Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Mi već imamo nevidljivi sistem naplate putarine.
nis-petrol-thumb-800.jpg


Sa ovim cenama goriva tačnije akcizama, trebali bismo da imamo staklo ravne autoputeve sa grejačima.
 
Bilo bi zanimljivo kada bi se nasla tacna brojka koliko drzava uzima na akcije, PDV, takse i ostale namete na gorivo na godisnjem nivou i koji je to udeo u budzetu, a koji deo toga se odvaja za ocuvanje zivotne sredine, sredjivanje puteva itd...
 
Bilo bi lepo ali je naš budžet strašno netransparentan! Nedaj bože da imamo i neku analizu koliko se posredno para od čega dobija!
Ali mi nemamo ni podatak o broju zaposlenih u državi (sećate se da je udovički to mesecima brojala), pa onda imamo smanjenje broja nezaposlenih tako što te NSZ šutne sa spiska čim joj se ukaže prilika, npr zakasniš i onda 6 meseci ne možeš da se vratiš, a mene ni jednom nisu zvali za 9 meseci koliko sam bio prijavljen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455954#p455954:1rbh45fa je napisao(la):
bl3y4 » 04 Jun 2017 10:29 pm[/url]":1rbh45fa]Bilo bi zanimljivo kada bi se nasla tacna brojka koliko drzava uzima na akcije, PDV, takse i ostale namete na gorivo na godisnjem nivou i koji je to udeo u budzetu, a koji deo toga se odvaja za ocuvanje zivotne sredine, sredjivanje puteva itd...
ovde ima sve što se poreza tiče:
http://mfin.gov.rs/pages/article.php?id=13232

a životna sredina, putevi...se nalaze u budžetu i finansijskim izveštajima jp puteva i koridora
 
Inače na novoj naplatnoj u Vrčinu neki dan doživeh nešto što nikad nisam, nakon što mi se očitao tag i rampa krenula da se podiže pored mene dodaje gas i u prolazu me obilazi lik na motoru i prolazi ispod rampe. Prosto nisam bio siguran da rampa neće očitati njegov prolazak i da neću dobiti rampom po sred krova kada se spusti. Mislim da su na staroj prolazi bili uži i da ovo prosto nije ni bilo moguće.
 
miki_ns":1d8niyow je napisao(la):
Inače na novoj naplatnoj u Vrčinu neki dan doživeh nešto što nikad nisam, nakon što mi se očitao tag i rampa krenula da se podiže pored mene dodaje gas i u prolazu me obilazi lik na motoru i prolazi ispod rampe. Prosto nisam bio siguran da rampa neće očitati njegov prolazak i da neću dobiti rampom po sred krova kada se spusti. Mislim da su na staroj prolazi bili uži i da ovo prosto nije ni bilo moguće.
Napisah ja to u tački 7 nekoliko postova iznad, veliki broj motorista su gospoda ali isto tako ima i onih drugih, moj predlog ostavite im bočno na svakoj stanici po metar oslobodite ih putarine, izreklamirajte Srbiju na taj način i smanjite probleme drugima.
 
Koje probleme ?
Što on da ne plaća a ja da plaćam ? Dokle da se toleriše nečiji bezobrazluk ?
Pa logika je da sve što se koristi da treba da se plati. Ili svi ili niko.
 
Žika":k2784p5t je napisao(la):
Koje probleme ?
Što on da ne plaća a ja da plaćam ? Dokle da se toleriše nečiji bezobrazluk ?
Pa logika je da sve što se koristi da treba da se plati. Ili svi ili niko.
Postoji nešto što je realnost a na papiru je nešto drugo, dvadeset pet godina gledam motordžije na autoputu i ne vidih da je iti jedan sankcionisan zbog svog ponašanja.
 
Ima puno realnosti na ovome svetu ali opet ne vidim niti jedan razlog da neko nešto ne plaća što koristi.
A to što pravna služba zakaže to je druga priča.
 
A da ih neko pocne kaznjavati neplati putarinu dodje da registruje motor plati sa kamatom
 
РТС, 1.7.2017.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... ravce.html

Папрене хрватскe путаринe, "Индекс" нуди алтернативне правце

Од данас вожња ионако скупим хрватским ауто-путевима постаје још скупља. Портал "Индекс" саветује туристима који ће летовати у Хрватској да користе бесплатне алтеренативне руте.

