Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Ok ok, hvala.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Iskustvo iz Grcke. Grci, kao i prosle godine jako slabo koriste tag uredjaj. Da li je do informisanosti ili njihove lenjosti(po kojoj su poznati😀) da se iscimaju ili nesto treće....ostaje da se pitam i dalje!?
Po odlasku na plazu, koja je u blizini autoputa, 7-8 auta u koloni čeka da plati putarinu. U traci za tag nikog, uredno prosao.
U povratku, na istoj naplatnoj, kolona 200-300m! Na tag rampi 5 vozila. Zbog sporosti podizanja rampe napravila se kolona....
Ako se iko dvoumio da li da uzme Grcki tag, nek mu ovo moje iskustvo pomogne da reši tu nedoumicu.
 
Пре месец-два престане да ради таг купљен 2019. На рампи немају појма шта је. Ја нагађам да је батерија, мада није много коришћен, можда 10-15 пута годишње. Одем у Путеве Србије, кажу да се напише рекламација и да ће стићи одговор на мејл. Одмах купим нови таг. Јуче у Прељини не може да се прође до канала за ЕНП јер аутомобили на ручној наплати стоје на средини уместо да се помере лево и оставе пролаз за ЕНП. Исто јуче на наплатној станици Обреновац сви заглављени (шта би са оним "проласком без заустављања"?), не могу да организују да аутомобили са ручне наплате не блокирају пролаз ка левом каналу за ЕНП. Наравно, један од два лева канала пребацили на ручну наплату.
Више сам се исцимао да решим проблем са старим тагом и куповином новог него што сам уштедео на четири проласка кроз рампе овог викенда.
И која је онда сврха тага?
 
Činjenica da na duge staze stedis dosta vremena i nešto malo novca, imaš generalno veći komfor u korišćenju AP i doprinosis da se kritična masa % korisnika koji koriste brz prolaz što pre dostigne, što će rešiti i inerciju u setovanju sistema u JP.

Malo li je!
 
У теорији да, у пракси баш и не. Овде су неки писали како свако треба да има таг, чак и они који само једанпут годишње иду ауто-путем. Ето, ја поново купио таг и ћорак. Није баш да га користим само једанпут годишње, али за тих неколико пута је превише цимања. Временски минимална уштеда, финансијски ни нема уштеде.
 
У теорији да, у пракси баш и не. Овде су неки писали како свако треба да има таг, чак и они који само једанпут годишње иду ауто-путем. Ето, ја поново купио таг и ћорак. Није баш да га користим само једанпут годишње, али за тих неколико пута је превише цимања. Временски минимална уштеда, финансијски ни нема уштеде.
Ako je cimanje da se svrati do Pošte i kupi tag i posle toga kući potroši 5 minuta da se prijavi kartica i popune kolone na web servisu onda ok.Svaki put na stanicama koje koristim obidjem bar 3 do 4 vozila koja stoje i svaki put kažem dobro je da makar i ovo imamo.

Što @sev reče sve dok tako razmišljamo sistem će samo imati koristi i ništa nećemo promeniti.

1692634635114.jpg
 
Poslednja izmena:
Прочитај поново поруку. Није само куповина новог тага већ и решавање проблема са старим. Наравно, нико нема појма шта је. Ни на наплатној рампи, ни на шалтеру Путева Србије. Вероватно ће да га шаљу на супервештачење, озбиљна је то технологија.
 
Прочитај поново поруку. Није само куповина новог тага већ и решавање проблема са старим. Наравно, нико нема појма шта је. Ни на наплатној рампи, ни на шалтеру Путева Србије. Вероватно ће да га шаљу на супервештачење, озбиљна је то технологија.
Svako u toj borbi mora da delić sebe,ok ako misliš da je bolje bez taga nemoj ga onda koristiti i kukati.

