Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Aj još jednom da se oglasim, ja i jesam za to skeniranje tablica i naplatu putem istih. Ne traži nikakvo posebno ulaganje, isplatilo bi se na broju zaposlenih vremenom (a ti zaposleni mogu i neke druge poslove da obavljaju!!!!!!) Nema naplate same vinjete, imaš centralni sistem (koji je danas baaaš lako napraviti) i otvara mogućnost brojnih vidova naplata. Mesečne, nedeljne, regionalne, godišnje, naknadne i sl. A gospoda stranci bi mogli da odaberu na ulasku u zemlju vrstu koja im odgovara ili po izlazu. ili na nekom automatu koji bi mogli da se postave i na stajalištima i na benzinskim pumpama. ovo stvarno nije naučna fantastika!
 
Gorstak89":2e1sc4m7 je napisao(la):
Aj još jednom da se oglasim, ja i jesam za to skeniranje tablica i naplatu putem istih. Ne traži nikakvo posebno ulaganje, isplatilo bi se na broju zaposlenih vremenom (a ti zaposleni mogu i neke druge poslove da obavljaju!!!!!!) Nema naplate same vinjete, imaš centralni sistem (koji je danas baaaš lako napraviti) i otvara mogućnost brojnih vidova naplata. Mesečne, nedeljne, regionalne, godišnje, naknadne i sl. A gospoda stranci bi mogli da odaberu na ulasku u zemlju vrstu koja im odgovara ili po izlazu. ili na nekom automatu koji bi mogli da se postave i na stajalištima i na benzinskim pumpama. ovo stvarno nije naučna fantastika!
A kad padne sneg i većina tablica bude zavejana, onda vožnja free

Послато са ALCATEL ONE TOUCH 6040X уз помоћ Тапатока
 
Tablica po zakonu ne sme da ti bude zavejana ;) kao ni stakla. Tako da prodjes sa prljavim ili zavejanim tablicama, saceka te cika policajac i ti odmah shvatis da nije tesko oprati tablice/ocistiti ih od snega.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
+1
Inače Mađari su još krajem devedesetih imali kamere kojima nisu smetale prljave tablice (što su naši lepo koristili za naplatu kaska od krađe). Tačno se na ekranu vidi kako softver precizno iscrtava brojeve na osnovu kontura. 20 godina kasnije sigurno su daleko napredovali.
 
Sticajem okolnosti a nećete verovati upravo sadašnje kamere za Ocr sistem su Madjarske...ne bih dalje na tu temu jer to zadire u domen poslovne tajne a upravo zbog toga i se ovo pišem.

Inače imate i problem kategorije jer kamion, autobus , auto sa zakačenom i otkačenom prikolicom nije ista stvar, plus ko bi sve to kontrolisao, a da ne zažmuri na jedno oko a zna se medju vozacima kamiona u Srbiji da prelepljuju tablice, menjaju kartice, tagovi itd... Ljudi moji a da ne pominjem sudstvo i njihovu brzinu kada su recimo neplaćene putarine bile i pitanju pa posle ukinute jer si svi išli na odbijanje naplate itd, itd...
 
Taj argument tek pije vodu onoliko, pa i čovek u kućici može da mi zažmuri na oba oka ako hoće!
Prelepljivanje i ostalo je prekršaj koji se detektuje. Što se tiče dužine, tereta i ostalog, postoje rešenja, današnja tehnologija je čudo! Evo može da se umreži sa mupom oko toga koje je vozilo u pitanju. Prikolica danas ima svoju tablicu pa se može posebno naplatiti. Može se ubaciti vaga ili brojač osovina pa da npr prazan kamion prođe jeftinije od punog. Ne prihvatam bilo kakav strah od tehnologije jer je tehnologija danas takva da se sa njom može sve. A za računarom uvek možeš imati nekog čoveka koji će nadzirati sistem i pomagati mu tamo gde postoji problem. Zvati policiju itd.
američka policija ima takav sistem u kolima koji automatski skenira vozila i obaveštava vozača da je neki auto ukraden, da nije registrovan, da postoji poternica za vlasnikom i sl. i radi sekundu za sekundu. auto ima valjda 4 kamere u sebi.
 
Nema potrebe se oslanjati na nepouzdan ocr princip, jer ako postoji centralni umrezen sistem, ocitavanje bilo kog taga zalepljenog na automobil je mnogo jednostavnije resenje. Tag samo treba da bude identifikacioni.
 
