицијом и простором, већ је и архитектонски и визуелно једнако неадекватна. Најмања је на целом тргу и изгледа скучено.Крајње увредљиво за најбитнију институцију у држави.

wtsu82.jpg


Ако се зна да су сва досадашња конкурсна решења имала у старту недовољан изложбени простор, што је резултат лоше постављених услова конкурса, и ако се зна да од целе зграде остаје степениште и спољна фасада, такорећи љуштура, не видим ниједан разлог да се зграда не надогради за један спрат у истом стилу и потом дода надградња у стаклу по било ком решењу. Тај један спрат је оно што недостаје овој згради, како архитектонски, тако и формом, односом величина и што је најбитније, тај један спрат је чини довољно монументалнијом и озбиљнијом, а однос волумена и висина на самом тргу је далеко сразмернији и складнији....
2zgg9lj.jpg
 
@STF - nemoj da si toliko "strog" prema zgradi. Kada je završena, bila je jedna od najviših u Beogradu.
U to vreme su investitori gradili u skladu sa realnim potrebama, ali tako i da zgrade mogu kasnije da se brzo nadzidaju, kada to postane potreba i kada uvećaju kapital....više palata u Knz Mihajlovoj je tako nadzidano.

A ideja mi se dopada.
Ko zna, da je istorija nastavila nekim drugim tokom, možda bi se ovo i ostvarilo.
Ako ti nije problem, ako ti ne oduzima mnogo vremena, da li možeš da joj dodaš još jedan sprat, i balkon ispod kupole na jedom od viših spratova? Kao eksperiment, da vidimo kako bi to izgledalo?
 
Evo je iz vremena kada je bila nova i dominirala komšilukom:

247564_572120266152365_2005020606_n.jpg


Izvor: Istorijski arhiv Beograda/Facebook

Značaj Muzeja bi mogao dodatno da se istakne adekvatnom rekonstrukcijom Trga. To je npr. Lojanica pokušao sa ovim stubovima, ali verujem da ima i kreativnijih rešanja.
 
Relja,

Тачно је да је зграда била монументална и доминантна када је подигнута, али за своју првобитну намену. У тренутку када је зграда додељена Народном музеју за њега није била адекватна јер су је околна здања прерасла и изгубила је потребну монументалност.

Што се тиче надзиђивања још којег спрата, пробао сам и зграда губи пропорцију и склад. Нема довољну ширину за ту висину. Ако желите, урадићу поново па ћу поставити.
 
Nije problem u visini zgrade muzeja, vec u visini palate Reunione...mislim da su malo preterali sa projektovanom visinom i samim tim degradirali zgradu muzeja...
 
Pa kada se sve nadzdjuje sta je problem povecati preko potreban broj kvadrata samom narodnom muzeju i vratiti isti krov
a time i dovesti u red narušenu visinsku hijerarhiju
Glavno pitanje je samo koliku nadogradnju u istom stilu može da bezbedno izdrži zgrada-temelji narodnog muzeja
Edit
molim zastitare autorskih dela da se bar narednih par postova uzdrže
kako bi mogli realno sagledati i tehničke mogucnosti iste zgrade u odnosu na potrebe Beograda.
pa posle slobodno mogu ,,opleti Mile,, :laugh:
 
Ако се не варам, она је већ порасла за спрат. Слажем се са Зексландом, њена висина одговара осталим објектима у близини, па и у целини ако погледате прву слику. Можда простор за музеј треба тражити на прикладнијем, већем, већ напуштеном месту. Да му се да улога и смисао, мада ми је СИВ нешто не прихватљив за Народни музеј.
 
zexland":2o2cd3fr je napisao(la):
Nije problem u visini zgrade muzeja, vec u visini palate Reunione...mislim da su malo preterali sa projektovanom visinom i samim tim degradirali zgradu muzeja...
Па и нису. Пре свега зато што је зграда Народног музеја планирана у оквиру комплекса музеја на Ташу. Да се то остварило, претпостављам да би и уместо Палате фондова била нека друга зграда исте или сличне намене.

Осим тога, велики број предратних зграда су надзидаване у више наврата и порасле и за по 2, 3, 4 спрата. Претостављам да је Управа фондова, када је изграђена, остављена могућност за касније надградње, па и за више од касније додатог једног спрата.
 
