Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@Astrotrain
Nije mu otac ali mu je rođak.
I, da, još nešto- toliko podržavaš prebrojavanje putnika radi ukidanja linija u cilju optimizacije kapaciteta.... šta je falilo dosadašnjem snimanju linija molim objasni? I po čemu su ljudi koji sad rade u prevozu koji imaju završeno za npr. pekare, trgovce, frizere kvalifikovani da to obavljaju? Takođe, doživljavaš pretnje gašenjem linija kao nešto dobro (sad ćeš reći- restruktuiranje) e ako nije svrha zastrašivanje onda ne znam šta je - jer nigde ne piše " Kucali ste kartu, a stojite jedan drugom na glavi?Pojačaćemo linije sa više očitavanja!"
Takođe,činjenica je da su u dugovima, da li je toliko nemoguće da ovim možda samo pravdaju ukidanje linija koje su već isplanirali da gase. Koja je ovca ovaj narod, mogli bi da počnu sa ukidanjem od 1. septembra.
 
@maki80

Хајде да разграничимо неколико ствари:

- стварно не знам у каквим су односима поменути Влаховићи, и ниједног тренутка не спорим да је и тај посао, као и 99,9% послова у овој земљи добијено по буразерско-страначко-мафијашкој линији, али то је стицај великог броја сложених фактора којих смо сви свесни, и који су тема једне много шире приче, која се мора решавати системски а не овако на махове;

- са друге стране, сам систем из једног чисто техничког и економског угла гледања има смисла, јер се „ручним“ снимањем путника добијају ad hoc подаци таквог квалитета да је то просто неупоредиво са квалитетом података који се добија применом оваквог система. Снимање се обавља једном до два пута годишње (ако и толико) и то за само један дан, док овакав систем прати оптерећење константно и у реалном времену, на свим линијама у свим возилима. То просто није за поређење;

- ово што си рекла о већ планираном гашењу појединих линија, у овој је држави све могуће, мада ја лично не верујем да је то у питању. Најгоре је што се оваквим понашањем у виду неоверавања картица онима који би тако нешто и планирали, унапред даје повод да тако нешто и ураде. За протесте никада није касно, и притисак се увек може извршити ако се таква злоупотреба стварно установи, а ти би протести тада имали и много ширу подршку, зато што не би било никакве сумње да су заиста оправдани, а не само плод тога што некога мрзи да сваки пут оверава картицу.

- Мене нпр. више ту брине приватност и слично, а што се самог поступка оверавања тиче, заиста ме не мрзи, нити мислим да ће се десити смак света ако неки пут и не оверим, што се исто дешава. Важно је само да то не буде правило, већ изузетак.
 
Bobb":2ah1q1k3 je napisao(la):
stf":2ah1q1k3 je napisao(la):
Svim "poštenim" forumašima :lool:
Opet....ne znam da li si svestan kakvu sliku o sebi ovde daješ takvim izjavama.

"Бејах слеп, сада видим"

Чини ми се да остављам такав утисак. Бар се трудим. Ако ме ти видиш другачије, мене то не интересује.


Итекако промишљено и намерно сам употребио израз "поштени" форумаши. Јер.....

....овде на форуму су посреди две верзије агитовања форумаша који плаћају карту:

1. Поистовећивање шверцера са окорелим лоповима, пљачкашима, практично криминалцима, што је тенденциозно. Управо тако размишља Бусплус.

2. Правдање система маркица и таквог финансирања превоза на све могуће начине иако пракса сурово говори коме и зашта тај новац иде. И представљање платиша као нормалних поштених људи.

Разлог за овакво агитовање лежи управо у томе да су они који плаћају превоз на тај начин испали ошишане овце и да је то свима јасно, али је испод части то признати самом себи. Ми смо опљачкани и ошишани, па уместо да признамо, ми то правдамо разноразним разлозима који немају покриће, јер их сам систем сурово демантује.

Ја немам тај проблем. Нисам шверцер, плаћам превоз и овца сам. Раније сам и ја мрзео шверцере. Док нисам почео да добијам интерне информације из самог ГСП-а и Дирекције како ти брлози функционишу.....е тад ми се згадило. Гади ми се сваки дан све више.