Intencija u saobraćaju je što brže i jednostavnije, vaga na primer je toliko spora da bi se sa njom samo još dodatno usporio saobraćaj, porediti Srbiju i Ameriku...Pa mi još nemamo ni stabilan elektroenergetski sistem a tek telekomunikacioni i real time aplikacije.. Hmm. Ne postoji savršen sistem i što kaže @mel toplu vodu ne treba izmišljati, tagove kao jedinstven indetifikacioni broj vozila već imamo, samo treba subvenciinisati njihovu nabavku, pojačati marketing i broj prolaza i uključiti se u sistem evropskih operatera koji nude pakete za plaćanje putatine, goriva itd. Pošto smo specifična tranzitna zemlja jedan deo aktivnosti treba usmeriti na udruženja Turaka u inostranstvu i probati neku organizovanu prodaju tagova. Recimo nema opravdanja da Beogradska Lasta ne koristi tagove u svim autobusima a posebno na liniji ka Mladenovcu. A znate zašto, zato što imaju mesečne pretplatne karte koje koštaju 44 vožnje na datoj relaciji i jednostavno im se to trenutno više isplati. Ekonomski efekat uvek preovlada a niko de još nije setio da ukine pretplatne karte i uvede pretplatne tagove... Administracija nas ubi i to je naš osnovni problem.
 
Sad će neko ko jednom dođe u Srbiju da kupi TAG i šta posle sa njim ?
Nije mi jasna ta tendencija ka komplikovanom. Da li si video kamione koji krstare duže cele evrope. Jedan deo šoferke je prelepljen TAG-ovima. I naravno moraš da usporiš kako bi te očitao suprotno ogromne kazne. Kolega je dobio kaznu od 1500 evra tako da ta priča o izbegavanju plaćanja samo kod nas funkcioniše ili imate loše pravnike.
Vinjeta i on line kupovina vinjeta su nešto što nam život čini daleko lakšim i lepšim.
Baci pogled na gužve po hrvatskoj u jeku letnje sezone.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2h6Pnwzez2I[/youtube]
 
@žiko, pročitajte nekoliko postova iznad, vinete su prošlost. Tag je rfid uredjaj sličan onom u velikim marketima za zaštitu proizvoda, pasivan tag može biti uz subvenciju države potpuno besplatan. Turci su upravo prešli na 3M stiker pasivne tagove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455771#p455771:29vbu4k6 je napisao(la):
Žika » Ned Jun 04, 2017 9:32 am[/url]":29vbu4k6]Sad će neko ko jednom dođe u Srbiju da kupi TAG i šta posle sa njim ?
Nije mi jasna ta tendencija ka komplikovanom. Da li si video kamione koji krstare duže cele evrope. Jedan deo šoferke je prelepljen TAG-ovima. I naravno moraš da usporiš kako bi te očitao suprotno ogromne kazne. Kolega je dobio kaznu od 1500 evra tako da ta priča o izbegavanju plaćanja samo kod nas funkcioniše ili imate loše pravnike.
Vinjeta i on line kupovina vinjeta su nešto što nam život čini daleko lakšim i lepšim.
Baci pogled na gužve po hrvatskoj u jeku letnje sezone.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2h6Pnwzez2I[/youtube]


hahaha, skandalozan video iz vise razloga:
-nije kupio HR tag
-voditeljka rekla "zeznuli"
-on kao pokušava da je šarmira
-kao na engleskom ubacuje
:laugh: :dil:
 
znate li kad ce italijani i francuzi da predju na vinjete? NIKADA!!! obratite paznju da su vinjete u drzavama sa relativno skromnom duzinom AP: ceska, slovacka, madjarska, austrija, rumunija, bugarska, svajcarska, slovenija. Hrvati da uvedu 10 puta skuplje putarine, opet nikada nece otplatiti svoje AP niti ce uvesti vinjete. Zivi bili pa videli
 
