Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Весић: Одлучни смо да вратимо „Бус плус” Београђанима

Желимо да град Београд постане власник система „Бус плус”, да преузме наплату, да преузме издавање карата, све виталне функције система, јер верујемо да ће се на тај начин побољшати наплата, рекао је секретар Привременог органа града Београда Горан Весић на конференцији за новинаре одржаној данас у Старом двору.

Он је нагласио да већ неко време трају преговори града и компаније „Апекс”, као и турске компаније која је сувласник „Апексу”, а циљ је да се што пре реши овај проблем као један од од највећих које је Привремени орган затекао у Београду.

– Систем „Бус плус” је проблем који је драматичан за функционисање саобраћаја у граду. Због тога имамо пад прихода у наплати карата, повећане субвенције у последњих неколико година и зато смо врло одлучни да проблем врло брзо решимо. Идеја је да се уреде односи између нас и турске компаније у потпуно новом правном оквиру. Он ће подразумевати другачији уговор него што постоји данас а циљ је да вратимо цео систем грађанима Београда. Преговори ће бити настављени данас, одлуку нећемо одмах донети, али као Привремени орган врло смо одлучни да се овај проблем реши у наредних неколико недеља, истакао је Весић.

Према његовим речима, ситуација у градском превозу је драматична до те мере да захтева брзо решење.

– Зато смо партнерима на састанку и рекли да смо спремни на свако решење, а уколико не дође до договора, грађани треба да буду уверени да ћемо заштитити јавни превоз и да ћемо у сваком случају обезбедити да он нормално функционише. Наишли смо на разумевање саговорника и постигли смо договор око већине питања, остало је свега неколико спорних. Верујем да смо близу договора и да ће он подразумевати да грађани Београда знају да је систем наплате карата у власништву града – закључио је Весић.

Он је додао да ће град контролисати читав систем и рекао да онај ко то контролише, може да доноси мере унапређења наплате.

– Субвенције се ГСП „Београд” из месеца у месец повећавају и тако је годинама уназад, а то је неодрживо. Поента иновација јесте да се смање субвенције. Ако ми будемо преузели систем, он ће се другачије звати. Урадићемо неке техничке промене, али ће основа остати слична. Унећемо читав низ иновација које су могуће у оквиру система и пробати да га унапредимо, а број контролора ће бити онолики колико је неопходно – нагласио је Весић.

Када грађани схвате да је систем градски, да наплата иде у град и да могу то да контролишу, претпостављам да ће и плаћање карата бити редовније и да ће приходи бити повећани, рекао је Весић и додао да уколико не буде договора око преузимања „Бус плус” система, град Београд задржава право да предузме мере да заштити јавни превоз.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1585127
 
Naprednjaci zahtevaju da sav novac od Bus plusa pripadne Gradu

M.T. | 06. 02. 2014. - 13:27h izmena vesti 16:40h | Komentara: 2
Sat vremena nakon što je Goran Vesić, sekretar Privremenog veća održao konferenciju za medije ispred Starog dvora u vezi sa Bus plusom, to je učinio i Aleksandar Jovičić, potpredsednik Izvršnog odbora Srpske napredne stranke.

Jovičić je zahtevao od Privremenog veća da što pre privrede kraju pregovore sa Bus plusom oko preuzimanja većinskog dela te kompanije.

- Srpska napredna stranka zahteva da se pregovori sa Apeksom što pre završe kako bi novac od kupljenih karata sto odsto pripao gradu Beogradu. Novac će ići u gradski budžet i mogao bi da bude upotrebljen za kupovinu novih autobusa i ulaganje u infrastrukturne projekte - kaže Jovičić.

Subvencije grada prema GSP iz godine u godinu rastu, a naplata karata je sve lošija, rekao je Jovičić i precizirao da je u 2008. godini za subvencije GSP izdvajano oko 3,5 milijardi dinara, a u 2012. i 2013. godini 6,5 miljardi dinara.

On je dodao da je GSP kičma grada i da je neophodno da se prema gradskom saobraćajnom sistemu ponaša odgovorno i da se što pre vrati u "sigurne ruke Beograđana".

On je naglasio da nijedna firma ne sme da uzima 8,53 odsto od prodaje karata, kao što to čini Apeks, već taj novac u potpunosti mora da pripadne Beograđanima.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/44...vaju-da-sav-novac-od-Bus-plusa-pripadne-Gradu


Ova je isto kao da je rekao "Dva i dva daju pet. Tako su mi rekli da kažem. Iako sumnjam da je to tačno, tako su mi rekli, te znači da ipak jeste tako". :roll:
 
Ja se bojim neceg drugog. Apex sada broji 370 zaposlenih, a kad grad to uzme sebi, to ce biti nova firma, sa novim imenom, mozda Agencija za naplatu prevoza grada Beograda, i tada ce po politickoj osnovi, umesto 370, moci da broji i 3700 zaposlenih :) :D
 
Ovo je samo politicka reklama za izbore. Ako urade neku pozitivnu stvar, bila ona privremeno pozitivna ili na duze staze, to je odlicna reklama za stranku, kao i za kandidata iz privremene uprave za gradonacelnika.
Ne kazem da je losa stvar, za sada izgleda dobro, ali vreme ce pokazati.
 
marrecar":3b124neh je napisao(la):
Ovo je samo politicka reklama za izbore. Ako urade neku pozitivnu stvar, bila ona privremeno pozitivna ili na duze staze, to je odlicna reklama za stranku, kao i za kandidata iz privremene uprave za gradonacelnika.
Ne kazem da je losa stvar, za sada izgleda dobro, ali vreme ce pokazati.

