Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Prbolem je u tome sto prosecni korisnik GSP-a neplacanje karte vidi kao jedini nacin da izrazi nezadovoljstvo kvalitetom javnog prevoza. Naravno, kada se to razvuce na godine i godine dodje do toga da se ljudi odviknu od placanja gradskog prevoza, sto je situacija sada (ne kazem da se prevoz popravio). Kao i sa piratskim software-om, sto su ljudi navikli da ne placaju software i bunice se za bilo koju cenu jer je svaka cena mnogo veca od trenutne - 0 za obe stvari.
 
Realno gledano , ko ima da da po 2 - 3 hiljade dolara (Američkih) za originalni softver , po porogramu?
Priomera radi , Bajaga je jedan svoj CD uzeo da prodaje po ceni od 250 din , dok je piratski bio 150 din. Tolika potražnja je bila za originalnim , da da je jedva stizao da naštampa novi tiraž.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670697#p670697:6hxdlu70 je napisao(la):
hiavata » Čet Okt 17, 2019 9:44 am[/url]":6hxdlu70]Kako onda funkcionisu sa sadasnjom naplatom (u konekstu kako npr voze normalna vozila u odnosu na leseve iz GSP-a)?
Šta misliš kako funkcionišu?
Grad im daje redovno i daleko više para nego GSPu a obavljali su daleko manji transport i rad. Dobijali pare za klime a ista je bila zabranjena da se uključuje i milion gluposti na štetu GSP. Plus su udomili gomilu sendviičara.
Dobro i da radi.

Naš prevoz je miljama ispred Nemačkog, češći i nekako bolje povezan. Veliki problem je ovde što ogroman broj ljudi ekonomski prinuđen da se klacka budem tj grad veličine Beograda da nema metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670704#p670704:2hf7506e je napisao(la):
solecar » Thu Oct 17, 2019 9:59 am[/url]":2hf7506e]Realno gledano , ko ima da da po 2 - 3 hiljade dolara (Američkih) za originalni softver , po porogramu?
Priomera radi , Bajaga je jedan svoj CD uzeo da prodaje po ceni od 250 din , dok je piratski bio 150 din. Tolika potražnja je bila za originalnim , da da je jedva stizao da naštampa novi tiraž.

Ajde prosvetli nas koji to softver toliko kosta?
 
Realno gledano , ko ima da da po 2 - 3 hiljade dolara (Američkih) za originalni softver , po porogramu?

Ni jedan software koji kucni korisnik (fizicko lice) koristi ne kosta toliko. Za 90% postoji besplatna alternativa, umesto Photoshopa GIMP radi posao super, umesto Micro$oft Office-a, Libre Office itd. Komercijalni software nije tema jer to firma da placa.
 
Za mene jedino prihvatljivo je da Grad mora da obezbedi dobar kvalitet prevoza kako bi uopšte bila iole dobra naplata karata. Ne može da se gleda tako da ljudi prvo moraju da plate da bi imali dobar prevoz. Gradski prevoz je praktično kao komunalna usluga, mora da se obezbedi svakom stanovniku grada kako bi mogao da živi. Kako bi to bilo npr da je isti sistem naplate za npr vodu. Da je lako izbeći kažnjavanje zbog neplaćanja, itd, a da bude loš kvalitet vode, da često nestaje i onda kaže neko da je to zbog toga što niko ne plaća. Onda opet niko ne bi plaćao uslugu jer vodu ne može da koristi za piće.
Uvek ću ponavljati, korisnik je uvek taj koji određuje kakav nivo kvaliteta treba da postoji i korisniku se udovoljava. Ako se ne primenjuje taj sistem, onda preduzeće propada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670713#p670713:d1bix3v7 je napisao(la):
hiavata » Čet Okt 17, 2019 11:21 am[/url]":d1bix3v7]
Realno gledano , ko ima da da po 2 - 3 hiljade dolara (Američkih) za originalni softver , po porogramu?

