Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Inace kartice mogu da se poniste i dok vozilo ide, svaki put sam je ponistavao dok je vozilo bilo u pokretu. Primetio sam jos jedan problem, a to je da su novim sistemom jos vise nagradjeni ljudi koji se svercuju. Na svim pocetnim stanicama, primer Zeleni Venac a i na ostalim ljudi koji imaju karte cekaju da ih cekiraju, a ljudi koji se svercuju ili oni koji ne cekiraju svoje karte prolaze pored njih i zauzmu sva mesta za sedenje. Poenta je da sada pored toga sto ne placaju karte sverceri ce i da sede, a ovi drugi su ostali i bez para, a dobice i prosirene vene :/
 
prostorni planer":141fs19x je napisao(la):
@ GOJE - Gospodine gradonacelnice jeste to vi? :lol:
Meni baš i nije smešno? Više mi je zanimljivo što ne znaš odgovore na moja pitanja.
 
^^OK, ne znam da li znaš, ali u februaru nema kažnjavanja, pa su disciplinovaniji oni koji imaju mesečne :) nekada do umobolnosti!!!

Kada je juče ušla kontrola, nije overila karte ni onima koji su imali nepersonalizovane, iako su aparatom registrovali da se nisu overili. Dok su personalizovane "proveravali" overavanje, jer oni kroz aparat ne vide uplatu .... Tako da je februar - mesec otvorenog šverca ;)
 
@ Goje - pa ti nas prosvetli ako znas.

Ja mislim da su ovo odgovori. Sistem je kupila firma Apex odnosno BusPlus. Sistem se sastoji od 1)tajkuna, 2) validatora, pri cemu je drugaciji onaj kod vozaca, koji u sebi ima i gps, 3) nekog centra za pracenje vozila, 4) uplatnih mesta za busplus sa potrebnim uredjajima, 5) kontrolora. Sto se tice koliki je ta firma imala profit na dan 31.12.2012, koliko ja znam imala je 0 rsd i jednog zaposlenog, jer je i bio cilj da samo fiktivno postoji. A bas me zanima da racunamprojekciju njhovih prihoda, jer je bitno sta ce nam uzeti a ne sta pre nisu imali da uzmu...
 
prostorni planer":31ybdhp4 je napisao(la):
Inace kartice mogu da se poniste i dok vozilo ide, svaki put sam je ponistavao dok je vozilo bilo u pokretu. Primetio sam jos jedan problem, a to je da su novim sistemom jos vise nagradjeni ljudi koji se svercuju. Na svim pocetnim stanicama, primer Zeleni Venac a i na ostalim ljudi koji imaju karte cekaju da ih cekiraju, a ljudi koji se svercuju ili oni koji ne cekiraju svoje karte prolaze pored njih i zauzmu sva mesta za sedenje. Poenta je da sada pored toga sto ne placaju karte sverceri ce i da sede, a ovi drugi su ostali i bez para, a dobice i prosirene vene :/


Moze da se overi sada u bilo koje vreme ali nece moci od marta kada i krene ceo sistem i kaznjavanje....
 
GOJE":2zhect2d je napisao(la):
prostorni planer":2zhect2d je napisao(la):
@ GOJE - Gospodine gradonacelnice jeste to vi? :lol:
Meni baš i nije smešno? Više mi je zanimljivo što ne znaš odgovore na moja pitanja.

Stvar je što su se ovde polarizovala mišljenja: za i, mnogo više, protiv. Malo ima prostora za središnje mišljenje, razmišljanje i slično. Bolje je da date kontraargument nego da se prepucavamo međusobno i vređamo institucije.
 
Pošto je proglašena vanredna situacija u celoj Srbiji, da li treba da se validiramo?
 
Pa pošto se u redovnim ne overavamo, onda je u vanrednim valjda obrnuto ;)
 
Матеја Бељан":11wn4m2k je napisao(la):
GOJE":11wn4m2k je napisao(la):
prostorni planer":11wn4m2k je napisao(la):
@ GOJE - Gospodine gradonacelnice jeste to vi? :lol:
Meni baš i nije smešno? Više mi je zanimljivo što ne znaš odgovore na moja pitanja.

Stvar je što su se ovde polarizovala mišljenja: za i, mnogo više, protiv. Malo ima prostora za središnje mišljenje, razmišljanje i slično. Bolje je da date kontraargument nego da se prepucavamo međusobno i vređamo institucije.


