Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Korisnik sam papirne nepersone (koja se ne moze dopunjavati, nakon sto uplatom jednom dostignete 600 dinara, iako su ranije ``pevali drugu pesmu`` :notok: :notok: :notok: ).
Juce sam bio u prilici da koristim tramvaj sa gostom iz drugog grada, i hteo sam da koristim opciju ``karta za vise putnika``. Usli smo na zadnja vrata, nije bilo opcije, prosli smo do trecih vrata, nema opcije, zbog guzve nisam isao dalje napred, ali izgleda da ta opcija postoji samo na prvim vratima???
Gospodo iz Direkcije i konzorcijumski direktori i menadzeri, ``s*rem vam se u ton film``, i necu se setati vozilima u potrazi za opcijama koje ste najavljivali u svojoj kampanji, a sada ih nema ili ih ima samo na prednjim vratima??????. Placeno vam je za jednog putnika, a i to budite srecni.
Bas sam zeleo da naidje vasa Hi-Tec kontrola, da mi objasni kako se koristi opcija placanja karte za vise putnika. Ako bi objasnjenje bilo da u tom slucaju mora da se ulazi na prednja vrata i da samo prvi validator u vozilu ima tu opciju, - dovidjenja prijatno - smislite nesto bolje :laugh: :laugh: :laugh:
 
Bezveze je, ali rekli su da je opcija "grupna karta" ukljucena iskljucivo na prvim vratima, mozda im je to neki problem zbog drugih stvari, a broj takvih putnika je jako mali, pa racunaju da moze i ovako da prodje.
 
Ruku na srce, ulazak na prednja vrata je maltene civilizacijska tekovina i obaveza u mnogim zemljama koje mi toliko pokušavamo da stignemo.
 
GOJE":36ai1vzi je napisao(la):
Ruku na srce, ulazak na prednja vrata je maltene civilizacijska tekovina i obaveza u mnogim zemljama koje mi toliko pokušavamo da stignemo.
Tako je, samo moramo prvo da ih stignemo u tome da uopšte može da se prođe sa prednjih vrata ka zadnjem delu vozila.
Ok, nije problem da se grupne karte izdaju samo na validatoru kod vozača, ali mora da postoji odgovarajuća signalizacija sa spoljne strane vozila kako bi svi na vreme bili obavešteni.
 
Тековина је уколико постоји двоје врата. Правилно би било улазити нa предња или задња а излазити на средња.
Видео сам и случајеве где се улази искључиво на задња и ту поред врата седи кондуктер.
Невезано за систем наплате, када би се поштовао улазак на предња и задња (ако је 4 врата онда на 1. и 4.) а излазак на средња (2. и 3.) смањиле би се гужве и убрзао проток путника јер тада не би средина била празна и ређе би се изговарало чувено "извините има излаз".
Мали корак у правцу тога би било постављање аутомата који имају могућност вишеструког окуцавања и на задња врата али поред свих других проблема ово ми делује као ирелевантно. :kafa:
 
A ima li zapravo logicnog objasnjenja zasto je opcija grupne karte moguca samo na prednjim vratima? Zaista ne kapiram.
Nikako da sretnem kontrolu, prosto me cudi da mi kod hajata nisu usli nijednom. Nego primetih da vecina sto validira karte su 'persone', nisam video ni jednu 'nepersonu', ne tvrdim da ih nema (video ih nekoliko da drze spremne karte, pa ako uspeju da prepoznaju kontrolu:)
Nesto mi sumnjivo da je oniliki broj svercera odjednom poceo da placa mesecnu, ispada da im je samo smetalo klik-klak busaca karata.
 
