Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

belgrey":1uctusk3 je napisao(la):
Na osnovu ove epizode, mislim da je unutar bus plus sistema postignut dogovor da se validacija zvanično još ne ukida ali da se ignoriše, tj. da kontrolori "gledaju kroz prste" nama mesečarima.

Do izbora...
 
Dragan77":vbiaatcc je napisao(la):
Prvo, to za 6 meseci se samo prica da bi ljude smirili pred izbore, ne verujem da im je namera da ukidaju validaciju, rekao sam zasto. Jedino ako to postane politicko, a ne ekonomsko pitanje pa neko radi politickog profita kasnije ukine validaciju na gradskom nivou.
Realno formiranje cena i jeste u interesu korisnika JGP-a. Ako se penzioneri voze previse, a besplatno im je treba im ograniciti broj ulazaka i sl. tako je svuda, a to se zna, i moze ograniciti samo validacijom. Ako penzioneri kao do sada ovako budu "divljali" po prevozu, u smislu stvarno neverovatnog broja nepotrebnih voznji u vidu kampovanja po svim radnjama na teritoriji Beograda po celi dan, a to je pri tom besplatno, meni to kao zaposlenom ne odgovara jer oni to rade na moj racun. Studentima su, takodje, prevelike beneficije, nikada nije bila ovoliko jeftinija u odnosu na zaposlene, bar dok sam ja studirao.Ako ce da im odrze nisku cenu, onda marsuta fakultet dom je sasvim dovoljna, a ostatak plati. Sve to se moze samo validacijom.

Ne razumem to insistiranje na tome "ako me razumes". Ako te razumem, razumem te, ako ne, nikom nista.

А шта то у овој земљи у првом, или већ после само два-три корака не пређе у сферу политике? Oвo што си написао има јасне обрисе политичке платформе, па не бих полемисала, мада ме од неких твојих ставова подилази језа :| . Не знам има ли овде пензионера који би ти очас посла, са лакоћом "узели меру“ због неких твојих речи иако живе као бубрези у лоју (опет „бубрези“ :p). Студената сигурно има, чак и оних који не живе у домовима (како ти кажеш) и не верујем да су одушевљени твојом идејом да им „скратиш ланац“ (кућа - пос`o) мада је и студентски стандард такав, претпостављам, да не може бити бољи :/.
Ниси поменуо још неке повлашћене групе, па нећу ни ја. Таман посла!
Дакле, пробај да продаш ове своје идеје неким актерима на политичкој сцени.
Што да не? Искрено, најискреније, ја лично не бих на то дала неке веће паре, ако ме разумеш :cool: ?

Са друге стране, ја (тебе) разумем да је свеопшта и обавезна валидација решење свих проблема ЈГП-а!
 
Moram da ispricam situaciju sa zelenjaka stoji 10 buseva od linjija poteza 700 preko 15 do 72 .Covjek blizu 60 god ulazi u svaki bus redom na 3 vrata valdira se izlazi na 2 vrata i tako sve i jedan bus na kraju ulazi u 72 i ne valdira se i mrmlja oni ce mene pratiti :lool: :lool:
 
direktor":2bwj389n je napisao(la):
Moram da ispricam situaciju sa zelenjaka stoji 10 buseva od linjija poteza 700 preko 15 do 72 .Covjek blizu 60 god ulazi u svaki bus redom na 3 vrata valdira se izlazi na 2 vrata i tako sve i jedan bus na kraju ulazi u 72 i ne valdira se i mrmlja oni ce mene pratiti :lool: :lool:


ово ми улепшало јутро :lool:
 
Dragan77":1e6h2ihn je napisao(la):
Prvo, to za 6 meseci se samo prica da bi ljude smirili pred izbore, ne verujem da im je namera da ukidaju validaciju, rekao sam zasto. Jedino ako to postane politicko, a ne ekonomsko pitanje pa neko radi politickog profita kasnije ukine validaciju na gradskom nivou.
Realno formiranje cena i jeste u interesu korisnika JGP-a. Ako se penzioneri voze previse, a besplatno im je treba im ograniciti broj ulazaka i sl. tako je svuda, a to se zna, i moze ograniciti samo validacijom. Ako penzioneri kao do sada ovako budu "divljali" po prevozu, u smislu stvarno neverovatnog broja nepotrebnih voznji u vidu kampovanja po svim radnjama na teritoriji Beograda po celi dan, a to je pri tom besplatno, meni to kao zaposlenom ne odgovara jer oni to rade na moj racun. Studentima su, takodje, prevelike beneficije, nikada nije bila ovoliko jeftinija u odnosu na zaposlene, bar dok sam ja studirao.Ako ce da im odrze nisku cenu, onda marsuta fakultet dom je sasvim dovoljna, a ostatak plati. Sve to se moze samo validacijom.

