Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

kopmania":3syvvjxh je napisao(la):
Онај ко се шверцовао пре шверцује се и сада, онај ко је плаћао пре плаћа и сада.
Колико год се пар вас трудило да гура овај став мени исто толико пута неће бити тешко да је демантујем из прве, друге, седме, двадестпете руке.

Ја лично сам плаћао карту, имам све месечне маркице сачуване у задње 4 године, имам бусплус персонализовану и њу сам плаћао у почлетку.

Више не плаћан нити ћу. Ја и многи други. Шверцера је било и биће. И са њима систем функционише. Ја говорим о екстремном повећању броја шверцера који то раније нису били.

Нећу да плаћам партијску мафију! НЕЋУ.

Staklena_Wool_nica":3syvvjxh je napisao(la):
stf - potpuno mi je jasno kolika je pljacka nastala uvodjenjem busplusa. Nadajmo se da ce svi oni ogovarati pred zakonom kad-tad. Zato je i znacajno da se to ne zaboravi.
Dakle, ajde i mentalitet da menjamo dok traje proces u sudu, a ne da se daje podrska i izgovor za nemoral. Besmisleno je saosecati se sa svercerima, koji ce jednog dana i sami sacinjavati firmu busplus. I ovo da se ne zaboravi i da se ne zapostavi.
Плаћати карту нећу док неко не буде иза решетака. И док се Апекс избаци из посла.
Нећу да плаћам партијску мафију. Плаћам много тога зашта још не знам да иде у џепове сличним организацијама. Зашто бих плаћао и нешто за шта се зна коме иде.

Све масовнијим шверцом ће се надлежни натерати да нешто предузму. Ако сви плаћамо, ћутимо, али не заборављамо, како кажеш, ништа се неће ни десити. Систем мора да крахира да бисмо видели сунце на крају тунела. Другачије надежни неће признати. Морају они да осете мањак у џеповима.
 
Ако је плата у граду за већину људи 20-25 хиљада нормално је да неће да купују месечне од 3200. Врло једноставно... Поготову што са тим платама немају где ни да иду осим до посла и назад... Можете ви да демантујете ове цифре али то је тако, ви живите у облацима ако не видите те људе око себе... А можда ћете их видети када се нађете у њиховој кожи...

Такође, 72 динара за једну вожњу је безобразно скупо, ако се узме у обзир квалитет превоза, и ниво субвенција које град даје...
 
Просечна плата у Лондону 1000-2000 фунти, а месечни тјуб за рецимо 5 зона је 200 фунти, неко ко живи на периферији и до 300 фунти.... Дођемо на исто..
 
U Becu je godisnja karta 350 evra nasa kad se sabere za zaposlene izadje 38400 din a kvalitet usluge nemoze da se poredi
 
С тим што је у Бечу 350 ЕУР 15-20% месечне плате, а нама је 38400 добра изнад просечна цела плата...

" Дођемо на исто.." Браво! Ти си мој идол... Без даљег коментара...
 
300 фунти за плату од 2000 фунти je 15 % од плате.
3200 динара за плату од 25000 је 12.8% од плате

Тако да не знам о чему ти причаш...
 
Ја не знам како можеш да поредиш уопште Лондон и Београд... А ти размисли о чему причам...
Него, живо ме интересује колики су ти месечни приходи и чиме се превозиш? Не мораш да одговориш, разумећу ако нећеш... :)

Иначе, по интернету (мрзи ме да стављам линкове), просечна плата у Лондону је 2800 фунти... А цена за месечни превоз је за 6 зона 210 фунти... У том случају стави цену за повластицу за обе зоне у БГ...

По тим информацијама, то је мање од 10% и плус да ми израчунаш шта може да се купи за 2600 фунти кусура, а шта за 22000 динара...
 
Студент сам тако да немам месечне приходе и превозим се градским превозом/бициклом.

Да 6 зона 203 фунте (јер углавном сви живе у рецимо тим зонама изнад 3-4), свих 9 зона 300 фунти. Такође велики број људи живи ван Лондона а ради у Лондону тако да мора да плаћа још и железницу, која је свермирски скупа, тако да велики број људи мора и за то да издвоји паре. Јако пуно ти оду паре на разне кредите које углавном свако има, комуналије, а и све остало је и те како скупље него овде.
Али онда немојте поредити ни са Бечом ни са било којим другим градом, јер се зна да је Беч један од најбољих градова што се тиче стандарда. Београд је Београд и причаћемо како је овде онда.
 
