Šta je novo?

Naplatna rampa Vrčin - pomeranje naplatne rampe Bubanj Potok

Na ulasku u zonu placanja, smer Bg-Nis, na svih 9 traka je predvidjeno i uzimanje kartica i ENP citac koji otvara rampu. Nisu ostavljene trake samo sa ENP posto vreme zadrzavanja (za potrebe projektovanja) pri uzimanju kartice nije znacajno vece od ENP ocitavanja. Na izlasku, svaka traka koja ima kucicu sa covekom je opremljena i ENP-om, a projektnom su predvidjene i dve trake bez kucice, iskljucivo za ENP citacima.

Nema razloga da svako ko putuje cesce od jednom godisnje APom nema taj tag. Bez uvrede prema ljudima koji rade na naplatnim stanicama, ali zaista nema potrebe da se trose pare na 15 plata, ako moze na 5. Problem je definitivno u nadleznima koji moraju malo da se trgnu, pojednostave i populariziju sve to. Cetiri puta sam morao da odem do AMSSa i gubim vreme da bih konacno kupio taj uredjaj. 4. Umesto da mi je stiglo postom.
 
Ne mora čak ni ENP. Do Španije i nazad sam išao kolima autoputevima i retko kada sam imao kontakt sa radnicima. Ili se plaća karticom ili se plati mašini.

Kod nas je to još uvek naučna fantastika. Npr. u Merkatoru nikad nema gužve na automatskim kasama, čak ni kada je gužva na kasama sa kasirkama.

I što je najgore, nema tu šta da se izmišlja, dovoljno je malo izaći iz zemlje...
 
ENP je kul stvar, ali niko nece da
- plati TAG vise od 10 EUR a da za to ne dobije nikakav popust
- ima vrlo ogranicen broj mesta za placanje

Ne znam koliko kosta tag u nabavci, ali - ili da se cena smanji ili da neki popust za placanje ENP-om (a da ne moras da uaplatis 10 000 unapred).

Drugim recima, sadasnja ENP je prilagodjena uglavnom firmama, fizicka lica uglavnom nemaju motiv da je koriste.
 
i problem je kod taga što je on pri paid. odnosno mora da se dopunjuje kao mobilni,


moram da mu ukucam 2000 dinara kredita i onda to krcam. bilo bi bolje da nekako drugačije to reše.
 
Полако, измислили су и пост-пејд телефоне, па ће валда измислити и пост-пејд ЕНП. :bash:
 
Kada je 2006 modernizovan sistem naplate putarine ,predvidjeni su i takozvani cashautomati koje je pomenuo @astrodule a takodje i postpejd naplata putarine putem taga,medjutim od cashautomata se "privremeno" odustalo a postpaid putarina je uvedena 2014 godine ali samo za firme koje priloze bankarsku garanciju a ista im onda ide u kreditni biro i onda su zbog te garancije manje kreditno sposobni tako da su mnogi na pocetku odustali i ostali na prepaidu.

U medjuvremenu nadlezni su se smilovali i odobrili da se tag 1 kategorije vise ne vezuje za registarski broj vozila tako da se moze bez problema koristiti u drugom putnickom vozilu(primer kada fizicko lice ili firma poseduju vise vozila a jedan tag).

Sam tag je dosta fleksibilan uredaj i mogao bi se koristiti kao svojevrsna licna karta vozila,za placenje parkinga u garazama ili slicno kao i u smislu interoperabilnosti sa drugim autoputevima u okruzenju.Mogle bi se organizovati i razne promocije prodaja taga sa recimo popustom za vise voznji ,njegovo koriscenje kao preplatnog taga nesto slicno vinjeti itd itd.

Neko od clanova je pomenuo i online dopunu taga ,naravno i to bi bilo moguce ali je pre toga potrebno napraviti pravi korisnicki centar i informaciono povezati sve sadasnje i buduce naplatne stanice,kao i sam biling sistem preko koga bi te dopune isle,kao na primeru Telenora i MTSa.