Pa prvo su gospoda direktori Direkcije i menadzeri ovog naplatnog sistema pricali kako ovaj sistem donosi neka silna unapredjenja korisnicima?, pa su ljudi cekali po nekoliko sati da bi uopste izvadili personalizovane elektronske karte (kao ljudi su krivi sto su cekali zadnji cas, a pokusalo se sa 50 mesta izdati milion kartica???), pa su po stampi pricali da postoje dve vrste nepersonalizovanih kartica od kojih je jedna papirna koja vazi tri meseca i koja se moze dopuniti do 600 dinara( uz proviziju od 40 din), pa se ispostavilo da to nije tacno, nego se ista moze dopuniti sa maksimum 600 dinara i na svakih 600 dinara puc, puc, 40 din za novi papir (znacajno poskupljenje), pa su pricali da postoji opcija validiranja za vise putnika, pa se ispostavilo da ne postoji osim na prvim vratima :blah: , pa su pricali da je sistem fleksibilan i da se moze prilagodjavati potrebama korisnika, pa je ispalo da ne moze ili moze veoma, veoma ograniceno, i kakva je to fleksibilnost sistema ako samo na prvim vratima postoji uredjaj koji moze obaviti validaciju za vise putnika??????? Sta ovima pozadi na ostalim vratima fali jedan chip od 17 centi?????? Pa vec zamisljam turiste (recimo onako stariji par holandjana sa rancima na ledjima) kako pokusava za vreme posete Beogradu da se validira za dvoje, pa mu objasne da to moze samo na prvim vratima, dok oni posmatraju hiljade kako ulaze (hrupe) na sva moguca vrata, onako u buljucima i uglavnom bez validacije, pa im jos onako odrze predavanje kako je to (ulazak na prednja vtrata) civilizacijska tekovina, ha, ha, ha......Civilizacijska tekovina 609.000 beskorisnih i bespotrebnih pravila za svaku vrstu karte i voznje posebno. E holandjani, ako hocete u drugu zonu, onda udjete na prva vrata i izaberete opciju za dvoje putnika, a onda brzo istrcite kroz druga vrata i utrcite na cetvrta vrata i tu odaberete drugu zonu, ha, ha, to vam je nasa civilizacijska tekovina........
Jasno je da je gradu uvaljen sistem oko koga je izreceno mnogo (marketinskih) prevara (od strane njegovih implementatora) u smislu njegovih mogucnosti za koje se ispostavilo da ih on zapravo nema, i da je to sistem koji nema cak ni minimalne mogucnosti prilagodjavanja (cak su i busaci iz doba Kremenka, mogli da poniste vise karti odjednom). Nikakva olaksanja i poboljsanja korisnici ovog sistema nisu, a najverovatnije i nece osetiti, a lagarije i foliranja iz devedesetih, koja se ovde prodaju milionskom broju korisnika su sve drugo sem civilizacijska tekovina........
 
Pa su gospoda prvo pričali ovo,pa pričali ono, pa obećali ovako, pa ispalo onako, pa se bojim da na kraju ne pokupe kajmak, zatvore radnju i odoše u neki drugi grad, drugu državu i novim pričama markiraju i validiraju korisnike volj ti grupno volj ti pojedinačno.
 
orion":3dvizmsp je napisao(la):
Видео сам и случајеве где се улази искључиво на задња и ту поред врата седи кондуктер.

Било тако некад у Лејландима. :) Такође, Браћа Шарац су 90-их имали Икаре са тим местом за кондуктера поред задњих врата. Сећам се да и у дечијем "Полетарцу" има слика(цртеж) кондуктера који седи крај задњих врата у зеленом аутобусу. :)

Што се тиче Бусаплуса, ја данас извадио персонализовану у Београђанци. Нема гужве (само неке бабетине из СНС јуре девојке да им утрапе програм и ружу :rolleyes: ), све готово за 5 минута. Приликом вађења, нагласите да не желите бенефит програм. Мене је оператерка питала за број телефона, а када сам јој рекао да не желим да будем део БП све је обрисала и издала ми само картицу. Била је у стилу "али да сте члан, имали би 100 бесплатних СМС-ова у МТС-у...". Одговор: "...да, и 150 000 спемова. Не долази у обзир!". Културишка, наравно. :)
 
možda taj izbor ima samo na 1 validatoru da bi smanjili mogućnost da ti "klinci" namerno na brzaka pipnu "grupna dopuna, 5 karata" a ti ulazeći samo mahneš karticom sa kreditom i rrrk -300 din.

a pošto "klinci" najređe idu na prva vrata onda eto to, my thoughts about this.
 
Шта мислите о томе ако крену да инсистирају на правилу улаз на предња, излаз на средња врата?
 
ulaz samo na prednja je verovatno ne moguće, sa Ulaz na prednja i zadnja, i izlaz na srednja bi se složio :)
 
Uzegli Zejtin":3voc31n7 je napisao(la):
orion":3voc31n7 je napisao(la):
Видео сам и случајеве где се улази искључиво на задња и ту поред врата седи кондуктер.