"Уместо да путеви буду што јефтинији и тако доступнији домаћим возачима и бројним туристима који, постали су сами себи сврха. У земљи као што је Хрватска којој је туризам најважнија грана привреде, подизање цена путарина има два ефекта – храњење партијских кадрова који живе на грбачи пореских обвезника и одбијање туриста који, за разлику од њих, заиста доприносе хрватској привреди", истиче се у тексту Индекса.

Сама градња ауто-путева оптерећена је низом корупцијских афера. Као пример портал Индекс наводи тунеле су се фарбали више пута, без икакве потребе, а на то су утрошене дестине милиона куна.

Један од разлога због којих су хрватски ауто-путеви толико скупи је неефикасна предузеће које њима управља, где је велики број људи запослено по политичкој линији. Новац који одлази на намиривање њихових плата, додатно исисава новац порезних обвезника, наглашава се у тексту.

Цене су постале толико високе да су на појединим путевима више него цене годишњих вињета у неким европским земљама.

У Румунији годишња вињета износи 28 евра. У Швајцарској, земљи која је све само не јефтина, за вожњу ауто-путевима током целе године треба издвојити 37,42 евра.

У Бугарској цена годишње вожње кроз целу земљу износи 50 евра, баш као и у Словачкој.

Са друге стране, цена вожње од Загреба до Сплита стоји 26,81 евро.

У Чешкој годишња вињета износи 55,51 евро, док годишња вињета у Аустрији 86,40 евра.

Осим тога, није занемарива ни потрошња горива која је знатно већа на ауто-путу.

Зато, портал Индекс препоручује алтернативне путеве за деонице на ауто-путу Загреб-Сплит који су поскупеле. У тексту се туристима препручује да на путу до мора сврате до националних паркова Плитвичка језера, Пакленица или Рисњак.

Уместо руте од Лучког до Дугопоља која кошта 200 куна (27 евра), Индекс саветује туристима да изаберу регионални пут Д1.

Исто тако уместо вожње на деоници која кошта најмање 256 куна (34,6 евра), од Лучког до Караматића, Индкекс препоручује бесплатну варијанту преко путева Д36, Д1 и Д8 у дужини од 559 километара.

Деоницу ауто-пута Сплит-Дубровник од Дугопоља до Караматића која кошта најмање 75 куна (10,13 евра), такође се према наводима Индекса може заменти бесплатном алтернативом.

Решење за деоницу од Лучког до Гробника на ауто-путу Загреб-Ријека (77 куна (10,41 евро)) је пут Ц3.

Индекс саветује да се користе бесплатне руте и за деонице ауто-пута од Загреба до Липовца као и од Загреба до Осијека.

Такође, избегававање коришћења скупог ауто-пута саветује се и за деонице од Загреба до Вараждина као и до Чаковца.

Индекс у свом тексту даје и смернице за алтренатривне руте од Загреба ка Белом Манастиру и Сиску.


Index.hr
http://www.index.hr/vijesti/clanak/drag ... 63429.aspx
 
Da, evo me na hr obali jadrana, i mogu vam reci da su reakcije na ovo 'sezonsko poskupljenje' gotovo 100% negativne, kako od stranih turista, tako i od domacina.
I zaista, kako opravdati da cena putarine bude znacajno veca od cene goriva na istoj deonici???
Odlaskom do Dalmatinske obale kroz BiH, ustedeo sam (po starim cenama) oko 35€.
Sad, sa ovim povecanjem cena, u pitanju je preko 40€, sto u oba smera dodje 80!!!
Za toliki novac, mozete svoju porodicu pocastiti odlicnim jagnjecim ili prasecim pecenjem, i da vam jos ostane za isto u povratku ;) :D
Ili mozete platiti pola sata razgledanja obale helikopterom (jedinstveno iskustvo), ili krstariti brodom lokalnim arhipelagom...
Sta god izabrali, vredi vise od ustede 3-4 sata vremena...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Arduino i rasperry pi se ne mogu biti primeri jeftine elektronike kojom bi se resila naplata jer ona narodna "kolko para, tolko muzike" važi i u tom slucaju. Te jeftine plocice ne rade stabilno i nisu otporne na mnoge uticaje koje ova primena zahteva. Elektonika za naplatu i auto industriju mora da poseduje odredjene ateste cije dobijanje nije ni jednostavno ni jeftino.
Daleko od toga da je nemoguce napraviti kombinovani sistem poput onog u irskoj, koji bi uz adekvatno projektovanu tablicu mogao da je ocita cak i skroz prljavu i pod snegom, ali je to daleko veca investicija od fontane i jarbola zajedno. Pritom ne treba zaboraviti da ovde i daleko jednostavniji sistemi pate od nedostatka pouzdanosti zbog nerazjašnjenih okolnosti.
 