Ali ljudi ponavljam ,ovo je Srbija i dosta vode ce proteci Moravom dok se to bude promenilo...
 
Za pocetak dogovor sa nekim lancem pumpi, NIS ili OVM, da se na njihom pumpama dopunjuje.
Drugo, da u cenu taga udje bar neki kredit, recimo platis 1400 ali si dobio 1000 din kredita, onda bi imalo smisla.
 
Један случај о ЕНП и ТАГ уређајима који је пријављен јер је корисник са њим платио путарину скоро 12 пута више ! На наплатној рампи у Малом Пожаревцу у марту месецу, кориснику овог уређаја читач није очитао ТАГуређај за електронску наплату путарине.
Прилог о овоме је направила РТС у емисији "Потрошачки саветник". http://www.potrosackisavetnik.com
Вучко што ниси писао о овоме :wink:


Kako putarina može da vas košta i 12 puta više?
Autor: mondo.rs
Evo šta može da vam se desi ako na naplatnoj rampi čitač ne očita TAG uređaj za elektronsku naplatu putarine.

Elektronski sistem naplate putarine putem TAG uređaja trebalo bi da olakša plaćanje i smanji gužve na naplatnim stanicama, ali se dešava da se TAG uređaj ne očita, pa se naplata putarine komplikuje.

Ako se to desi, korisniku sa računa može da bude skinut mnogo veći iznos od cene putarine, a Putevi Srbije u takvim slučajevima ne refundiraju sredstva. Pogledajte prilog emisije RTS-a "Potrošački savetinik", šta se desilo jednom vozaču iz Beograda, na naplatnoj stanici Mali Požarevac.

http://mondo.rs/a796866/Magazin/Lifesty ... blemi.html

Све што треба да знате о ТАГ уређају: http://mondo.rs/a718506/Magazin/Travel/ ... pasti.html


Kako putarina može da Vas košta 12 puta skuplje?
http://www.youtube.com/watch?v=W-wb9t_Wq5g
 
Koren ovog problema lezi u cinjenici da korisnici autoputa nisu upoznati sa zamkama koje vrebejau u zatvorenom sistemu naplate putarine i da se neke stvari jednostavno mora obratiti paznja da se ne bi desavale ovakve stvari.Nije mi namera da ovde branim Puteve Srbije ali jednostavno smatram da bi bar jedan cas u auto školi na primer trebao biti posvećen voznji autoputem,koriscenje trake za ubrzavanje i usporavanje ,kretanje levom preticajnom trakom a naravno i upoznavanje sa sistemom naplate putarine.

Naime cesto se ranije dok nije bilo rampe na ulaznim stanicama desavalo da vozac dodje bez karte i kaze da nikoga nije bilo da mu da karticu i slicno a imao je i znak stop i znak naplata putarine ,e tada je uvedena ova odredba da se vozilu koje se pojavi na izlaznoj naplatnoj stanici naplacuje najduza relacija jer se naravno nikome ne moze verovati na rec da ide iz na primer Vrcina a ne Paracina a putarina se naplacuje po kilometru.E onda su vozaci koji su se ukljucivali na Niskoj rampi jednostavno prestali da uzimaju kartice jer su znali da im moze biti naplacena samo puna deonica i tako se doslo do toga da se ne zna koliki je ulaz vozila a samim tim se nije pravilno moglo kontrolisati i naplacivanje putarine.Zato su uvedene kaznene tarifi koje su jedno vreme cak iznosile petostruko od cene putarine.

Takodje cesto vozac krene na primer do Batocine pa promasi skretanje i ode do Jagodine na primer i tamo se okrene ispred rampe i uputi prema Beogradu umesto da je platio na Jagodinio i ponovo se ukljucio sa novom karticom ,e sada kada se pojavi na Batocini njemu ce momentalno biti naplacen isti ovaj kazneni iznos jer ima nelogican ulaz.Takodje ako mu se pokvari auto i ostane duze od 48 sati na nekoj pumpi pri izlasku ce biti kaznjen sa 1080 dinara.

