Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

milanobelgrade":3v42hujb je napisao(la):
Po njegovim rečima, u redovnim okolnostima, s obzirom da šestoro kontrolora pregleda putnike u jednom vozilu, kontrola traje najduže dva minuta.

"Zbog toga je i apelovano na građane da poštuju nove mere i saopšteno na vreme da će kontrola biti pojačana, na kojim punktovima, kao i u kojim autobusima će kontrola biti stalna", rekao je Ožegović.

Rece nosati i osta ziv :rolleyes:
 
relja":2end1jch je napisao(la):
Oni koji plaćaju prevoz, BusPlusu ili bilo kome drugom, jedostavno ne smeju biti žrtve loše organizovane borbe protiv šverca.

Добро, хајде да кажем да се у теорији слажем са овим, али реци ми како би ти, а и велика већина овде која је на ивици да покрене револуцију конкретно организовали борбу против шверца? Дајте неке конкрентне предлоге.
 
Evo mozete slobodno da se izivite na meni. Nisam do sada ni jednom kupio Bus Plus, a nakon privatizacije GSPa u stilu sredjeamerickih banana hunti, ni ne planiram.

A vi se nesrecnici samo validirajte, ili jos bolje, osnujte sluzbu za drukanje nesavesnih BusPlusovaca i cekajte da vam sva komunalna preduzeca postanu privatna Djilas prcija. A onda kada struja, voda, grejanje, gradska cistoca, domovi zdravlja i skole budu deo nekog Bus Plus sistema, zapitajte se zivite li u drzavi ili privatnoj firmi.
 
Sverca ce uvek biti dok u gradu imas 20 % nezaposlenih i jos 30 % ljudi koji primaju 20 000...
 
Kroz mesec dana ce se pojaviti novi bilbordi.

GUZVA?

Guzvu stvaraju ljudi koji placaju kartu.
Slomite im noge kako bi bilo manje guzve.
 
tamovamo":pu6g26hv je napisao(la):
Evo mozete slobodno da se izivite na meni....

А ти не плаћаш превоз из идеолошких разлога? Па што ниси одмах рекао? То је онда апсолутно оправдано ! :lool:
Мада, можда би ипак било боље да из протеста уопште не користиш градски превоз?
 
^^ lakse je ukinuti uzrok sverca:

1- grad organizuje besplatan gradski prevoz
2- sverceri prestaju da postoje

:cool:

50% troskova gradskog prevoza dotira grad kroz subvenciju (100 miliona € za 2012.) , svim zaposlenima u gradskim sluzbama grad placa markicu, penzioneri se tako reci vec besplatno voze, skolarci imaju povlastice, firme zaposlenima placaju markice jer su u tom slucaju oslobodjene PDV-a...

Ko jos direktno placa prevoz? Manjina gradjana (i to 2 puta jer su ga vec platili kroz porez to jest gradsku subvenciju) i posetioci.

Koliki je udeo prihoda od karata/markica u budzetu javnog prevoza?

Negde oko 25% (4,6 M€ mesecno x 12 = 55 M€), verujem da je udeo direktno placenih karata (znaci ne racunajuci gradske sluzbenike itd) manji od polovine te svote, znaci negde oko 12,5% celokupnog budzeta.

To znaci da ako grad poveca svoju subvenciju sa 50% na 62.5% ILI se tih 12,5% ustedi racionalizacijom troskova GSP (i ukidanjem kontrolora i prodavaca karata to jest njihovih plata) i ukidanjem provizije koju ubira Apex, mi dobijamo besplatan gradski prevoz za sve korisnike.


Da ne spominjem da ce gradjani novac koji nisu dali za prevoz potrositi za zivotne potrebe, to jest ici ce u drzavnu ekonomiju i investicije a ne u dzepove fantomske posrednicke firme, a mozda neko i nadje posao/drustvo/saputnika/srecu time sto je mogao da se vozi autobusom koji ranije nije mogao sebi da priusti.

Gradski prevoz je PRAVO svakog gradjanina!
 
Astrotrain":1cql668t je napisao(la):
relja":1cql668t je napisao(la):
Oni koji plaćaju prevoz, BusPlusu ili bilo kome drugom, jedostavno ne smeju biti žrtve loše organizovane borbe protiv šverca.