Zgrada muzeja za vrijeme komunista bila je planirana da se prosiri na zdanje iza iste staklenom toplom vezom i podzemnim nivom ,i da se tu smjesti dio muzejske zbikre administacija itd ,zasto tako nije uradjeno kad se moglo nije mi poznato .Rijesenje za muzej brzinsko
1.Iseliti predsjednistov u palatu SArbija vladu takodje i time dobijate dvije zgrade za muzej u roku od 15 dana koliko bi im dao da se presele i 15 dana za sredjivanje ugradnju alrma itd i 15 za postavljanje zbirke da krenu 1 juna da rade i da se 20 jula otvori muzej
2. iseliti predsjednistvo i stari dvor i napraviti muzejski dvorksi kompleks djilasa strpati u kulu ineks a tomu u palatu srbija problem rijesen
 
stf":2rhaaw0p je napisao(la):
zexland":2rhaaw0p je napisao(la):
Nije problem u visini zgrade muzeja, vec u visini palate Reunione...mislim da su malo preterali sa projektovanom visinom i samim tim degradirali zgradu muzeja...
Па и нису. Пре свега зато што је зграда Народног музеја планирана у оквиру комплекса музеја на Ташу. Да се то остварило, претпостављам да би и уместо Палате фондова била нека друга зграда исте или сличне намене.

Осим тога, велики број предратних зграда су надзидаване у више наврата и порасле и за по 2, 3, 4 спрата. Претостављам да је Управа фондова, када је изграђена, остављена могућност за касније надградње, па и за више од касније додатог једног спрата.

Stef nema veze koja je namena objekta, mislio sam na osnovu visinskog uklapanja zgrada pre WW2...palata Reunione koja je izgradjena sredinom 30tih je vec degradirala zgradu tadasnje Hipotekarne banke (Uprave fondova) koja je ako se ne varam izgradjena 1902. godine...ako bi nadzidao u istom stilu naravno i zgradu muzeja onda bi degradirao zgradu Narodnog pozorista i tako u krug (muzej i pozoriste se cak donekle i slazu visinski - cine lepu celinu)...meni je samo zao sto bliznakinja palate Reunione kao sjajna artdeco zgrada nije izgradjena prekoputa (ogledalski), gde je sada Dom stampe (staklena relikvija) - uz svo duzno postovanje arhitekti koji je projektovao ako se ne varam 60tih godina...ali naravno "posleratna postmoderna" je diktirala druge trendove...pa smo dobili ovo sto vidimo danas na trgu...

Sto se tice samog muzeja ne bih ja tu nista dirao...sto nije slucaj sa palatom Anker i Atina na Terazijama recimo :)
 
Duleja tako se radi u ozbiljnim drazavama ovjde smo konstatovali da to Srb ocigledno nije vec drzava u pokusaju slike u muzeja
dsc00102.jpg

dsc00105.jpg

dsc00104.jpg
 
Slikano tokom noći muzeja, i ko zna kad opet :bash:

imag2387.jpg


imag2390.jpg


imag2393.jpg


imag2395.jpg


imag2396.jpg


imag2406.jpg


sve je Meštrovićevih ruku delo:
imag2402.jpg


imag2407.jpg


imag2409.jpg
 
Opstrukcija Narodnog muzeja još traje
| IZVOR: NOVOSTI/D. MATOVIĆ
Članovi bivšeg UO Narodnog muzeja uputili pismo najvišim predstavnicima države. Branislav Mitrović: Fazna rekonstrukcija najbrže bi otvorila vrata publici.
1628333378521da60d47334822052601_640x434.jpg

Donedavni članovi Upravnog odbora Narodnog muzeja, akademik Branislav Mitrović (predsednik) i Marina Andrić, istoričar umetnosti, uputili su pismo najvišim predstavnicima države i rukovodstvu Narodnog muzeja u kom ih obaveštavaju o onome što je urađeno za vreme njihovog mandata, kao i o razlozima zašto se stalo sa rekonstrukcijom zgrade na Trgu republike.

U pismu, koje su poslali predsedniku Tomislavu Nikoliću, premijeru Ivici Dačiću, vicepremijeru Aleksandru Vučiću, ministru kulture Bratislavu Petkoviću, Bojani Borić Brešković, v. d. direktoru Muzeja i Darku Tanaskoviću, novom predsedniku UO Muzeja, između ostalog, predlažu kako da se što racionalnije izvede obnova Muzeja.