Sve ovo isto vazi i za Elektronsku naplatu a glavni problem je sto su dileri za prodaju tagova Nis i Amss firme kojima naplata putarine nije primarna delatnost i zbog toga i dolazi do svakakvih mogucih situacija kao kod ovog gospodina koji nije dobio ni drzac a ni upustvo.

Drzac taga je veoma veoma bitan deo a evo zasto.Enp naplata radi na principu mikrotalasnoog polja zracenja koje je strogo kontrolisano kako snagom zracenja tako i veliciniom ozracenog polja u kome se desava ocitavanje taga i sve to u realnom vremenu.
Naime povrsina tog polja je negde oko 2 x 2 metra i nalazi se neposreno na ulazu u traku za naplatu a antena se nalazi na 6 metara visine iznad trake,antene ima svoj ugao zracenja i da bi se obezbediolo pravilno ocitavanje taga i sam tag mora biti pod istim uglom kao i antnena i okrenut belom stranom ka njoj.Upravo taj ugao odredjuje sam drzac i njegovo postavljanje po uputstvu.

Naime koliko je stvar bitna svedoci i sajt Turskog ministarstva koje je dalo detaljan spisak sa markama i tipovima vozila kao i postavljanje samog tag uredajaja.

http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... r/OGS.aspx

ili promotivni video Irskog operatera na istu temu.

http://www.youtube.com/watch?v=vAhGw7QOovo

Stvar je vrlo prosta sto bi rekao Alvirovic ,ako vozilo prolazi trakom brzinom od 30 km/h to znaci da ono prelazi oko 10metara u sekundi a imajuci u vidu da je polje za ocitavanje taga samo 2 metra to znaci da se u delicu sekunde sistem treba:

1.Indetifikovati da li vozilo uopste ima ili nema tag
2.Da mu se ocita ulazna stanica,proveri stanje kredita.
3.Da mu se obracuna putarina i skine iznos sa taga.

Priznacete bas malo vremena,i ako se na ovo doda lose postavljen uredaj eto problema u najavi,.zato su hrvati do skoro imali takozvani Stop & Go ENC sistem gde se vozilo zaustavi ispod antene i tek posle nekoliko sekundi stajanja pusti da prodje.bas me zanima kakvi bi tek onda komentari bili na putarinu bez zaustavljanaja.

Nasi ljudi su ovaj sistem shvatili zdravo za gotovo i zato su problemi cesti.Naravno nije sve do korisnika ima dosta sitnica koje bi sami Putevi Srbije trebali srediti ali ipak su oni veliko javno preduzece koje funkcionise po principu "daj da ja tebi naplatim a ti se posle žali upravi vodovoda".
 
Itekako moze primera ima vise a maksimalno ih koriste kamiondzije i ljudi koji menjanjem kartica skracuju relacije i tako pribavljaju protivpravnu korist.

Evo primera gore pomenute Jagodinske petlje



Slicno je i na Malom Pozarevcu,Smederevu,Pozarevcu ,Velikoj Plani i Pojatama i to bi teoretski znacilo da se beskonacno dugo mozes voziti autoputem izmedju recimo Malog Pozarevca i recimo Pojata a to je oko 150 km u jednom pravcu pod uslovom da spavas u nekom od motela na autoputu.,i na kraju platis izgubljenu karticu 1080 ndinara i izadjes sa autoputa.
 
