Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432355#p432355:12y7nspq je napisao(la):
vucko » 07 Feb 2017 14:33[/url]":12y7nspq]Tendencioznog li teksta koji tvrdi da je Bus Plus posebno povlašćen oko PDV-a i fiskalnih računa.
Nijedna firma ko pruža usluge javnih parkirališta i prevoza putnika ne podleže PDV-u, pa ni taksisti. Znači nije samo Bus plus već stotine kompanija u Srbiji. A u tekstu je prikazano kao da su pravila pisana baš da se učini specifično Apexu, što nije istina.
Nije istina. Oni jesu povlasceni
bus plus ne pruza usluge prevoza nego usluge naplate pa oslobodjenje od PDVa je muvacina :(
 
I infostan naplacuje vodu ali on nije Vodovod
Bus plus nema ni jedan autobus ili vozaca

Koliko infostan utice na vodovod toliko i bus-plus utice na saobracaj

Od njihovog vise godisnjeg NEplacanja PDVa Bgd je mogao da kupi mnogo novih autobusa
tj rade na stetu grada i gradjana
I na osnovu cega su oslobodjeni PDVa...
Osim....drp-sistema
 
Боцо, ако се не варам, нигде у Србији се не наплаћује ПДВ за карте за јавни превоз
 
Naravno da se neplaca PDV jer prevozilac -davaoc usluge i vrši prevoz i naplatu.
samo u Bgdu bus-plus ne pruža usluge prevoza, nego pruža usluge naplate a neplaca PDV

kad kupuješ stan nije banka izgradila stan nego ona ima svoju posebnu ulogu u procesu placanja
te ne podleže nikakvim gradjevinskim zakonima, vec bankarskim zakonima

tako i bus-plus nije davalac usluge prevoza nego ima svoju posebnu funkciju u procese naplate
te ne spada u saobracajne firme nit podleže ikakvim saobracajnim zakonima.
jer ima funkciju samo u oblasti finasija
naročito sto je bus plus kartica je neka vrsta platežne kartice te podleže kao vrednosni papir bankarskim zakonima a ne saobracaju

Bus-plus bi morao da placa PDV a ne da potkrada
druga je prica sto bi onda sistem formiranja cene karte morao da se menja....

ovako ispada da sami sebe potkradamo a brke debelo mast ino firma zvana ,,bus-plus,,
kao i provizijaši koj su ga promuvali van sistema PDVa
:sesir:


Al Kaponeu i nj. banidi su doakali zbog ne placanja poreza ,
al bus-plus je jači i od Al Kaponea :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=433452#p433452:4z4jw7c4 je napisao(la):
boca-ica » Uto Feb 14, 2017 8:14 am[/url]":4z4jw7c4]Naravno da se neplaca PDV jer prevozilac -davaoc usluge i vrši prevoz i naplatu.
samo u Bgdu bus-plus ne pruža usluge prevoza, nego pruža usluge naplate a neplaca PDV

kad kupuješ stan nije banka izgradila stan nego ona ima svoju posebnu ulogu u procesu placanja
te ne podleže nikakvim gradjevinskim zakonima, vec bankarskim zakonima

tako i bus-plus nije davalac usluge prevoza nego ima svoju posebnu funkciju u procese naplate
te ne spada u saobracajne firme nit podleže ikakvim saobracajnim zakonima.
jer ima funkciju samo u oblasti finasija
naročito sto je bus plus kartica je neka vrsta platežne kartice te podleže kao vrednosni papir bankarskim zakonima a ne saobracaju

Bus-plus bi morao da placa PDV a ne da potkrada
druga je prica sto bi onda sistem formiranja cene karte morao da se menja....

ovako ispada da sami sebe potkradamo a brke debelo mast ino firma zvana ,,bus-plus,,
kao i provizijaši koj su ga promuvali van sistema PDVa
:sesir:


Al Kaponeu i nj. banidi su doakali zbog ne placanja poreza ,
al bus-plus je jači i od Al Kaponea :lool:

Pratim ovu temu par godina ali sam izbegavao da komentarisem. Jos ce ispasti da cu u prvom postu da branim Bus Plus, sto narvno nije tacno. Samo da razjasnimo osnovne stvari o Pdv-u. Pdv placa uvek krajnji korisnik odnosno gradjani. Tako da bi u slucaju uvodjenja Pdv-a na cenu karte imali jednu od ove dve situacije:
1. Cena karte za korisnike gradskog prevoza bi bila uvecana za 20%.
2. Cena karte bi bila smanjena za porez pa bi konacna cena kostanja za korisnike prevoza ostala ista a smanjila bi se zarada Apexa, Gsp-a i svih ostalih u nizu.
Ono sto Apex sasvim siugrno radi a to isto radi vecina stranih firmi u Srbiji, prijavljuje poslovanje sa gubitkom i na taj nacin ne placa i ovako mizeran porez na dobit.
 
