Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Да ли би нека банка дала кредит за овакав бизнис план... Почињем помало да уживам пратећи ове неталентоване бизоне како се баве стварима које их надилазе за фртаљ. Весић је био дуготрајна декаденција, а ово је, баш, пропадање. Креће жестока трка - кога ће Респиратор примити у нову странку кад баци кључ од СНС у Дунав. Помало је и трка богаља.
 
Какав је то патриотизам, да ти поред достављања масе скупоцених возила, Турци још и руководе наплатом превоза!
 
Pa nisu Turci već Neša Roming ( tajkun dobro ušemljen sa Đilasom i još bolje sa Vučićem, vama je verovatno najpoznatiji kao vlasnik Tehnomanije).
Gangula je potpuno neobavesten čim spominje objedinjene čitavog sistema javnog prevoza, a ne samo GSP-a. Pošto i sad važi za Lastu, privatnike, BG voz... Mada ostaje misterija što su produzavali ugovor sa bus plusom. Nisu imali nikakvu investiciju, a dobili gotovo isti procenat naplate, a sad ce jos i penale...
 
Nema misterije, sklopili ugovor, da bi ga raskinuli i napunili džep Neši i Turskim prijateljima na konto penala za raskid ugovora. Zadovoljni građani, jer je zli BusPlus oteran, zadovoljan Kentkart i Neša, zadovoljan Šapić jer je sakupio poene kod glasača.
 
Шапић има неку тактику спржене земље,
какав год да је ипак хоће да спали све оно што су Весић и остали радили и упропастили претходних година,
што у основи и није лоше,
али систем тако не функционише тако да ће га та бирократија натерати да се и он утопи у то блато и колотечину.
 
Какав је то патриотизам, да ти поред достављања масе скупоцених возила, Турци још и руководе наплатом превоза!

Nekada smo znali da sklapamo autobuse, sad em što to više ne znamo, nego ne znamo ni da naplaćujemo karte...
(mada iskreno, nikada nismo ni naučili da - plaćamo te karte, ali šta sad... :) )
 
Verujem da će na kraju uslediti poziv koji menja sve. Te da ništa od ovoga neće biti.

A i ako se kojim slučajem ugovor raskine, i naplata prebaci na JP, uopšte me ne bi čudilo da se vratimo na papir, znači ništa najave stanica, ništa aplikacija za praćenje vozila, ništa plaćanje karte telefonom/platnim karticama...

E to me je najveći strah, da se ne vratimo pet koraka unazad. Umesto da se usavrši trenutni sistem, prilagode cene karata, oni sada planiraju da ga ukinu.
 
Ne verujem da bi došlo do ukidanja svega do sad urađenog oko elektronske naplate karata. To bi stvarno bio ogroman korak nazad. Al, nije ni isključeno, ako je Kentkart vlasnik svega vezano za sistem, s tim što plaćenjem penala, taj sistem može da se prenese, pretpostavljam, na nekog drugog vlasnika.
 
Zar nije prethodnim ugovorom bilo definisano da cela oprema prelazi u vlasništvo Grada?
 

Персонализоване картице за категорију „слободних уметника”


Секретаријат за јавни превоз је саопштио да је издавање персонализованих картица за нову категорију повлашћених корисника „слободни уметници” почело од четвртка, 8. септембра.

Издавање картица ће се вршити у корисничким сервисима „Београдска Картица”, у згради РК „Београд” (Масарикова 5, други спрат) или у згради „Лукоила” (Булевар Михајла Пупина 165д), на основу увида у достављене спискове уметничких удружења.

Наведеним корисницима возне исправе ће се издавати са ограниченим временом трајања, најдуже до једне године.

Приликом издавања персонализоване картице корисници ће бити у обавези да доставе фотокопију личне карте (оригинал на увид), као доказ о пребивалишту на територији града Београда, наводи се у саопштењу.

 
Šapić tvrdi da je blizu dogovora o jednostranom raskidu ugovora sa Kentkartom i da su ljudi iz kompanije sa punim razumevanjem prihvatili da se povuku iz procesa naplate i da čak iako se tome nije nadao, postoji šansa da se izbegne plaćanje penala.

Nešto ne verujem da će se izbeći penali, ali ajde. Nije mi najjasnije da li Kentkart ostaje kao softverski tim, jer je pominjao da se oni bave u svim ostalim gradovima gde rade, isključivo softverom za naplatu, a da gradovi samostalno vrše naplatu i kontrolu.

Iskreno se nadam da će se zadržati trenutni softverski sistem, koji samo treba još malo doraditi.
 
Постављени су валидатори на ЖС Батајница, још нису у функцији али се светле испод најлона.
20220915_165012.jpg
 
Najcrnje od svega je što Srbija ima programera, informatičara, tehničara i menadžera (mislim na pravi menadžment) da napravi takav informacioni sistem 100 puta. Ali takvi, najbolji programeri i informatičari i tehničari ne idu u državnu službu. A i ako odu, npr zaposle se u Telekomu, džaba to kada neće oni biti pozvani da prave softver za DJP i GSP nego će nadležni, po običaju, ići parolom ''ako ti neš' da programiraš za siću, ima ko hoće'' pa će dati svojim Megatrend akademicima koji će napraviti svinjac i na kraju će se, odnosno bi se odustalo od cele ideje i projekta zamene.