"Београд је Београд и причаћемо како је овде онда."

Па ја сам и причао о Београду а ти си кренуо да поредиш са Лондоном...
 
Ja mislim da Beograd treba da napreduje a ne da postane od grada palanka ,nekad su nasi stari kad je nesto ptrebalo uraditi u beogradu slali delegacije u 4/5 velikuh gradova da vide kako se radi upoznaju se sa tokovima i idejama a ne ko ovi danas neznaju ni da prepisu vec otkrivaju toplu vodu iako znamo za istu ,Ljudi mi imamo samo jednu vrstu karte u 21 vijeku .Da su pametni kao sto nisu vec bi u februaru uveli razne vrste karata .Je li toliko problem napraviti ,1h/2h/1dan /3d/5d/7d/15d/mjesecnu /godisnju kartu .Ocigledno da je to visi umni napor za koji neki nisu spremi a pritom se nevoze prevozom bas me interesuje scim sarac i ceran dolaze na posao
 
Feanor ти јеси причао него је директор споменуо Беч а ја Лондон. Наравно 2 града која се никад неће моћи поредити. Аустријски стандард је један од највећих у европи , а британија има један од највећих и најуређенијих мрежа превоза, тако да си врло управу да се не могу поредити :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Па ја сам спомињао Београд и ненормалне цене... Спомињао сам да мученици који плате месечну немају ни 500 дин дневно да живе после тога... Да не причам шта се дешава ако имају 2 деце, или не дај Боже да немају оба супружника посао што је реално јер је незапосленост скоро на 30 %.

Ти си онда пребацио на Лондон што је немогуће поређење... И рекао си да је то ИСТО...

А онда је тек директор поменуо Беч.

Шта год, закључак је да је то немогуће поређење и да није никако исто живети у Лондону и Београду...
 
kopmania":tbxb5x9q je napisao(la):
Студент сам тако да немам месечне приходе и превозим се градским превозом/бициклом.
Sent from YOUR iPhone using Tapatalk


Nemoj me shvatiti pogresno i zlonamerno,
ali PROSECAN student bez mesecnih prihoda moze samo da masta o iPhone-u ;) tkd bojim se da,na tvoju srecu,nisi u prilici da zaista objektivno sagledas koliko je karta za prevoz kod nas preskupa!
 
Какве везе који телефон имам :О Па сваки други студент има смарт фон који подоста кошта..
Ја пре мислим да не могу да сагледају студенти који се не одвајају од аутомобила и остали људи који крпе крај са крајем али важно да седну у кола да се превезу негде..
 
kopmania":3blsewz5 je napisao(la):
Какве везе који телефон имам :О Па сваки други студент има смарт фон који подоста кошта..
Ја пре мислим да не могу да сагледају студенти који се не одвајају од аутомобила и остали људи који крпе крај са крајем али важно да седну у кола да се превезу негде..

onda smo definitivno okruzeni drugacijim kategorijama studenata ;)

kod ovih mojih,prosecnih bez primanja,retko ko "seta" smart phone-ove i sl... o kolima i da ne pricamo
 
Ova tema počinje ozbiljno da degradira! Ajde manite se koliki je čiji agrarni budžet, nego da vidimo da razgovaramo o nečemu smislenom.
 
kopmania":3j2qqk8f je napisao(la):
Онај ко се шверцовао пре шверцује се и сада, онај ко је плаћао пре плаћа и сада.

Toliko nisi u pravu da je to strašno :)
Ne samo ja, nego i više ljudi iz moje okoline su redovno plaćali prevoz maltene oduvek... A od pre nekoliko meseci niko od nas ne daje više ni dinar za ovakav gradski prevoz, po ovakvim cenama u ovako organizovanoj državi.