Šta je pozitivno u onome što priča Vesić?
Zadržaće isti sistem, samo će mu promeniti ime da bi se izbegle loše asocijacije na BusPlus?

Ovo je najobičnija marketinška predizborna kampanja... rebranding lobotomija... ako je to vama pozitivno i prihvatljivo, meni je žao što meni nikako nije niti može da bude :(
 
Nisam komentarisao njegove izjave, nego celokupnu ideju da grad zeli da kupi sistem. ;) Time nece biti privatne firme i grad, odnosno prevoznici ce dobijati 100% od prodaje karata. Ako to ostvare onda je pozitivna stvar. Tako sam ja razumeo celu ovu pricu.
 
@Marrecar

Nije to uopšte tako naivno i lako kao što ti se čini. Zato mi smetaju ovako lakome izjave političara.

Grad i sada dobija 100% od prodaje karata, a Apeksu otplaćuje sistem koji je Apeks platio preko 8,5% mesečno nakon ispostavljene fakture.

Opcija 1:
Da grad sada kupi sistem, koštaće ga mnooogooo paaaraaa. Hoću reći da, makar Grad i pljunuo pare koje nema za sistem (za šta će pretpostavljam morati da podigne neki kredit), deo od prihoda od prodaje karata Grad će de facto morati da izdvaja da bi pokrio i taj dug tj. tu kupovinu.

Opcija 2:
Da grad sada kupi većinski udeo u Apexu, to ne znači da je grad otkupio tj. otplatio ceo sistem. Grad će i dalje morati da otplaćuje uloženu investiciju na ovaj ili onaj način, a opet kroz neki procenat.

Nema scenarija u kome Grad neće imati obavezu dugoročne otplate sistema i nema scenarija gde će ga sistem koštati manje.

Ima scenarija gde će Grad (ne mislim na privremeno veće, nego na buduću pravu gradsku vlast) morati odgovorno da pristupi reformi tarifnog sistema i optimizaciji rada GSP kao najvećeg operatera istog.
 
A ja cu da dodam 3. scenario :)
U stvari on je prosirena varijanta tvog prvog. Cela prica je od pocetka i planirana tako da na kraju grad plati 'nekome' dobru paru. Jednostavno, ja tebi dam da napravis sistem na mom terenu, sa mojim vozilima, onda kao narod nezadovoljan pa protestuje, a ja sa 'narodnim' parama otkupim ceo posao od tebe. Vrednost posla, pa naravno onoliko koliko prodavac trazi, jer ja sam taj koji sam izrazio interes za kupovinom :D
Vlasnici Apexa i ostali zaradili, narod zadovoljan jer se 'otarasio lopova' (8%), a meni kapnula provizija na neki od 'tetkinih' racuna u nekoj stranoj banci.
I svi srecni i zadovoljni, zar ne?! :D

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Zasto onda grad nije kupio jos 300-400 autobusa, pa zaposlio sve privatne vozace tu, a zatvorio privatne prevoznike, da pare ne idu u dzepove privatnika vec da ostanu u gradu.
Mislim, zna se da najveci deo subvencija ide na placanje privatnih prevoznika, i tu je najveca potrosnja, a GSP da je otpiustio 2000 viska i zaposlio te privatne vozace, imao bi vecu ustedu na mesecnom nivou nego sa svim sadasnjim pokusajima.
BusPlus, jos jedna u nizu prevara, ovaj deo oko otkupljivanja :D
100e je zarada dnevno po vozilu kod privatnika, bar sam ja tako dobio info.. puta 30 dana je 3000eur puta 400 privatnih vozila 1.2miliona ustede..
Manje vise, videcemo sta ce busplus doneti u novom odelu, ako se pojavi bez dnevnih, nedeljnih, i drugih karata, i neke nize realne cene s'tim da svi placaju, onda nista nije promenjeno, cista prevara.
 
Savrseno odradise ovo. Nema kontrole bar pola godine, otkupice bus plus i nece slati kontrole do izbora i onda posle sou.

Zalosno je da je stanje kod nas toliko lose da ide do te mere da je kontrolisanje javnog prevoza politicko pitanje.
 
Ima kontrola, jutros me jedna navatala i izbacila iz busa.
 