Srbija ima gomilu i gomilu vrednih i sposobnih ljudi. Problem je samo što se ovde svaka ideja ukrivo zasadi, pa onda izraste u katastrofu. Pa ljudi misle da nam trebaju Indusi, Kinezi, Uzbekistanci, Arapi... da nam kao rešavaju probleme koje mi kao ne znamo da rešimo, i da nam trebaju američke korporacije da nam pokažu kako se upravlja elektranom ili aerodromom jer mi Srbi to ne umemo, nikad pre nismo videli takve stvari a kamoli ih gradili ili upravljali njima... :LOL:

A u stvari ima svih preduslova dovoljno, nego je problem što nema mozga, volje i korektnosti kod onih koji odlučuju. A da je ceo pristup (''ako ti neš' da robuješ, ima ko hoće'' i ''ne umemo mi, pa daj da predamo TENT amerima/uvezemo Avganistance da rade dostavu/ uvezemo Pakije da voze autobuse'') pogrešan i štetan, shvati se tek kad se udari lobanjom u ledinu i nastanu trajne povrede odnosno nepovratne posledice.

Iz ove zemlje hiljade svake godine ljudi odgovara na pozive za posao u najprestižnijim institucijama i kompanijama po Sijetlu, Palo Altu, MITu, Harvardu... Toliko o tome da ''ne znaju Srbi''. Znaju, nego su im mozgovi isprani da nisu dostojni bilo čega, pa da je zato bolje da se sve preda i rasproda raznim Amerima, Evropljanima, Indusima, Pakijima, Turcima... jer ''oni znaju šta rade''. Za razliku od nas glupih Srba koji ni aerodrom u životu nismo videli.

Samo još čekam da se pojave lobiranja da se za posao kontrolora Parking servisa dovedu stranci ili da se Parking servis privatizuje, jer je neki tamo Pitch&Covatz institut iz Amerike doneo zaključak da Srbin radnik ne ume da koristi parking aparat, pa mora da se instalira Američka korporativna uprava a srpski radnici da se zamene pakijima i avganima...


Inače, ovo gore napisano se ne odnosi samo na ovu tematiku sa BusPlusom, nego mislim na sve slične slučajeve gde se Srbi ubeđuju, ili su ranije ubeđeni, da oni nešto ne umeju sami pa treba da se ustupi tuđinima. Elektrane, aerodromi, naplata karata, reklame na stajalištima, dostava hrane, očitavanje parkinga, čukanje pijukom, itd itd...
 
Poslednja izmena:
Mene su navatali prošli petak,kad sam se vraćao sa mora,sa sve koferčinom i torbom,u suštini mi je rekao da sam rekao da nisam uplatio na karticu,da bi me pustio,nebitno,ovako je provukao i morao da napise zapisnik,a ne prekršajni nalog,na zapisniku nigde ne piše broj računa,a hoću to da platim,da li neko može ovde na napiše broj računa i model,na koji treba da se uplati kazna,hvala
 
Kao što sam očekivao i priželjkivao, formiraju državnu službu, odnosno preduzeće, za naplatu karata. Jedino ostaje da vidimo u šta će to da izraste. E to će biti glavni test.


Одборници Скупштине града Београда усвојили су одлуку о оснивању јавног комуналног предузећа за наплату, логистику и руковођење јавним превозом путника у главном граду - ЈКП „Наплата превозне услуге Београд”, јавио је Танјуг.

Та одлука је, како је речено, донета у циљу ефикасније организације продаје карата и наплате услуга превоза, као и контроле возних исправа у јавном линијском превозу у Београду.

Делатности новог предузећа су организовање и обављање наплате услуге превоза, израда нацрта законских и подзаконских аката у вези са наплатом те услуге, израда предлога за развој и унапређење Система за наплату карата и управљање возилима и унапређење услуга везаних за кориснике јавног превоза путника на територији Београда.

Посао наплате карата у јавном градском превозу до сада је радила приватна турска компанија „Кенткарт”.

 
Sad kad skoči naplata za 2%🙄 Toliko ljudstvo, i uopšte firma za tu vrstu delatnosti, kao da imao 3000 vozila u javnom prevozu. Sve bez osnove u zakonskim i podzakonskim aktima. Ja i dalje ne mogu da verujem da prodaju priču o tome koliko je privatna firma koštala Grad. Pa jel ovaj novi JKP ne košta ništa? I opet, ostaje glavno pitanje instrumenta naplate. Slušam ga kako priča da će podići nivo usluge sa porastom naplate. To čudo bi baš voleo da vidim.
 
Što se toga tiče, rekoh ranije da mi nije problem da istrpim i to neko umereno poskupljenje (ali umereno) ako će to doprineti popravljanju sveukupne situacije sa prevozom.
Krađe i korupcije ima i biće je uvek, sigurno neće svih 100% dodatnih prihoda otići gde treba, ali ako će makar i malo poboljšati prevoz i situaciju, ja ću istrpeti.
 
Градоначелник Београда Александар Шапић изјавио је данас да градски превоз неће поскупљивати у наредних годину дана, а да ће се у међувремену пажња усмерити на рационализовање и сређивање јавног превоза.

Шапић је за РТС изјавио да „након тога можемо да говоримо о покушају квалитетније наплате”.


Pretpostavljam da će da idu na to da povećaju i pooštre naplatu, pa da iz toga izvuku veće prihode. Zajedno sa onim displejima koje su počeli da stavljaju u sve autobuse, i verovatno će zarađivati sočnu sumu i od reklamiranja na njima. Jer jedan displej može da prikazuje nekoliko reklama nekoliko klijenata, za razliku od folija. Plus, video oglašavanje je uvek primamljivije i efektnije od štampanog medija (ne kažem da je to dobro, samo konstatujem) i uz to će biti putnicima ispred lica tako da će biti mnogo gledaniji nego one folije. To je bar, pretpostavljam, predlog odnosno priča koju će izneti potencijalnim bivšim klijentima koji su zakupljivali folije, da ih sad nagovore da pređu na displeje.
 
Poslednja izmena:
Vrh