Na sta tacno mislis kada kazes vecina je protiv? Mislis na ceo sistem ili samo oko validacije personalizovanih karata?
 
Пост 1.482; Матеја Бељан:
„...боље је да дате контрааргументе...

Па што их ти не дајеш?
Не читаш, можда, редовно своју тему или немаш одговоре на питања у постовима 1.186; 1.274 и 1.437?

Када сам већ овде, ево још једног питања - да ли је исто време потребно за валидацију 136 и за 1.000 картица? Ако није – како та разлика може да се одрази на ред вожње и на (не)расположење (најблаже речено) путника који нису „бескрајно стишљив флуид“? Ваљда је јасно откуд баш ове бројке?

Ај’ сад! :kafa:
 
Protiv celog sistema, poveravanja naplate privatnoj firmi... a to se posebno ogleda u hejtu prema overi mesečnih karata. Ja mislim da smo dobili sistem, pod ne baš srećnim uslovima, da će zarada Apexa biti nesrazmerno velika, ali to je što je. Pozitivne strane su što se GSP oslobađa troškova i peripetija oko naplate. No... ne sumnjam da će oni i dalje zapošljavati otpravnike i kontrolore
 
OK, razumem te da ti se ne dopada nacin na koji je to odradjeno.. iskreno ja mislim da je to mogao grad da odradi ili gsp a da ne ide ovoj firmi tih 7% svakog meseca ali se ja tu naravno nista ne pitam. Mene zanima tvoje misljenje o samom nacinu funkcionisanja sistema.... Da li smatras da Beograd treba da ima nesto na ovu foru ili treba da se vratimo onim starim sistemima naplate karata kao do sada? Ja sam svoj stav izneo u nekom od prethodnih postova ali cu ga ponoviti.... Nije mi problem da se validiram svaki put kada udjem u vozilo ali je problem zasto to ne mogu da obavim u vozilu koje se krece??
 
prostorni planer":3u7bi7au je napisao(la):
@ Goje - pa ti nas prosvetli ako znas.

Ja mislim da su ovo odgovori. Sistem je kupila firma Apex odnosno BusPlus. Sistem se sastoji od 1)tajkuna, 2) validatora, pri cemu je drugaciji onaj kod vozaca, koji u sebi ima i gps, 3) nekog centra za pracenje vozila, 4) uplatnih mesta za busplus sa potrebnim uredjajima, 5) kontrolora. Sto se tice koliki je ta firma imala profit na dan 31.12.2012, koliko ja znam imala je 0 rsd i jednog zaposlenog, jer je i bio cilj da samo fiktivno postoji. A bas me zanima da racunamprojekciju njhovih prihoda, jer je bitno sta ce nam uzeti a ne sta pre nisu imali da uzmu...

Hvala na odgovorima. E sad, ti si na početku ove diskusije napisao da firma ima 1 zaposlenog i 600-700 hiljada Eura mesečnog prihoda. Zapitao si se koliki će biti mesečni profit tajkuna iza te firme.

Sad imaš jedan deo troškovne strane (sam si naveo):

- Oprema (validatori, uređaji za kontrolore, serverska i mrežna infrastruktura....). Ove je višemilionski iznos
- Održavanje opreme (pošto je oprema đubre, realno je da se svake godine izdvoji ogroman iznos kao prilikom inicijalne nabavke).
- Zaposleni (ova cifra je sigurno 6-cifrena).
- Softver i održavanje (možda čak i najam u vidu procenta od naplate). Verovatno lepa cifra.
- Redovni operativni troškovi, provizije i troškovi izdavanja, dopuna, prodaja, marketing...

Po mom skromnom mišljenju, najveća troškovna stavka ovde trebalo bi da bude tehnički i politički rizik. To skoro sigurno vodi ka 2 varijante:

1. Iza firme zaista stoji neko blizak gradonačelniku (tj. meni (kopirajt by p.planer)). To odmah nameće pitanje korupcije i deo profita koji ide nekom gore.
2. Iza firme stoji bilo ko drugi. Sistem bez podrške grada nema šanse da zaživi, i samim tim taj bilo ko drugi postaje blizak gradonačelniku. To svakako nije besplatno i vraća nas na stavku 1.

