Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430329#p430329:38ezmxqv je napisao(la):
loyola » 26 Jan 2017 10:13 pm[/url]":38ezmxqv]@zexland zato sto ima samo za android aplikacija, a imas i starije modele telefona. Meni odgovara kucanje, tj da mi tacnu info gde se nalazi bus, pogovo za neke manje frekventne linije

E pa o tome se i radi, sto ta informacija nije tacna. Sta to znaci 7 ili 12 stanica? Ne znaci skoro nista. Ovde tacno znas gde se nalazi autobus/tram ili trola u realnom vremenu i tacno mozes da izracunas za nekoliko sekundi za koliko ce doci + jos ako presedas znas tacno da li da cekas bus na stanici na kojoj si trenutno ili da ides dalje. I ne moras ni biti na stanici nego pogledas iz kuce, iz kafica ili gde god da si.

Meni je ova aplikacija desna ruka, i ne secam se skoro kada sam cekao bilo koji prevoz duze od 7-8 min (max). Ukoliko vidim da je bus maltene na pocetnom terminusu (12-15 stanica), taj i ne cekam vec odmah idem i presedam - gubljenje vremena se svodi na minimum.

Nazalost to je tacno da nemaju svi smart telefone sa android operativnim sistemom inazalost korisnici Iphon-a i starijih modela telefona ne mogu da koriste ovu aplikaciju.
 
Jos jedan dobar razlog da predju na android. :lol:
Ja uglavnom koristim aplikaciju od kuce da vidim da li mi uopste dolazi autobus na pocetnu jer sam u uzasnom tripu da nece doci, pogotovo kada negde treba da stignem na vreme, jos sada kada pocinje rok. Za to, i kada koristim 17/19/31 pa gledam da li nailazi 50 da izadjem kod Sumica ili da idem do Konjarnika pa peske do Ustanicke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430208#p430208:2nigpccy je napisao(la):
Jokk » 26 Jan 2017 02:32 pm[/url]":2nigpccy]
20 min - 35din(ovde je opet problem, sto negde za tih 20 minuta predes 6-7 stanica metroa, dok kod nas ponekad neces stici od Ustanicke do Cvetka)
Није то велики проблем, говорим на основу искуства из Варшаве, помињао сам то на овој теми пре ко зна колико страница. Е, сад, то је од пре пет година, не знам шта је мењано у међувремену.

Није ту реч о 20 минута вожње него о броју станица који се пређе за 20 минута у регуларним условима. Па нпр. то је седам станица у центру или пет-шест-десет :) ван центра. У бусевима и на станицама су постојале мапе линија са удаљеношћу између сваке станице, исказаном у минутима. Јесте да мораш да сабираш станице, али није то неки превелики проблем. Не могу да се сетим сасвим тачно али мислим да је на откуцаној карти (папирној) писало до које станице можеш да се возиш.

То може да се поједностави тако што би те карте у БГД-у важиле неки број станица (лупам, седам-осам) у зони један и два, а други број станица у осталим зонама. На дисплеју бусплуса би, приликом поништавања, морало да ти се покаже докле ти важи карта, а такође би могао и у току вожње то да провериш.
 
људи, све цене свих врста карата преполовити, и има да порасте наплата
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430346#p430346:be52jpau je napisao(la):
zexland » Fri Jan 27, 2017 12:39 am[/url]":be52jpau]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430329#p430329:be52jpau je napisao(la):
loyola » 26 Jan 2017 10:13 pm[/url]":be52jpau]@zexland zato sto ima samo za android aplikacija, a imas i starije modele telefona. Meni odgovara kucanje, tj da mi tacnu info gde se nalazi bus, pogovo za neke manje frekventne linije

E pa o tome se i radi, sto ta informacija nije tacna. Sta to znaci 7 ili 12 stanica? Ne znaci skoro nista. Ovde tacno znas gde se nalazi autobus/tram ili trola u realnom vremenu i tacno mozes da izracunas za nekoliko sekundi za koliko ce doci + jos ako presedas znas tacno da li da cekas bus na stanici na kojoj si trenutno ili da ides dalje. I ne moras ni biti na stanici nego pogledas iz kuce, iz kafica ili gde god da si.

Meni je ova aplikacija desna ruka, i ne secam se skoro kada sam cekao bilo koji prevoz duze od 7-8 min (max). Ukoliko vidim da je bus maltene na pocetnom terminusu (12-15 stanica), taj i ne cekam vec odmah idem i presedam - gubljenje vremena se svodi na minimum.