Ne razumem to insistiranje na tome "ako me razumes". Ako te razumem, razumem te, ako ne, nikom nista.

А што ти батице ,ако ти сметају и студенти и пензионери и вероватно многи други грађани Београда којима је ЈГП једина опција ,не идеш таксијем па да ти нико не смета и да ти не краде твој крваво плаћени простор у аутобусу :bash:
 
StudentLL":20pliqdw je napisao(la):
Meni je lepse i laksne da dopunim karticu na svakoj trafici nego da cekam u redovima na nekim usranim gsp metalnim kutijama koje se nalaze u zavucenim sokacima i pijacama. Ne moram da prebiram u koji sam dzep stavio glupi sareni papiric kada krenem da ih stavim u glupe plastificirane kartice i upisujem onaj glupi broj na iste. A i mnogo volim kako one masinice kazu ping kad prislonim

Da li ti je lakše i da SVAKI put kada uđeš u neko vozilo, svakog dana u mesecu, vadiš karticu, da zastajkuješ pored validatora (ako možeš da mu priđeš) i trljaš je o ekran dok putnici koji nemaju kartu ili neće da se validiraju zauzimaju za to vreme mesta za sedenje i najbolja mesta za stajanje? Umesto da kupiš kao nekad markicu, ubaciš je u novčanik i ne razmišljaš više o njoj ceo mesec?
 
Dragan77":sq3ia2mf je napisao(la):
Prvo, to za 6 meseci se samo prica da bi ljude smirili pred izbore, ne verujem da im je namera da ukidaju validaciju, rekao sam zasto. Jedino ako to postane politicko, a ne ekonomsko pitanje pa neko radi politickog profita kasnije ukine validaciju na gradskom nivou.
Realno formiranje cena i jeste u interesu korisnika JGP-a. Ako se penzioneri voze previse, a besplatno im je treba im ograniciti broj ulazaka i sl. tako je svuda, a to se zna, i moze ograniciti samo validacijom. Ako penzioneri kao do sada ovako budu "divljali" po prevozu, u smislu stvarno neverovatnog broja nepotrebnih voznji u vidu kampovanja po svim radnjama na teritoriji Beograda po celi dan, a to je pri tom besplatno, meni to kao zaposlenom ne odgovara jer oni to rade na moj racun. Studentima su, takodje, prevelike beneficije, nikada nije bila ovoliko jeftinija u odnosu na zaposlene, bar dok sam ja studirao.Ako ce da im odrze nisku cenu, onda marsuta fakultet dom je sasvim dovoljna, a ostatak plati. Sve to se moze samo validacijom.

Ne razumem to insistiranje na tome "ako me razumes". Ako te razumem, razumem te, ako ne, nikom nista.


Адолфе, ти ли си? :rolleyes:
 
@ Dragan77- ceo poslednji komentar je blago receno diskutabilan. Samo je falilo da kazes da treba da se uvede ausvajs ako se ide bilo gde osim 'zacrtanih' putanji.

Elem, kao sto sam ranije i najavio 20.februara sam predao dopis direkciji za saobracaj, povodom bus plus sistema, nisam jos dobio odgovor. Tekst dopisa:

Поштовани,

Обраћам се Вама као надлежном органу који дефинише тарифни систем у јавном градском превозу у Београду, контролише његову примену и предлаже унапређење истог.
С обзиром да је град Београд, недавно добио савремени светски ситем наплате јавног превоза, који има за циљ унапређење услуге, ја као редован корисник јавног градског превоза са досадашњим искуством као и из светске праксе предлажем унапређивање система кроз:

1. Ограничавање временског трајања обавезног валидирања персонализованих (месечних) карата на 6 месеци

2. Увођење временске, дневне, недељне и месечне неперсонализоване карте за неограничен број вожњи у датом временском оквиру

3. Увођење апликација у оптималном року за бесплатно праћење возила јавног превоза за мобилне телефоне и преко интернета.


Појашњење:

1. Досадашња, али и даља примена БусПлус система наплате која обавезује све кориснике персонализованих (месечних) карата да валидирају карте при сваком уласку у возило, може створити доста проблема како за саме грађане, фирму Апекс, па на крају и за сам град Београд због могућег смањења ефикасности наплате и бојкота грађана. Како је ова инвестиција у нови систем наплате по својој дефиницији у служби грађана и служи побољшавању услуге, а при том имајући на уму потребе Дирекције за добијањем целокупне слике оптерећења и коришћења јавног превоза ради побољшавања истог, предлажем орочавање обавезног валидирања персонализованих карти на 6 месеци. Сматрам да је то довољан период за добијање целокупне слике јавног превоза, јер миграцијска кретања и промена структуре корисника у самом граду нису велика. Тиме би се помирили интереси Дирекције и грађана Београда и олакшало њихово свакодневно коришћење јавног превоза.