Dakle, ja uopšte ne sporim da ste svi vi u pravu, samo bih voleo da se koriste argumenti koji imaju smisla,

PS: Prostornog planera bih zamolio da pogleda moje postove na prethodnih nekoliko strana.
 
Pa gotovo je sad. Što se ona grupica onoliko svađa u ovom vanrednom stanju u Srbiji. Zakon o komunalnim delatnostima je izglasan prošle godine i gotova priča. Džabe onoliki proglasi, reakcije nije bilo i prodje. Komunalnu delatnost mogu da obavljaju javna preduzeća, privredno društvo, preduzetnik i drugi privredni subjekt. Javnim komunalnim preduzećima ostavljeno je samo da nas vozi trolejbusima i da nas sahrani, sve druge komunalne delatnosti mogu da se privatizuju .
 
Матеја Бељан":3lbiih4i je napisao(la):
GOJE":3lbiih4i je napisao(la):
prostorni planer":3lbiih4i je napisao(la):
@ GOJE - Gospodine gradonacelnice jeste to vi? :lol:
Meni baš i nije smešno? Više mi je zanimljivo što ne znaš odgovore na moja pitanja.

Stvar je što su se ovde polarizovala mišljenja: za i, mnogo više, protiv. Malo ima prostora za središnje mišljenje, razmišljanje i slično. Bolje je da date kontraargument nego da se prepucavamo međusobno i vređamo institucije.

Ja nisam primetio da ovde ima nekoga ko je baš ZA 100%, a klasičnog hejta ima preko glave. Već sam ranije rekao da su svi forumaši kukali za ovakvim sistemom. Tender je završen 2010. koliko se sećam. Beobuild je dovoljno ozbiljan forum i možda i nešto više od toga, i mislim da bi bio u stanju da formuliše pravu i argumentovanu borbu protiv nedostataka BusPlusa.

Tako da za neko središnje mišljenje i te kako ima prostora.
 
Sto se vise blize izbori forum rapidno gubi na kvalitetu. :(
 
Goje, evo nešto ozbiljno na ozbiljnom forumu. Pošto umem da vičem, sada ponavljam. Veći broj prosvetnih radnika i drugih službenika oglasio se putem raznih foruma žaleći se na to da su im poslodavci naknadu za prevoz od 2680,00 dinara koju su ranije primali na svoj račun ili na ruke, pa su mogli da taj novac iskoriste po svom izboru, sada, ne pitajući ih, usmerili direktno na Bus Plus i personalizovane kartice iako neki od njih ne koriste usluge javnog gradskog prevoza jer stanuju blizu radnog mesta ili su do sada kupovali pojedinačne karte (a sada bi mogli nepersonalizovane), vozili se mini busom ili svojim vozilima i što smatraju ucenom s jedne strane i neprimereno punjenje blagajne nekog privatnog preduzeća s druge strane. Znači, da li za svoj novac koji im po zakonu pripada mogu da biraju kako će se prevoziti . Da li je navedeno u suprotnosti sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača Čl. 2. stav 1. tačka 4 : Osnovna prava potrošača, u smislu ovog zakona, jesu prava na izbor- mogućnost izbora između više roba i usluga po prihvatljivim cenama i uz garanciju kvaliteta. Odlukom o javnom linijskom prevozu na teritoriji grada Beograda propisane su velike zabrane i obaveze korisnika prevoza , dok su obaveze prevoznika vrlo škrte. Odluka je doneta na osnovu Zakona o komunalnim delatnostima koji ipak nešto više obavezuje vršioce komunalnih delatnosti. Potrošač ima pravo na uredno i neprekidno snabdevanje uslugama od opšteg ekonomskog interesa odgovarajućeg kvaliteta po pristupačnoj ceni (Član 83. Zakona o zaštiti potrošača)
A šta je tu problem i čemu sumlja. Poslovi naplate povereni su su nekom preduzeću kojem će redovno stizati prihodi, pre svega od personalizovanih kartica. E sad, koliko koristi ima od toga GSP. Da li ćemo se voziti bolje ako smo na validatoru a ne na aparatima koji su grizli papirne kartice. Kako će kontrolisati neposlušne videćemo. Najsigurniji su im personalizovani.
 