Nazalost to je tacno da nemaju svi smart telefone sa android operativnim sistemom inazalost korisnici Iphon-a i starijih modela telefona ne mogu da koriste ovu aplikaciju.

Znaci mi jer ako je 3 stanice od mene bus, znam da izadjem iz stana u tom trenutku i stizem na stanicu. Ako se kreces cesto nekim rutama (moj slucaj) znam tacno gde se nalazi koji bus, jer je izmedju stanica tipa 500 metara.
 
Preporučujem vam da pogledate aplikaciju "qando wien" (aplikacija za bečki gradski prevoz). Za mene je savršena, apsolutno sve što mi je palo na pamet za prevoz već su ubacili u aplikaciju. Imate mogućnost da vidite za koliko minuta dolaze vozila na bilo kojoj stanici, pokazuje za dva vozila jedne linije i prikazuje da li je vozilo niskopodno (tj poseduje rampu za invalide). Možete da isplanirate rutu kojom želite da idete i to u odredjenom trenutku pa vam nudi gomilu mogućnosti za presedanje itd, a za svaku liniju vas obavesti da li ima zastoja itd. Kontam da je sa Bg-om malo teže sve ovo jer vozila kasne da bi vam softver ponudio rutu sa predvidjenim redom vožnje.
S obzirom na cenu usluge i nikakvu organizaciju, grad bi trebalo da uloži dosta u informisanje putnika, mislim da bi se smanjile i gužve da znamo gde možemo u trenutku da presednemo (recimo da na Vukovim spomeniku napolju postoji displej za bg voz, ili da jednostavno dogovore da na bilbordu koji ima tamo prikažu i kada dolazi sledeći voz).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
aplikacija je dobra,ali apsolutno nista nisu promenili od kad je napravljena.dodao bih spisak stajalista po linijama i smeru, jer ovako kod presedanja npr. ja ne znam ni kod ni ime drugog stajalista. ili ako znam ime, ima ih minimum dva pod istim, pa onda treba ubosti trazeni smer. ona prva aplikacija koja se pojavila, a nije bila zvanicna, je imala tu opciju koja je vise nego korisna. takodje bi mogli da dodaju i red voznje.
 
zexland wrote: ....ja vec cetiri godine koristim njihovu aplikaciju koja u 90% slucajeva radi odlicno....

Jel to ta WFI - aplikacija za telefone koja ne naplacuje uslugu ?

Instalirao sam neku sličnu a ona mi tražila da mi skine sa računa 1,80 din :shock:
naravno da sam je odmah obrisao 8)

Ako ima ta free
treba mi link sajta ,,proizvodjača,, ( a ne google-ove prodavnice )
jer kad skidam sa sajta mogu da je instaliram na SD karticu
jer u telefonu nema više ič mesta
:sesir:
 
SPAS ZA GSP JE DA 200.000 PENZIONERA PLAĆA KARTE Mitrović: To neće da se desi, to je teorija, ali bi to tako popravilo prihode...
Više od 40 odsto putnika se švercuje u gradskom prevozu, samo gubitak GSP “Beograda” je 200 miliona dinara mesečno, pa ova kao i sve prethodne gradske vlasti pokušava da nađe “čarobno rešenje” koje bi konačno smanjilo subvencije iz gradske kase.
- Znam da to neće da se desi, ali prošle ili pretprošle godine smo probali varijantu da penzioneri plaćaju neku malu mesečnu sumu. Njih je 200.000 u Beogradu, da napravimo neku skalu po visini penzija, po kojoj bi dali koliko mogu, to bi toliko popravilo prihode u saobraćaju da je to neshvatljivo - rekao je gostujući u Beogradskoj hronici RTS novi sekretar za javni prevoz, a dosadašnji direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović.

Penzioneri trenutno izdvajaju 400 dinara godišnje...

- Neću po penzionerima, oni plaćaju neku taksu od 400 dinara, ali kada bi se stavila mala mesečna suma... Sada to sigurno neće da se desi, to je teorija, teorija velikih brojeva.
Situaciju bi mogli da poprave i zaposleni...

- Kada bi zaposleni kupovali najjeftinije mesečne karte, njih 500.000, imali bismo popravljenu situaciju. Od nas zavisi, ako možemo da popijemo kafu za 1.000 dinara, sednemo na Obilićevom vencu i potrošimo 500 dinara, kako ne možemo da platimo kartu 30 dinara - pita se Mitrović.
Po njegovim rečima naplata je između 720 i 750 miliona dinara, manje-viša ista kao i pre tri-četiri meseca.