Признање је први корак ка слободи. Платиша сам и подржавам шверц. Јер знам за шта се мој новац употребљава. Платиша сам, да не би ништа могли да ми кажу "поштени" људи. Да не могу да ме "дискредитују".
 
stf":n45ddw3h je napisao(la):
"Бејах слеп, сада видим"
Ali čoveče progledali, o čemu se sad nas dvojca raspravljamo?! O švercerima ili o načinu finansiranja GSP-a? Što se švercera tiče, tu se apsolutno slažemo. Dok sam redovno koristio prevoz i ja sam koristio svaku priliku za švercovanje, čak su me ko tinejdžera jednom i priveli u policijsku stanicu :cool: a sad u ovoj situaciji, da sam mlađi i da češće koristim prevoz, verovatno bih se i ja priključio 'aktivistima' jer ovo postaje komično. Tragično još nije jer nisu počeli da mlate po autobusima, ako izuzmemo par šamara do sad, ali nikad ne reci nikad.
Moje jedino neslaganje sa tobom jeste oko budžetskog finansiranja jednog trulog preduzeća, što bi u ovakvom trulom sistemu samo još više otežalo bilo kakvu borbu protiv istog. Istina je da bi nestao problem švercera i šikaniranja svih korisnika zbog njih 20-30%, ali bi dobili gomilu drugih problema, čak i ovakav nizak nivo usluge bi se još srozao do neslućenih dubina i mi apsolutno ne bi ništa mogli da uradimo protiv toga, jer bi GSP dobijao sredstva bukvalno radio ne radio.
Shvati da je za tako nešto potreban jedan fenomenalno transparentan i efikasan državni aparat da bi možda to moglo da funkcioniše. A u razmeri jednog dvomilionskog grada, verovatno ni to nije dovoljno.
Ako si nekad bio zaslepljen na jedan način, sad kao da si postao zaslepljen tom utopističkom idejom.
 
Astrotrain":2494g7l7 je napisao(la):
стварно не знам у каквим су односима поменути Влаховићи,

Ja mislim sve najbolje o porodici Vlahović (pogotovo o nekima koje ja poznajem) ali kada je momak bez karijere iza sebe odjednom zvanično direktor a efektivno samo spiker jedne tašna-mašna privatne firme koja se izdržava garantovanim prihodom iz gradskog budžeta, a rođak mu je političar, to nije baš simpatična pojava.
Da je dečko briljantan mladi menadžer sa rezultatima iza sebe, niko se ne bi bavio njegovim prezimenom.
Sorry, ali firma sa njim na čelu se javno legitimiše da svoju poziciju gradi na vezama sa krugovima moći, a ne na kompetentnosti u svom poslu. Očigledno su sistemi elektronske naplate jedina nesporna kompetencija ovog vrlog konzorcijuma, a podaci za upravljanje saobraćajem - give me a break...

Astrotrain":2494g7l7 je napisao(la):
- са друге стране, сам систем из једног чисто техничког и економског угла гледања има смисла, јер се „ручним“ снимањем путника добијају ad hoc подаци таквог квалитета да је то просто неупоредиво са квалитетом података који се добија применом оваквог система.

Kažeš da ima smisla zato što je zamišljeno da sistem prikuplja sveobuhvatne podatke, a to što će zauvek ostati nesprovodivo zanemaruješ, jer samo fizička prepreka može naterati vlasnika mesečne karte da disciplinovano učestvuje u "prikupljanju podataka". Nepotpuni podaci ne mogu biti kvalitetni, eventualno se mogu koristiti za analizu potreba ljudi koji plaćaju pojedinačne karte ali nikako ne mogu da daju sliku opterećenosti sistema u celini.

Astrotrain":2494g7l7 je napisao(la):
Снимање се обавља једном до два пута годишње (ако и толико) и то по пар дана, док овакав систем прати оптерећење константно и у реалном времену. То просто није за поређење;

Ne treba puno znati o statistici da bi se znalo da je dobar uzorak daleko upotrebljiviji od velike količine nepotpunih podataka. Snimači kada izađu na teren prikupe precizan podatak u ulasku i izlasku na stanicama, a BusPlus u kontinuitetu prikuplja delimične podatke samo o ulasku u vozilo, i to samo onih putnika koji su voljni (ili fizički prinuđeni) da se očitavaju. O kakvom ti realnom vremenu govoriš kad BusPlus nikad ne zna koliko je putnika u vozilu??

Ljudi, budite realni. Validatori BusPlusa izgledaju jako lepo i savremeno, to su hardverski u stvari vrlo dobre mašine, ali u pozadini nema nikakvog softvera za analizu podataka. Softver za BusPlus je skrpljen tek toliko da radi, samo da se vidi gde je koja kartica validirana i na kojoj stanici je koje vozilo i ništa više od toga. Nikakva podrška analitičkom izveštavanju. Jedino u domenu uplate elektronskih kredita softver funkcioniše robusno, jer to je jedino čime se vlasnici BusPlusa zapravo i bave (validatori, polo majce, Novatronic displeji, kontrolni centar u DJP-u, to je samo prateća lakrdija koliko da se kaže da postoji).

