Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

1. Ljudi bi bili i jesu civilizovani kada gsp vozila ne lice na konzeve za sardine. Validiram, ali kada je velika guzva. a mrzi me. izbegnem validiranje jer jednostavno znam da mi kontroleri nista ne mogu. I neka, kad pustaju da se vozimo kao dzakovi krompira.

2. B+ ne mora da bude uspeh iz nekog funkcionalno-racionalnog razloga, jednostavno marketing i hype cine svoje. Meni je lepse i laksne da dopunim karticu na svakoj trafici nego da cekam u redovima na nekim usranim gsp metalnim kutijama koje se nalaze u zavucenim sokacima i pijacama. Ne moram da prebiram u koji sam dzep stavio glupi sareni papiric kada krenem da ih stavim u glupe plastificirane kartice i upisujem onaj glupi broj na iste. A i mnogo volim kako one masinice kazu ping kad prislonim b+. Da ne govorim kako je lepse i lakse izvaditi b+ nego ici u onaj gsp centar gore na dorcolu. I zbog svega ovoga verujem da ce se onih 8.57% naplate visestruko isplatiti, sto je vec pocelo da se desava.
 
hobotnica":slhf4c1k je napisao(la):
[box]Sada su izdali vise od 600K PK, a uplaceno im je za feb.2011. vise od 380K presonalizovanih dopuna[/box]]
Ako su prodali (ne izdali, velika razlika jer smo tu pukli po 250,00 dindži i to samo za 3 godine) 600 BPK a dobili dopunu za 380 BPK, šta je sa ostatkom od 220 . Pola od tih 380 dopuna je prinudna od strane poslodavaca na račun BP i vodi se kao sigurna parica koju nisu imali 2010. godine jer su zaposleni mogli da biraju. E sad ti nepersonalizovani. Kako njima doakati, pa kontrolom.??? Najsigurniji su personalizovani, oni savesni i pošteni i oni što moraju u Bus Plus pa ih još izmaltretirajte validacijom. Ovi drugi mogu da se švercuju kao i do sada. Kupe karticu a da li će da je dopune ili prislone zavisi koliko ih pritisnu .

Mislim da ce vise da se naplacuje ovim sistemom iskljucivo zato sto je posao dobila privatna firma koja radi na procenat od prodaje karata. To ti je isto kao sto u ostalim drzavnim firmama svakog briga da li ce da odradi posao ili nece, kod privatnika nije tako. Svi ce da rade na procenat, vremenom ce postati drskiji, uporniji, radice sa komunalcima i sl. Pre svega, neces kao do sada baciti prijavu u kantu jer ce svaku prijavu privatna firma sudski naplatiti, to nije za bacanje. Kako ovi drugi mogu da se svercuju kao do sada, kad se zatvore vrata, validator vise nece raditi. Bice cupavo, ali shvati da se to sada vise ne radi po sistemu "briga me", plata kontrole i privatne firme uopste zavisice od naplate karata, a oni su dosta ulozili u ovo da bi se ponasali kao nekad gsp.

primer: u Cacku gradski prevoz drzi privatna firma, grad dodaje subvencije. Svi ulaze na poslednja vrata, a na stanicama gde je guzva, postoje i planirane pauze za uskladjivanje reda voznje i cekas 10 minuta. Ulazi jedan lik i kaze da nema da plati i pravi se lud, ceo autobus cuti, pozvana policija, svi cekamo 15 minuta dok dodju, odvode ga i bus nastavlja dalje i to je tako, mora da se plati. Sta ce ove da rade, ne znam, ali ce vremenom sve vise pritiskati i kao svuda u svetu ce to zaziveti, ali ne zato sto cemo biti fini, vec zato sto ta privatna firma zivi od tog procenta.
 
Na koje članove iz one odluke možemo da se pozovemo ako pokušaju da naplate kaznu za nevalidiranu personalizovanu karticu? Ne radi mi search u Reader-u, a nemam vremena sada da čitam sve :D
 
„Члан 36а.

Путник је дужан да возну исправу која гласи на име ва-
лидира при уласку у возило и исту на захтав овлашћеног
лица уступи ради провере.
Ако се у поступку провере утврди да није извршена вали-
дација возне исправе из става 1. овог члана контролор ће возну
исправу блокирати и дати путнику упутства у погледу начина
деблокаде, након чега путник може да заврши започету вожњу.
У случају да у возилу током контроле контролор затекне
путника са блокираном возном исправом из става 1. овог
члана наложиће путнику да се удаљи из возила на првом
наредном стајалишту.”.
 