Neke stvari će morati prvo iz korena da se promene da bi plaćanje prevoza u Beogradu opet imalo logike (npr. da se ove naduvane cene prilagode standardu većine ljudi, da država pronađe način da natera poslodavce da ispunjavaju svoju zakonsku obavezu tj. da isplaćuju redovno nadoknadu za prevoz svojim zaposlenima, da se vidno poboljša ispravnost i održavanje vozila, da se iz cele priče izbaci taj parazit Apex tj. da putevi novca koji bi mi davali za prevoz budu transparentni i proverljivi, da novac ide zaista onome kome je i namenjen, bez skidanja kajmaka i odlivanja u ko zna čije privatne džepove...).
 
А ко је Апекс? Јел се знају имена власника? Јел истина да су то неки високи чланови ДС повезани са Ђиласом? Можда је било на теми, али има доста?
 
kopmania":1vd380t6 je napisao(la):
Да знате ни случајно немојте давати неперсонализоване контолорима у руке да вам они откуцају. Или сами урадите или изађите. Пошто им је то тактика да вам узму карту да би они дали некоме, јер ће те се ви "уплашити" и попустити. Данас сам ја тако једном дао да је откуца, и наравно кренуо да прича, мораш да платиш казну бла бла бла, позваћемо комуналну, изађите сада на следећој, и то тако са све мојом картицом у рукама. Ја ајде као изађем да позову комуналну.. Он узео телефон и прича као некоме на телефон који број станице да дођу... И ту кренуо он мени нешто да лупета, и нажалост пошто сам журио само сам се покупио и отишао, и остао без картице од 250 динара и пар вожњи на њој. Наравно од данас ни 1дин неће добити више.
Samo da potvrdim post. Zeznuh se pre neki dan u troli i dadoh gospodži u plavoj jakni i ona ne htede da mi vrati. Preti mi patrolom, rek'o zovi ih odmah. Naravno ništa od toga nije bilo, izašao sam uz par razmenjenih oštrih reči.
Ne razumem koja im je to fora sa uzimanjem kartica? Šta misli, da sam toliki bolid da ću da joj dam dokumenta da mi piše doplatnu od dve hiljade, ili koliko je već, da bi mi vratila karticu u vrednosti od 250 dinara. Bolest.
Zanima me odakle im pravo da uzimaju kartice? Čist bezobrazluk i osionost.
Naravno, i od mene ni dinar više videti neće. :)
 
Па ништа људи, од сада купујте папирне доплатне са само једном доплатом. И ако узму, нек им је алал 40 динара.
 
Bas nadjoh jednu papirnu danas na stanici kod gradske bolnice,moguce da je ispala u sukobu putnika i bus plusadzija.Bas cu da vidim da li ima kredita.
 
RAZOTKRIVENI: Tender za bus plus nezakonit

Iako je Đilas izjavio da je Grad izabrao najnižu ponudu za novi sistem naplate prevoza, istina je da je postojala samo jedna ispravna jer je konkurs održan po pravilima koja je vlast donela ne poštujući Zakon o javnim nabavkama

EOGRAD - Crno na belo.

Iako je gradonačelnik Dragan Đilas, gostujući u emisiji „Utisak nedelje“ 5. februara prošle godine, rekao da je Grad izabrao najnižu ponudu na konkursu za „bus-plus“, a s obzirom na to da je postojala samo jedna ispravna ponuda, komisija nije mogla da bira, već je prihvatila tu ponudu, objavio je Centar za istraživačko novinarstvo Nezavisnog udruženja novinara Srbije (CINS).

Bez obrazaca

Od 51 kompanije koje su otkupile konkursnu dokumentaciju, samo tri su poslale ponudu. Od tri koverte koje su stigle na konkurs, samo jedna je sadržala svu neophodnu dokumentaciju, i to konzorcijuma tri firme - „Kentkart“, sa sedištem u Istanbulu, „Lanus“ i „Apeks solušn tehnolodži“ (AST) iz Beograda. Konkurs za veoma unosan i istovremeno skup posao naplate karata u javnom gradskom prevozu, Grad Beograd održao je po pravilima koja je sam doneo, ne poštujući Zakon o javnim nabavkama (ZJN).