2. Увођењем ових неперсонализованих карти за неограничен број вожњи, изашли би у сусрет грађанима Београда као и његовим посетиоцима који су у Београду привремено (туристи, пракса, рад и др) да лакше, брже и јефтиније обављају своје активности. Такође, на жалост, велики број Београђана ради непријављено у фирмама, и немају могућност ни на једну категорију месечних персонализованих карата. Увођењем ових карата, систем БусПлус би испунио свој основни задатак, да буде "friendly" тј. орјентисан према потребама и захтевима Београђана и свих других корисника јавног превоза. Овакаве врсте неперсонализованих карата за неограничен број вожњи у датом временском оквиру постоји у већини европских и светских метропола.


3. Увођење ових апликација и њихово бесплатно коришћење има за циљ приближавање и промовисање јавног превоза као сигурног, поузданог и тачног његовим садашњим и потенцијалним корисницима. То би значајно подигло квалитет услуге и задовољсво грађана.



Надам се, да као институција која ослушкује потребе грађана као својих корисника, с циљем пружања што боље услуге, ће те размотрити и уважити ове предлоге, на обостано задовољство. Молим да ме о поступању по овом поднеску обавестите писаним путем.


С Поштовањем
 
direktor":valhijr2 je napisao(la):
Moram da ispricam situaciju sa zelenjaka stoji 10 buseva od linjija poteza 700 preko 15 do 72 .Covjek blizu 60 god ulazi u svaki bus redom na 3 vrata valdira se izlazi na 2 vrata i tako sve i jedan bus na kraju ulazi u 72 i ne valdira se i mrmlja oni ce mene pratiti :lool: :lool:
:laugh: :laugh: :laugh:
 
Sistem kao takav, mozda i ima potencijala, uz modifikacije i prilagodjavanja, ali molio bih vas da mi iskreno odgovorite, da li vi zaista verujete da ce te informacije zasista biti koriscene za to sto oni kazu (upravljanje saobracajem, slanje vozila gde su neophodna, bla bla) kada iza sistema stoje ljudi koji ne mogu ni da polepe brojeve po stajalistima, pa to radi momak sa ovog foruma?. Ne mogu, tj. ne zele da rese ni najosnovnje probleme koje mogu u sopstvenom dvoristu, a obecavaju, metroe kule i gradove...
Ono kao ja smrdim,cupav sam, pocepan...a drugima drzim predanje o higijeni i lepom oblacnju i teram ih na takvo ponasanje...mozda nemam para za armani odela i chanel parfeme, ali sapun,vodu i citavu kosulju mi je dostupna. Uvek je lakse baviti se velikim pitanjima, a ona mala zapravo mogu da se rese, e ali tu se treba pomuciti malo.
Ja im jednostavno ne verujem!
 
Гошо, слажем се са већином постова које си до сада оставио на овој теми, пре свега са основном идејом да је највећи проблем то што нови систем наплате није искоришћен да грађани осете корист, односно побољшање, па да им се онда мирне душе тражи нешто заузврат, као што је рецимо валидација. Зато је нормално да се сумња у циљ прикупљања података. Ако неко није способан да уведе временске карте, дневне и остало, да натера превознике да имају исправна и чиста возила и тако даље, како да му верујем да ће користити податке из валидације ради унапређења превоза. Па већ имате милион могућности да га унапредите, урадите то, па ћете стећи поверење грађана.
 
Kontrola u troli, putnica pita Busplus kontrolorku da li će i ubuduće morati da se validiraju mesečne, a ova odgovara "Da. Kome ne odgovara, neka ide taksijem!" :notok:
 
Upravo tako.Kada ljudi vide makar mali pomak od necega, vecina ce se pridruziti 'akciji'. Za vecinu stvari ne treba im ni savremena tehnologija, ni bog zna kakve pare ,vec malo volje i vremena. Ali ni za toliko ne zele da mrdnu.

I secite me na sitne kriske ako ne ispadne ovako: vrsice 'zetvu' profita od ovoga dok budu mogli,skupice informacija koliko skupe,prodace ih sponzorima, a onda ce ceo sistem u nekom trenutku uvaliti nazad gradu da ga otkupi i otpalcuje. Ja im druge motive jednostavno ne vidim. Nazalost.
 