Nije to inaćenje, stvar je u tome da se pokaže stav o nekoj odluci koja evidentno nije dobra a pogađa veliki broj ljudi, ako ni zbog čega drugog, ono makar zbog nekih drugih odluke koje (ne)će biti donete u budućnosti. Ja sam i rekao na početku da mi nije cilj da se borim za to da ne moram da vadim kartu iz džepa svaki put zato što mi je teško, već zato što se time ništa ne dobija a nešto se gubi. A i nije u redu ni način na koji je nametnuta, mogli su lepo da kažu "Poštovani građani...", pa neko obrazloženje... da ne kažem da recimo organizuju nagradnu igru u kojoj bi učestvovali svi koji su se tokom meseca validirali više od npr. 20 puta, podatke naravno imaju, sa nekim skromnim ali motivacionim nagradama. Ljudi bi totalno drugačije gledali na celu stvar, a oni bi postigli efekat koji su želeli, i lakše i brže. Ovako ovaj propis odaje utisak da su nas kaznili jer nismo bili dobri, i to samo zato što im se može. To meni smeta, tretman, a ne validacija sama po sebi, radim mnogo teže stvari svakog dana.
 
Ne znam da li je to zato sto je danas nedelja pa ljudi racunaju da ni kontrolori ne rade, ali validirao se svaki 5-ti, bez obzira sto nije bilo guzve, izgleda da do izbora nece bas insistirati ni na cemu...
Mislim da ce do izbora moci i da se svercuje, kao sto je vlada ogranicila marze za osnovne zivotne namirnice do izbora, cena prevoza je ogranicena do izbora, lepo se zivi sve do izbora...
 
Ako je neko raspoložen za malo naučne fantastike.
Nekom našem kvazi bogatašu ili nekom od njegove porodice zafali,šta znam,bubreg.Za 100 evrića od nekog operativca iz bus plusa ,preko JMBG,dobije spisak svih 25-ogodišnjaka iz beograda,hakne sistem doma zdravlja,i preko tog istog JMBG,sazna zdravstveno stanje,krvnu grupu...onog čoveka koji ga interesuje.Zatim se vrati do bus plusa vidi gde se odredjeni čovek ili žena kreće,sačeka ga, i voila,nov bubreg je tu!Ko kaže da to u savremenom svetu nije moguće ,nek se seti žute kuće u Albaniji.
Znam da je sve to malo verovatno,i da će ,ako se to desi, vlast reći, sa žaljenjem, kako je to izolovan slučaj .Vrlo verovatno da postoji bezbroj mogućnosti zloupotrebe ovih podataka,a nije nam bilo baš moranje.Inače već su počele porukice iz Tempa :bash:
 
Ма, дај молим те. Знаш ли ти колико ствари треба да се поклопи да би трансплантација била успешна. Не само крвна група. Глупост је и писати овако нешто кад не знаш о чему пишеш. Много филмова гледаш.
Када се и узме орган од некога (бубрег, па у каду са ледом) на основу више података се тражи одговарајући прималац на црном тржишту органа. А и није толико важно колико ко има година колико је важно стање органа.
 
dejajankovic":2xcdtap1 je napisao(la):
Ako je neko raspoložen za malo naučne fantastike.
Nekom našem kvazi bogatašu ili nekom od njegove porodice zafali,šta znam,bubreg.Za 100 evrića od nekog operativca iz bus plusa ,preko JMBG,dobije spisak svih 25-ogodišnjaka iz beograda,hakne sistem doma zdravlja,i preko tog istog JMBG,sazna zdravstveno stanje,krvnu grupu...onog čoveka koji ga interesuje.Zatim se vrati do bus plusa vidi gde se odredjeni čovek ili žena kreće,sačeka ga, i voila,nov bubreg je tu!Ko kaže da to u savremenom svetu nije moguće ,nek se seti žute kuće u Albaniji.
Znam da je sve to malo verovatno,i da će ,ako se to desi, vlast reći, sa žaljenjem, kako je to izolovan slučaj .Vrlo verovatno da postoji bezbroj mogućnosti zloupotrebe ovih podataka,a nije nam bilo baš moranje.Inače već su počele porukice iz Tempa :bash:

Pa evo malo da ti pojacam fantastiku :D

Zamisli da radis u rektoratu BG univerziteta pa znas do detalja sve podatke o citavoj jednoj generaciji koja jos obavi i lekarski sistematski pregled, pa zamisli bazu davalaca krvi znas da su svi zdravi, baza BusPlusa je jos i najgluplja, pa bolje su baze svih telefonija jer je broj BusPlus kartica manji od korisnika telefona. Prevelika ti je fantazija, za tako nesto vec postoje mnogo bolje baze, BusPlus moze samo da te prati kuda ides, i to je ono sto nekima smeta, za ostalo smiri hormone.
 
P.S. Za Tempo ti je ponudjena besplatna odjava, zato ne drami na glupostima.
 
Au bre ne verujem... a kad kontrolor skine putnika iz busa, posalje ga na pesacki prelaz, gde ga ceka drugi zli operativac busplusa koji ga zgazi kombijem (zapravo dobro maskirano vozilo merdzera firmi klinike anlave i pogrebnog zavoda 'svitanje'), odma se vrsi ekstrakcija organa...
Nece niko da ti vadi bubrege, ali ce da ti skacu po ganglijama sa kojekakvim ponudama.

@Dragan77
Ovo sto kazes 'nedelja, misle da ne rade, pa se validira svaki peti'..da i ja sam imao slican utisak. Kao sto sam pre nekoliko dana doziveo da u popodnevnoj guzvi u busu 45 niko ne valdiria kartu, tako sam na istoj liniji u petak predvece, bilo je solidno popunjeno, a tek tad tu u to doba nema kontrole,skroz obrnuta situacija, nije validirao skoro svaki peti...
Juce pri odlasku na FEST povratku sa istog, svaki deseti je validirao kartu u tramvaju.

Nego nikako da naletim na kontrolu,da ih pitam da li uredjaj zaista automatski blokira kartu, ili im je i to propaganda (kao za oduzimanje,naplacivanje i ostalo) zna li iko?. Verujem da cika kontrolor ima opciju block, pa onda klik. Drugarica mi rece (istina to je bilo u februaru), rekli joj sto niste validirali kartu, i kaze on je tamo neto cackao (da li je on validirao na svom uredjaju?)
 
Video sam ja dok je radio kontrolu, kome nije bila validirana, njegov automat mu pokaze crveno, onda je on sam validira pa potvrdi kontrolu na aparatu, to je radio u februaru...
Verovatno ima opciju da klikne "blokada" i to je to, samo ako hoce.
 
Priča o otimanju organa nije ništa manje verovatna od priče o niskopodnim vozilima za starije sugrađane :cool: . Poenta je - mogućnost zloupotrebe BP baze koja se čak i ne krije, a bez ikakve koristi za korisnike prevoza. Pitanje je - ko ima korist i na čiju očiglednu, nespornu štetu, u prvom redu maltretiranje.
Prva je SF (autor je, uostalom, to i sam napisao), a ova druga je „poželjna, dopadljiva“ a za idolopoklonike validacije - čak i realna :lol: . Ništa drugo nego sprdnja!
Pročitasmo i skraćeni kurs iz medicine, o uslovima za uspešnu transplantaciju :laugh: ?!?
Opet sprdnja, ovog puta sa samom temom, ali tu nije kraj jer počinju da se koriste i sledeće reči, poruke:
„Smiri hormone“ :blah:
„Ne drami sa glupostima“ :blah:
„Glupost je i pisati ovako nešto...“ :blah:
Obožavaoci i „validobranitelji“ – u pamet se!
 
Заиста, почињеш да смараш и претерујеш. А етикетирањем некога ко је одговорио на апсолутну глупост о нечему што не зна и сврставајући остале у "обожаваоце и валидобранитеље" довољно говори о свему.
 
cgmiki":3sxok0ih je napisao(la):
Заиста, почињеш да смараш и претерујеш. А етикетирањем некога ко је одговорио на апсолутну глупост о нечему што не зна и сврставајући остале у "обожаваоце и валидобранитеље" довољно говори о свему.