- Iako je 51 kompanija otkupila konkursnu dokumentaciju i pokazala ozbiljno interesovanje za posao, komisija je na dan otvaranja mogla da konstatuje da su na konkurs stigle ponude samo tri firme. To su bile „Dijalog“ iz Beograda, „Novatronik“ iz Novog Sada i AST, kao predstavnik konzorcijuma. Dve od tri ponude koje su se našle pred komisijom bile su potpuno neispravne - navodi CINS.

„Dijalog“ nije dostavio nijedan obrazac, već samo nekoliko osnovnih dokumenata. Milan Crvenkov, direktor i vlasnik „Dijaloga“, za CINS je izjavio da se ne seća detalja učešća na ovom konkursu jer je za njega bio zadužen njegov tadašnji radnik Milan Bjelanović, koji sada živi u Kanadi.

„Novatronik“ je podneo kovertu u kojoj je bio samo propagandni materijal firme. U zapisniku o radu konkursne komisije navodi se da je Novak Krstić, većinski vlasnik i direktor „Novatronika“, izjavio da je došlo do „omaške u ekspediciji“, pa je prijava za konkurs završila na „drugoj adresi“.

- Kada smo videli koliki je to obim posla, pre samog davanja ponude odustali smo. Ali ako otkupite dokumentaciju, onda je red da ponudite - rekao je on.
Otprilike 18 meseci nakon što je konzorcijum okupljen oko AST potpisao ugovor sa Gradom, dva bivša takmaca na konkursu, konzorcijum i „Novatronik“, postali su partneri. Iako je prethodno planirano da displeje za autobuska stajališta obezbedi „Kentkart“, konzorcijum je odlučio da displeje ipak kupi od „Novatronika“.

Ugovaranje ovog posla, kako ističe CINS, otvorilo je pitanje da li su neki ponuđači možda sarađivali i pre konkursa. Upitan da li je slučajno podneo samo propagandni materijal firme umesto prave ponude, Novak Krstić iz „Novatronika“ negirao je bilo kakav prethodni dogovor sa AST.

Nejasna pravila

- Ako sugerišete da smo pružili neki oblik podrške „Lanusu“ ili AST, mi nismo ni čuli za bilo koga od njih - rekao je on.Procedura raspisivanja konkursa i propisana pravila, međutim, izbacila je većinu kompanija. Mada je konkurs nazvan „međunarodnim“ od strane gradske Direkcije za javni prevoz stotine stranica formulara i obrazaca koje je trebalo da popune učesnici konkursa, bile su na srpskom jeziku.

- Dokumentacija pokazuje da je najmanje pet inostranih kompanija tražilo produženje roka kako bi imale vremena da dokumentaciju prevedu sa srpskog, naprave ponudu, zatim je ponovo prevedu na srpski, napišu na ćirilici i dostave Beogradu. Direkcija je odlučila da insistira na roku od 60 dana - piše CINS.Među zainteresovanim kompanijama bili su „Simens“, „Aseko SEE“, IXXI, „Pej-ep“, „ACS solušns“, „Telefonija“ i „Mapsoft“.

Javno-privatno partnerstvo, koje podrazumeva da Grad neće snositi troškove ulaganja u sistem, izabrano je kao najbolje rešenje koje će uvećati prihode. Međutim, u trenutku raspisivanja konkursa, Srbija nije imala Zakon o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama. Ovaj zakon usvojen je u novembru 2011, godinu dana nakon što je Grad Beograd potpisao ugovor sa konzorcijumom koji predstavlja AST.
U ugovoru je precizirana cena opreme i softvera u iznosu od 12.153.232,00 evra bez PDV.

Iako je u tom trenutku Grad mogao da se odluči da konkurs sprovede u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama odlučeno je da se postupak sprovede na osnovu Odluke o javnom linijskom prevozu putnika, koju je 2009. usvojio sam Grad.

Loše ponude

Rade Đurić iz nevladine organizacije „Transparentnost Srbija“ smatra da konkurs nije bio u potpunosti regularan.
- Problem je što odluci nedostaju elementi neophodni za sprovođenje ovog složenog postupka, nema uslova uređenja konkursa - kaže Đurić, dodajući da ni zakoni na koje se Direkcija poziva ne preciziraju način sprovođenja konkursa.
Iako Direkcija nije imala zakonsku obavezu da organizuje nadmetanje prema ZJN, on smatra da je trebalo da gradske vlasti ili primene jedini pravni akt koji sadrži takva pravila, odnosno ZJN, ili sačekaju da se usvoji Zakon o javnom privatnom partnerstvu.