Jednom kada to shvatimo, rešenje za ovu BusPlus prevaru nameće se samo. Uraditi reviziju ugovora sa BusPlusom po kojem će oni pokrivati samo uplate kredita za javni prevoz, a provizija da im se svede na onu koja je uobičajena za uplate kredita za mobilni. Paralelno može da se uradi prevremeni otkup instalirane opreme i sklopi odvojeni ugovor za njeno održavanje. Kontrola karata da se vrati u nadležnost grada (samo tako je opravdano angažovanje komunalne policije!) ili da se poveri privatnoj firmi iz domena obezbeđenja.
Naravno BusPlus će reći da je njihovo ekskluzivno pravo da četiri godine ubiru kajmak pa tek onda otkup, e pa ako neće dobrovoljno da izmene ugovor onda njih lepo u zatvor zajedno sa onima koji su raspisali tu javnu nabavku BusPlusa.
Jednostavno, zar ne?
 
Ono oko cega mislim da svi mogu da se sloze jeste da sistem forsiranja ulazaka i ukidanja stanica ne treba i ne sme da postoji.

Ja ne znam da li vi shvatate koliko je ovo zapravo retardirano. Ulaskom samo na prednja vrata se gubi na vremenu u slucajevima popunjenosti vec preko recimo 60%, to bi moglo matematicki da se dokaze.

Shvatam da je potrebno da se prevoz ili placa ili ne placa, ali zar ne moze to da se uradi na malo zdravorazumskiji i humaniji nacin? Npr, da postoje nenajavljeni kontrolni punktovi (toga je bilo) uz pratnju policije. Ili da postoji kontrola u vozilu, ili nesto sto nije ovako bahato i ... UZASNO.

Gde su vremenske karte? Ja se svaki dan vozim na dva prevoza (mogu i na jedan, ali zasto bi stvarao guzvu), zasto ne mogu da ustedim?
 
Да су само постављене мими налепнице изнад врата и да се апеловало на грађане да улазе а при томе наглашено да то није обавезно гарантујем да би тада већина то поштовала јер ово би заиста убрзало измену путника у условима слабе попуњености.
 
stanislaw":5l881vny je napisao(la):
Ne treba puno znati o statistici da bi se znalo da je dobar uzorak daleko upotrebljiviji od velike količine nepotpunih podataka. Snimači kada izađu na teren prikupe precizan podatak u ulasku i izlasku na stanicama, a BusPlus u kontinuitetu prikuplja delimične podatke samo o ulasku u vozilo, i to samo onih putnika koji su voljni (ili fizički prinuđeni) da se očitavaju. O kakvom ti realnom vremenu govoriš kad BusPlus nikad ne zna koliko je putnika u vozilu??

Коначно смислени аргументи! :kk:
Потпуно си у праву за статистику, но узорак који се скупљао снимањем које је до сада организовано није био баш најрепрезентативнији. Једноставно не одсликава сезонске варијације, затим варијације у току недеље итд.

Што се тиче евиденције улазака и излазака, на муку и мене и свих нас, ја мислим да су зато аутомати и уграђени на сва врата, зато што је од почетка планирано да се у фазама, а по принципу „скуване жабе“ уведе „Check In/Check Out“, што значи куцање и при уласку и при изласку из возила.
фаза 1: овера само при уласку (завршено)
фаза 2: раздвајање врата за улазак и излазак (у току је)
фаза 3: овера и при изласку (планирано за увођење)

stanislaw":5l881vny je napisao(la):
Jednom kada to shvatimo, rešenje za ovu BusPlus prevaru nameće se samo. Uraditi reviziju ugovora sa BusPlusom po kojem će oni pokrivati samo uplate kredita za javni prevoz, a provizija da im se svede na onu koja je uobičajena za uplate kredita za mobilni. Paralelno može da se uradi prevremeni otkup instalirane opreme i sklopi odvojeni ugovor za njeno održavanje. Kontrola karata da se vrati u nadležnost grada (samo tako je opravdano angažovanje komunalne policije!) ili da se poveri privatnoj firmi iz domena obezbeđenja.
Naravno BusPlus će reći da je njihovo ekskluzivno pravo da četiri godine ubiru kajmak pa tek onda otkup, e pa ako neće dobrovoljno da izmene ugovor onda njih lepo u zatvor zajedno sa onima koji su raspisali tu javnu nabavku BusPlusa.
Jednostavno, zar ne?