Било тако некад у Лејландима. :) Такође, Браћа Шарац су 90-их имали Икаре са тим местом за кондуктера поред задњих врата. Сећам се да и у дечијем "Полетарцу" има слика(цртеж) кондуктера који седи крај задњих врата у зеленом аутобусу. :)

Тако је тренутно у Херцег Новом. За разлику од уласка на предња врата где путници чекају у реду да уђу, овде има сасвим довољно места да сви уђу а потом купе карту и помере се према средини. Наплата је 100% а оно што мене као путника највише занима је да нема успоравања саобраћаја, поред тога још једна битна ствар је да имаш кога да питаш ако те нешто занима. Сумњам да нам грађани ХН (они који не намеравају да се шверцују) завиде на томе што ми имамо модеран а они систем из 90-их, исто тако сумњам да би превозник мењао систем који доноси сигурну наплату. Наравно сваки град има другачије потребе и не кажем да би се овај систем могао пресликати код нас али га исто тако не бих ни потцењивао :kafa:
 
vvvv":1vvktnxi je napisao(la):
možda taj izbor ima samo na 1 validatoru da bi smanjili mogućnost da ti "klinci" namerno na brzaka pipnu "grupna dopuna, 5 karata" a ti ulazeći samo mahneš karticom sa kreditom i rrrk -300 din.

a pošto "klinci" najređe idu na prva vrata onda eto to, my thoughts about this.

To je extremno lako resiti softverski, samo se zada softverski da izbor te opcije ostaje aktivan na ekranu recimo 3 sekunde, i ako se ne iskoristi, vracamo se na pocetni ekran, pa se ``klinci`` ne bi z.
No, mi ovde na zalost ne pricamo o savremenom sistemu, kao sto se vidi, nego ce mo biti prinudjeni da se kao korisnici prilagodjavamo jednom veoma losem i manjkavom sistemu. Po onima koji su odlucili da ga uvedu lakse je da se 1.700.000+ gradjana prilagodi ovom sistemu, nego da se nabavlja sistem koji ce se prilagoditi gradjanima. Nametne se ubogoj raji propis i teraj, beri zelenu salatu .........
A poboljsanje prevoza.......Aaaaaaaa bice, evo sada kad uzmu kredit za nabavku 400 novih autobusa (danas donose odluku), provizija included.......(kredit vracaju korisnici) - nama lepo.......... :laugh:
 
"Ustаnovа kulture Dom Omlаdine Beogrаdа, Mаkedonskа 22, Beogrаd ovim rаspisuje JAVNI POZIV zа izbor strаteškog pаrtnerа u oblаsti prodаje kаrаtа nа blаgаjni DOB-а/ Dom omlаdine Beogrаdа rа..."
Sada kada im je bus plus prosao idemo dalje. Izgleda da je ova prodaja karata najisplaiviji posao, nista ne radis a uzimas kes.. Sada ce lepo sva drzavna preduzeca da nameste svojim firmama da uzimaju kajamak i sta ih briga, ne moraju ni da budu na vlasti. Ocekujem telekom, eps, televiziju, infostan, pijace.. ovo im dodje kao harac pod turcima..
 
Улазак само на задња врата је годинама важио у Панчеву, а у Суботици је и сада тако. Али то су мањи градови. Нисам сигуран да је то могуће на многим линијама у БГ-у. Често је превелика гужва па се путници не померају према средини не због лењости или немара него зато што не могу да прођу. замислите да у пуном бусу седнете или стојите одмах иза возача или код задњих врата а да треба да изађете на средња. Можда то треба покушати на неким линијама, где нису толике гужве.
 
@Barkley

слажем се са овим тешко да би ово било применљиво на већини линија, али скоро су били су покушаји на појединим линијама да се улази на предња врата а код возача купује карта и то је смањило шверцовање али је довело до успоравања саобраћаја. Исто тако мислим да је огроман стрес за возача да он буде тај који треба да води рачуна о томе да ли се путници шверцују или не (ово често доводи и до конфликтних ситуација, најчешће блажих али довољно да се наруши концентрација возача и тиме угрози безбедност путника).
Наведен је овде и пример да се у Москви улази само на предња врата и да постоје баријере на улазу. Ово је тачно али само за неке линије, конкретно сам се возио на линији која повезије једно место у Подмосковљу са приградском железницом тако да ту није проблем успоравање јер је кратка линија али и путници су дисциплиновани (никаква дисциплина не би помогла да је линија дужа). Возач има своју кабину и карту продаје кроз импровизован шалтер. Аналогно овој линији би био аутобус 7xx који повезује делове Батајнице са БГвозом.
Од истог овог места у Подмосковљу постоји и аутобуска линија која повезује ово место са најближим метроом, наравно аутобуси немају баријеру а седишта су као у путничким аутобусима и обично сви седе и кад су највеће гужве јер аутобус креће кад се напуни или делимично напуни а измене путника су углавном на полазној код метроа и станицама у месту које покрива. Аналогно би ово било аутобусу 706 под претпоставком да је метро на Зеленом Венцу.
Значи за велики град ово све функционише ако је основни систем превоза метро+приградска железница.