Добро, хајде да кажем да се у теорији слажем са овим, али реци ми како би ти, а и велика већина овде која је на ивици да покрене револуцију конкретно организовали борбу против шверца? Дајте неке конкрентне предлоге.

Ako me pitaš za veliku većinu - na to zaista ne mogu da ti odgovorim, niti bih da dižem revoluciju zbog otkucavanja karata - to mi ti spočitavaš.

Jednostavno ne sme se zaustavljati prevoz zbog kontrole, jer se time obesmišljava njegova osnovna svrha (prevoz, a ne naplata istog).

Ako neko nema kartu - prijava i m'rš napolje ako neće da kupi na licu mesta, kao nekada.
Ugovor Grada sa BusPlusom i njihova ovlašćenja na terenu nisu moj problem.
 
Astrotrain":2el1ty45 je napisao(la):
Мада, можда би ипак било боље да из протеста уопште не користиш градски превоз?
Jedini ispravan način borbe. Ne neplaćanje, što je bez obzira na 'više ciljeve', ipak samo obična krađa, već samo bojkot. Leto je, ko god može nek krene biciklom, rolerima, nek se šeruju automobili sa komšijama...ako neko želi da se angažuje protiv represije a da pri tom se ne pomuči i reorganizuje život, možda baš i nije toliko ugrožen... :|
 
Barkley":2mn6djer je napisao(la):
Синоћ ми прича познаник који ради у погону Космај да на 19 мајстора имају једну брусилицу и два апарата за варење који нису баш поуздани. Прича је почела тако што ми је рекао да није ништа посебно радио јуче јер нису имали материјала. Све је ово одавно познато, знам.

Али за фолије мора да буде новца...

To je nažalost realnost. Često bude neštasica pop-nitni i majstori odu da se žale nadležnim, a ovim im kažu skidajte pop-nitne sa nekih koji su u kvaru :shok: :laugh:
 
zidar":rxu35aze je napisao(la):
^^ lakse je ukinuti uzrok sverca:

- grad organizuje besplatan gradski prevoz...

Овакво размишљање је заиста конструктивно, али се ту онда јавља проблем са другим великим делом суграђана који уопште не користе или врло ретко користе градски превоз већ иду сопственим аутомобилом, пешака и сл. тако да они не желе да га "у пуној цени" кроз порез плаћају и за оне који га користе.
 
Astrotrain":25wy939u je napisao(la):
tamovamo":25wy939u je napisao(la):
Evo mozete slobodno da se izivite na meni....

А ти не плаћаш превоз из идеолошких разлога? Па што ниси одмах рекао? То је онда апсолутно оправдано ! :lool:
Мада, можда би ипак било боље да из протеста уопште не користиш градски превоз?

A zasto da ga ne koristim? Finansira se od para koje placam kroz PDV i poreze.

Elem, nekada davno verovao sam da Srbija propada zato sto njome vlada sacica oligarha koji zloupotrebljavaju vlast, dok vecina naroda ima svest, ali nema dovoljno zelje da je iskoristi. U medjuvremenu se medjutim pokazalo da je narod jedna glupa marva koja upravo podrzava i odrzava takvu vlast svojom indolentnoscu i nema nikakvu zelju za napretkom i poboljsanjem. Na primeru kao sto je Bus Plus pokazuje se koliko jedna nacija ima nagona sa samoodrzanje. Ako je neko spreman i dozvoli da ga otvoreno kradu a pritom prave budalom, bolje i ne zasluzuje.
 
Astrotrain":267ls1f1 je napisao(la):
relja":267ls1f1 je napisao(la):
Oni koji plaćaju prevoz, BusPlusu ili bilo kome drugom, jedostavno ne smeju biti žrtve loše organizovane borbe protiv šverca.

Добро, хајде да кажем да се у теорији слажем са овим, али реци ми како би ти, а и велика већина овде која је на ивици да покрене револуцију конкретно организовали борбу против шверца? Дајте неке конкрентне предлоге.


Šverc se sprečava povećanjem broja zaposlenih, uvođenjem postojećih zaposlenih u legalne tokove ( dakle nema više rada bez prijave, prijave na minimalac, zakidanja na doprinosima ) i olakšicama ( ali pritom mislim na stvarne olakšice ) za određene kategorije stanovništva.