То је то! Са овим се слажем 100% и то је нешто што апсолутно могу да подржим у свако доба! :kk:
 
@Bulevarac,

ja sam rekao da sam protiv šverca, dakle nisam švercer koji kuka kako drugi treba da plaća nešto što ja koristim, ali isto tako ne želim ja da budem taj koga muzu, dok se drugi voze fraj. To je jedna stvar.
Druga stvar je da želim kada platim da znam kome i za šta sam dao pare. Dakle da dâm za održavanje i unapređenje linija. To sa Bus plusom nije slučaj. Dakle, jesam za uređeni i regulisani sistem naplate ali koji ide u gradsku kasu ili u GSP direktno.
Razlika između mene i Astrotraina jeste što sam protiv firmi pijavica i otimačine para od građana kao što to rade Apex ili Parking servis, dok ih on svojski brani. I to ih tako brani da je na početku nevešto pitao "Kako radi Bus plus kartica?" a sad nam iznosi porodično stablo direktora firme sve uz priču kako oni ljudi eto rade svoj posao.
Pa ne rade. Rad podrazumeva pošteno obavljanje nekog posla. Oni pljačkaju.
Protiv pljačke se borim celog života i nastaviću svim dozvoljenim sredstvima.

I ne verujem u priču o validaciji vožnje kao jedinoj ispravnoj metodi, kao što ne verujem u priče o ličnim kartama sa čipom koje ubrzavaju redove u Policiji.
 
Sada nam to deluje kao SF, ali živi bili pa videli, za 10 godina, svi ćemo imati DNK lične karte i povlastice za prevoz. O privatnosti se više neće govoriti jer će se podrazumevati da to više ne postoji i svi ćemo biti deo tog sistema i radovaćemo se što je sve fensi, sve kompjuterizovano, ima moderan dizajn, pišti, svira i svetli raznim bojama.
 
Vocar":2xw8ny0r je napisao(la):
Razlika između mene i Astrotraina jeste što sam protiv firmi pijavica i otimačine para od građana kao što to rade Apex ili Parking servis, dok ih on svojski brani. I to ih tako brani da je na početku nevešto pitao "Kako radi Bus plus kartica?" a sad nam iznosi porodično stablo direktora firme sve uz priču kako oni ljudi eto rade svoj posao.

Као што можеш да видиш из моје последње поруке, наравно да их не браним, и да сматрам да се са њима треба обрачунати али не овако како се то покушава, већ онако како је написао @stanislaw. Питао сам како ради картица зато што нисам био сигуран, мада сам претпостављао са великом сигурношћу да је у питању РФИД технологија. Што се чипова у лк тиче, ја сам против, али пошто сам морао да вадим пасош који не само да има чип, него има РФИД чип, било је тотално бесмислено да лк узмем без чипа, и то контактног.
Јесте офф, али да додам: такође ми је глупа та фама око чипова, јер нису главни проблем чипови него биометрија и централне базе података.
 
Vocar":27gjlw4s je napisao(la):
@Bulevarac,

ja sam rekao da sam protiv šverca, dakle nisam švercer koji kuka kako drugi treba da plaća nešto što ja koristim, ali isto tako ne želim ja da budem taj koga muzu, dok se drugi voze fraj. To je jedna stvar.
Druga stvar je da želim kada platim da znam kome i za šta sam dao pare. Dakle da dâm za održavanje i unapređenje linija. To sa Bus plusom nije slučaj. Dakle, jesam za uređeni i regulisani sistem naplate ali koji ide u gradsku kasu ili u GSP direktno.
Razlika između mene i Astrotraina jeste što sam protiv firmi pijavica i otimačine para od građana kao što to rade Apex ili Parking servis, dok ih on svojski brani. I to ih tako brani da je na početku nevešto pitao "Kako radi Bus plus kartica?" a sad nam iznosi porodično stablo direktora firme sve uz priču kako oni ljudi eto rade svoj posao.
Pa ne rade. Rad podrazumeva pošteno obavljanje nekog posla. Oni pljačkaju.
Protiv pljačke se borim celog života i nastaviću svim dozvoljenim sredstvima.

I ne verujem u priču o validaciji vožnje kao jedinoj ispravnoj metodi, kao što ne verujem u priče o ličnim kartama sa čipom koje ubrzavaju redove u Policiji.