Ni jedan software koji kucni korisnik (fizicko lice) koristi ne kosta toliko. Za 90% postoji besplatna alternativa, umesto Photoshopa GIMP radi posao super, umesto Micro$oft Office-a, Libre Office itd. Komercijalni software nije tema jer to firma da placa.
Za gradski prevoz ne postoji besplatna alternativa , osim "šverc komerc".
 
Problem je što se na GSP gleda kao na kakvo preduzeće koje posluje po pravilima slobodnog tržišta. GSP je samo vršilac komunalne usluge bez mogućnosti bilo kakve naplate od kad je tu firma Apex technology. Zato mi i dalje nije jasno šta ima Grad da poteže bilo kakvu naplatu prevoza u vezi sa GSP-om. Jel to drži privatna firma? Neka vide šta oni rade, a onda i zakonodavac treba da se pozabavi problematikom šverca bez posledica.

Sad dolazimo na ono pitanje loše organizacije, a i uopšte kvaliteta same usluge, kao i do pitanja dal ona zadovoljava i osnovne potrebe korisnika i kad su svi polasci ostvareni i u redu vožnje. Usluga nikako nije na potrebnom nivou, i to ne samo zbog loše održavanih vozila i manjka vozača, nebitno dal određenu liniju održava GSP ili privatni prevoznici. I za to Grad ima opravdanje u vidu slabe naplate prevoza? Pa tražite uzrok za to, al ne samo preko GSP-a. Opet se vraćam na zakonodavca i privatnu firmu koja vrši naplatu. Skoro sve komunalne delatnosti u Beogradu s lakoćom naplaćuju svoje usluge, i to nema mnogo veze sa nivoom kvaliteta pruženih usluga, već isključivo sa postojanjem adekvatnog instrumenta naplate. Dal i Direkcija za javni prevoz radi svoj posao? Pa ne baš, što zbog ograničenih sredstava, što zbog manjka stručnog kadra. Nedostatak metroa takođe nije opravdanje. Može prevoz biti mnogo kvalitetniji u Beogradu i bez metroa.

Funkcionisanje GSP-a je u domenu Grada takođe, tako da i tu nema opravdanja za pasivnost i nesposobnost da se odrede prioriteti. Problem održavanja vozila nije samo do nedostatka sredstava, koja opet određuje Grad, već i do komplikovanih tenderskih procedura, o čemu sam već pisao. Tu je, doduše, pitanje i namirivanja obaveza prema dobavljačima, ali mnogo veći problem predstavlja obaranje tendera, odnosno odlaganje nabavke preko potrebnih delova i opreme.

Sve u svemu, naplata prevoza ne može biti opravdanje za trenutno stanje. Mnogo je problema koji se guraju pod tepih, veliki nedostatak stručnog kadra, nepostojanje adekvatnog plana, već se sve radi na vrat na nos uglavnom intervencijom političke elite. Iskreno, čak i da se naplata prevoza poboljša, sumnjam da će to samo po sebi odmah podići nivo usluge. Problem, kao što već i rekoh, nije samo do GSP-a kao vršioca usluge. Na kraju krajeva, ni mnogi privatni prevoznici ne pružaju kvalitetnu uslugu, i pored zagarantovanog paušala, tako da ni oni koji bi trebalo da kontrolišu rad prevoznika ne rade svoj posao, a opet, i tome neretko kumuju razne političke veze i sitni privatni interesi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670723#p670723:2aqorvhh je napisao(la):
solecar » Thu Oct 17, 2019 11:24 am[/url]":2aqorvhh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670713#p670713:2aqorvhh je napisao(la):
hiavata » Čet Okt 17, 2019 11:21 am[/url]":2aqorvhh]
Realno gledano , ko ima da da po 2 - 3 hiljade dolara (Američkih) za originalni softver , po porogramu?

Ni jedan software koji kucni korisnik (fizicko lice) koristi ne kosta toliko. Za 90% postoji besplatna alternativa, umesto Photoshopa GIMP radi posao super, umesto Micro$oft Office-a, Libre Office itd. Komercijalni software nije tema jer to firma da placa.
Za gradski prevoz ne postoji besplatna alternativa , osim "šverc komerc".