P.S Stari tag je izasao iz garnacije 2021 ,broj koriscenja nema veze sa trajanjem baterije jer kao i vecina tehnicke robe ima felericnih serija,zbog zastite podataka svako ostajanje bez napajanja ga trajno uništva.Dovoljno je dva puta iz ruke pokušati očitavanje na dve različite antene ili istanice i shvatiti da li tag radi ili ne.

.Njihovo neznanje često dovodi do takvih smesnih izjava o vestacenju itd.

Zato bih i voleo da kritična masa korisnika bude takva da budu prinudjeni da tag daju uz ugovor na revers i da korisnik ne bude prepusten samom sebi ali teško to ide ovde,
 
Poslednja izmena:
@StaraMo ostajanje taga bez napajanja ga trajno uništava? Misliš da ne može da proradi sa zamenom baterije?
 
@StaraMo ostajanje taga bez napajanja ga trajno uništava? Misliš da ne može da proradi sa zamenom baterije?
Ne.

Što se samog taga tiče,naravno ljudi su provalili da dok je još baterija u životu preko rezervnog napajanja mogu zameniti i staviti drugu bateriju ali veza mora biti punktovana pa je i najmanji gubitak kontakta poguban po tag.

Naravno i cena takve baterije i ruke majstora odvraćaju mnoge od akcije.

1000005111.jpg
 
Kako onda najoptimalnije koristiti tag da se ne desi da prestane da radi posle 4 godine?
 
A koliki je vek baterije okvirno? Koji tip čipa je u njemu kad mora da ima stalno napajanje da ne izgubi memoriju?
 
Pogledajte video ovog Rusa,dosta je detaljan...

Ja samo mislim da je do serije i dobavljaca baterije,ima ih i po 8 godina a i po 3 da crkavaju a bili u identičnim uslovima eksploatacije.

Opet svakako da mu najače sunce i najveći mraz ne prijaju baš ali nije uvek pravilo.
 
Čini mi se da je ovo "namerni bag", jer memorija u normalnim uslovima bi mogla da se ponovo konfiguriše u poslovnici i posle gubitka napajanja. Gubitak napajanja može da obriše podešavanja na ovakvom tipu čipa ali nema logike da ga "uništi".
U ovom slučaju rešenje je bilo preventivno menjanje baterije uz bajpas napajanja ko što rade i rusi. Baterija je CR2032, kao što ide u daljinski ključ, bios na računaru.... košta od 50 do 200 dinara. najveća "nauka" je punktovanje ali bi moglo da se reši i lemljenjem.
 
Čini mi se da je ovo "namerni bag", jer memorija u normalnim uslovima bi mogla da se ponovo konfiguriše u poslovnici i posle gubitka napajanja. Gubitak napajanja može da obriše podešavanja na ovakvom tipu čipa ali nema logike da ga "uništi".
U ovom slučaju rešenje je bilo preventivno menjanje baterije uz bajpas napajanja ko što rade i rusi. Baterija je CR2032, kao što ide u daljinski ključ, bios na računaru.... košta od 50 do 200 dinara. najveća "nauka" je punktovanje ali bi moglo da se reši i lemljenjem.
Eto ideje za mali biznis....Slogan vaš tag je naša briga ili dodjite da vam izmerimo dok ne bude kasno...Plus neka štampa ili brendiranje na poledjini,mali vuneni džemperić za zimu ili držač sa suncobranom za leto itd.
 
Poslednja izmena:
Evo i jedna slika iz rubrike ,verovali ili ne!

Naime pre 10tak godina su stari veliki tagovi patili od lose baterije jer su dugo stajali u magacinu.Kamiondzije su uglavnom tada koristili tagove a da bi ga pobudili neko od njih je došao na ideju da ga malo spoji na upaljač u kabini na 28v.