Pa nije poenta autoputa da se otplati putarinama! Taj stav ove nove vlasti da sve treba da bude lukrativno je teški apsurd! Korist od autoputa se ogleda u svemu i svačemu, cenama proizvoda, širenju privrede, "skupljanju" države. Kada bi otišao do niša da ideš isključivo običnim putem a voz putuje po 8h? Poenta tagova, ili tablica je da se smanje gužve na uskim grlima. Mi ih imamo više, ja mislim i da fali još jedna traka do Mladenovca jer je tu leti uvek velika gužva. Kao što mislim i da gazeli fali još neka traka, a fali nam i zaobilaznica koju bi smo golim rukama do sad napavili da je bilo volje!
aktivni tag je čista glupost koju je neko izmislio da bi uzeo pare. ja ne vidim drugo objašnjenje. Pasivni tag bi svakako bio napredak jer on verovatno ne bi koštao više od 200 dinara
evo primera gde imaju oba sistema:
[YouTube]https://youtu.be/xk_5m55oUJ0[/YouTube]

a to da kod nas ne radi ništa tu se slažem, ali ajde sad onda da uvedemo zapregu na autoputevima pošto se sve raspada? Dakle, već imamo preduslove za ovako nešto, a čak i da treba da se doplati, isplatilo bi se jako brzo i ubrzalo bi sistem. a vage i ostalo ne moraju da budu spori sistemi! ne vidim zašto bi morali? ili da su komlikovani...
 
E sada kada smo se lepo složili hajde da Putevima pošaljemo realne predloge za unapređenje postojeće infrastrukture za naplatu putarine ipak je ovo uticajan forum zar ne.?
 
Plaćanje korišćenje AP uz registraciju i vinjete za stana vozila. Prosto.
 
Ali time ogranicavas ljude da moraju da se odluce prilikom registracije
Tag je po meni ok rijesenje samo da se ispeglaju sve mane
 
Za par hiljada dinara neće niko uginuti a sigurno će stimulisati veće korišćenje AP.
Ovaj me komentar oduševio.
A guzve i visesatna cekanja za placanje drumarine...to nema veza,ljudi koji provedu toliko vremena cekajuci na granicama i drumarinama su tempirane bombe na putu,jer jurcaju da nadoknade izgubljeno vreme u besmislenim kolonama
(zemunac, 29. avgust 2016 13:14)
 
Pa vidi, ne mora da jurcaju, dovoljno je da budu iznureni od čekanja ida zagađuju.. neko nema klimu u autu.
A to da li je tag ili tablica je nebitno, sistem isto gleda oba. zamisli da bus plus ima recimo i opciju otiska prsta, svejedno je da li ćeš prineti karticu ili pipnuti čitač. Isto važi za zablicu ili tag. I tablica i tag su samo ključevi za bazu podataka preko koje sistem vrši naplatu. TAG ima RFID čip (ne ovaj naš nego inače, naš je poseban vid retardiranosti) a taj čip odašilje samo jedan broj, kod prema kojem te računar nađe u svojoj bazi. Isto kao i paywave platne kartice, ne piše u kartici koliko imaš para!
A sistem može da prati i domaće i strane tablice, čak na nekim repozitorijumima možeš da nađeš i besplatne module za prepoznavanje tablica.

plaćanje sprovedeš na neki sistem uplate sa pozivom na broj gde je poziv na broj broj taga ili broj tablice pa onda crtica pa broj opcije (opcija je jedna vožnja, mesečna vožnja za region, za celu zemlju i sl. i ne možeš izaći iz zemlje dok ne platiš.
dakle puna evidencija i lakoća korišćenja. Plus uvek možeš da postaviš aparate za uplatu i na benzinskim stanicama i na stajalištima/odmaralištima pa i na samim naplatnim rampama uz male parkinge ili ostaviš na glavnim naplatnim rampama nekoliko rampi sa osobljem.
pride preko svega prestaneš da štampaš i traćiš one kartončiće.
 
Našao sam podatak u Sektoru za naplatu putarine do 14.12.2016. godine bilo je zaposleno 1157 ljudi (sistematizacijom 1189). I ako je prosečna plata blizu ovih podataka iz 2010/11.
eko-drzavna-preduzeca-UZ-TX.jpg



To su ogromne cifre.
Umesto toga potrebno je instalirati sistem praćenja, odgovarajući softver i sve to održavati. Par ljudi u komandnom centru koji bi pratili stanje , stanje saobraćaja na samom AP i preusmeravali saobraćaj preko info portala.....
Ogromne uštede.
 