Druga stvar, priča oko Bus plusa je apsolutno nelegalna i neustavna i kao takva predstavlja samo još jedan namet koji ništa niti sprečava niti leči. Iskreno se nadam da će se narod trgnuti i konačno reći "Dosta!", mada sam veoma skeptičan. Da je pravne države, pojedinci bi zbog ovog nameta uveliko bili procesuirani tamo gde treba.

Apsolutno ista stvar, kao i za Bus plus je urađena sa Parking servisom. Došli momci jedno jutro, obeležili pravougaonike na trotoaru, koji nije njihov i koji nisu oni napravili i rekli: "Od sad ćete nam plaćati ako stanete ovde".

Meni to mnogo liči na igru Monopol, a vama?
 
tamovamo":18akndf1 je napisao(la):
A zasto da ga ne koristim? Finansira se od para koje placam kroz PDV i poreze.

Elem, nekada davno verovao sam da Srbija propada zato sto njome vlada sacica oligarha koji zloupotrebljavaju vlast, dok vecina naroda ima svest, ali nema dovoljno zelje da je iskoristi. U medjuvremenu se medjutim pokazalo da je narod jedna glupa marva koja upravo podrzava i odrzava takvu vlast svojom indolentnoscu i nema nikakvu zelju za napretkom i poboljsanjem. Na primeru kao sto je Bus Plus pokazuje se koliko jedna nacija ima nagona sa samoodrzanje. Ako je neko spreman i dozvoli da ga otvoreno kradu a pritom prave budalom, bolje i ne zasluzuje.

Добро знаш да се из буџета цена само дотира и да то није довољно да се покрију трошкови. Ништа зато, ја као припадник (по теби) "глупе марве" плаћаћу и за тебе "паметног" и издржаћу драге воље још тај кратак период непријатности док вас "паметне" доведу у ред, на овај или онај начин, а довешће вас, у то сам сигуран.
 
@Astrotrain,

Bus plus nema veze sa smanjenjem broja švercera.

Jednog dana kad isteraju na čistac i "potamane" sve švercere, misliš li da neće izmisliti "novog neprijatelja" kojim će plašiti redovne platiše i zbog kojih će morati dodatno da plaćaju ili dube na glavi i žongliraju sa tri pomorandže, na srednjim vratima...
 
2012-07-17003932.png


Šta priča ovaj!? :o
 
Vocar":363umfhq je napisao(la):
Šverc se sprečava povećanjem broja zaposlenih, uvođenjem postojećih zaposlenih u legalne tokove...

Druga stvar, priča oko Bus plusa je apsolutno nelegalna i neustavna i kao takva predstavlja samo još jedan namet koji ništa niti sprečava niti leči...

Apsolutno ista stvar, kao i za Bus plus je urađena sa Parking servisom...

Са једне стране јеси у праву, али са друге стране многи којима је тешко често су савеснији у плаћању обавеза од оних који имају много више. Не треба мешати неке ствари. Ако ће људи да се буне, не треба да чекају да се проблеми толико "конкретизују" па да тек онда реагују. Али то је сасвим друга тема...
 
Astrotrain":3jjwqofo je napisao(la):
zidar":3jjwqofo je napisao(la):
^^ lakse je ukinuti uzrok sverca:

- grad organizuje besplatan gradski prevoz...

Овакво размишљање је заиста конструктивно, али се ту онда јавља проблем са другим великим делом суграђана који уопште не користе или врло ретко користе градски превоз већ иду сопственим аутомобилом, пешака и сл. тако да они не желе да га "у пуној цени" кроз порез плаћају и за оне који га користе.

Ja nemam auto a u "punoj ceni" kroz porez placam odrzavanje ulica, njihovo asfaltiranje, pranje, pravljenje novih ulica i autoputa, plate saobracajne policije (da ne spominjem saniranje posledica zagadjenja)....

pa se ne zalim :) bilo bi pravedno da posto svi podjednako placamo za pravljenje i odrzavanje neophodne infrastrukture za "besplatno" vozenje automobila na isti nacin svi podjednako placamo i za potrebnu infrastrukturu za "besplatno" koriscenje gradskog prevoza, narocito ako uzmemo u obzir cinjenicu da se u Beogradu 60% ukupnih putovanja obavlja gradskim prevozom, 20% peske i samo 20% automobilom.
 