Nisi odgovorio za onu izvalu koji to softver kosta 2-3k $ po komadu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670699#p670699:2pcuza8t je napisao(la):
molder » Чет Окт 17, 2019 10:48 am[/url]":2pcuza8t]Staro pitanje šta je starije kokoska ili jaje.
Da svi plaćaju prevoz da li bi Gsp bio dovoden u normalu,
odnosno da prevoz normalno funkcionise da li bi svi placali prevoz?
Mislim da nikada nećemo saznati odgovor na to pitanje , pošto su barem u Beogradu, to dve nespojive promenjive.
Да 800 хиљада запослених da po 1000 динара ГСП би цветао од прихода за разлику од овог данас где се све распада. А 1000 динара су 3 пакле цигара. Коме то није јасно тај је глуп или злонамеран.
 
^ Mene zanima u cijem bi dzepu taj novac zavrsio, posto u GSP-u ne bi sigurno.
 
Завршио би у џепу политичара. За добар превоз не треба наплата карата него куповина добрих возила.
 
Ja ovog meseca nisam plaćao prevoz. Prve nedelje meseca nisam imao potrebe i dvoumio sam se da li će mi trebati mesečna. Onda je, povrh zatvorenog Trga republike, ''četiri bulevara'', Karađorđeve, Micka Krstića i još nekoliko drugih LADILIŠTA... nastupila i dvonedeljna blokada grada. Radnim danima od strane taksi mafije, a vikendom od strane degenerika sa mog avatara. Onda sam presekao i odlučio da neću da plaćam za nešto zbog čega sam pola ove godine proveo pešačeći ko debil s jednog kraja grada na drugi.

I za čudo, tokom celog meseca, imao sam samo jedan kontakt s kontrolorima i to u 32ci kod Groblja. Reko nemam kartu. Kaže čovek idite kupite kod vozača. Reko neću. Kad vratite sve linije u funkciju, onda možemo da pričamo o kartama. Petnaest godina sam plaćao markicu da bi me na kraju šačica morona vodala okolo naokolo ko budalu jer ne smeju da priznaju da nema ko da im vozi i održava autobuse pa svake nedelje sakate neku liniju pod izgovorom radova.

Ovaj mi prokomentarisao kako to nije u redu (s čime sam se ja složio, ali reko dosta mi je više da stalno ja popuštam) i nastavio dalje. Čak i njima je postalo jasno da je ljudima preko glave ovog majmunisanja koje traje još od početka godine.

Čekam da vidim hoće li se mаj**** dovesti u red od novembra i vratiti prevoz u funkcionalno stanje. Ako ovako nastave, nastavljam i ja. Nema usluge, nema pare. Kraj priče.
 
oplatnatehnika":1058xkwb je napisao(la):
Да 800 хиљада запослених da po 1000 динара ГСП би цветао од прихода за разлику од овог данас где се све распада. А 1000 динара су 3 пакле цигара. Коме то није јасно тај је глуп или злонамеран.
To je oko 6,6 miliona evra mesečno odnosno 80 milona godišnje, a trošak za javni prevoz je 220 milona evra.
Trenutna naplata je otprilike na istom nivou, daleko je to od cvetanja...
 
Sta bi rekli Čileanci na nas gradski prevoz? Smenise pola vlade zbog poskupljenja karata za metro, a nama se godinama, decenijama servira prica kako prevoz ne valja jer ne placamo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da li je GSP obavezan da objavi rezultate poslovanja? Mislim na one izveštaje gde se vide prihodi, rashodi, dugovi, struktura prihoda i rashoda... To bi moglo biti interesantno za pogledati i uporediti sa nekim stranim prevoznikom u gradu slične veličine.
 
Finansijske izveštaje svih preduzeća u Srbiji možeš naći na sajtu APR-a potpuno javno i besplatno...
Javna akcionarska društva objavljuju finansijske izveštaje i na svom sajtu takođe.
 