On objašnjava da su za pribavljanje usluge kakva je uvođenje sistema „bus-plus“, zakonska pravila morala biti precizno definisana, posebno ona koja se odnose na način raspisivanja poziva za posao, rokove za sprovođenje, kriterijume i učesnike.
- Ta pravila su u ZJN. U ovom slučaju je umesto tog Zakona korišćena odluka koja je neodgovarajući, nedovoljan akt, niže pravne snage od zakona. Stoga je cela konkursna dokumentacija sačinjena bez pravnog temelja, pa je bilo mogućnosti za improvizaciju pravila.

Zakon nalaže da se za poslove vrednije od 150 miliona dinara (oko 1,3 miliona evra), kao što je sistem „bus-plus“, konkursna dokumentacija mora prevesti na jezik koji se koristi u međunarodnoj trgovini - objašnjava Đurić.On je dodao da je i sistem kontrole mnogo bolji kada se poštuje ZJN, jer tada postoji Komisija za zaštitu prava ponuđača.

- Ovde neispravnosti nisu ni bile podložne kritikama jer nemaš kome da se obratiš. Mala gradska komisija, koju je gradonačelnik odredio, nije imala ovlašćenja za poništavanje postupka - kaže on. Đurić smatra da je Grad mogao da dobije bolje ponude da je umesto odluke primenio ZJN.

Izvor:

http://www.medio.rs/57838_RAZOTKRIVENI: ... konit.html
 
A verovatno su svi u talu, pa cute...meni je tragicnije sto jedan od bitnijih sistema u svekom velkom gradu stagnira i pitanje vremena kad ce da krene nizbrdo, od toga ciji mali je na celu firme (uvek ce biti neciji mali, a to necu biti ja,sta da radim...)

Moram samo da se osvrnem na polemiku studenti i skupi telefoni, uz ogradu da nemam namernu nikog da vredjam niti provociram. To sto clan kopmania ima skup mobilni telefon (koji je mozda dobio na poklon, zaradio, odrekao se necega...krajnje nebitno) ne negira cinjenicu da za ono sto placamo ne dobijamo podrazumevan kvalitet.
Tu zamenu teza vlasti odavno jako dobro koriste kao izgovor za sopstveni nerad i nesposobnost: vidi kakva kola voze, a ovamo se bune sto je skup benzin i sl. Vozi se onaj ko moze da priusti, a benzin JESTE skup. Dve totalno razlicite stvari. I ljudi se uvek upecaju na to, od skolarina do zdravstvene zastite...najeftiniji smo u regonu,svetu, bla bla...ocu da vidim sta ja dobijam za to sto placam.
Moj prijatelj ostavi prosecnu platu u fensi klubu za mesec dana, al nece da placa prevoz jer: dugo ceka, samim tim guzva je, prljava su vozila i sl. i to je sasvim legitiman stav. Cene iz godine u godinu rastu, a usluga u najboljem slucaju stagnira, sto nas opet kao korisnika dovodi u nepovoljniji polozaj.
Sama platezna sposobnost ne podrazumeva da ja treba da preplacujem losu uslugu ili proizvod. Na trzistu, gde postoji mogucnost izbora, to mozda i moze da prodje u malom broju slucajeva (primer pomenutog fensi kluba, pa ko je raspoloen za shishanje dobrodosao je). Ovde se radi o monopolu javne sluzbe gde izbor ne postoji (pustite me prica o pesacenju, nije BG LA, ali nije ni bas mali). Taj monopol je poveren diletantima koji jedino sto umeju da rade (a i to jako lose) jeste da nas ubedjuju kako smo mi naopaki. E to vredja inteligenciju.
Ponavljam, to sto kopmania ima skup telefon, ili ja skup fotoaparat ili neko treci skupa kola, ne znaci samo po sebi da 72 dinara za onakvu uslugu nije mnogo. E sad, pred izbore lepse zvuci prica o smanjenju cena, nego povecanju kvaliteta (koji je realno mnogo teze izvesti, narocito u kracem roku)...zato i jesmo u problemu.
 
Vrh