Neka me neko ispravi, ali mislim da privatnici u ovom drugom slucaju ne bi bili na gubitku jer oni svakako dobijaju istu sumu, bez obzira na prodaju karata. Jedino za GSP ne znam kako funkcionise, kakva oni primanja dobijaju, na osnovu cega? A Apex bi jedini stvarno bio na gubitku.
 
To je sve teorijsko da puni kasu. Ja ne vidim razlog zašto uporno potenciraju na tu neku studiju da ljudi više presedaju i putuju duže, pa je to kao razlog zašto je uvedena vremenska od 90min, i to samo vremenska. Ne vidim razlog da se ubaci više opcija karata, ubaciti od 30, 45 ili koliko god minuta, pa i pojedinačnu. Ništa ne košta jer je sve to elektronski.
 
Ево мало да видимо какво страхопоштовцање улива озбиљна англосаксонска држава својим грађанима:

Poruka "švercerima": Vratio se u zapaljen autobus da očita kartu
U nekim zemljama, karta za javni prevoz očitava se prilikom izlaska iz autobusa ili voza, a oni koji zaborave da plate vožnju suočavaju se sa velikom (i skupom) glavoboljom.

Koliko su ljudi revnosni u tome možda najbolje govori primer iz Sidneja, gde se jedan od 22 putnika, rizikujući život, vratio u zapaljen autobus, kako bi očitao kartu.

Na Fejsbuku su se odmah pojavili komentari da u tome nema ničeg čudnog, jer bi “čovek radije poginuo, nego imao za vratom Saobraćajno preduzeće Sidneja”.

Srećom niko nije povređen, ali su dva putnika i vozač primljeni u bolnicu zbog udisanja dima.

Линк: http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy ... id=1232687

Иначе, јавни превоз у Аустралији је, у поређењу са Европом - смешан. Ал се зна ред.
 
Skoro sigurno da ima veze sa tim...

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
i to me ne bi čudilo da je Balkanac u pitanju :)
 
http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy ... id=1232687


Poruka "švercerima": Vratio se u zapaljen autobus da očita kartu

U nekim zemljama, karta za javni prevoz očitava se prilikom izlaska iz autobusa ili voza, a oni koji zaborave da plate vožnju suočavaju se sa velikom (i skupom) glavoboljom.
Koliko su ljudi revnosni u tome možda najbolje govori primer iz Sidneja, gde se jedan od 22 putnika, rizikujući život, vratio u zapaljen autobus, kako bi očitao kartu.
Na Fejsbuku su se odmah pojavili komentari da u tome nema ničeg čudnog, jer bi “čovek radije poginuo, nego imao za vratom Saobraćajno preduzeće Sidneja”.
Srećom niko nije povređen, ali su dva putnika i vozač primljeni u bolnicu zbog udisanja dima.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h5wrEG-jisM[/youtube]
 
i njima gore busevi

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kBhSUGdyqEM[/youtube]
 
Ali niko nije nadmasio gsp po broju buseva za godinu dana
 
Ali ovo je stvarno pravi pokazatelj kolika je razlika u shvatanju ozbiljnosti ovakvih situacija. Eto kod njih se zapalio autobus, nebitno koliko star i koliko se često dešava, ali se ozbiljno shvata situacija i nema svaljivanja odgovornosti sa jedne na drugu stranu, nego se rešavaju problemi. A kod nas, zapali se vozilo, vest se proširi kao da je to svakodnevnica i normalna stvar, a onda kreće to krivljenje ljudi, putnici krive nadležne, nadležni krive vozače i najgore putnike jer ne plaćaju karte. A ništa ozbiljno se ne radi na tome da se spreče takve situacije. Najgori deo je kada se krije od javnosti da se nešto takvo desilo, kao što je bilo sa Šomijevim slikama od pre par godina.
 
ZATVOR, JEDNA SOLUCIJA Putnici bez karte mogu da namire kaznu i VAN REŠETAKA
Mateja Beljan | 25. 02. 2017 - 15:07h

Putnici koji budu zatečeni u gradskom prevozu bez karte mogu da plate doplatnu kartu od 2.000 dinara, ali i kaznu od 6.000, koja se može zameniti i zatvorom ili radom!

Kako je “Blic” u tekstu od pre dva dana otkrio, kontrolori Bus plusa preko svojih aparata počeli su da izdaju prekršajne naloge koje komunalni policajci popunjavaju elektronski u svojim kancelarijama. To se radi na osnovu podataka koje zabeleži kontrolor, a kazna se piše na iznos od 6.000 dinara.