Шта човеку друго преостаје него да устукне :p пред оваквом интелектуалном громадом, пред његовим свезнајућим и супериорним умом?
Новим одговором нечија „глупост“ се преименује у „апсолутну глупост“ :notok: ?!
Шта је следеће? :cool:
 
Danga":2dxzqr9s je napisao(la):
Шта је следеће? :cool:

Tvoji organi, tvoj zivot, tvoje kretanje i sloboda su nesto najvrednije na svetu i ne moze se meriti ni sa kakvom kolicinom novca. Smirenost koju osecas dok ides na posao a niko ti nije stavio GPS u dzep, tvoja bezbednost da ti kontrolori ne uzmu uzorak krvi ili urina, nista se od toga ne moze meriti novcem koji je u ovom slucaju bezvredan.


Zato, druze moj, baci u kantu svoju personalizovanu karticu i kupi nepersonalizovanu, i mirno spavaj. :rolleyes:
 
@danga
Да све који се не слажу са тобом или без поговора не подржавају тебе прогласиш за стване пваћенике и домаће издајнике.
 
Opet, po ko zna koji put - nerazumevanje suštine, ili namerna zamena teza :/
Koliko puta treba ponoviti da praćenje uopšte nije problem. Kako to čovek da vam objasni? :bash:
Problem je što neko planira da mlati laku lovu preko mojih leđa (kičme Ace Dorćola itd) i preti mi jer misli da mu se može. Ništa, ali baš ništa ne proizvodi, ne pravi, ne stvara... a dobar je onoliko!
Kakvo bacanje PK (86,4%) i zamena za NK (13,6%). Svašta! Pa nju bih morala da "trljam" jer je to skroz u redu, ali ne i da "trljam" PK. Kapiraš? Lako je, samo ako hoćeš da razumeš!
Kakva paranoja, kakvi bakrači?
Kad smo već "kod bubrega" - u celoj ovoj priči "ortaći" svo vreme pokušavaju da nam prodaju m..a za bubrege, da ne kažem "rog za sveću". :cool:

EDIT: ... da ne pišem novi post: cgmiki, mani se politike, tek ti to ne ide. :cool:
 
Dragan77":j2aoc9hp je napisao(la):
Video sam ja dok je radio kontrolu, kome nije bila validirana, njegov automat mu pokaze crveno, onda je on sam validira pa potvrdi kontrolu na aparatu, to je radio u februaru...
Verovatno ima opciju da klikne "blokada" i to je to, samo ako hoce.

Jutros sam ušao u trolu. Nije bila gužva. Tip koji je je već bio unutra od ranije je odjednom izvadio iz jakne svoj kazneni prenosni terminal i vrlo bojažljivo mi zatražio kartu. Malo je nedostajalo da prasnem u smeh, koliko je bio zbunjen i smešan. Kao da ga je bilo sramota zbog toga što mora da glumi običnog putnika i da radi iz zasede. Dok sam mu dodavao karticu, naglasio sam mu da se nisam validirao. On je bez reči, odneo kartu do validatora, a potom je provukao preko kaznenog prenosnog terminala i vratio mi je. Nije ništa komentarisao, niti je pominjao blokadu, niti me je opomenuo da treba da se validiram, ništa.

Onda ga je jedan putnik pitao "zašto je obavezna validacija za putnike sa mesečnom kartom" i on je odogovorio da je to u planu samo pet meseci dok se ne prikupe podaci o opterećenosti linija. Uključio sam se pitanjem "da li to znači da će ukinuti obavezu validacije" i on je odgovorio "da, hoće, pa baš je glupo da se validiraju putnici koji imaju mesečnu".

Na osnovu ove epizode, mislim da je unutar bus plus sistema postignut dogovor da se validacija zvanično još ne ukida ali da se ignoriše, tj. da kontrolori "gledaju kroz prste" nama mesečarima.
 
Danga":1nloh9dc je napisao(la):
Opet, po ko zna koji put - nerazumevanje suštine, ili namerna zamena teza :/
Koliko puta treba ponoviti da praćenje uopšte nije problem. Kako to čovek da vam objasni? :bash:
Problem je što neko planira da mlati laku lovu preko mojih leđa (kičme Ace Dorćola itd) i preti mi jer misli da mu se može. Ništa, ali baš ništa ne proizvodi, ne pravi, ne stvara... a dobar je onoliko!
Kakvo bacanje PK (86,4%) i zamena za NK (13,6%). Svašta! Pa nju bih morala da "trljam" jer je to skroz u redu, ali ne i da "trljam" PK. Kapiraš? Lako je, samo ako hoćeš da razumeš!
Kakva paranoja, kakvi bakrači?
Kad smo već "kod bubrega" - u celoj ovoj priči "ortaći" svo vreme pokušavaju da nam prodaju m..a za bubrege, da ne kažem "rog za sveću". :cool:

