Astrotrain":1vvlprem je napisao(la):
Потпуно си у праву за статистику, но узорак који се скупљао снимањем које је до сада организовано није био баш најрепрезентативнији. Једноставно не одсликава сезонске варијације, затим варијације у току недеље итд.
Што се тиче евиденције улазака и излазака, на муку и мене и свих нас, ја мислим да су зато аутомати и уграђени на сва врата, зато што је од почетка планирано да се у фазама, а по принципу „скуване жабе“ уведе „Check In/Check Out“, што значи куцање и при уласку и при изласку из возила.
фаза 1: овера само при уласку (завршено)
фаза 2: раздвајање врата за улазак и излазак (у току је)
фаза 3: овера и при изласку (планирано за увођење)
Mirises mi na kolegu (ekonomista
) ako nije tako, izvinjavam se.
Odmah da kazem ne znam kako je do sad radjeno uzorkovanje, ali prosto mi je tesko da poverujem da nisu uzimali u obzir dnevne, nedeljne i sezonske varijacije (ipak planiranje prevoza u gradu postoji 100 godina). Znamo da svaka ocena zavisi od kvaliteta uzorka, ako Stratedzik marketing moze da predvidi rezutlate izbora sa marginom od +/- 2% na uzorku do 5000 ljudi, to samo govori o kvalitetu analize.
Dakle dobrim uzorkom, kvalitetnim snimanjem i analizom se mogu dobiti vise nego dobri podaci.
Takodje, Orion je pomenuo, intervjui sa vozacima bi takodje bili veoma znacajni (svako od nas ko se vozi odredjenom linijom i sam vec zna gde se najvise ulazi, izlazi, preseda...).
Ja sam bio i ostao protiv validacije personalizovanih. Evo i zasto...cimanje mi je, uslovno receno, meni i jeste pogodnost da udjem i ne razmisljam da li sam otkucao kartu, nego samo pokazem kontroli mesecnu. Ako ja gubim i minut duze u prevozu, zbog moje validacije, kao i validacije ostalih dok ulaze u vozilo, ja sam na gubitku. Ako se meni vreme putovanja produzava, kvalitet te usluge ide na dole.
Uz duzno postovajne svima, njihov posao je brojanje putnika, ne moj, ja sam platio da udjem i da se vozim.Tacka. Tu se moja obaveza zavrsava. Ne zelim prosto da razmisljam o tome(ili bilo cemu) kad se umoran vracam s posla.
Sve te price, validacije, ulazi na odredjena vrata...da funkcionise, kad ima malo ljudi po svakom vozilu odnosno stajalistu, kad postoji metro, u manjim mestima... i ne treba biti doktor saobracajnih nauka da bi se doslo do tog zakljucka. Samo sto ove odluke ne donose `saobracajci` nego boga pitaj ko.
Sto se tice upravljanja u realnom vremenu (sto su isticali kao prednost i mogucnost sistema), mislim da smo mi daleko od toga, pre svega zbog postojece infrastrukture u gradu. Tj reakcija na cepove i guzve bi bila zakasnela (znaci opet se sve svodi na snimanje i utrvdijvanje trendova i varijacija).
I sad ono kljucno, a koliko sam do sad video, slozices se sa ovim: svaki sistem je dobar onoliko koliko i ljudi koji upravljaju tim sistemom.
U ovom nasem slucaju kako vidimo samo je to i problem, gomila nesposobnih ljudi (iskreno meni onaj Vlahovic, nebitno ciji je mali, deluje nesposobno, ono cuti i smej se i kad ne kapiras vic, valjda ga zato i nema po medijima,ukapirali koga su stavili).
I sad zato sto oni ne umeju da rade svoj posao, narusavaju funkcionisanje jednog javnog sistema i prete jos vecim restrikcijama (ako cemo posteno to i nije u njihovoj nadleznosti), a svakako ne doprinosi (vec prilicno losem) imidzu ni firme, ni javnog prevoza. Gomila diletanata (u svakom pogledu: saobracajnom, ekonomskom, marketinskom, urabnistickom) kojoj je dato da se igra...samo na nasu zalost ne igraju se svojom imovinom, svojim vremenom, svojim novcem, svojim nervima.
Gledano stanovista korisniika koji placa, nametnite su mi nove obaveze, a za uzvrat kvalitet usluge se nije povecao, naprotiv (vreme putovanja pre svega, zbog nesposobnih kotrolora). A to je ono najteze, obezbediti bolju uslugu (koliko je to moguce), i to bi imalo daleko veceg efekta od pretnji ukidanjem linija, sto mislim da je zaista skandalozno. Ako pokazu da mogu da napravlje brzi, efikasniji, tacniji prevoz, ljudi bi samim tim lakse prihvatali i nova pravila i da placaju kada jasno vidis sta placas i da imas neku realnu korist od toga.
Izvinjavam se na poduzem postu.