[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508069#p508069:33kezsnf je napisao(la):
StaraMo » Sub Jan 13, 2018 10:45 am[/url]":33kezsnf]@srdjanprpa
Sto se kamiona tice tu je stvar odavno jasna, vozilo je opremljeno hibridnim tag uredjajem koji satelitu ili ENP kakav mi imamo salje podatke o vozilu ili lokaciji,prenos podataka ide preko sistema mobilne telefonije i svi ri podaci kao i slike vozila idu u jedan data centar te drzave.
E tu na scenu sada stupaju provajderi EETS koji imaju ugovore sa preduzecima koja upravljaju putevima.Trenutno najaci je konzorcijum Telepass,zatim Toll4Europe ,itd uglavnom trenutno ih ima 7.
Znaci korisnik potpise ugovor sa provajderom i njemu dolazi jedan racun za putarinu umesto da kao do sad brine o gomili tagova ,vinjeta itd.
Nama interesantnije je pitanje putnickih vozila jer je pracenje kretanja Gps-om nekog korisnika pitanje koje zadire u ljudska prava zagarantovana ustavom.
Zato mnoge zemlje koje imaju vinjete i dalje ih zadrzavaju dok se ne donese neko zajednicko resenje.
Jedan od predloga je da putnicka vozila imaju ugradgjen gps ali da on interno belezi broj km predjenih po autoputu a da data centru posalje samo ukupan broj kilometara a ne i lokacijske podatke.Medjutim tu se javlja milion problema u koje se mora uključiti i drzava i automobilski koncerni.
Konktetno ove zemlje koje sam pomenuo SLO i BG su za putnicka vozila ostavila vinjete a za teretna presla na Hibridni tag.
Grcka je otisla korak dalje i u svom tenderu za putnicka vozila predvidja kamere na ulazima i izlazima sa autoputa koje ce ce prepoznavati tablice ii ako su te tablice u sistemu bice im obracunata putarina po kilometru i poslata na kucnu adresu.
A ako nisu u sistemu preko mobilne aplikacije korisnik ce izabrati pocetnu i krajnju tacku i na taj nacin platiti SMS-om.
Na njihovum forumima koje pratim vec vidim probleme poput njihovih malih tablica,turista u tranzitu,mentaliteta itd..
Uglavnom bice zanimljivo sve to pratiti u narednim godinama.