EDIT: ... da ne pišem novi post: cgmiki, mani se politike, tek ti to ne ide. :cool:

Naplata nije laka lova, grad ovo pitanje drugacije nije mogao da resi. Drzavni cinovnici nikada nece imati toliki interes da rade za povecanje naplate jer njima ni iz dzepa, ni u dzep. Privatnik koji je dobio posao zeli sto vecu naplatu, a da bi to postigao mora da kalkulise sa troskovima i koliko bi mogao da poveca cenu karte ili markice. Za to koristi postojeci sistem maksimalno koliko moze. Npr. on ce, uvidom u broj tvojih validacija znati koliko bi mogao da poveca cenu markice a da tebi opet bude isplativa za kupovinu. Ako je studentu markica 1.100 dinara, a ako se voza po ceo dan, u dogovoru sa gradom povecace cenu markice na 1.500, kako bi se gradu smanjile subvencije, a i BusPlus ostvario veci profit, a student ce opet da je kupi jer mu je isplativa. Sve je zbog profita, a prevoz je usluga koja kosta i koja se naplacuje kao i sve drugo.
Oni prosto za naplatu i kalkulaciju zele maksimalno da iskoriste sve sto mogu od ovog sistema.
 
To Care, napokon pričamo o pravim stvarima. Belgrey-ev post, a delimično i tvoj, na veoma ubedljiv način govore šta je pravi cilj. Ni govora, dakle, o dobrobiti korisnika JGP-a jer je "snimanje" u ovolikom gradu "živa, promenljiva stvar". Za tih pet meseci "snime šta snime", razmene, predaju, prodaju baze i kraj ove smešne, ali jadne epizode. Kakvo planiranje vozila, pojačavanje, preusmeravanje... Šta posle tih 5-6 meseci? Neće biti više potrebe za snimanjem gustine saobraćaja? Do kada? Kakvo pojeftinjenje prevoza?!? Veruje li iko u to?
Koliko se sećam bilo je priče da se cene neće menjati tokom šest meseci od početka primene BP? Živo me zanima od kada je počelo odbrojavanje tih šest meseci?
Od 01-I-2012 (kako je prvobitno planirano, najavljeno),
ili od 01-II-2012 (odlaganje zbog nevaljalih građana),
ili od 01-III-2012 (kao datuma pune primene BP-a)?

EDIT: Broj mojih validacija (i mnogih drugih "mesečara" koje poznajem) nikome od "ortaća" neće biti od koristi, ako me razumeš :p? Jedini zaključak, na osnovu tog broja, mogao bi da bude da JGP u Beogradu uopšte ne treba da postoji!? :cool: Toliko glup niko nije. :kk:
 
Prvo, to za 6 meseci se samo prica da bi ljude smirili pred izbore, ne verujem da im je namera da ukidaju validaciju, rekao sam zasto. Jedino ako to postane politicko, a ne ekonomsko pitanje pa neko radi politickog profita kasnije ukine validaciju na gradskom nivou.
Realno formiranje cena i jeste u interesu korisnika JGP-a. Ako se penzioneri voze previse, a besplatno im je treba im ograniciti broj ulazaka i sl. tako je svuda, a to se zna, i moze ograniciti samo validacijom. Ako penzioneri kao do sada ovako budu "divljali" po prevozu, u smislu stvarno neverovatnog broja nepotrebnih voznji u vidu kampovanja po svim radnjama na teritoriji Beograda po celi dan, a to je pri tom besplatno, meni to kao zaposlenom ne odgovara jer oni to rade na moj racun. Studentima su, takodje, prevelike beneficije, nikada nije bila ovoliko jeftinija u odnosu na zaposlene, bar dok sam ja studirao.Ako ce da im odrze nisku cenu, onda marsuta fakultet dom je sasvim dovoljna, a ostatak plati. Sve to se moze samo validacijom.

Ne razumem to insistiranje na tome "ako me razumes". Ako te razumem, razumem te, ako ne, nikom nista.
 
Vrh