Kako su u razgovoru za "Novosti" potvrdili, oni, pre svega smatraju da je neophodno nastaviti izradu projektne dokumentacije po arhitektonskom konkursu, jer bez nje nije moguće pristupiti bilo kakvom radu na sanaciji ili rekonstrukciji. Istovremeno, ta dokumentacija "otvara vrata" evropskih fondova, što bi moglo da donese deo sredstava za rekonstrukciju. Oni, takođe, predlažu da se shodno obezbeđenim sredstvima uđe u faznu rekonstrukciju, kako bi deo muzeja što pre bio otvoren za publiku.

- Potrebno je razmotriti sa projektnim timom mogućnost odustajanja od ugradnje teretnog lifta i stvoriti kao mogućnost direktan ulaz kamiona u depo Muzeja većom intervencijom na fasadi. Ovaj postupak je racionalniji, skraćuje vreme radova i pribavljanje posebnih dozvola - ističe Mitrović i dodaje da bez toga Muzej neće moći da primi svetske izložbe.

Na listi prioriteta bi trebalo da budu i bezbedni depoi, a veoma je važno i uraditi knjigu stalne postavke.
PROČITAJTE: Narodni muzej – decenija pod katancem

Upravni odbor je insistirao na izradi projekta konzervacije i restauracije fasade Narodnog muzeja, jer je Grad Beograd obećao njeno finansiranje u okviru akcije uređenja fasada, a kao doprinos rekonstrukciji Narodnog muzeja. Taj projekat je u potpunosti izveden, kao i neophodno istraživanje fasade.

- Bez knjige stalne postavke nije moguće pravilno i funkcionalno uraditi knjige detalja i projekat enterijera, što može biti veliki funkcionalni i finansijski rizik - kaže Marina Andrić.

U proteklom periodu kamen spoticanja za početak radova bilo je izmeštanje eksponata, dok traje rekonstrukcija. Naši sagovornici su uvereni da je moguće sanirati muzej, bez dramatičnog i potpunog iseljenja:

- Moguće je po uzoru na evropske muzeje, od kojih su mnogi u rekonstrukciji pojedinih delova i godinama, da se deo eksponata premesti po sigurnim delovima muzeja, uz pomoć namenski napravljenih skela i konstrukcija, bezbednih, pokretnih i zaštićenih.

Doskorašnji članovi Upravnog odbora su objasnili i razloge zašto se odustalo od projekta arhitekte Milana Rakočevića, koji je plaćen milion evra, a za pribavljanje potrebnih dozvola je dato bezmalo još toliko novca. Taj novac usmeren na rekonstrukciju (o tome su "Novosti" ranije pisale), praktično je zauvek izgubljen.

- Formirana je nezavisna stručna komisija koja je utvrdila da je projekat hipotetički i neupotrebljiv, jer mu nedostaju temeljna statička ispitivanja - podseća Mitrović. - Nedostaje i projekat fasade, enterijera, knjiga detalja i stalne postavke. Ima nejasnu i nepotpunu finansijsku konstrukciju, a i ozbiljno ugrožava postojeću arhitekturu zaštićene zgrade Narodnog muzeja.

Ideja UO i ekspertskog tima bila je da se projekat dopuni, a tamo gde mora i promeni, ali je Rakočević pismeno odbio saradnju i razgovor sa njima. Posle toga je raspisan javni konkurs i izabran je rad Vladimira Lojanice, rađen u "Mašinoprojektu".
PROČITAJTE: I BBC se pita u čemu je problem sa Srbijom?

Marina Andrić i Branislav Mitrović ukazuju na to da su se više puta u pisanoj formi obraćali Vladi Srbije i Ministarstvu kulture, ali nikada nisu dobili odgovor. U ovom pismu ih mole da, ipak, razmotre njihove navode, pre nego što preduzmu racionalne i razložne korake u pravcu završetka rekonstrukcije ili fazne dinamike kod obnove Narodnog muzeja. Oni još ističu da je UO radio bez novčane nadoknade i njegov rad nije ni na jedan način opteretio Narodni muzej, Ministarstvo kulture ili Republiku Srbiju.

- Dok je ministar kulture bio Nebojša Bradić, stvoren je ambijent za realno pokretanje ovog projekta - kaže Marina Andrić. - Naš cilj je bio suštinsko, makar i u više ministarskih mandata, dugoročno rešavanje ovog problema.