Tako je, sve si dobro primetio, ali postoji jos jedna stvar kod tog usera astrotrain.
Ja nekako u njegovim postovima nalazim i dozu razuma, ma koliko god to tesko tebi da shvatis.
Skroz se slazem za taj deo oko provizije da te smara sto se stvaraju firme da bi neko zaradio, a ne da bi nam se zivot ucinio laksim ili jeftinijim. Sve to se nazalost ne ispoljava samo u Bus Plusu, to je sve sto nas okruzuje. Sam si naveo neke primere parking servis, tv pretplate, pa onda ako hoces tu mozemo da stavimo i "humanitarne akcije" u reziji Rebrace, ili mozda onih popova sto su skupljali pomoc za kosovo preko sms-a a pare nestale, ili ....
Nista me ne bi cudilo, pa nekako nema svrhe o tome duboku raspravljati u svakoj temi, ali naravno da sam za to da se to obavezno spomene. Izvinjavam se DS Vlahovicu, sada sam shvatio da je u pitanji sin Heroja Vlahovica, ali pretpostavljam da je konekcia ista, DS u ovom slucaju.
 
Astrotrain":1b90yd4f je napisao(la):
stanislaw":1b90yd4f je napisao(la):
Ne treba puno znati o statistici da bi se znalo da je dobar uzorak daleko upotrebljiviji od velike količine nepotpunih podataka. Snimači kada izađu na teren prikupe precizan podatak u ulasku i izlasku na stanicama, a BusPlus u kontinuitetu prikuplja delimične podatke samo o ulasku u vozilo, i to samo onih putnika koji su voljni (ili fizički prinuđeni) da se očitavaju. O kakvom ti realnom vremenu govoriš kad BusPlus nikad ne zna koliko je putnika u vozilu??

Коначно смислени аргументи! :kk:

Слажем се, толико аргументованих прича против валидације а овде у две реченице суштина, ово треба да стоји болдовано поред оне анкете да се не изгуби у даљој дискусији.
Најбољу евиденцију би могао да води возач јер за планирање није потребан тачан број путника већ оријентационо стање попуњености аутобуса и уочавање станица на којима долази до препуњавања.
Оне најгоре сцене кад возач не може да затвори врата јер путних покушава да се угура јер би у супротном закаснио на посао може да види само возач (редовна сцена на уласку у 65 приликом јутарњег шпица на Бранковом Мосту), за неког диспешер акоји пијуцка кафицу и гледа у монитор стање може да изгкеда уредно.
Како ли ће тек сада изгледати путовања за путнике који су принуђени да висе на вратима док им са једне стране притишћу кичму а са друге се наласе налепнице кроз које морају да гледају и тиме напрежу нервни систем до повраћања.
 
Te price oko strahova za ocitavanje licnih podataka danas mozete da bacite u vodu. Mozete samo da se plasite i skoro nista vise. Naravno mozete da se izolujete ne koristite nikakvu modernu tehnologiju, izbegavate urbane sredine i krijete se po rupama, a krecete iskljucivo nocu, da ne bi ste bilu uhvaceni satelitskom ili slicnom tehnikom. Danas je vec u kucnoj reziji uz malo novca i vise pameti izuzetno lako napraviri RFID citace veceg dometa. Citaci koje vidite u prevozu rade na rastojanju od nekoliko cm, dok ovi long range danas vec u kucnoj reziji prebacuju 100m.
Danas je moguce instalirati LONG RANGE RF reader i ocitavati nasumicno podatke sa svih RFID. Naravno sami rfid brojevi bez baze vam ne znace puno, ali to se resava na druge nacine.
Takodje ne znam koiliko ste upoznati danas je vrlo lako moguce spijunirti mobilne telefone, a svi ih koristite.
Tu tehnologiju je "veoma lako" primeniti u sopstvenoj reziji. Napravite uredjaj ispod 1k e i mozete da presrecete pozive, snimate razgovore, imate kompletan pristup mobilnom. Mozete biti prisluskivani cak i kada telefon nije u rezimu talk. Sve vase informacije su na izvolite, skoro svakome.
Da li ce te pretsati da koristite tu tehnologiju obzirom da je toliko suplja ?

Evo vam 2 videa da shvatite o cemu vam pricam.

Long rage RFID
http://www.youtube.com/watch?v=BR-JXDdzCko

Practical Cellphone Spying
http://www.youtube.com/watch?v=DU8hg4FTm0g
 
@Bulevarac

Хајде зато да се организујемо, па да почнемо да „ваљамо“ оне анти-РФИД новчанике са поставом од алу-фолије које већ увелико постоје на западу, пре него што се тога сете ови из Бус-Плуса. :laugh: :laugh:
 
@Bulevarac,

danas postoji milion i jedan način da te odžepare u autobusu ili na ulici, pa da li to znači da pare treba da držim za uvetom?
 