Svuda je gradski prevoz dotiran, na ovaj ili onaj način. Direktno ili indirektno.
Ali, svuda je i na usluzi građanima. Šta je kod nas?
Zašto svuda, i po Srbiji, može da funkcioniše, a kod nas ne?
Nije tu kriv Bus plus. Vođenje i upravljanje takvog sistema u takvom gradu je veoma zahtevno i trebalo bi da rade veliki znalci. E, to je kod nas preuzela politika. Sad je račun stigao za naplatu. Posledice su ogromne. Jedna je i problem plaćanja. A plaćanja nema zbog nepoverenja proisteklog iz nefunkcionalnosti, nepouzdanosti i nekvaliteta.
Deo sistema je GSP, kojim Ista struktura upravlja kao i celim sistemom. Na svim nivoima se vidi nedomaćinsko poslovanje i odnos prema imovini. Mnogo je privatnih firmi, raznih formata, uključeno i sve te interese trrba pomiriti i zadovoljiti. A tu je opet politika.
I, dok se svi namire i zadovolje, putniku - građaninu ostane samo da stoji na stajalištu i čeka prevoz.
U ovakvim okolnostima ne može se silom uspostaviti naplata, decenijama urušavana. Ne pomaže agresivni nastup kontrolora, teranje firmi da kupuju pretplatne karte... Naprotiv, samo šteti!
Cena i pojedinačne i pretplatne karte treba da bude takva da nikome nije namet, da je imaju uvek svi.
Čak i oni koji verovatno neće ući u autobus više od nekoliko puta. Onda dolazi kontrolisanje, ali sa potpuno drugim pristupom i ljudima: putnik, pa čak i bez karte nije st***, već ga treba privoleti da shvati značaj te njegove karte.
Za početak, to bi moglo da izgleda ovako: "Dobar dan, kontrola karata. Molimo da otkucate vaše karte. Ko nema, neka kupi, ili neka napusti vozilo!" Kontrola treba da bude uvek, svakog dana, u svako doba dana, ali ne napadno. Ko se vozi u nekoliko autobusa dnevno, bar jednom u dva dana mora da ih sretne. Kad mu dosadi da izlazi i menja prevoz, shvatiće da mu se za male pare ne isplati maltretiranje i kupiće tu kartu.
Tako bi prihodi polako počeli da rastu. Ne može se odjednom, kao štu su Turci sakupljali harač, oteti taj novac. Urušen je sistem prevoza, urušena je svest građana o prevozu i urušena je svest vlasti o građaninu, u ovom slučaju putniku, kao finansijeru svega toga. To se buzdovan kontrolom ne popravlja, već sistematskim popoljšavanjem i prilagođavanjem prevoza potrebama, domaćinskim odnosom prema imovini, dobrim pr usmerenim ka zadovoljavanju putnika i povećavanjem oddgovornosti svih. Treba da se čuje da je neko kažnjen ako je izašao prljav, nekompletan autobus. Može da bude star, ali mora da bude čist. Ako nema delova, ima krpa i vode. Kad se to čuje, i kad se čuje da je smenjen neki direktor, šef, operativac... građanin - putnik će shvatiti da neko brine o njemu, pa će platiti kartu za uslugu. Niko ne uzme novine i ode, hleb iz pekare i ode... Plati se roba i usluga uvek. A prevoz ne. Ubediti putnika da je učinjeno najviše što je moglo. Nije lako, ali tako mora, a nikako represijom. Poverenje mora da se izgradi. A to ne mogu ljudi kjima je zaštitni znak laž i prevara, već znanje!
 
Pošto sam u drugom sistemu i imam uvid kako funkcioniše. Prevoz nije čest i potrebno je prebacivanje sa linije na liniju kada nema direktnih polazaka (samo u špicevima). Najjeftinija karta je za kurzstrecke (5 stanica) 1,9 evra, zavisno od zona (wabe)/dužine i ostalog karta kreće od 2,6 evra pa naviše. Tu imaju i kartice za popust SaarBahn, Bahn , VVB i Baron i koliko sam video oko 20%.
Ulazi se na prednja vrata i bukvalno svi plaćaju, od male dece pa do 150 godina. Uključujući i trudnice.
Naslađe mi je kad vidim klinca od 4-5 godina kako ima spremljen novac za kartu / naravno ne naplatim mu. Deci ne naplaćujem pa nek se ljuti ko hoće. Sva deca imaju pretplatne kartice, školarci i studenti.
I pored toga što bukvalno 100% (mora da prođe pored mene) putnika plaća prevoz on mora da se dotira iz gradske kase.