Krs puKtevi srb je jedno lezlebovicko preduzece koje da hoce da spreci muljazu moze vrlo brzo ali ih bas briga za svoj posao sto tu kod jagodine nestve kamere ako im je vec stalo do dobiti .
Inace navodno imaju godisnej 100 miliona e za sve puteve koje odrzavaju .A ministarka je rekla da dio koji se naplacuje od goriva neide uopste za puteve i da ce pricati sa ministorm finansija vojevicem da te pare vrati i to bez blama a vamo pricaju bajke i ona tenkere nesposobno od drobnjaka koje nije u stanju da naprvi projekte i okaci drzavnu zastvu na uprvnoj zgradi
 
StaraMo":2s6jh3m7 je napisao(la):
Itekako moze primera ima vise a maksimalno ih koriste kamiondzije i ljudi koji menjanjem kartica skracuju relacije i tako pribavljaju protivpravnu korist.

Evo primera gore pomenute Jagodinske petlje



Slicno je i na Malom Pozarevcu,Smederevu,Pozarevcu ,Velikoj Plani i Pojatama i to bi teoretski znacilo da se beskonacno dugo mozes voziti autoputem izmedju recimo Malog Pozarevca i recimo Pojata a to je oko 150 km u jednom pravcu pod uslovom da spavas u nekom od motela na autoputu.,i na kraju platis izgubljenu karticu 1080 ndinara i izadjes sa autoputa.
Zasto nije postavljen branik koji bi sprecio da se ovo radi?

Takodje, sasvim je licemerno komentarisati kako 'ljudi menjanjem kartica skracuju relacije i i tako pribavljaju protipravnu korist!
Na kartici je odstampan registarski broj te je nemoguce 'menjanje kartica' , osim ako pored pre nekoliko godina 'provaljene' gruupe falsifikatora i lopova u firmi ne postoji jos neka.

Inace, da se vratimo bas na pricu o 'slucaju putarina'.
Dal je sankcionisan svaki radnik umesan u ovo kriminalno delo?
Svakako nije, jet postaviti citav sistem za falsifikovanje, zatim godinama to raditi, a da kolega iz susedne kucice ne 'provali' je apsolutno nemoguce!!!
Znaci, il je prikrivao krivicno delo (sto ga cini saucesnikom, koliko se ja razumem u pravni sistem nase zemlje), ili je i on direktno ucestvovao.
Nadalje, valjda je neko u firmi primetio da se broj vozila uslih na autoput i broj naplacenih usluga ne podudaraju.
Ako nije, taj nesavesno obavlja svoj posao.
Ako jeste, ali je cutao, svakako je to radio iz interesa, gde opet dolazimo da je cinio krivicno delo.

Potseticu vas i da je bag** (cast izuzetcima) dugo godina funkkcionisala van sistema PDV-a, iako je imala obavezu da placa isti.

Vrhunac bezobrazluka je kurs Evra po kojem su obracunavali ako se strani drzavljani odluce da placaju u toj valuti!!!
On je neretko bio preko 20% veci (jaci dinar - slabiji evro) od zvanicnog srednjeg kursa Narodne Banke Srbije!!!
Naravno da nikakva potvrda o promeni valute nije izdavana, niti je racun glasio na valutu placanja...

Zato i jesam pobornik vinjeta (nalepnica), ili elektronskog sistema poput u madjarskoj!!!
Nema sanse za lopovluk, a i 'dusebriznici' mogu da odahnu dal ce se neko voziti u krug izmedju 2 naplatne rampe...
 
E da nam je samo drumska mafija ova zemlja bi odavno procvetala.

A opet bih pitao ove koji se zalazu za vinjete, kako se naplaćuje putarina za vozila preko 3,5t u Madjarskoj, Sloveniji, Slovačkoj, Češkoj, Austriji i Nemačkoj?

Drugo pitanje bi bilo zašto postoje naplatne rampe u Španiji, Francuskoj, Italiji, Grčkoj, Hrvatskoj, Makedoniji, Rusiji itd???

A imate izjavu ministarke saobraćaja u vezi ne uvodjenja vinjeta od pre neki dan....
 
Da, i tako je već trideset godina jer je prvih 25 godina trebalo drzavi da završi drugu traku do Horgoša a sada već pet godina traje uvodjenje zatvorenog sistema naplate putarine.

