Исто тако и мени одговара да сваког ко на јавним препискама инсистира на неписмености буде означен као неписмен. То је моје право као слободног грађанина јелте. Из те неписмености свакакви ставови могу да настану и добију нов облик, идеологију, стил у архитектури, језик и писмо. Свашта(сваста). Страшно(страсно). Лепо је дичити (дицити) се тиме.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622283#p622283:3rvtg9ql je napisao(la):Misha V » Пон Мај 13, 2019 11:00 pm[/url]":3rvtg9ql]Meni bas ovako odgovara da pisem, a ti slobodno nemoj da citas.
Nije u visini novca. Suočavaš se sa mnogo više problema. Troškove 1.5 miliona stanovnika za prevoz svaljuješ na koliko već ima zaposlenih u Beogradu. Ja lično to ne vidim kao nešto što bi bilo u redu. Zašto bi moji članovi porodice koji rade imali umanjenu platu za koliko god dinara kako bi se svi u Beogradu vozili besplatnim gradskim prevozom. Plus što ogroman broj zaposlenih ne koristi gradski prevoz. Onda imaš i taj problem, ako bi se hipotetički ovo ostvarilo, da se poveća broj korisnika gradskog prevoza, povećane gužve u istom, a pri tome ne postoje tehničke mogućnosti da se to amortizuje. Zatim imaš problem da gradski prevoz nije "lokalizovan" odnosno da se ne odvija samo na teritoriji grada Beograda. Na primer linija do Opova. Zašto bi radnik u Beogradu finansirao od svoje plate prevoz neke osobe do drugog okruga koji nije Beograd? Sigurno tu ima i zakonskih prepreka, logističkih itd itd. A možeš sigurno da računaš i na to da neka preduzeća i firme ne bi pristale na to jer bi ovim potezom došlo do nezadovoljstva radnika, a samim tim i smanjenja njihove efikasnosti.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622275#p622275:37tckih0 je napisao(la):oplatnatehnika » 13 May 2019 10:43 pm[/url]":37tckih0]
Зато нека неко да одговор зашто је 1000 динара много да сваки запослени да у градски буџет за одржавање ГСП-а? Послодавци већ ионако дају 3000 динара за те потребе, па ионако запослени неће да осете разлику.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622295#p622295:1hxz1x5z je napisao(la):marrecar » 14 Мај 2019, 00:19[/url]":1hxz1x5z]
Nije u visini novca. Suočavaš se sa mnogo više problema. Troškove 1.5 miliona stanovnika za prevoz svaljuješ na koliko već ima zaposlenih u Beogradu. Ja lično to ne vidim kao nešto što bi bilo u redu. Zašto bi moji članovi porodice koji rade imali umanjenu platu za koliko god dinara kako bi se svi u Beogradu vozili besplatnim gradskim prevozom.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622295#p622295:2yhy0swk je napisao(la):marrecar » Uto Maj 14, 2019 12:19 am[/url]":2yhy0swk]
Ne može se porediti porez sa ovim "nametom" jer svi doprinosimo porezu kroz različite kanale i svi koristimo to što se dobija od poreza, tj budžeta. A ovako da jedna grupa ima namet, a onda i drugi koriste tu "dobit", to uopšte nije isto kao porez.
Ja koristim prevoz i plaćam mesečnu kartu, studentsku. Nije baš tačno da jedna grupa plaća, a druga koristi. Svi plaćamo porez kroz sve moguće načine, čak i najsitnije. Kupiš žvaku, plaćaš i porez istovremeno. Jeste da možda neka grupa koristi tu dobit, druga ne, kao npr socijalna pomoć, ali i ta grupa plaća porez. U ovom slučaju sa prevozom gde bi samo zaposleni od svoje plate gubili 1000 dinara, onda samo ta grupa plaća, a drugi koriste tu dobit, uključujući i deo zaposlenih.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622355#p622355:1fx853ee je napisao(la):roger34 » 14 May 2019 11:28 am[/url]":1fx853ee][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622295#p622295:1fx853ee je napisao(la):marrecar » Uto Maj 14, 2019 12:19 am[/url]":1fx853ee]
Ne može se porediti porez sa ovim "nametom" jer svi doprinosimo porezu kroz različite kanale i svi koristimo to što se dobija od poreza, tj budžeta. A ovako da jedna grupa ima namet, a onda i drugi koriste tu "dobit", to uopšte nije isto kao porez.
Pa nije tacno. Skoro ceo porez funkcionise upravo ovako, jedna grupa placa, a onda i drugi koriste tu dobit. Cak veliki deo poreza koriste iskljucivo drugi, tj. odlaze na usluge koje na primer meni (ili bilo kome u mojoj porodici) nisu ni teorijski dostupne.
Jedina je razlika sto ova konkretna usluga nije trenutno ukljucena u paket, a ti je verovatno ne koristis, pa ti se ne svidja da je dodaje u paket. (ustvari, samo ti se cini da nije ukljucena, posto, bar zvanicno, veci deo troskova prevoza ionako ide iz budzeta)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622369#p622369:hxzn5ivx je napisao(la):marrecar » 14 Мај 2019, 12:15[/url]":hxzn5ivx]
U ovom slučaju sa prevozom gde bi samo zaposleni od svoje plate gubili 1000 dinara, onda samo ta grupa plaća, a drugi koriste tu dobit, uključujući i deo zaposlenih.