Danas je opet guzva kod pancevca. Opet stoji pet autobusa i oduzima jednu traku na nasem veoma sirokom putu. Sve je usporeno do skretanja za kotez. Stvarno nije u redu da maltretiraju mene koji sam u busu kupio kartu a takodje nije fer da maltretiraju one koji se ne voze gsp-om nego kolima ili taxijem. Normalno je naplatiti kartu ali je ovo silovanje mene budale koji sam je kupio i naravno opet ove nedelje kasnio.
 
Izvinjenje građanima
http://www.busplus.rs/page-vesti-novostiOd15jula2.php

Poštovani građani,

BusPlus se iskreno izvinjava svima koji su proteklih dana dobijali nepotpune informacije o novim merama u javnom prevozu koje stupaju na snagu u nedelju 15. jula ove godine.

Mere su donete u cilju unapređenja kompletnog sistema javnog prevoza u Beogradu. Da bi autobusi gradskog prevoza bili noviji i učestaliji, neophodno je da ovaj sistem finansijski stane na noge, a za to je potrebno i da korisnici gradskog prevoza, prevoz koji koriste uredno i plaćaju.

Ulaz na prednja vrata u sva vozila, osim u zglobna (autobuse i tramvaje) u koja će se ulaziti i na prednja i na zadnja vrata, uobičajen je u mnogim gradovima u Srbiji, kao i u mnogim evropskim. Naši sugrađani sa invaliditetom, kao i majke sa kolicima, ulaziće na srednja vrata u vozila koja imaju rampu, kao i do sad.

Od nedelje 15. jula će biti pojačana kontrola. U autobusima i trolejbusima na linijama 16, 17, 23, 29, 40, 41, 47, 73, 88, 95 i 511 kontrola će biti stalna, a kontrolori će biti raspoređeni na Zrenjaninskom putu, Karaburmi, Smederevskom putu, Avalskom putu, Ibarskoj magistrali, Obrenovačkom putu, Autoputu, Surčinskom putu, Batajničkom drumu, Brankovom mostu i Pet solitera na Banjici.

Odluka o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Grada Beograda, dovela je do zabune o visinama kazni koje donosi sudija za prekršaje. Nema govora da će bilo ko na taj način biti kažnjen i mi smo hitno postupili da ovu, pre svega, nepreciznu meru promenimo i preciziramo. Kao i do sada, kontrolori će u okviru svojih nadležnosti putnicima bez uredne karte izdavati opomene i doplatne karte.

Vreme je izuzetno teško za građane, ali i za velike javne sisteme koji su subvencionisani, poput gradskog javnog prevoza. Da bi sve funkcionisalo, neophodno je da građani plaćaju usluge koje koriste i poštuju nove mere.

Voleli bismo da svi zajedno budemo partneri u poslu koji nije lak, da imamo prevoz kakav Beograd kao metropola zaslužuje. Na tom poslu svi Vaši predlozi, kritike i komentari su dobrodošli na info@busplus.rs.


Srdačno,
Vaš BusPlus
 
Ja se ponadao da je neko novo izvinjenje zbog proteklih dana, ali ovo je staro i bilo je već.
 
Astrotrain":1vvlprem je napisao(la):
Потпуно си у праву за статистику, но узорак који се скупљао снимањем које је до сада организовано није био баш најрепрезентативнији. Једноставно не одсликава сезонске варијације, затим варијације у току недеље итд.

Што се тиче евиденције улазака и излазака, на муку и мене и свих нас, ја мислим да су зато аутомати и уграђени на сва врата, зато што је од почетка планирано да се у фазама, а по принципу „скуване жабе“ уведе „Check In/Check Out“, што значи куцање и при уласку и при изласку из возила.
фаза 1: овера само при уласку (завршено)
фаза 2: раздвајање врата за улазак и излазак (у току је)
фаза 3: овера и при изласку (планирано за увођење)

Mirises mi na kolegu (ekonomista :) ) ako nije tako, izvinjavam se.
Odmah da kazem ne znam kako je do sad radjeno uzorkovanje, ali prosto mi je tesko da poverujem da nisu uzimali u obzir dnevne, nedeljne i sezonske varijacije (ipak planiranje prevoza u gradu postoji 100 godina). Znamo da svaka ocena zavisi od kvaliteta uzorka, ako Stratedzik marketing moze da predvidi rezutlate izbora sa marginom od +/- 2% na uzorku do 5000 ljudi, to samo govori o kvalitetu analize.
Dakle dobrim uzorkom, kvalitetnim snimanjem i analizom se mogu dobiti vise nego dobri podaci.