Hajde da se vratimo na temu Bubanj Potok, šta mislite da li će kada se rampa konačno premesti biti korigovna cena putarine ili će cene ostati iste da bi nadoknaduli gubitak koji su imali izmedju ove tri rampe koje se ukidaju?
 
Gago, drago mi je da pratite. Ne stižem da postujem sve što se dešava kod nas. Nemoj zameriti :)

U nezvaničnom delu kada je koleginica intervjuisala gospodina iz puteva naveo je da će biti više naplatnih rampi, a najviše će ih biti za ENP sistem što je pohvalno.

Što se gospodinu u prilogu desilo je već sve rečeno u prilogu.

P.S. Što se tiče uputstva ne postoji dokaz da se uručuje potrošaču pri kupovini aparata, a i ona tvrdnja da besplatno zamenjuju držače za uređaj koji otpadnu zbog toplote je iz mog ličnog iskustva neistinita...
 
StaraMo":1iz027bl je napisao(la):
Itekako moze primera ima vise a maksimalno ih koriste kamiondzije i ljudi koji menjanjem kartica skracuju relacije i tako pribavljaju protivpravnu korist.

Evo primera gore pomenute Jagodinske petlje



Slicno je i na Malom Pozarevcu,Smederevu,Pozarevcu ,Velikoj Plani i Pojatama i to bi teoretski znacilo da se beskonacno dugo mozes voziti autoputem izmedju recimo Malog Pozarevca i recimo Pojata a to je oko 150 km u jednom pravcu pod uslovom da spavas u nekom od motela na autoputu.,i na kraju platis izgubljenu karticu 1080 ndinara i izadjes sa autoputa.

Неколико примера избегавања плаћања путарине

Bežanje sa naplatne rampe

http://www.youtube.com/watch?v=it56WPMC2Rc
http://www.youtube.com/watch?v=ZmgBzpt72ZE
http://www.youtube.com/watch?v=NmHPrtXJ9vU
http://www.youtube.com/watch?v=hyr8bCxe4O0
 
Nadam se da ce nova naplatna rampa Bubanj potok biti velika i moderna kao sto su HAC / Hrvatske autoceste napravile novu naplatnu rampu Ivanja reka (isto zbog trgovine Ikea) na ulazu u Zagreb iz pravca Beograda koja sada ima 28 prolaza.

Rugvica-naplatni-prijelaz-istok-jpg-625x340.jpg

Izvor: mreza.tv

A i po pitanju elektronske naplate putarine bi mogli da se ugledamo na HAC / Hrvatske autoceste.
Za kupovinu TAG uredjaja potreba je samo licna karta ili pasos.
Uredjaj se moze koristiti na svim vozilina iste kategorije.
Popust u odnosu na klasicno placanje je 21,74% preko cele godine, dok van sezone (zimi) popust je 33,48% na cenu putarine.
TAG uredjaj kosta 122 kune ili priblizno 16 EUR.
Minimalna uplata iznosi 100 kuna ili priblizno 13 EUR.
Postoji pripejd i pospejd sistemplacanja. Pospejd je rezervisan samo za domace korisnike.
Doplate na pripejd racun su moguce na svim naplatnim rampama, benzinskim pumpama, onlajn preko interneta i putem mobilnog telefona.
Za vreme letnje sezone svake godine postoje i razne akcije kupovine TAG uredjaja jeftinije ili cak nekada i za 1 kunu ili oko 0,13 EUR.
 
A da li si upoznat da i kod nas postoje elektronski sistemi za naplatu outarine(ENP). Tag uređaj košta 1300 dinara, što je manje od 11 eura. Postoji i postpaid opcija, ali samo za pravna lica. Takođe prilikom uplate od 80.000 din dobija se kredit od 100.000 dinara.


Taka da te pitam u čemu mi to tačno treba da se ugledamo na hrvate?


P.s. za kupovinu istog ti čak ne treba ni lična karta, ako kupuješ kao fizičko lice.
 
Vrh