Felix55":dvvammvp je napisao(la):
Kontrola u troli, putnica pita Busplus kontrolorku da li će i ubuduće morati da se validiraju mesečne, a ova odgovara "Da. Kome ne odgovara, neka ide taksijem!" :notok:
upravo zbog ovakvog ponasanja bus plusa nemam nameru da sa njima stupam u kontakt,vec samo kada se pojavi komunalna policija."
Dobar dan,vasu kartu",a ja im samo pokazem kruzni ZZ TOP pokret rukom prema suprotnom delu vozila.
 
deka75":2l18mot4 je napisao(la):
Felix55":2l18mot4 je napisao(la):
Kontrola u troli, putnica pita Busplus kontrolorku da li će i ubuduće morati da se validiraju mesečne, a ova odgovara "Da. Kome ne odgovara, neka ide taksijem!" :notok:
upravo zbog ovakvog ponasanja bus plusa nemam nameru da sa njima stupam u kontakt,vec samo kada se pojavi komunalna policija."
Dobar dan,vasu kartu",a ja im samo pokazem kruzni ZZ TOP pokret rukom prema suprotnom delu vozila.

"Ако немају хлеба - нека једу колаче!" (Марија Антоанета, док је још имала "пуну висину")
 
Регистровано више од милион очитавања „бус плус” картица

„Бус плус” систем јуче је забележио више од милион и тридесет хиљада овера на апаратима за очитавање картица. Толико очитавања остварено је са 379.343 „бус плус” картице. Ти подаци указују да се грађани у великом броју привикавају на нов систем откуцавања карата за градску вожњу, саопштавају из прес-службе „Бус плуса”.

– Више смо него задовољни првим данима контроле. Грађани показују велику кооперативност, али и одговорност, због чега и после шест дана контроле није издата ниједна казна. Овом приликом захваљујемо грађанима што уредно купују и очитавају своје „бус плус” картице, чиме нам помажу да се систем доведе до пуне функционалности – рекао је Дарко Максић, директор сектора контроле „Бус плуса”.

„Бус плус” систем уведен је 1. фебруара ове године као пројекат града Београда у циљу унапређења и модернизације јавног градског превоза. Појачана контрола исправности возних карата почела је 1. марта.



http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1493936
 
Koliko da im verujem?!

Znam dosta "mesečara" koji su overili kartu samo kada su uplatili mesečni iznos, da bi znali da je uplata ok, a inače to ne rade. Znači do kraja meseca to neće ponoviti, možda jedino ako im kontrola to uradi.

Takođe, znam i nekoliko švercera koji su uzeli nepersonalizovane i overili čim su ušli u bus, što iz radoznalosti, a što iz cele medijske pompe oko kontrole, a inače su furali onu papirnu karatu i po mesec dana. (Jedna komšinica je poluraspadnutu takvu kartu počasno otkucala poslednji dan važenja).

Škakljiva statistika - volela bih volela da znam koliko je br personalizovanih a koliko ovih drugih koji su overili. I koji br perosonalizvanih su overili kontrolori. Znam jedno, da se kod statistike najčešće koriste podaci koji onima koji ih prikazuju idu u korist.
 
Juče sam otišao u Beograđanku da se isključim iz benefit programa. Na šalteru za reklamacije sam rekao šta želim i devojka je u par poteza kroz sistem odštiklirala sve benefit opcije, a onda mi je odštampala jedan obrazac i zamolila me da potpišem. Na obrascu je pisalo "Zahtev za izdavanje personalizovane bus plus kartice". Pomislio sam da je pogrešan obrazac odštampala, ali mi je ona potvrdila da ne postoji formular za odjavu pa mi je dala ovaj da bi imala potvrdu zašto me je izbrisala iz benefit programa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odbio sam da potpišem to što mi je pružila i rekao joj da to nije u redu da nude na potpis neodgovarajuće formulare. Rekla je da mora da ima nekakvu potvrdu. Na kraju sam joj objasnio da iz tog zahteva koji mi je poturila niko ne može da zaključi da ja svojim potpisom želim da se odjavim iz programa i zamolio sam je da mi da prazan papir pa ću joj napisati zahtev i potpisaću ga.

Bio sam veoma ljut. Osmislili su kao ultra-mega-giga moderan sistem, a nisu bili u stanju da pripreme običan formular. I osim toga podmeću svašta na potpis. Ovaj bus plus je toliko neprijateljski sistem za potrošače da to više prevazilazi sve granice bezobrazluka.
 
najviše mi se dopada ono "kooperativnost i odgovornost građana". Što je babi milo to joj se i .....
 
Belgrey,jeste ali taj sistem je uveden u svim velikim evropskim gradovima..pa sad ako tamo rade isto jbg.. ;)
 
Vrh