Doskorašnji članovi UO ukazuju na to da je ozbiljan zastoj nastao tokom mandata Predraga Markovića, a da je potpuno zaustavljen tokom mandata Bratislava Petkovića:

- Razlog ovom potonjem vidimo pre svega u formiranju takozvanog Građevinskog odbora (koji je u međuvremenu raspušten), čiji je inicijator bio tadašnji državni sekretar Miroslav Tasić. Članovi ovog tela, arhitekte Dragomir Acović, Stevan Mićić, Miladin Lukić, sadašnji pomoćnik ministra kulture, koji je to bio i u vreme Dragana Kojadinovića, na izvestan način su bili involvirani manje ili više u promociji Rakočevićevog projekta. Njihove primarne ideje i aktivnosti nisu se odnosile na nastavak rada na prethodno započetom i već poodmaklom poslu, nego na vraćanje na prethodni nerealni, nekompletni i već odbačeni Rakočevićev projekat. Opstrukcija započetog posla na novom projektu nažalost još traje - zaključuju Mitrović i Andrić u pismu.
PROČITAJTE: I BBC se pita u čemu je problem sa Srbijom?

Marina Andrić i Branislav Mitrović ukazuju na to da su se više puta u pisanoj formi obraćali Vladi Srbije i Ministarstvu kulture, ali nikada nisu dobili odgovor. U ovom pismu ih mole da, ipak, razmotre njihove navode, pre nego što preduzmu racionalne i razložne korake u pravcu završetka rekonstrukcije ili fazne dinamike kod obnove Narodnog muzeja. Oni još ističu da je UO radio bez novčane nadoknade i njegov rad nije ni na jedan način opteretio Narodni muzej, Ministarstvo kulture ili Republiku Srbiju.

- Dok je ministar kulture bio Nebojša Bradić, stvoren je ambijent za realno pokretanje ovog projekta - kaže Marina Andrić. - Naš cilj je bio suštinsko, makar i u više ministarskih mandata, dugoročno rešavanje ovog problema.

Doskorašnji članovi UO ukazuju na to da je ozbiljan zastoj nastao tokom mandata Predraga Markovića, a da je potpuno zaustavljen tokom mandata Bratislava Petkovića:

- Razlog ovom potonjem vidimo pre svega u formiranju takozvanog Građevinskog odbora (koji je u međuvremenu raspušten), čiji je inicijator bio tadašnji državni sekretar Miroslav Tasić. Članovi ovog tela, arhitekte Dragomir Acović, Stevan Mićić, Miladin Lukić, sadašnji pomoćnik ministra kulture, koji je to bio i u vreme Dragana Kojadinovića, na izvestan način su bili involvirani manje ili više u promociji Rakočevićevog projekta. Njihove primarne ideje i aktivnosti nisu se odnosile na nastavak rada na prethodno započetom i već poodmaklom poslu, nego na vraćanje na prethodni nerealni, nekompletni i već odbačeni Rakočevićev projekat. Opstrukcija započetog posla na novom projektu nažalost još traje - zaključuju Mitrović i Andrić u pismu.
http://www.b92.net/kultura/vesti.php?na ... _id=747175
 
Narodni muzej - Otvorena izložba o Stefanu Nemanji
IZVOR: TANJUG
U Narodnom muzeju u Beogradu, u obnovljenom prostoru galerije na prvom spratu, večeras je otvorena izložba "Zaveti i poruke. Stefan Nemanja - devet vekova", povodom 900 godina od rodjenja rodonačelnika loze Nemanjića.
10363818345254504aae2aa970684190_640x450.jpg

Izložbu je otvorio državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja Dejan Ristić, a mnogobrojne posetioce, među kojima su bili crkveni velikodostojnici, članovi diplomatskog kora i državni zvaničnici, pozdravili su episkop Andrej kao izaslanik patrijarha Irineja i v.d. direktora Narodng muzeja mr Bojana Borić Brešković.

Ristić je istakao da je vladavina Stefana Nemanje u drugoj polovini 12. veka označila period nastanka i utemeljenja srpske srednjevekovne države i da je takođe ostavila dubok trag u našoj kulturi, prosveti, religiji i umetnosti.

"Bio je dinamičan, vešt, političan, državnik, ali istovremeno duhovno visoko uzrastao vladar koji je život završio na danas neobičan način, dobrovoljnim povlačenjem, odlaskom u manastir, sa suprugom. On je time dao primer svojim naslednicima", rekao je Ristić.