Da je neko ovih dana kupovao tag?
Na NIS ovoj pumpi, ex pečurka, NS sam uzeo i kad sam hteo da ga zalepim, shvatim da su mi dali kamionsku verziju držača tako da tag stoji pod uglom u odnosu na staklo. Za automobil treba da je paralelan sa šoverkom jer je predviđeno da u svakom slučaju ima isti zakošeni položaj.
Znam da nije bitno, da će ga svakako očitati, ali me nije mrzelo da se vratim i tražim zamenu. Međutim, neljubazno mi na NIS-u pojašnjavaju da je bitno da tag stoji na vidnom mestu, da samo imaju takve držače i da su im dobavljači isporučili te i rekli da se ovi drugi više ne proizvode !? Jasno mi je da se neko zaje*******o pri narudžbini/isporuci i da sad lažu... Sad sa tim zakošenim, tag mi ima vodoravni položaj :)
Te sitnice mi idu na ..... Pogotovu kad neko laže.

A držač na sebi ima sliku kamiona :D
 
A moj automobilski drzac se zbog sunca odlepio :) sad moram da kupim neki silikon i da ga zalepim ponovo. Sto kaze jedan moj prijatelj stavis u ruku i kroz prozor dok prolazis pa u fioku :)

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Čitavo njihovo poslovanje sa tagovima je blago rečeno čudno, prvo su i trake za odvajanje ka plaćanju sa tagovima bile prekratke, ali ajde to sada rešavaju. Broj ljudi koji koriste tagove raste, ali sporo, umesto da imaju neku konstantnu akciju kako podsticati ljude da ih kupuju. Dopunjavanje je i dalje smor, vijaš AMSS ili pumpu na kojoj su u stanju da ga dopune (ali na sreću i tu je više pumpi danas u sistemu nego što je bilo pre godinu dana), ili to radiš na naplatnoj (gde se onda gubi smisao za brži prolazak, pogotovo što one iza sebe možeš dovesti do ludila).

Kupio sam ove godine i tag za hrvatske auto puteve, kupovinom paketa dobije se ozbiljan popust. Par dana nakon kupovine, na kućnu adresu u NS je stigao ugovor sa podacima kako da koristim portal. E na portalu može lepo da se dopuni tag, da se pregleda lista svih prolazaka sa cenama koje su pritom plaćene, vidi trenutno stanje. Ono što je najbitnije kada se tag dopunjava automatski se dobija popust, tačnije uplatite 300 kn, a na račun vam se evidentira priliv od 383,34 kn. Tako da em je ugodnije za prolazak pri letnjim gužvama, em je i ozbiljno jeftinije.

Naši od tih popusta uporno beže, dobija se neki mali (4%) za uplatu od 10000 din. Pa običnim vozačima privatnih automobila ne pada na pamet da odjednom odvoje te pare i polože im na račun.
 
Očigledno ih ili zabole ili im je sistem takav da moraju sve da menjaju, tj. da se malo potrude.
A zašto bi se trudili kada je u pitanju državna firma i plata će im biti ista.
Narod ko šiša...