- Nama je cilj da bude preko 900 miliona. Međutim, nemamo kulturu plaćanja karte, za to ima objektivnih i subjektivnih razloga - zaključio je Mitrović.

NI KONDUKTERI, NI VIŠE KONTROLORA

- Kondukteri su bili jako davno, ali je sa njima bila najbolja naplata. Međutim, to bi bilo kao da se vraćamo u kameno doba, pošto sada karta može da se plaća i mobilnim i platnim karticama - dodao je Mitrović.

Ni veći broj kontrolora nije izvestan.

- Privatna firma po ugovoru mora da ih ima 200, sada ih je nešto preko 300, ali im se više od toga ne isplati.

PRE SAM ZA TO DA SMANJIMO CENE...

Karte definitivno neće poskupeti.

- Time ništa ne bismo uradili. Pojeftinjenjem na prigradskim linijama dobili smo veći broj ljudi. Pre sam da smanjimo cenu ako treba, da ljudi steknu poverenje i počnu redovno da plaćaju prevoz - rekao je Uglješa Mitrović.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/spas-z ... je/vw3z989
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430482#p430482:1d89coin je napisao(la):
gosha » 27 Jan 2017 08:54 pm[/url]":1d89coin]aplikacija je dobra,ali apsolutno nista nisu promenili od kad je napravljena.dodao bih spisak stajalista po linijama i smeru, jer ovako kod presedanja npr. ja ne znam ni kod ni ime drugog stajalista. ili ako znam ime, ima ih minimum dva pod istim, pa onda treba ubosti trazeni smer. ona prva aplikacija koja se pojavila, a nije bila zvanicna, je imala tu opciju koja je vise nego korisna. takodje bi mogli da dodaju i red voznje.
To su onda sjajni developeri: ako aplikacija radi dobro ne treba je apdejtovati. Većina korisnika ne voli apdejtove aplikacija jer su glomazni, usporavaju rad telefona i većini ne poboljšavaju ništa u vezi sa radom aplikacije. Ja bih voleo da se nijedna aplikacija ni poerativni sistem nikad ne apgrejduju.
 
Pretražujuci neke aplikacije koje zauzimaju manje mesta u telefonu naletih i na ovo :D

BusPlus Kontrolor
Aplikacija ima za cilj prikupljanje podataka o lokacijama BusPlus kontrolora u Beogradu. Sama aplikacija sadrži definisane deonice (delove ulica) unutar Beograda na kojima kontrolori uglavnom cirkulišu.

UPUTSTVO ZA KORIŠĆENjE:
Za korišćenje aplikacije potrebna je internet konekcija (po želji uključen GPS), a u cilju detektovanja korisnikove lokacije kako bi se korisniku na osnovu trenutne lokacije ponudilo da prijavi kontrolu. Ako to nije slučaj, korisnik može da prijavi kontrolu na određenoj deonici klikom na istu.
U svakom trenutku korisnik može da pregleda kog je datuma i u koje vreme kontrola poslednji put viđena na željenoj deonici klikom na marker koji stoji pored svake ulice.
Važno je napomenuti da je aplikacija samoodrživa, tj. da ažurnost iste zavisi isključivo od korisnika.
Ako znate neku ulicu na kojoj cirkulišu BusPlus kontrolori, a da ista trenutno nije obuhvaćena, ostavite komentar pa ćemo aplikaciju blagovremeno ažurirati.

NAPOMENE:
- Aplikacija BusPlus Kontrolor nije zvanična aplikacija i ni na jedan načn nije povezana sa kompanijom koja pruža ove usluge (Apex Solution Technology).
- Aplikacija nema za cilj smanjenje naplaćivanja karata.
- Aplikacija je isključivo informativnog (statističkog) karaktera.
- Korisnici se mole da nastave sa kupovinom karata jer je to jedini način da javni gradski prevoz putnika u Beogradu funkcioniše na način koji odgovara krajnjim korisnicima.
Izvor: https://play.google.com/store/apps/deta ... olor&hl=sr
:sesir:
 
Нисам знао да је Бус Плус поштеђен ПДВ-а :x

I kockarnicama, Bus Plusu, taksi prevozu... država omogućila da ne plaćaju PDV

images%7Ccms-image-000002963.jpg


Jedna karta u gradskom prevozu u Beogradu košta 89 dinara. Dok su građani uvereni da deo tog iznosa ide i državi, retko ko obrati pažnju na to da na računu stoji da PDV iznosi nula dinara. U slučaju javnog gradskog prevoza, jedino logično opravdanje bi bilo da ga koriste gotovo svi građani, ali i tada nije jasno zašto onda karta nije 20 odsto jeftinija, odnosno zašto karta ne košta, primera radi, 71 umesto 89 dinara.