Ne znam, meni je logično da svi koji rade u gradskim službama dobijaju markice za prevoz (ondnosno, u ovom slučaju uplatu za Busplus) i time favorizuju vožnju gradskim prevozom i popunjavanje budžeta (tj. njegovo manje pražnjenje). Dodatni efekat je to da će svako ko je do sada dolazio automobilom na posao dobro razmisliti isplati li mu se da baci 2700 dinara, pored svih troškova za gorivo i eventualne kvarove svog vozila.
Ovako postoji solidna šansa da će određeni broj ljudi promeniti navike i krenuti na posao gradskim prevozom = smanjiti se gužve u gradu.
Za zaposlene u državnim ustanovama, nemam argument kao za gradske službenike, ali mislim da je bolja solucija, ako ni zbog čega drugog, ono zbog ove stavke o manjim gužvama u gradu.

Drugo, ovde mnogi mešaju pojmove, tj. misle da su Busplus, Direkcija za javni prevoz, privatni prevoznici i GSP jedno te isto. Probaću da razgraničim pojmove da ne bi više mešali babe i žabe.

Direkcija za javni prevoz organizuje celokupan javni saobraćaj u Beogradu. Dakle, uvodi, menja, ukuda linije i stajališta. Kod nje se sliva sav novac od prodaje karata i (uz obilatu dotaciju iz gradskog budžeta) deli prevoznicima koji obavljaju prevoz na gradskim linijama, odnosno GSP-u i privatnim prevoznicima i to po broju obavljenih polazaka. Od sada, deo novca od prihoda (tj. onih ~8.5%), a u koji ne ulaze dotacije grada, ići će Busplusu i to u trajanju od, čini mi se, 10 godina.

GSP Beograd je najveći prevoznik u gradu i do sada je on ostvarivao 70% svih polazaka. (ovih 70% sam lupio, ali sigurno nisam omašio više od +-10%)
Do sada je GSP obavljao naplatu karata i markica, kao i kontrolu istih. Od sada, to više nije njihova nadelžnost.

Privatni prevoznici su do sada obavljali samo prevoz i dobijali novac od Direkcije za ostvarene polaske. Drugih nadležnosti nisu imali. Ako uzmemo da je pretpostavka o učešću GSP-a tačna, imamo da su oni do sada ostvarivali oko 30% (dotirane) zarade. Njhova uloga se dolaskom Busplusa nije promenila.

I na kraju Busplus, odnosno Apex. Oni su na sebe preuzeli celokupnu organizaciju prodaje i distribucije karata, implementacije sistema u prevozu, stajalištima (ako je istina da će postavljati info panoe), kao i kontrole putnika. Za svoje poslove uzimaju ~8,5% (mrzi me da tražim tačan iznos, moguće je da je i malo veći od 8,5%).

Samo po sebi, ako bi gledali prethodno stanje, sistem deluje svetlosnim godinama napredniji, šta god ko ovde mislio i govorio protiv. Da se neko ugradio, ne mogu da tvrdim, ali mogu da sumnjam (ja lično verujem da jeste). Na osnovu prihoda od prodatih "markica" za ovaj mesec i prodatih legitimacija, vidimo da je suma jako velika, ali to je već stvar onoga koji je dogovarao toliki procenat. S druge strane, koliko se sećam da sam čitao, u ugovoru stoji da grad može da otkupi ceo sistem pre roka (od 10 godina). Pa eto, ako neko u gradu smatra da su prihodi Apexa preveliki, nek otkupe ceo sistem, a ostalih 10 godina uzimaju sebi taj dodatni profit.

Hteo sam i o samom sistemu validiranja, ali sam i ovako preterao sa dužinom, pa ću nastaviti idući put. :)
 
@ GOJE + Hvala na detaljnom odgovoru, pogledacu tvoje postove na predhodnim stranama.

Sto se tice ljudi koji sumnjaju na agitatore i vezu nekih postova sa odredjenim politckim strankama zelim da se licno ogradim od toga, jer sam licno uveren da u slucaju promene vlasti "novi" ce nastaviti da uzimaju predpostavljenu sumu od apexa, sto znaci da nije problem ni u jednoj stranci, vec u pojedincima u njima...
 
GOJE":3bvhsip4 je napisao(la):
prostorni planer":3bvhsip4 je napisao(la):
@ Goje - pa ti nas prosvetli ako znas.