Takodje, Orion je pomenuo, intervjui sa vozacima bi takodje bili veoma znacajni (svako od nas ko se vozi odredjenom linijom i sam vec zna gde se najvise ulazi, izlazi, preseda...).

Ja sam bio i ostao protiv validacije personalizovanih. Evo i zasto...cimanje mi je, uslovno receno, meni i jeste pogodnost da udjem i ne razmisljam da li sam otkucao kartu, nego samo pokazem kontroli mesecnu. Ako ja gubim i minut duze u prevozu, zbog moje validacije, kao i validacije ostalih dok ulaze u vozilo, ja sam na gubitku. Ako se meni vreme putovanja produzava, kvalitet te usluge ide na dole.

Uz duzno postovajne svima, njihov posao je brojanje putnika, ne moj, ja sam platio da udjem i da se vozim.Tacka. Tu se moja obaveza zavrsava. Ne zelim prosto da razmisljam o tome(ili bilo cemu) kad se umoran vracam s posla.
Sve te price, validacije, ulazi na odredjena vrata...da funkcionise, kad ima malo ljudi po svakom vozilu odnosno stajalistu, kad postoji metro, u manjim mestima... i ne treba biti doktor saobracajnih nauka da bi se doslo do tog zakljucka. Samo sto ove odluke ne donose `saobracajci` nego boga pitaj ko.

Sto se tice upravljanja u realnom vremenu (sto su isticali kao prednost i mogucnost sistema), mislim da smo mi daleko od toga, pre svega zbog postojece infrastrukture u gradu. Tj reakcija na cepove i guzve bi bila zakasnela (znaci opet se sve svodi na snimanje i utrvdijvanje trendova i varijacija).

I sad ono kljucno, a koliko sam do sad video, slozices se sa ovim: svaki sistem je dobar onoliko koliko i ljudi koji upravljaju tim sistemom.

U ovom nasem slucaju kako vidimo samo je to i problem, gomila nesposobnih ljudi (iskreno meni onaj Vlahovic, nebitno ciji je mali, deluje nesposobno, ono cuti i smej se i kad ne kapiras vic, valjda ga zato i nema po medijima,ukapirali koga su stavili).
I sad zato sto oni ne umeju da rade svoj posao, narusavaju funkcionisanje jednog javnog sistema i prete jos vecim restrikcijama (ako cemo posteno to i nije u njihovoj nadleznosti), a svakako ne doprinosi (vec prilicno losem) imidzu ni firme, ni javnog prevoza. Gomila diletanata (u svakom pogledu: saobracajnom, ekonomskom, marketinskom, urabnistickom) kojoj je dato da se igra...samo na nasu zalost ne igraju se svojom imovinom, svojim vremenom, svojim novcem, svojim nervima.

Gledano stanovista korisniika koji placa, nametnite su mi nove obaveze, a za uzvrat kvalitet usluge se nije povecao, naprotiv (vreme putovanja pre svega, zbog nesposobnih kotrolora). A to je ono najteze, obezbediti bolju uslugu (koliko je to moguce), i to bi imalo daleko veceg efekta od pretnji ukidanjem linija, sto mislim da je zaista skandalozno. Ako pokazu da mogu da napravlje brzi, efikasniji, tacniji prevoz, ljudi bi samim tim lakse prihvatali i nova pravila i da placaju kada jasno vidis sta placas i da imas neku realnu korist od toga.
Izvinjavam se na poduzem postu.
 
Bio bih zahvalan svima onima koji ostave sve pouzdane kontakt informacije Direkcije za javni prevoz, Bus Plusa i ostalih tu prvenstveno mislim na adrese elektronske pošte. Fantomske mail adrese bus plusa i ostalih nisu merodavne jer su otvorene pro forme i njih niko ne koristi. Siguran sam da je bilo onih koji su slali dopise tim ili nekim drugim putem, a da su bili udostojeni odgovora. U fazi sam pravljenja mini baze podataka svih merodavnih službi i njihovih kako poštanskih tako i elektronskih adresa i brojeva telefona, koje ću objediniti i postaviti na svima dostupnom mestu, pa da ljudi odluče da li će i kako te podatke da iskoriste. Naglašavam da ostavljete samo adrese i telefone na koje se nekad neko javio i dobio odgovor, a ne samo one koje svako može da pronađe preko Googla.