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468405#p468405:3upkscan je napisao(la):
miki_ns » Pon Jul 31, 2017 7:51 am[/url]":3upkscan]Čitavo njihovo poslovanje sa tagovima je blago rečeno čudno, prvo su i trake za odvajanje ka plaćanju sa tagovima bile prekratke, ali ajde to sada rešavaju. Broj ljudi koji koriste tagove raste, ali sporo, umesto da imaju neku konstantnu akciju kako podsticati ljude da ih kupuju. Dopunjavanje je i dalje smor, vijaš AMSS ili pumpu na kojoj su u stanju da ga dopune (ali na sreću i tu je više pumpi danas u sistemu nego što je bilo pre godinu dana), ili to radiš na naplatnoj (gde se onda gubi smisao za brži prolazak, pogotovo što one iza sebe možeš dovesti do ludila).

Kupio sam ove godine i tag za hrvatske auto puteve, kupovinom paketa dobije se ozbiljan popust. Par dana nakon kupovine, na kućnu adresu u NS je stigao ugovor sa podacima kako da koristim portal. E na portalu može lepo da se dopuni tag, da se pregleda lista svih prolazaka sa cenama koje su pritom plaćene, vidi trenutno stanje. Ono što je najbitnije kada se tag dopunjava automatski se dobija popust, tačnije uplatite 300 kn, a na račun vam se evidentira priliv od 383,34 kn. Tako da em je ugodnije za prolazak pri letnjim gužvama, em je i ozbiljno jeftinije.

Naši od tih popusta uporno beže, dobija se neki mali (4%) za uplatu od 10000 din. Pa običnim vozačima privatnih automobila ne pada na pamet da odjednom odvoje te pare i polože im na račun.

jel imas debeli ili mrsavi HR tag? :laugh: debeli je isti kao nas stari debeli, a ovaj novi je kao nas novi. Ja sam ove godine u februaru na rampi tj postaji po lijepom njihovom :laugh: u Lipovcu, odmah nakon granice , dobio debeli tag. Baja sa rampe mi reko da se jos uvek resavaju zaliha starih, pa kad s eto potrosi, bice novi, manji uredjaji. Ono ruzno bre, na soferci, mnogo debelo. Pa jedva sam uspeo da batalim nas stari debeli tag kako bih dobio novi :mrgreen: , a sad jos moram i HR po iustom postupku :lool: nego, na naplatnim mestima (postajama :lool: ) Bine Istre, ovaj HR tag mozete aktivirati za istarski ipsilon za 200 kuna. To znaci da cete na jednom tagu imati dva racuna i dopunjujete ih po prepid principu nezavisan jedan od drugog! Hrvati imaju cetiri koncesionara za autoputeve!!! Ovaj tag vazi za HAC-hrvatske autoceste (zagreb-lipovac, zagreb-split, zagreb-karlovac, zagreb-cakovec), takodje vazi i za zagreb-rijeka, a njima upravlja ACZR-autocesta zagreb rijeka, i za celu Istru kojom upravlja Bina Istra. I cetvrti koncesionar, autocesta zagreb macelj (ka mariboru), ACZM, ovaj tag ne vazi, tu ne postoji TAG. Ima li vece zavrzlame nego na balkanu :sesir:
 
ko ima srece i vremena, kad kazem vremena, mislim vremena koje se izrazava u jedinici eur :) i ide u Italiju, postoji takodje i njihov tag. Ali,iskljucivo postpaid. Moze se poruciti preko sajta tolltickets.com. Verujte, njiove rampe su tek smrt, cekanje na nasim nije nista!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469955#p469955:293ospy0 je napisao(la):
msksim1 » 07 Aug 2017 07:40 pm[/url]":293ospy0]
jel imas debeli ili mrsavi HR tag? :laugh: ...
Dobio sam odmah tanki tag skoro identičan našem, ali naravno, čisto da ne bi bilo idealno - sa drugačijim držačem nego kod nas, tako da sam morao da zalepim još jedan nosač na staklo, ali ajde de. A onaj stari je bio ogroman.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469959#p469959:293ospy0 je napisao(la):
msksim1 » 07 Aug 2017 07:54 pm[/url]":293ospy0]ko ima srece i vremena, kad kazem vremena, mislim vremena koje se izrazava u jedinici eur :) i ide u Italiju, postoji takodje i njihov tag. Ali,iskljucivo postpaid. Moze se poruciti preko sajta tolltickets.com. Verujte, njiove rampe su tek smrt, cekanje na nasim nije nista!
O da italijanski kolaps na naplatnoj rampi ume da bude grandiozan.
 
Vrh