BEOGRADSKE PRIČE „Ridžovani“ stigli iz Koreje?!
Zoran Nikolić | 15. februar 2014. 09:54 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -iz-Koreje

Kontrolori u javnom gradskom prevozu prozvani po - američkom generalu iz Korejskog rata. Omraženi službenici „Bus plusa“ nose nadimak sa Dalekog istoka
bgd-general-ridgway620x0.jpg

General Metju Ridžvej

Pre šest i po decenija tutnjao je rat na Korejskom poluostrvu, koji je trajao 37 meseci, a po procenama analitičara odneo je oko 4,5 miliona ljudskih žrtava. To je bio prvi veliki vojni sukob koji je usledio posle Drugog svetskog rata.

Ali, kako se takav brutalni međunarodni događaj, koji se odigrao hiljadama kilometara daleko od nas, može dovesti u vezu sa gradskim prevozom u Beogradu?!

Iako deluje naizgled apsurdno, ove dve pojave imaju blisku vezu. Dok je tutnjao sukob Istoka i Zapada na sredokraći Korejskog poluostrva, Amerikanci su pomagali jednoj strani, a Kinezi drugoj. Za vreme trajanja velikih ratnih operacija prvo je dominirala južnokorejska strana, da bi kasnije, posle uključenja Kineza počelo vojno nadiranje severne. U naletu besa, američki general Daglas Makartur predložio je predsedniku SAD Trumanu da na Kinu i saveznice bace atomske bombe, a ovaj ga je zauzvrat smenio sa mesta glavnokomandujućeg i na njegovo mesto imenovao generala Metjua Ridžveja.

E, tu počinje naša priča. Neki kažu da su kontrolori ondašnjeg GSP imali slične kape kao i američki generali, dok drugi tvrde da su zbog ozloglašenosti američkih, kapitalističkih snaga u Koreji, domaći, socijalistički ideolozi u medijima američki imperijalizam prikazivali na najcrnje načine, pa su, sasvim logično, i generala Ridžveja prikazivali u najmračnijem svetlu.

A koga su Beograđani odvajkada najmanje voleli? Konduktere, kontrolore...

I tako, večito skloni da „zalepimo“ nezgodan epitet ili neprijatan nadimak onima koje ne volimo, Ridžveja smo „smestili“ u autobus.

Postepeno je gradski sleng adaptirao ovaj termin pa su kontrolori prvo bili „ridžveji“, kasnije „ridžovani“ i „ridže“. Uglavnom, stanovnicima glavnog grada i danas je jasno da je ovaj nadimak pogrdan, ali uglavnom ne znaju zašto.
 
17.02.2014 12:00
Mali: Pitanje dana kada će Beograd da preuzme Bus plus
http://www.tanjug.rs/novosti/117460/mal ... s-plus.htm

BEOGRAD - Grad Beograd pregovara sa partnerima iz Turske i "blizu smo rešenja" da grad preuzme "Bus plus" sistem, najavio je danas član Privremenog veća Beograda Siniša Mali.

"Pitanje je dana kada ćemo izaći u javnost sa konačnim rezultatom," rekao je Mali, novinarima u Vladi Srbije.

On je najavio da će 25. ili 26. februara biti održana sednica Upravnog odbora Er Srbije, na kojoj na dnevnom redu treba da bude upoznavanje sa detaljima ugovora sa Etihadom.

Mali je najavio i da će sledeće nedelje biti osnovana radna grupa stručnjaka za Metro u Beogradu, kako bi se taj projekat "pogurao" i da bi se utvrdilo gde se stalo, jer je to, kako je rekao, bitan projekat za glavni grad.

On je ukazao da se gradska vlast bavi gorućim pitanjima, kao što su rešenje pitanja taksi prevoznika, koji rade na "divlje" na Aerodromu.

Mali je najavio i da će uskoro izaći sa rešenjima, vezanim za pitanje vantelesne oplodnj
 
★ VAŽNO ★ Besplatni web info servis isključen je do daljnjeg Ova app od sada omogućava upite samo preko USSD info servisa koji se naplaćuje. Ukoliko vam ovo ne odgovara, nemojte je koristiti ili pređite na alternativu (potražite na Play Store-u, nemam nameru da ih reklamiram).
https://play.google.com/store/apps/d...ckovic.busplus
 
Mislim da je ona i ranije naplacivala, da je samo Apexova potpuno besplatna. Inace njoj nista ni ne fali, ima nekoliko stvari koje bi mogli da dodaju, ali radi kako treba i ne naplacuje.
 
Купим пре извесног времена папирну карту и на њу ставим кредита да 3 временске карте, реко да ми не остаје, потрошим две и остане ми 100 дин. Рачунам данас да је искористим кад оно добијем поруку преко говорног аутомата да немам довољно кредита (сада је временска карта 101 дин а не 100) :)
 
????
101 ? Zasto, koje je obrazlozenje korekcije cene od 1% ?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
поскупљење је прихватљиво али морао сам да платим комад папира 40 дин, а пропало ми је 27 јер ћу оних 100 дин да искористим за појединачну карту. Наравно нећу пропасти за 67 дин али принципијелно мислим да је ово класична превара.
 
Pa zar nemozes da doplatis na papirnu kartu do 730 din maksimum ,tj doplatis do jos jedne voznje i u minusu si 40 din
 
Vrh