Njegova graditeljska delatnost, kako je dodao, "impresivna je i predstavlja dragocen segment ne samo nacionalne, već i evropske i svetske kulturne baštine, a nama daruje radost što posedujemo Studenicu i Hilandar".

9542007585254505bc77c7927716884_640x425.jpg

Dragocene su i njegove pouke, zapisane u žitijima, koje ukazuju na neophodnost duhovnog uzrastanja, čovekoljublja, praštanja i jedinstva u jednoj naciji", koja je tada bila u nastajanju, a te pouke su od izuzetne vrednosti i u ovo vreme, izjavio je Ristić.

On je izrazio zahvalnost stručnjacima Narodnog muzeja i svima koji su pomogli realizaciju izložbe, dodajući da "Muzej zapravo nikada nije bio zatvoren", jer je radio što u svom, što u drugim prostorima u Srbiji i inostranstvu.

"Drago mi je da uz otvaranje ove izložbe prisustvujemo početku otvaranja galerijskog prostora na prvom spratu od 300 kvadratnih metara i verujem da taj mali, simbolički korak svedoči o zajedničkoj odlučnosti i rešenosti da konačno uđemo u proces obnove ove važne institucije i da u razumnom periodu možemo da kažemo da je Narodni muzej ponovo zablistao u punom sjaju", izjavio je državni sekretar.

On je dodao da će ovom prilikom moći da se vidi i Miroslavljevo jevanđelje, "koje se konačno vratilo kući".

Episkop Andrej preneo je srdačne pozdrave i očinske molitve patrijarha Irineja i održao besedu o Stefanu Nemanji - Svetom Simeonu Mirotočivom.
69684965525450817d0fc598845125_640x454.jpg

Veliki župan Raške, rekao je on, bio je tvorac moćne srpske države, rodonačelnik dinastije Nemanjića, "duboko pobožan čovek, čovek velike vere i ljubavi, utemeljivač Srpske pravoslavne crkve, podizao je značajne zadužbine, znajući da se država temelji na narodu, a da je sveštenstvo njena duhovna snaga".

Vladao je od 1180. do 1196. kada se odrekao prestola i povukao kao monah u Studenicu, a zatim na Svetu Goru, gde je sa sinom Rastkom (Svetim Savom) podigao Hilandar. "Tamo je živeo smerno i krotko kao istinski poslušnik jevanđelja. Upokojio se 1200, a crkva ga je kanonizovala 1201. godine", podsetio je episkop Andrej.

Izložba je realizovana u prostoru koji je adaptiran i posle deset godina ponovo otvoren za javnost.

Postavka obuhvata 23 kopije fresaka iz srpskih srednjovekovnih manastira i 85 originalnih srednjovekovnih predmeta iz bogatog fonda Narodnog muzeja koji svedoče o razvoju umetnosti i kulture u vreme vladavine Stefana Nemanje i njegovih naslednika.

Posetioci imaju priliku da prvi put vide dva olovna pečata Stefana Nemanje, a izloženi su i predmeti iz 12. veka pronađeni na lokalitetu Ras, nakit pronađen u nekropolama...

Ponovo se prikazuje Miroslavljevo jevanđelje koje je aktom Narodne skupštine iz 1979. proglašeno za kulturno dobro od izuzetnog značaja, a zatim 2005. godine upisano u Listu svetske kulturne baštine Uneska. Od 2001. je izlagano samo pet puta, poslednji put 2006. godine.

Izložba će trajati do 23. februara naredne godine.

http://www.b92.net/kultura/vesti.php?na ... _id=763010
 
Директоре плусеви за тебе...

Да ли знаш да ли постоји и оригинал прстена Стефана Првовенчаног или је ова реплика израђена на основу нечег посредног?

Да ли је могуће да ћемо коначно почети, макар у музејима ако не у школама да чујемо, ако не да учимо детаљно о Србима ван Уже, касније назване Централне Србије (свака сличност са комунистичким управним областима је намерна)?
 
Svi predmenti su orginalni ,a nisam slikao sve izlozene predmete moguce da ima prosetaj te do muzeja 100 din je ulaz a izlozba je do kraja februara
 
Zanimljivo, jos samo da rese da u akciji navijacke mobilizacije ne izvrljaju ceo grad sa pozivom na stadion ;)
 
Vrh