Naravno, sve je to humano. Ali nije ovo utopija gde će svi imati isti takav osećaj humanosti. Zašto bi neko plaćao prevoz nezaposlenoj osobi kada ona može da radi bilo koji posao (pod pretpostavkom da je fizički sposobna)? Odmah bi neko postavio to pitanje i bunio se tim argumentom. Zatim opet ima taj faktor nezadovoljstva radnika kojima se oduzima od plate, da onda oni zbog tog osećaja smanje svoju efikasnost i volju za radom. A to nijedna firma ne želi.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622412#p622412:6d3gio52 je napisao(la):Astrotrain » 14 May 2019 02:54 pm[/url]":6d3gio52][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622369#p622369:6d3gio52 je napisao(la):marrecar » 14 Мај 2019, 12:15[/url]":6d3gio52]
U ovom slučaju sa prevozom gde bi samo zaposleni od svoje plate gubili 1000 dinara, onda samo ta grupa plaća, a drugi koriste tu dobit, uključujući i deo zaposlenih.
Али који су то "други који користе"? Па то су у највећем броју случајева наши незапослени партнери, деца, родитељи, рођаци, пријатељи. Нису то неки "зли Марсовци" који су слетели и ушли у ЈГП само да би нама напакостили тиме што "ми плаћамо и за њих". Да, користиће и они који су тренутно незапослени а нису нам "ни род ни помози Бог" али зар се и ми исто тако не можемо наћи у истој ситуацији и зар нам онда не би добро дошло да имамо могућност да бар не плаћамо превоз док тражимо нови посао или можда само покушавамо да преживимо?
Ne moraš ti da plaćaš 3.000 , ali u tom slučaju ni onaj ko je u kategoriji nezaposlenih , ne bi trebalo uopšte da plaća. Penzioneri da plaćaju na osnovu primanja , a ne da oni do 65 godina plaćaju jednu cenu , a posle 450 din godišnje , bez obzira na to kolika su im primanja.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622518#p622518:17ua2jd0 je napisao(la):oplatnatehnika » Uto Maj 14, 2019 10:28 pm[/url]":17ua2jd0]Ако смо сви већ тржишно оријентисани, зашто ја као запослен плаћам 3000, а студенти, пензионери и незапослени 1000 динара? Да ли је то праведно? Није. Ако сте себични, није праведно. Ако вам се свест развила даље од вашег огледала и када прескочите тај степеник вишег стања свести онда ћете разумети да плаћати за добробит СВИХ грађана није велики изазов(ни финансијски ни ментални). Ова бољшевичка-капиталистичка пљачкашка метода наплате карата не иде никоме у прилог, па чак ни тим лешинарима државних служби (на дуже стазе им се не исплати). Ако већ хоћемо чисту тржишну трку и економску правду онда ми изволте дајте да плаћам по пређеном километру, па нека онај из Сурчина плаћа пут од 10 км 200 динара, а ја свој пут од 500 метара 15 динара. Зашто бих ја финансирао његових 10км?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622564#p622564:7q2vvcmi je napisao(la):hiavata » Сре Мај 15, 2019 9:28 am[/url]":7q2vvcmi]Mislim da se ovde ignorisue mnogo razloga za koriscenje kola a ne prevoza. Ja opet kazem, na svom primeru, da odvedem decu u vrtci trebaju mi 2 prevoza (linije koje idu na pola sata) a onda odatle do posla, jos 2 prevoza (sat vramena minimum). To znaci da je treba dnevno da potrosim izmedju 3 i 4 sata na ove aktivnosti! Ljudi, ne radi se o parama, radi se o vremenu koje hocu da provedem sa porodicom a ne u prevozu. Drugo, ako se svima uzmu pare za prevoz, koju cu ja garanciju dobiti za to sto placam? Kakvi ce autobusi biti na linijama u mojoj opstini? Kakve ce linije biti?
Nemojmo te utopisticke ideje, kao sve ce onda biti lepo. Ako ljudi na gradskom nivou kradu vise nego ikad, vama je resenje da im damo vise para vodeci se logikom "mozda ostane nama vise onda"?
Za pomenute lokacije si u pravu , ali nije svuda i u svakoj prilici tako. E , tu je glavna caka.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622735#p622735:3ipo5nfm je napisao(la):marrecar » Čet Maj 16, 2019 2:15 am[/url]":3ipo5nfm]Može li par primera gde je gradski prevoz bolja opcija od automobila? Šta se tačno podrazumeva pod tom "uštedom"? Novac? Vreme?
Ja sad ne mogu da se setim nijednog primera, možda razmišljam pogrešno. Ali npr, od Kaluđerice do Zemuna je brže stići kolima nego gradskim prevozom. Ili do Kumodraža. Ili Mirijeva. Ili do Mirijeva do Kumodraža. Sad jedino ako vi posmatrate neke druge relacije ili primere.