To ne znači da je putnik automatski u prekršaju i da je kazna od 6.000 dinara neminovna. Naime, kontrolori mogu da izdaju i doplatnu kartu od 2.000 dinara i plaća se na licu mesta. Ako nemate tu sumu kod sebe, kontrolor će na osnovu vaše lične karte sačiniti evidenciju i poslati podatke Komunalnoj policiji.

Njihovi službenici će popuniti prekršajni nalog, elektronski ga potpisati, a potom će vam kontrolor odštampati kaznu. Iako je na nalogu označeno 6.000 dinara, kazna je duplo jeftinija (3.000) ako se plati u roku od osam dana. Oni koji smatraju da su oštećeni mogu da traže i postupak pred prekršajnim sudom u istom roku.

Mogućnost da kontrolori štampaju prekršajne naloge postoji od septembra, kada je izmenjena Odluka o javnom linijskom prevozu putnika. Ipak, putnik nije obavezan da ustupi svoju ličnu kartu kontroloru ukoliko to ne želi, jer oni nisu službena lica. U tom slučaju moraće da sačekaju patrolu Komunalne policije.

KONTROLORI BUSPLUSA PIŠU PREKRŠAJNE KAZNE, ako ne platite možete da završite ŠEST DANA U ZATVORU!
Kontrolori Busplusa su, po svemu sudeći, počeli da izdaju i prekršajne naloge, i to sa elektronskim potpisom komunalnog policajca!

Pročitaj još

- Nije nam cilj da kažnjavamo putnike, ali i to je mera koja mora da se sprovodi kao i za svaki drugi prekršaj. Prevoz bi nam bio mnogo bolji kada bi bilo više mesečnih dopuna, a manje kazni. Uz bolju naplatu sigurno bismo imali i više novih autobusa - kazao je Uglješa Mitrović, gradski sekretar za javni prevoz.

I NOVOSAĐANI IZA REŠETAKA

Bojan Cvejin iz Novog Sada skoro je završio u zatvoru šest dana jer u svom gradu nije platio kartu koja košta 55 dinara. Prošle godine vozio se bez karte, kontrolor ga je uhvatio i ispisao mu kaznu.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/zatvor ... ka/jc9rpz2

los clanak nigdje se ne pominje da nesmiju da SALJU PODATKE VIRTUELNOM komunalnom policajcu i da im je to sabic vec rekao
 
Ali nije normalno ni da u autobusu na struju od naselja Belville do Zelenog venca ni jedna osoba koja je ušla na prednja vrata ne 'otkuca' BusPlus karticu. Vozio sam se lično tom linije pre neki dan oko 14 časova. Bio je radni dan i oko 20 ljudi je prošlo kroz prednja vrata. Kod nas bi narod sve za džaba, a kada bi neko od njih tražio da čisti autobus ili ga vozi džaba niko nebi pristao da radi. Dvoličnost, bahatost i bezobrazluk je zavladao gradom i to među svim generacijama od najmlađih do najstarijih.
 
Blic, 7.3.2017.
http://www.blic.rs/vesti/beograd/ukidan ... ko/gr6klpj

UKIDANJE BUSPLUSA je moguće, ali bi Grad Beograd morao da plati OVOLIKO

Pet godina već traje prepucavanje da li je Beograd više dobio ili izgubio uvođenjem Busplus sistema, odnosno da li bi ga trebalo ukinuti.

Sistem naplate prevoza zaživeo je početkom 2012. godine, kada su umesto ranijih papirnatih uvedene plastificirane karte, baš kao i mogućnost da uz dva klika na vašem mobilnom telefonu saznate kada vam stiže toliko željeni autobus.

Busplus je, u međuvremenu, bio i jedna od tački razdora između pozicije i opozicije, a bez obzira što su mnogi pre nego što su došli na vlast najavljivali njegovo ukidanje, on je i dan danas aktuelan. A jedan od razloga je finansijske prirode.

Naime, Grad Beograd je od marta 2016. imao mogućnost da raskine ugovor, odnosno otkupi sistem, ali po ceni od 5,6 miliona evra. Ako bi se na taj korak sada odlučili to bi značio minus gradskog budžeta od 4,6 miliona, ukoliko bi se to desilo u sedmoj godini eksploatacije 2,4, a osme - “samo” milion evra.

Ranije je obelodanjeno da je “Apeks” u kompletan Busplus sustem uložio nešto više od 12 miliona evropskih novčanica.
 
066754cf1ce8685762cab0fe76bd495c.jpg


'Busplus' u 20-tom veku nije postojao, ali je naplata i usluga bila daleko bolja.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh