Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Javni prevoz je preskup za nas standard. Sve i da se vozimo u full-ispravnim autobusima, a ne kantama koje se pale, kao u temi o tome. Taj sistem u Novom Sadu sam video, kada sam zadnji put bio u centru tog grada. Svi na prednja vrata i odmah kupovina karata.

Zamislite taj ,,film,, na stanici kod Pancevackog mosta u pravcu ka Borci na kojoj skoro pa uvek vecina putnika ceka 95. U spicu, bez 10 minuta, da sve idealno funkcionise, autobus ne bi krenuo iz stanice.

Moj predlog, ako je auto i bio luksuz, a sada je potreba, javni prevoz nikad nije bio luksuz, nego nesto sto bi svakome trebalo da bude dostupno. Neka se cena karte prilagodi standardu građana i neka se uvedu kondukteri, koji ce naplacivati karte. Bice sigurno vise naplacenih karata i jos neki ljudi ce dobiti posao, koji ga sada nemaju. I imace od cega da hrane decu.
 
Mislim da je tekst malo površan. Kao uspeštan primer naplate na staincama je mogao biti naveden nekakav BRT sistem, kakvi su česti u Južnoj Americi. Iako nije naš region, opet je relevantnije od poređenja sa železnicom.

Mišljenja sam da bi se efikasnija naplata postigla boljim uređenjem samih pravila igre, a potom smanjenjem cene.
 
Zasto povrsan? Nisam nikad tamo putovao, ni citao o tome kako se tamo naplacuje prevoz. Nije me interesovalo, da budem iskren. Treba smanjiti cenu karte, koja je preskupa, treba svesti švecovanje na minimum, treba da se ne krade, da se kupe nova vozila,...Ima tu puno trulezi za otkloniti, nije to mali posao. Svakako sam za to da se prekopira kod nas neki sistem koji vec funkcionise nedge i daje rezultate. Naravno, ako je kompatibilan sa nama. :)
 
I ja mislim da je cena karte od 90 dinara previsoka za naš standard. Posebno što nema varijante za kraće vožnje, meni nikad nije zatrebala karta koja važi sat i po. Sigurno je mnogima korisna, ali ima nas koji bi voleli da imaju mogućnost da kupe kartu za npr. 3 stanice, ili 20-ak minuta.
 
Mislim da je sadašnja cena od 90 dinara ok za to što se dobija za nju, ali da treba uvesti i kartu od pola sata, ili sat, koja bi bila jefitinija. Uzmite u obzir da za 90 dinara možete teoretski da dođete od Ugrinovaca do (okoline) Malog Požarevca.

@Blade lepa je rekapitulacija, ali je moglo malo stranih primera da se doda, kao i da se sagledaju neki drugi aspekti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429495#p429495:nnxmnn7i je napisao(la):
kruuki » 23 Jan 2017 04:53 pm[/url]":nnxmnn7i]a kad bi se recimo kroz racun za info stan naplacivala stavka od 100 dinara za javni prevoz, a prevoz bio besplatan svi bi bili zadovoljni :D samo bas ne znam racunicu koliko bi se to isplatilo


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bojim se da to ne može jer bi tako samo oglobio vlasnike nepokretnosti. A korisnici gradskog prevoza su svi, imali oni imovinu ili ne.
 
Cena karte i od 10 dinara bi bila previsoka za nivo i sigurnost koji GSP pruža. Zamislite samo osećaj da izdvajate pare iz svog džepa za nekvalitetan prevoz koji se malo malo pa zapali? Uredu je plaćati prevoz ali uredu je i da direktori u GSP-u održavaju vozni park bezbednim, urednim i tačnim a ne da nameštaju tendere,kupuju čokoladice i USB-ove i da im se godišnje zapali desetak autbusa.
Aoso všto najavljuju je sve mačku o rep jer ni vozač ni kontolor ne smeju da vozilo isključe iz saobraćaja zbog karte a još manje da traže nekome ličnu kartu. A i komunalna je u narodu opravdano zaradila lik ubica i siledžija tako da im nije u interesu da osvane još jedan klip kako vuku neku ženu po asfaltu zbog 95 dinara.
 
Verovali ili ne :shock:

besplatan prevoz, bez karti, validiranja i ridjovana
sa našim autobusima u Bgdu :kk:

Pretpostavljam da ce slično biti i sa odlaskom u Ikeu
a mozda se takav poslovni korak-akcija proširi i na dr. tržne centre širom Bgda :roll:

sve u svemu smeši nam se ostvarenje željenog
besplatnog prevoza po Bgdu bar vikendom (placaju ga T.C.)

Evo i sličica reklame , koja to i potvrdjuje tu akciju na čitava dva meseca :D
 
Вероватно ће унајмити неког приватника са једним аутобусом. У Србији има примера по другим градовима где су тржни центри унајмили приватни превоз да вози бесплатно купце.
 
Samo što ovaj bus nema stanice već vozi verovatno samo direktno. I služi da se poveća promet privatniku.
 
Trasa 703 tako i tako ide od Batajine žel stanice preko TC Zemunskog parka, RK Metroa....
a vikendom je otprilike isti reklamiran takt polazaka

zar nije jednostvnije i jeftinije :roll:
za svaki polazak 703 na tih par stanica do TC Zemun parka
zakupiti od (bus plusa ) GSPa 5 -10 mesta tj. karata ( popust na grupnu kartu )

jer 703 tako i tako puna ili prazna mora da ide
kako bi ispoštovala takt polazaka
umesto
angažovanja privatnog autobusa i vozača , goriva, osiguranja i dr. pratecih troškova

Izgleda da
ilii u TC ZP ili u GSBu
neko debelo ne stoji dobro sa matematikom.... :lol:
 
Ovaj potez pokazuje i koliko su tržni centri u problemu kada na ovaj način privlače kupce iako se najavljuje gradnja još dosta novih tržnih centara. Izvinite sa skretanje od teme.
 
Ja sam odavno pisao da mi je zanimljivo kome je u interesu da gradi tolike TC , i da ih imamo i po više u neposrednoj blizini , te tako imamo situaciju da ni sa preusmerenjem autobuskih linija ne mogu da imaju dobar promet. Čak je Tempo kod Kvantaša jedno vreme imao besplatan prevoz , od bloka 45 preko BK , sa par usputnih stanica , pa im ni to nije pomoglo. Cene stalno rastu , a plate gotovo nikako , i džaba onda i besplatan prevoz , kada bi trebalo da potrošim nekoliko sati da obavim nabavku , a dosta stvari mogu da nađem mnogo bliže za maltene iste pare i manje potrošenog vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430129#p430129:1l3k7qhg je napisao(la):
direktor » January 26th, 2017, 12:52 am[/url]":1l3k7qhg]A sta ima u tom TC zmaj uopste bolje da prave kombajne
A kakve veze ima TC Zmaj sa TC Zemun parkom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429550#p429550:2r7wszyr je napisao(la):
profa_chb » 23 Jan 2017 09:22 pm[/url]":2r7wszyr]Mislim da je sadašnja cena od 90 dinara ok za to što se dobija za nju, ali da treba uvesti i kartu od pola sata, ili sat, koja bi bila jefitinija. Uzmite u obzir da za 90 dinara možete teoretski da dođete od Ugrinovaca do (okoline) Malog Požarevca.

@Blade lepa je rekapitulacija, ali je moglo malo stranih primera da se doda, kao i da se sagledaju neki drugi aspekti.

Cisto da uporedimo Beograd i neke od gradova koje imaju metro i ~2x vecu srednju platu, kao i (subjektivno) veci standard prevoza:

Beograd, Srbija

pojedinacna karta (90min) - 0.72 EUR
dnevna karta(ne vazi za nocni prevoz) - 2.02 EUR

Warsava, Poljska

pojedinacna karta (90min) - 1.61 EUR
pojedinacna karta (20min) - 0.78 EUR
dnevna karta(24h) - 3.44 EUR

Prag, Ceska

pojedinacna karta (90min) - 1.18 EUR
pojedinacna karta (20min) - 0.89 EUR
dnevna karta(24h) - 4.07 EUR

Budimpesta, Madarska

pojedinacna karta (1 voznja) - 1.12 EUR
pojedinacna karta (do 3 stanice metroa) - 0.97 EUR
pojedinacna karta (metro+bus/tramvaj) - 1.71
dnevna karta(24h) - 5.32 EUR

Moskva , Rusija

pojedinacna karta (90min) - 0.69 EUR
pojedinacna karta (1 voznja) - 0.55 EUR
 
@jokk
Vrlo lepe inf. o. ino-cenama karata. Ali kao orjentiir je polovicna inf.

Da bi poredjenje imalo ikakvog smisla uz svaki primer
mora da ide u zagradi i visina prosecnih zarada
ili izrazeno u procentima
koliko od prosecne zarade izdvajaju za mesecnu kartu
;)
 
Jokk, da li imaš te podatke o ceni prevoza za glavne gradove u našem okruženju, kao što su Sofija, Bukurešt, Skoplje?

Vidim da Prag i Varšava imaju pojedinačne karte za 20 minuta vožnje, to bih voleo da vidim i kod nas.
 
Nikako mi ne ide u glavu jer posmatram po stanicama da ljudi i dalje kucaju taj potpuno idiotski broj stanica koji maltene nista ne govori...ja vec cetiri godine koristim njihovu aplikaciju koja u 90% slucajeva radi odlicno !

Izuzetno korisna aplikacija, jer tacno znate gde vam se prevoz nalazi u relanom vremenu na mapi grada. Inace kasni oko 40sec, tako da morate i to da uzmete u obzir.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430149#p430149:1lgqb0b0 je napisao(la):
boca-ica » 26 Jan 2017 03:25 am[/url]":1lgqb0b0]@jokk
Vrlo lepe inf. o. ino-cenama karata. Ali kao orjentiir je polovicna inf.

Da bi poredjenje imalo ikakvog smisla uz svaki primer
mora da ide u zagradi i visina prosecnih zarada
ili izrazeno u procentima
koliko od prosecne zarade izdvajaju za mesecnu kartu
;)
Slazem se,ali te pojedinacne u konceptu su vise namenjene naprimer strancima koji nemaju veze sa zaradama u zemlji i za nekog stranca cene u BGu su previsoke s obzirom na nivo usloge, a sto je najgore, nemamo ni Uber ni razvijenu biciklsticku mrezu kao alternativu.

Moj prelog bi bio nesto tipa:

90 min - 55din(valjda isto kao u NS)
20 min - 35din(ovde je opet problem, sto negde za tih 20 minuta predes 6-7 stanica metroa, dok kod nas ponekad neces stici od Ustanicke do Cvetka)
Bgvoz - 10din(simbolicna cena sve dok se ne nabave nove garniture, posto trenutno odrzavanje ne postoji)
i naravno 24h koja vazi u nocnim autobusima nek bude i 300din
 
Lepa analiza! Ali, i u Beogradu imaš dnevnu kartu koja je cca 2€ ;)
 
@zexland zato sto ima samo za android aplikacija, a imas i starije modele telefona. Meni odgovara kucanje, tj da mi tacnu info gde se nalazi bus, pogovo za neke manje frekventne linije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430333#p430333:b50ggsjn je napisao(la):
Kokos » 26 Jan 2017 10:24 pm[/url]":b50ggsjn]Jokk, jel ti koristis bg voz?
Koristeo sam ga jedno vreme, dok je bio "besplatan"
 
Vrh