I mislim da bi za Beograd isti recept odgovarao, rokneš cenu karte 300 dinara, povlastica 5000 dinara ulaz na prednja vrata i obavezno policajac u početku (kamere. čitači LK-direktna veza sa tužilaštvom), nema ništa besplatno i penzioneri mora da plaćaju punu cenu karte (popust kasnije nek im da Maxi, Lidl i sl).
Više ne bi bilo da se vozi za jednu stanicu, da se ide sa kraja grada na drugi kraj jer je tamo luk jeftiniji a prevoz besplatan i tako gomila gluposti.
Tu bi dobili na više polja, primetio sam da su naši ljudi daleko kulturniji kad im uzmeš pare iz ruke, da cene i poštuju, narod bi bio daleko zdraviji/više bi bio van autobusa, gužve bi se daleko smanjile i operećenja na vozila.

E onda možemo da očekujemo dobar prevoz i da ga tražimo. Naravno od metroa nema ništa.
 
Pišeš o sistemu koji funkcioniše, opstaje i kojim su zadovoljne sve strane.
Kod nas se raspao, mora da se gradi nanovo. Putnik nema prevoz i koliko god da plati, preskupo je jer nema protivrednosti izražene u usluzi. Grad ulaže mnogo, a samo proizvodi nezadovoljstvo. GSP se bori da se ne udavi, a jedino neki dobro organizovani privatnici nešto profitiraju, osim ako ih to dalje ne košta ispod žita.
Zato mora da se sve radi nanovo, ispočetka, i prvo vrati poverenje, a građanin ubedi da je cilj vlasti da mu obezbedi uslugu, a ne da mu otmu pare. Onda je prelazna faza jeftina karta koju svi plaćaju, pa tek onda može dalje.
Nemci, kao što Žika piše, imaju više sistema koji se dopunjuju. Drugačiji su im i standardi, pa uprkos takvim cenama, moraju da subvencionišu.
 
Nije se još raspao ali se lagano urušava.
Gde ima da se voziš celu godinu za 450 din ?
Ovim što sam naveo bi se rešio problem šverca i gužvi. A posle ubrzano unapređenje sistema.
 
Ali sa tih 450 dindži vlast kupuje socijalni mir i glasove najugroženijih kategorija. To je već populizam koj i šteti ekonomiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673980#p673980:2db2oi26 je napisao(la):
Dart » Нед Окт 27, 2019 12:26 am[/url]":2db2oi26]
oplatnatehnika":2db2oi26 je napisao(la):
Да 800 хиљада запослених da po 1000 динара ГСП би цветао од прихода за разлику од овог данас где се све распада. А 1000 динара су 3 пакле цигара. Коме то није јасно тај је глуп или злонамеран.
To je oko 6,6 miliona evra mesečno odnosno 80 milona godišnje, a trošak za javni prevoz je 220 milona evra.
Trenutna naplata je otprilike na istom nivou, daleko je to od cvetanja...
Уз скраћење трошкова, администрације, лоповлука, намештених тендера, итд, разумном оптимизацијом та цифра може да спадне на 120 милиона а оно што се не скупи директно од грађана може да се финансира из буџета. Ионако је ГСП ЈАВНО предузеће са сврхом јавног превоза грађана и оно не мора увек да буде 100% профитабилно јер утиче на све друге свере економије у једном граду.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674104#p674104:1rk3cccq je napisao(la):
Žika » Ned Okt 27, 2019 12:42 pm[/url]":1rk3cccq]
i penzioneri mora da plaćaju punu cenu karte (popust kasnije nek im da Maxi, Lidl i sl).
Više ne bi bilo da se vozi za jednu stanicu, da se ide sa kraja grada na drugi kraj jer je tamo luk jeftiniji

V R H
 
Какве везе имају Бус Плус и рачуни за гориво пошто ми свакидневно долазе будале на посао и траже мк рачуне за правдање превоза.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Vrh