Hvala.
 
Astrotrain wrote:
фаза 1: овера само при уласку (завршено)
фаза 2: раздвајање врата за улазак и излазак (у току је)
фаза 3: овера и при изласку (планирано за увођење)


faza 1. Pričinjava ti se, ;)
faza 2. Opet ti se pričinjava (prava iskušenja tek kreću u Septembru) :|
faza 3. :lol: :lol: :lol:
 
niko.jpg
 
vucko":3q86ye11 je napisao(la):
Izvinjenje građanima
http://www.busplus.rs/page-vesti-novostiOd15jula2.php

Poštovani građani,

BusPlus se iskreno izvinjava svima koji su proteklih dana dobijali nepotpune informacije o novim merama u javnom prevozu koje stupaju na snagu u nedelju 15. jula ove godine.

Mere su donete u cilju unapređenja kompletnog sistema javnog prevoza u Beogradu. Da bi autobusi gradskog prevoza bili noviji i učestaliji, neophodno je da ovaj sistem finansijski stane na noge, a za to je potrebno i da korisnici gradskog prevoza, prevoz koji koriste uredno i plaćaju.

Ulaz na prednja vrata u sva vozila, osim u zglobna (autobuse i tramvaje) u koja će se ulaziti i na prednja i na zadnja vrata, uobičajen je u mnogim gradovima u Srbiji, kao i u mnogim evropskim. Naši sugrađani sa invaliditetom, kao i majke sa kolicima, ulaziće na srednja vrata u vozila koja imaju rampu, kao i do sad.

Od nedelje 15. jula će biti pojačana kontrola. U autobusima i trolejbusima na linijama 16, 17, 23, 29, 40, 41, 47, 73, 88, 95 i 511 kontrola će biti stalna, a kontrolori će biti raspoređeni na Zrenjaninskom putu, Karaburmi, Smederevskom putu, Avalskom putu, Ibarskoj magistrali, Obrenovačkom putu, Autoputu, Surčinskom putu, Batajničkom drumu, Brankovom mostu i Pet solitera na Banjici.

Odluka o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Grada Beograda, dovela je do zabune o visinama kazni koje donosi sudija za prekršaje. Nema govora da će bilo ko na taj način biti kažnjen i mi smo hitno postupili da ovu, pre svega, nepreciznu meru promenimo i preciziramo. Kao i do sada, kontrolori će u okviru svojih nadležnosti putnicima bez uredne karte izdavati opomene i doplatne karte.

Vreme je izuzetno teško za građane, ali i za velike javne sisteme koji su subvencionisani, poput gradskog javnog prevoza. Da bi sve funkcionisalo, neophodno je da građani plaćaju usluge koje koriste i poštuju nove mere.

Voleli bismo da svi zajedno budemo partneri u poslu koji nije lak, da imamo prevoz kakav Beograd kao metropola zaslužuje. Na tom poslu svi Vaši predlozi, kritike i komentari su dobrodošli na info@busplus.rs.


Srdačno,
Vaš BusPlus


Znači ne mogu da verujem !!!!!! :bash:

Ovakva doza licemerja je stravična!!!

Pazite samo ovu idiotsku rečenicu:

""Ulaz na prednja vrata u sva vozila, osim u zglobna (autobuse i tramvaje) u koja će se ulaziti i na prednja i na zadnja vrata, uobičajen je u mnogim gradovima u Srbiji, kao i u mnogim evropskim.""

Ili ovu:
" Da bi autobusi gradskog prevoza bili noviji i učestaliji, neophodno je da ovaj sistem finansijski stane na noge""

A zatim sledi ovo :

""Odluka o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Grada Beograda, dovela je do zabune o visinama kazni koje donosi sudija za prekršaje. Nema govora da će bilo ko na taj način biti kažnjen i mi smo hitno postupili da ovu, pre svega, nepreciznu meru promenimo i preciziramo. Kao i do sada, kontrolori će u okviru svojih nadležnosti putnicima bez uredne karte izdavati opomene i doplatne karte""

Ja iz svega ovoga mogu da zaključim samo sledeće:
Neko je gospodi iz Bus-pluc obećao veći profit, i zato sad radnici GSP-a "VOLONTIRAJU" ne bi li "njihovih 8%" bilo u apsolutnom iznosu onoliko koliko im treba!!!


Imam sve jači utisak da žuti ovo namerno rade da bi crni i crveni
uveli privremene mere u Beograd, a oni mogli da pričaju onestanku demokratije i povratku u 90-te.
 
Vrh