Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508043#p508043:3gsdvchh je napisao(la):
Гага » Sat Jan 13, 2018 2:47 am[/url]":3gsdvchh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508042#p508042:3gsdvchh je napisao(la):
tzoran1 » 13 Јан 2018 02:23 am[/url]":3gsdvchh]
Koliko bese vinjete u Nemackoj ?
Кад буде, а вероватно од 2020. године, биће око 20 до 25 евра за 10 дана.
Bice 180 eura za godinu dana i za toliko manja cena registracije vozila za Nemce :) Misle na svoje gradjane.
 
@srdjanprpa

Sto se kamiona tice tu je stvar odavno jasna, vozilo je opremljeno hibridnim tag uredjajem koji satelitu ili ENP kakav mi imamo salje podatke o vozilu ili lokaciji,prenos podataka ide preko sistema mobilne telefonije i svi ri podaci kao i slike vozila idu u jedan data centar te drzave.

E tu na scenu sada stupaju provajderi EETS koji imaju ugovore sa preduzecima koja upravljaju putevima.Trenutno najaci je konzorcijum Telepass,zatim Toll4Europe ,itd uglavnom trenutno ih ima 7.

Znaci korisnik potpise ugovor sa provajderom i njemu dolazi jedan racun za putarinu umesto da kao do sad brine o gomili tagova ,vinjeta itd.

Nama interesantnije je pitanje putnickih vozila jer je pracenje kretanja Gps-om nekog korisnika pitanje koje zadire u ljudska prava zagarantovana ustavom.

Zato mnoge zemlje koje imaju vinjete i dalje ih zadrzavaju dok se ne donese neko zajednicko resenje.

Jedan od predloga je da putnicka vozila imaju ugradgjen gps ali da on interno belezi broj km predjenih po autoputu a da data centru posalje samo ukupan broj kilometara a ne i lokacijske podatke.Medjutim tu se javlja milion problema u koje se mora uključiti i drzava i automobilski koncerni.

Konktetno ove zemlje koje sam pomenuo SLO i BG su za putnicka vozila ostavila vinjete a za teretna presla na Hibridni tag.

Grcka je otisla korak dalje i u svom tenderu za putnicka vozila predvidja kamere na ulazima i izlazima sa autoputa koje ce ce prepoznavati tablice ii ako su te tablice u sistemu bice im obracunata putarina po kilometru i poslata na kucnu adresu.
A ako nisu u sistemu preko mobilne aplikacije korisnik ce izabrati pocetnu i krajnju tacku i na taj nacin platiti SMS-om.

Na njihovum forumima koje pratim vec vidim probleme poput njihovih malih tablica,turista u tranzitu,mentaliteta itd..

Uglavnom bice zanimljivo sve to pratiti u narednim godinama.
 
Očigledno sledi velika standardizacija nečega. Mislim da bi sve to moglo da se radi preko registracione nalepnice koja bi se očitavala na ulazima i izlazima sa autoputeva.

Ali treba SVE zemlje da se slože i usaglase. Tehnologija postoji, a baze podataka vlasnika automobila treba da se objedine.
 
astrodule":1vf80hh0 je napisao(la):
Očigledno sledi velika standardizacija nečega. Mislim da bi sve to moglo da se radi preko registracione nalepnice koja bi se očitavala na ulazima i izlazima sa autoputeva.

Ali treba SVE zemlje da se slože i usaglase. Tehnologija postoji, a baze podataka vlasnika automobila treba da se objedine.
Upravo tako,jedinstveni maticni broj svakog vozila,cak i broj sasije i slicno.Naravno ni u Evropskoj uniji ne ide sve glatko pa su zato ostavili 2027 kao krajnji rok.
 
Da li je neko mozda zna sta se desi ako se ne plati putarina (Grcka)? Kada smo dosli na naplatnu rampu, nisu primali kreditne kartice pa su nam dali kao neku 'kaznu' i pustili nas da prodjemo ali da to platimo u prvoj pireus banci i samo tu. Medjutim kada smo dosli u beograd niko nije znao nista o tome, pa nismo mogli platiti, rekli su nam kao da su nam to dali kao čisto da pokriju smjenu.. To je bilo proslo ljeto, i nikada nista nije stiglo, da li ce biti problema ako opet budem isao u grcku?
 
То ћеш сазнати кад будеш ишао :wink: Вероватно си ту "казну" требао да платиш у Пиреус банци, али у Грчкој, а не у Србији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508069#p508069:33kezsnf je napisao(la):
StaraMo » Sub Jan 13, 2018 10:45 am[/url]":33kezsnf]@srdjanprpa

Sto se kamiona tice tu je stvar odavno jasna, vozilo je opremljeno hibridnim tag uredjajem koji satelitu ili ENP kakav mi imamo salje podatke o vozilu ili lokaciji,prenos podataka ide preko sistema mobilne telefonije i svi ri podaci kao i slike vozila idu u jedan data centar te drzave.

E tu na scenu sada stupaju provajderi EETS koji imaju ugovore sa preduzecima koja upravljaju putevima.Trenutno najaci je konzorcijum Telepass,zatim Toll4Europe ,itd uglavnom trenutno ih ima 7.

Znaci korisnik potpise ugovor sa provajderom i njemu dolazi jedan racun za putarinu umesto da kao do sad brine o gomili tagova ,vinjeta itd.

Nama interesantnije je pitanje putnickih vozila jer je pracenje kretanja Gps-om nekog korisnika pitanje koje zadire u ljudska prava zagarantovana ustavom.

Zato mnoge zemlje koje imaju vinjete i dalje ih zadrzavaju dok se ne donese neko zajednicko resenje.

Jedan od predloga je da putnicka vozila imaju ugradgjen gps ali da on interno belezi broj km predjenih po autoputu a da data centru posalje samo ukupan broj kilometara a ne i lokacijske podatke.Medjutim tu se javlja milion problema u koje se mora uključiti i drzava i automobilski koncerni.

Konktetno ove zemlje koje sam pomenuo SLO i BG su za putnicka vozila ostavila vinjete a za teretna presla na Hibridni tag.

Grcka je otisla korak dalje i u svom tenderu za putnicka vozila predvidja kamere na ulazima i izlazima sa autoputa koje ce ce prepoznavati tablice ii ako su te tablice u sistemu bice im obracunata putarina po kilometru i poslata na kucnu adresu.
A ako nisu u sistemu preko mobilne aplikacije korisnik ce izabrati pocetnu i krajnju tacku i na taj nacin platiti SMS-om.

Na njihovum forumima koje pratim vec vidim probleme poput njihovih malih tablica,turista u tranzitu,mentaliteta itd..

Uglavnom bice zanimljivo sve to pratiti u narednim godinama.



Telepass otkida. Moze sa njim platiti i parking. Pred novu godinu sam isao do Milana i evo snimka pred Palmanovu.

https://www.google.rs/url?sa=t&source=w ... OD4xbU2nov

Austrijski asfinag nudi opciju videomauta, to sam imao prilike da vidim prolazeci nakon Katschberg tunela i Karavanke tunel. Slicno, u norveskoj vas snima kamera na rampi i slicno u stokholmu i geteborgu za eko taksu. Licno sam iskusio u milanu vas odmah uhvati kamera cim udjete u eko zonu area c.
 
Samo molite Boga da se zadrze vinjete. Napravite koji djir d Italija pa da vidite kako izuva putarina. 100 evra nije nista. Nije ni kod komsija u HR slatko....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508008#p508008:1c8uresh je napisao(la):
tzoran1 » Pet Jan 12, 2018 11:09 pm[/url]":1c8uresh]Pa ni vinjeta ti nije dzabe? Slovenci svojih 600 km naplacuju 15 evra za nedelju dana. Srbija ima 900. Znaci vinjeta bi bila 25 evra. Ili 50 evra za ta dva puta :)


Austrija ima i tunele. Nije bas tako slatko. Iz licnog iskustva ne preporucujem ulazak na slovenacku i austrijsku teritoriju bez vinjete. Cinjenica je da vam vinjeta treba samo za autoput i po zakonu ako ne koristite autoput niste obavezni da je imate. ali to je slovo na papiru. Sve table koje nisu EU table se gledaju sa podozrenjem na teritoriji EU. Kao sto se sve table koje su EU gledaju sa podozrenjem u rusiji :kafa:
 
msksim1":1ttwkdrv je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508008#p508008 je napisao(la):
tzoran1 » Pet Jan 12, 2018 11:09 pm[/url]":1ttwkdrv]Pa ni vinjeta ti nije dzabe? Slovenci svojih 600 km naplacuju 15 evra za nedelju dana. Srbija ima 900. Znaci vinjeta bi bila 25 evra. Ili 50 evra za ta dva puta :)


Austrija ima i tunele. Nije bas tako slatko. Iz licnog iskustva ne preporucujem ulazak na slovenacku i austrijsku teritoriju bez vinjete. Cinjenica je da vam vinjeta treba samo za autoput i po zakonu ako ne koristite autoput niste obavezni da je imate. ali to je slovo na papiru. Sve table koje nisu EU table se gledaju sa podozrenjem na teritoriji EU. Kao sto se sve table koje su EU gledaju sa podozrenjem u rusiji :kafa:
Kakvim podozrenjem?
Desetinu puta sam bio u austriji bez vinjete za autoput (autoban i šnelštrase tacnije) i nikakvih problema nisam imao, niti sam čuo da je neko imao , a ima i znacajan broj vozila registrovanih u austriji koji u toku godine ne plate uopste, ili plate jednokratnu vinjetu za 10 dana

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
A ima i nas koji nismo platili austrijsku vinjetu (smer Slovenija - Nemačka), ali jesmo u povratku i ništa nam se nije desilo.

ps: i niko nas nije čudno gledao na prelazima
 
Najbolji scenario za naplatu je po predjenom kilometru Autoputa, sto bi znacilo da svi ulazi i izlazu na Auto-put (SVI) imaju rampe. Onda mogu ja da krenem od Subotice i iskljucim se u Nisu i platim jednu putarinu, ako vec idem u stranu drzavu onda putarinu placam pre granicnog prelaza! Koliko bi bila cena po km je druga prica, ali cenim da bi to bilo najpostenije.
 
Obzirom da je vreme novac, svakako nije najprofitabilnije. Svaka rampa znači i gužvu....
 
Realno, ako se sve umreži, ništa ti ne treba osim kamere koja čita registraciju, pa se dostavi račun vlasniku vozila (ili plati prilikom registracije).
 
Tag je super stvar, mozda je negde na nekim rampama problem knpr Preljina, zbog nepostojanja posebne trake, ali svuda ostalo je dobro nema cekanja nema nerviranja samo prodjes. Cak na vecini pumpi se moze dopuniti TAG, sa iznosom koji zelite da potrosite. Svima preporucujem. Mozda nije nekih super kvaliteta u smislu da se moze online dopuniti ili pratiti koriscenje, ali radi posao. Kad bi svi oni koji koriste AP vise od triput mesecno i svi auto prevoznici kupili TAG ne bi ni bilo guzvi ni za one koji ga koriste tek ponekad. Jedino bi bilo dobro da smanje cenu TAG Ili da se kroz dopune to anulira, recimo da daju malo jeftinije prolaze ili tako nesto. Za sad od kad ga koristim sam zadovoljan.

Послато са TA-1032 уз помоћ Тапатока
 
TAG je dobro rešenje za periode kad nema gužvi, i za sve one rezidente i nerezidente koji relativno često koriste autoput. Za sve ostale situacije, a to su sve turističke sezone, naplatne rampe su horor rešenje.
 
Ja uopšte ne vidim poentu (ako žele da popularizuju tag) naplate samog uređaja. Uređaj treba da bude besplatan, tj, da inicijalni troškovi budu minimalni.

Naravno, Putevi Srbije (ili koje god preduzeće / ministarstvo) je zaduženo za to je potpuno nezainteresovano.
 
Uh, tag je tek super kad su gužve! Svi stoje a ti prozujiš :D Dešavalo mi se i da kad su gužve mnogo duže od prilaza rampama, policija/radnici idu na kraj reda i usmeravaju ljude sa tagovima da zaustavnom trakom stignu do rampe. Kad bi mnogo više ljudi koristilo tagove gužve bi bile višestruko manje...

E sad ovo što dule kaže, suludo je naplaćivati uređaj (makar prvi, pa ako neko reši da ga "gubi" svaki sledeći ima smisla), a tek je suludo nemati nikakav popust za korišćenje taga (ima tek za nege ogromne uplate). Nema ni elektronske provere i dopune stanja itd. Sve bi to trebalo srediti kako bi se popularizovala uplata. U Hrvatskoj je to sve mnogo lepše rešeno npr. Ali kad u putevima srbije radi gomila ljudi sa bolom među preponama, niko neće da se potrudi...
 
Pa cena mu nije abnormalna . Valjda oko 2022 dinara mada realno ne vredi ni 1000 ali.. Kupuje se i na pumpama.
Tamo gde su i kada su guzve a to je na pocetnim tj. krajnjim rampama odvojiti dve trake za TAG.
E sad neki kazu da je TAG zastareo. Mozda to vazi i za vinjete :)
 
U današnje doba e plaćanja totalna glupost juriti po pumpama i puniti pored rezervoara i TAG.
Kamere + mobilna aplikacija su dobitna kombinacija.
 
Vrh