За Бг би био приоритет смањити шверцовање а да се не наруши и овако спор ток саобраћаја. Ово бе се могло урадити тако што би се на неким линијама улазило само на задња врата, да се за БГвоз где је год то могуће на перон улази преко рампи. Ове две ставке би значајно смањиле шверцовање или га бар смањила да буде мање масовно јер ако се спречи шверцовање у БГвозу аутоматски се делимично спречило шверцовање у појединим линијама у центру на којима не би могла бити ригорозна контрола а чим шверцовање престане да буде масовно онда и контрола може да помогне да се повећа проценат наплате.
 
Imah danas susret sa kontrolom.

U polupraznoj sam troli,ulaze neki ljudi,vidm da imaju crvene bus plus karte i shvatih da je stigla ekipa :)

Dobar dan,dobar dan.Pruzam unapred spremnu personalizovanu,posto je video kontrolor da mi je u ruci a ne u dzepu pomislio je da sam se validirao.Ali kada ju je provukao kroz onaj aparat kaze-
Niste overili karticu.
Pa i nisam.Niti nameravam.Za to vreme je uzeo karticu i provukao kroz aparat.
Zahvalih se coveku sto ju je overio umesto mene.
I onda rece da ce me kazniti ako ne overim iduci put.A na to pitah gde to pise?
Pa to je pravilo!Moj odgovor na to je bio da sam citao sluzbeni list iz decembra prosle godine broj 33(lupih broj jer ga zaboravih) i u kome pise da mogu samo da mi blokiraju karticu a ako imam blokiranu da mi naloze da izadjem iz vozila.Taj sredovecni kontrolor je na to samo zatvorio usta i otisao dalje.Nisam imao snage da ga jurim po troli jer sam cuo da je vise puta istu stvar o kaznjavanju ponovio ljudima koji su imali kao i ja nevalidiranu personalizovanu kartu.
 
Zna li neko jel funkcionise provera udaljenosti autobusa od stajalista ? trebalo bi nesto kao ukucas *011*pa broj stajalista # i dobijes odgovor tipa linija 604 jos 2 stanice...
meni ne funkcionise ali nekim kolegama radi!?
 
Funckioniše na VIPu i MTSu, ako si na telenoru onda ti neće raditi još neko vreme
 
Izgleda da su uveli da se ispisuje za naredna dva vozila koja dolaze na istoj liniji umesto jednog.
Tako za stanicu Cvetkova pijaca ka gradu trenutno daje ovakav ispis:
6 - 0,3
7 - 4
5 - 0
79 - 1,11

Ovo može biti jako korisno ako ne želite da se gužvate, a znate da stiže brzo ispomoć trenutnom vozilu. :)
 
contradictive":16o6jzbq je napisao(la):
...Izgleda da su uveli da se ispisuje za naredna dva vozila koja dolaze na istoj liniji umesto jednog...Ovo može biti jako korisno ako ne želite da se gužvate...

...a u tom drugom, narednom, imaćete (možda) i bolje uslove za validaciju ;) :D :lol:

Ne mogah da se uzdržim :cool:
 
E i ja sam sada imao zanimljive podatke koje nisam znao da protumačim. Iskoristio sam to što drugar ima mts karticu pa smo proverili kada nam stiže prevoz iako smo na stanici stari merkator posle ponoći, pošto sam ja znao da poslednja 17 kreće sa konjarnika u 23:50, znao sam da još nije prošla. Kada smo "pozvali" *011*...# Stigla nam je poruka: 83 1, 17 - 1,3 88 - 9,56 i slično. Da im nije to neki novi sistem računanja udaljenosti, ja koliko znam 88 nema do ujutru.
 
Vrh