Da bi cena karte mogla da bude niža ukazuje i to što je privatna firma u čijem je vlasništvu Bus Plus 2015. zabeležila čistu dobit veću od 30 miliona dinara.

Uredba kojom je omogućeno prevoznicima da ne plaćaju PDV državi postoji još od 2010, ali ova povlastica nije ukinuta ni kada je ceo posao naplate karata u Beogradu preuzela privatna firma.

инсајдер
 
Da, nema pdva. Ne mozes ni karticom da platis bus plus, verovatno zbog provizije.
 
треба проверити, али мислим да карте за јавни превоз не подлежу ПДВ-у
 
Tendencioznog li teksta koji tvrdi da je Bus Plus posebno povlašćen oko PDV-a i fiskalnih računa.
Nijedna firma ko pruža usluge javnih parkirališta i prevoza putnika ne podleže PDV-u, pa ni taksisti. Znači nije samo Bus plus već stotine kompanija u Srbiji. A u tekstu je prikazano kao da su pravila pisana baš da se učini specifično Apexu, što nije istina.
 
Има и ова царска констатација:

U slučaju javnog gradskog prevoza, jedino logično opravdanje bi bilo da ga koriste gotovo svi građani, ali i tada nije jasno zašto onda karta nije 20 odsto jeftinija, odnosno zašto karta ne košta, primera radi, 71 umesto 89 dinara.
 
Oduvek sam smatrao da kod nas treba da postoji opcija kupovine karte za 20 ili 30 minuta vožnje, ne samo za sat i po.
Hrvati su to shvatili, i ponudili kartu od 30 minuta koja je tri puta jeftinija od one koja važi 90 minuta, i tako drastično smanjili broj švercera:

U hrvatskoj prestonici, koja je imala skoro identične probleme kao Beograd, izbila je prava pomama za kupovinom karata za gradski prevoz nakon odluke čelnika da je učine jeftinijom – putnici sada imaju opciju da za vožnju od 30 minuta izdvoje trećinu standardne cene za 90 minuta, što je drastično smanjilo broj švercera. Naravno, odmah se postavlja pitanje - kakav bi efekat bio ovakve drastične promene u Busplus sistemu?
Link:
http://www.blic.rs/vesti/beograd/bu...-prevoz-pojeftinila-60-odsto-a-efekat/dm18dkw
 
Zagreb je 3 puta manji nego Bgd, zamisljam samo scene svadja sa kontrolorima "ali samo pre minut je istekla karta". Recimo od Zarkova do Zelenjaka tesko da moze da se stigne za 30 min. Nekad da.
Ta karta od 30 minuta bi sluzila samo za par stanica, a znamo kako to funkcionise "zasto da se kucam, idem samo par stanica".
 
Pa i ova sada od 90 vazi i duze u istom busu. Tako bi bilo i sa tom od 30.

Mislim da bi trebalo da košta 45 din. Dve od 30min ista cena kao i jedna od 90min.
 
30 min 35 din 45 min 45 din i naravno da vazi u busu u kojem je otkucana i nakon isteka do stanice do koje putnik ide kraj
 
па и ова од 90 минута важи и дуже, ако време истекне у току вожње. једном сам се возио око 110 минута са њом, јер сам се у четврти бус укуцао 3 минута пре истека карте :) ушла контрола, и ја је питам да ли важи, а жена каже да важи до краја вожње, без обзира што је истекело 90 минута. битно је само да се откуца при уласку у бус
 
Mislim da je neophodno dati izbor onima koji se ne voze tako dugo, već im je potrebna karta za kraće relacije, jednu vožnju ili samo 30 minuta. Naravno, treba da ostane i karta za 90 minuta kao do sada. Direktor je dao sjajan predlog, ja bih ga samo malo modifikovao:

- 30 min za 40 din,
- 45 min za 60 din i
- 90 minuta za 90 din

Verujem da bi takvom cenovnom politikom prodaja karata znatno porasla, šverc bi se smanjio, i bi svi bili zadovoljniji.
 
Многа возила су и даље облепљена рекламама и то изгледа не планирају да скидају, значи да већ имају спонзоре.
 
Vrh