Vocar":aqxzdx7y je napisao(la):
@Astrotrain,

Bus plus nema veze sa smanjenjem broja švercera.

Jednog dana kad isteraju na čistac i "potamane" sve švercere, misliš li da neće izmisliti "novog neprijatelja" kojim će plašiti redovne platiše i zbog kojih će morati dodatno da plaćaju ili dube na glavi i žongliraju sa tri pomorandže, na srednjim vratima...

Има везе, али има везе и са многим другим стварима, неким добрим, а неким свакако лошим. Добро, а који би то конкретно "нови непријатељ" могао да буде?
 
Sve, ali sve, pa cak i ove gestapovske provere, i cene, ophodjenje, guzve, bus plusove, sve su ljudi zasluzili... Hebi narod...

A onda uvece na lekic u vidu indijske ili turske serije, pa sutradan jovo nanovo... Marvo neinformisana i nezainteresovana za sopstveni zivot...

Kad samo pomislim koliko ovaj narod ne radi nista da promeni zivot koji zivi place mi se...
 
Cekajte, koliko nas je ovde konstatovalo katastrofalan rad kontrole, u vecini slucajeva pustali su ljude bez karte. I sad zato sto su oni nesposobni,ne znaju, ne umeju ili nece da kontrolisu sopstvene zaposlene, grad treba da bude paralisan?
Bas me zanima da li igde u razvijenim zemljama jedan javni sistem trpi zbog nesposobnosti firme koja ne zna ili ne zeli da radi svoj posao kako treba, covece, pa naglavacke bi leteo sa funkcije taj neko da napravi onakav haos kao sto je juce bio.
 
zidar":28hxldr6 je napisao(la):
pa se ne zalim :) bilo bi u redu da posto svi podjednako placamo za potrebnu infrastrukturu za "besplatno" vozenje automobila na isti nacin svi podjednako placamo i za potrebnu infrastrukturu za "besplatno" koriscenje gradskog prevoza.

Инфраструктуру, као и комуналне услуге користе сви, док градски превоз не користе сви. Ипак има разлике.

Да разјаснимо, моја лична идеолошка уверења су таква да сам ја као појединац уопште против новца и монетарног система као таквог, јер мислим да је то једна превазиђена вештачка конструкција која се силом и навиком одржава у циљу одржавања влати над људима. Да се ја питам, свима би бесплатно били доступни сви ресурси.

Међутим, ко мене пита шта бих ја волео? :kafa:
 
Astrotrain":1i7zsp5s je napisao(la):
Vocar":1i7zsp5s je napisao(la):
@Astrotrain,

Bus plus nema veze sa smanjenjem broja švercera.

Jednog dana kad isteraju na čistac i "potamane" sve švercere, misliš li da neće izmisliti "novog neprijatelja" kojim će plašiti redovne platiše i zbog kojih će morati dodatno da plaćaju ili dube na glavi i žongliraju sa tri pomorandže, na srednjim vratima...

Има везе, али има везе и са многим другим стварима, неким добрим, а неким свакако лошим. Добро, а који би то конкретно "нови непријатељ" могао да буде?

Ne mora novi neprijatelj da bude nužno u autobusu. Šta ako neki novi Vlahović i neki novi Apex ( ili možda čak i isti ) reši da preuzme na sebe naplatu struje i vode. Pa kažu: zbog velikog broja neplatiša na Dedinju i minusa na računu EDB i Vodovoda isključujemo struju i vodu celom Senjaku. A Studio B javlja: "I pored negodovanja velikog broja građana, ovakav način borbe protiv neurednih platiša je već pokazao rezultate na primeru Parking servisa i Bus plusa pa se tako nadamo da će i ovde biti uspešan. Takav sistem se uveliko pokazao u zapadnim zemljama ( Nikad neće reći kojim ) i predstavlja napredak u civilizacijskom smislu kojem svi težimo" Sledeća vest: "Na zahtev građana, zelena zona parking servisa proširena na Malu Moštanicu, Sebeš i naselje Radio Far. Žuta zona do Studentskog grada, Šumarskog fakulteta i Borče. Gradska vlast i Parkig servis izlaze u susret željama građana."
 
Vrh