Ono što je za plakanje je to da su takvi sistemi sada vrlo prosti, ko mi ne veruje neka pročita malo o rasberry pi i arduinu. Mogli bi da uposle malo fakultete i srednje škole u razvoj (eto ti i dualnog obrazovanja). I može se dobiti svašta nešto na AP pored automatizovane i olakšane naplate. Kamere za praćenje, merenje brzine, info ekrani koji bi obaveštavali o svakakvim nadolazećim stvarima za vozače itd. Češće košenje trave (a i to može da se automatizuje) pa bi onda mogli da kače one barijere između pravaca koji sprečavaju da farovi vozila is suprotnog smera smetaju itd. Ali to je domaćinsko vođenje poslova a mi ovde imamo vođenje za lične interese. ta dva ne idu i ne liče.
 
Prvi predlog recimo ,pojednostaviti uslove za dobijanje postpaid taga,racun da stize na kucnu adresu slicno racunu za telefon,gas ili struju.

Benifit je taj sto vise nema brige o stanju kredita,fizicko skidanje taga zbog dopune itd,obradom podataka se moze dozvoliti i davanje popusta ako sam recimo ispunio nekakav bonus akciju ili slicno.

Stepen komplikovanosti minimalan jer vec postoji pospaid tag ali su potrebne bankarske garancije i slicno.

Drugi predlog ,autobusima i kamionima koji koriste pretplane karte jednostavno dati pretplatne postpaid tagove i pri obracunu relacija naplacivati samo ono sto ne ulazi u ugovor o pretplati,na primer autobus Nis Ekspresa koji ima pretplatnu tag za Bgd Nis,po obracunu odbiti sve relacije na autoputu BGD NIs.Isti modus primeniti na gradske karte gradjanima Grocke,Sopota i Mladenovca ,Kovilja i slicne dozvole za prolaz autoputem

Stepen komplikovanosti minimalan,efekat maksimalan jer dva autobusa prave kolonu dugu 30 metara.

Treci predlog svim vozilima vojske i policije ,hitnim sluzbama itd koji su vec oslobodjeni placanja dati besplatne tagove jer se bespotrebno trose pare na stampanje kartica koje ta vozila uzimaju a oslobodjeni su placanja.Stepen komplikovanosti minimalan.

Četvrti predlog napraviti dogovor sa Nisom,Omv i slicno o nekoj vrsti akcije promocije prodaje tova uz recimno pun rezervoar benzina,kao predlog dodati i smanjenje stetne emisije gasova pri cekanju u kolonama itd...Stepen komplikovanosti ,mislim da nije komplikovano neka neko ko se razume u javne finansije napravi racunicu.

Peti predlog Turcima u tranzitu prodavati tag vinjetu po ceni putarine u oba pravca i o tome ih lepo obavestiti nekom vrstom flajera.

Sesti predlog probati sa organizacijom neke vrste Sms naplate jer su telefoni opsteprisutni,ovde je malo veca komplikacija jer cena zavisi od relacije ali mislim da bi u razumnom vremenu ovo bilo moguce realizovati

Sedmi predlog Osloboditi motocikle placanja putarine u Srbiji jer mislim da njihova tezina minimalno ostecuje put a njihova pojava u elektronskom sistemu uglavnom isti zbuni jer se oni cesto krecu paralelno cik cak itd pa kategorizatori i kamere jednostavno polude..

Nastavite slobodno..
 
Gorstak 89 ,projakat Arduino već desetak godina koristi kao jeftin i lako prilagodljiv kontroler. Mogli bi kad bi bili pametni i manje pohlepni.
Čitam cifre za novu naplatnu po ugovoru je bilo 2 095 241 098 din i još 152 112 379 din za rušenje prve. Glava zaboli.

Najjednostavniji predlog , registrujem se on-line ili na pumpi , banci, trafici dopunim za vozilo to i to dakle BG xxx YY 800 din što mi je dovoljno u jednom smeru od Beograda do Niša , kamere me registruju gde sam ušao na AP i kamere me registruju gde sam izašao i skidaju sa mog računa tačan iznos. Stanje preko aplikacije uvek mogu da proverim i slično.
Dati zakonska ovlašćenja radnicima PS da na licu mesta izriču kazne ili po automatizmu naplate od vlasnika (naravno sa valjanim dokazima) svima koji ne plaćaju , izbegavaju plaćanje i slično.

Sa gomilom novca protraćenih u nove barake i rušenje starih kao i od plata armije inkasanata mogao bi sistem da se osposobi.
 
Vrh