Epilog se vidi na slici,spaljena majica i šokiran kamiondzija a tag na sastavne delove.

eksplozija.png
 
Problem sa vinjetama je što moraš da ih imaš i čuvaš za svaki slučaj. Npr udjem u Madjarsku preko Bačkih Vinograda i udjem posle na AP bez vinjete jer nemam gde da je kupim do prve pumpe, dakle ne znam hoće li me kazniti jer nemam vibjetu na delu puta i tu kaznu ponoštiti ako vide da sam je ipak ubrzo uzeo. Pa čuvaj račun pa šta ako padne sistem? Meni je od svoh sistema zapravo najbolji onaj turski koji kombonijr najbolje od dva sveta
Mađari imaju “grace” period od 60 min u toku kojih ako se vinjeta kupi nema problema.
svaku vinjetu online, hvala bogu - osim austrijske, ona se moze uzeti najranije za 14 dana od dana kupovine.
do segedina preko horgosa 2 samo pravo lokalnim putem, bez vinjete.
Za austrijsku vinjetu treba prilikom online kupovine izabrati da je za firmu a ne za fizičko lice, i onda nema roka od 14 dana, provereno.
 
I koliko im treba onda da implementiraju? Kod njih elektronska naplata, koliko sam video, drugačije funkcioniše. Odnosno, ne prolaze tek tako kao mi, već gotovo moraju da stanu?
Isto, Sozina i auto-put nemaju identične tagove.
 
@TheOnlyLuka

Nemam direktna saznanja ali pretpostavljam da može biti brzo ako su iskreno zainteresovani.

Tehnički i prva stvar je taj neki CEN 278 standard i on je ispunjen.

Zatim web servis i platforma su lako proširivi i platna kartica i banka se posebno dodaje i tu nema nekih problema.

Problema može biti sa nesavsnim korisnicima ,zaštitom od zloupotreba i još jedino sa firmama(uglavnom stranim) koja održavaju softver i sistem,tj kakva vrsta ugovora je potpisana i kako su definisani dodatni zahtevi.

Ne treba zanemariti ni politički trenutak u CG jer su ovo uglavnom VD direktori a vlada u tehničkom mandatu.

Samo ime platforme više ne može biti Open Balkan već se sada pominje Toll4All.

Videćemo ,svakako do sledeće turističke sezone ima vremena a privrednicima bi svakako značilo.
 
Kod njih elektronska naplata, koliko sam video, drugačije funkcioniše. Odnosno, ne prolaze tek tako kao mi, već gotovo moraju da stanu?

To je odlično pitanje.

Jednostavno vidi se da su od nas u Srbiji najverovatnije kopirali plan stanice jer su kanali identično dugački i ulaz i izlaz a onda su izabrali (kupili)sistem kome takvi i toliki kanali nisu potrebni jer su antenu za ENP(plavi krug na slici) stavili na ivicu nadstrešnice a rampu odmah posle kabine i na taj način praktično upropastili dobru početnu ideju a bezveze slupali pare u beton.

Jednostavno kad su vam antena i rampa blizu zaboravite na brzi prolazak kroz rampu.
Primer koji su mnogi ovog leta videli u Makedoniji,Grčkoj i Hrvatskoj.

Putevi Srbije i IMP su to shvatili još 2014 i antena je povučena sa nadstrešnice na sam početak trake.Na to mesto su Crnogorci stavili Kategorizator vozila(crveni krug) a rampa nam je već od 2006 bila na drugom kraju izlazne trake.

Na taj način i uz još neke prepravke Srbija zaista ima jedan od najbržih prolaza kroz ENP traku bez lažne skromnosti ovo mogu reći.

1000005141.jpg
 
Značilo bi, videćemo brzinu.

Takođe, ne mogu da se otmem utisku kako uvođenje bombastičnih političkih konotacija, kako to radi Vesić (videti tekst), ali još skandaloznije i ovaj menadžer iz srpskog JP, samo odmaže projektu. Videćemo.
 
Pretpostavljam da im se ne može tako nešto signalizirati, odnosno napisati neka molba ili pismo?
 
Vrh