Ja mislim da su ovo odgovori. Sistem je kupila firma Apex odnosno BusPlus. Sistem se sastoji od 1)tajkuna, 2) validatora, pri cemu je drugaciji onaj kod vozaca, koji u sebi ima i gps, 3) nekog centra za pracenje vozila, 4) uplatnih mesta za busplus sa potrebnim uredjajima, 5) kontrolora. Sto se tice koliki je ta firma imala profit na dan 31.12.2012, koliko ja znam imala je 0 rsd i jednog zaposlenog, jer je i bio cilj da samo fiktivno postoji. A bas me zanima da racunamprojekciju njhovih prihoda, jer je bitno sta ce nam uzeti a ne sta pre nisu imali da uzmu...

Hvala na odgovorima. E sad, ti si na početku ove diskusije napisao da firma ima 1 zaposlenog i 600-700 hiljada Eura mesečnog prihoda. Zapitao si se koliki će biti mesečni profit tajkuna iza te firme.

Sad imaš jedan deo troškovne strane (sam si naveo):

- Oprema (validatori, uređaji za kontrolore, serverska i mrežna infrastruktura....). Ove je višemilionski iznos
- Održavanje opreme (pošto je oprema đubre, realno je da se svake godine izdvoji ogroman iznos kao prilikom inicijalne nabavke).
- Zaposleni (ova cifra je sigurno 6-cifrena).
- Softver i održavanje (možda čak i najam u vidu procenta od naplate). Verovatno lepa cifra.
- Redovni operativni troškovi, provizije i troškovi izdavanja, dopuna, prodaja, marketing...

Po mom skromnom mišljenju, najveća troškovna stavka ovde trebalo bi da bude tehnički i politički rizik. To skoro sigurno vodi ka 2 varijante:

1. Iza firme zaista stoji neko blizak gradonačelniku (tj. meni (kopirajt by p.planer)). To odmah nameće pitanje korupcije i deo profita koji ide nekom gore.
2. Iza firme stoji bilo ko drugi. Sistem bez podrške grada nema šanse da zaživi, i samim tim taj bilo ko drugi postaje blizak gradonačelniku. To svakako nije besplatno i vraća nas na stavku 1.

Dakle, ja uopšte ne sporim da ste svi vi u pravu, samo bih voleo da se koriste argumenti koji imaju smisla,

PS: Prostornog planera bih zamolio da pogleda moje postove na prethodnih nekoliko strana.
samo da nesto dodam,pricao sam sa drugarom koji drzi trafiku i potpisao je ugovor da prodaje bus plus,njegov zarada je od 2-5% od cene,znaci da od 8 % koje idu bus plusu pola odlazi na 800 prodajnih mesta koji prodaju i dopunjavaju bus plus kartice
 
contradictive":3hhlhkwl je napisao(la):
Ne znam, meni je logično da svi koji rade u gradskim službama dobijaju markice za prevoz (ondnosno, u ovom slučaju uplatu za Busplus) i time favorizuju vožnju gradskim prevozom i popunjavanje budžeta (tj. njegovo manje pražnjenje). Dodatni efekat je to da će svako ko je do sada dolazio automobilom na posao dobro razmisliti isplati li mu se da baci 2700 dinara, pored svih troškova za gorivo i eventualne kvarove svog vozila.
Ovako postoji solidna šansa da će određeni broj ljudi promeniti navike i krenuti na posao gradskim prevozom = smanjiti se gužve u gradu.
Za zaposlene u državnim ustanovama, nemam argument kao za gradske službenike, ali mislim da je bolja solucija, ako ni zbog čega drugog, ono zbog ove stavke o manjim gužvama u gradu.

Drugo, ovde mnogi mešaju pojmove, tj. misle da su Busplus, Direkcija za javni prevoz, privatni prevoznici i GSP jedno te isto. Probaću da razgraničim pojmove da ne bi više mešali babe i žabe.

Direkcija za javni prevoz organizuje celokupan javni saobraćaj u Beogradu. Dakle, uvodi, menja, ukuda linije i stajališta. Kod nje se sliva sav novac od prodaje karata i (uz obilatu dotaciju iz gradskog budžeta) deli prevoznicima koji obavljaju prevoz na gradskim linijama, odnosno GSP-u i privatnim prevoznicima i to po broju obavljenih polazaka. Od sada, deo novca od prihoda (tj. onih ~8.5%), a u koji ne ulaze dotacije grada, ići će Busplusu i to u trajanju od, čini mi se, 10 godina.

GSP Beograd je najveći prevoznik u gradu i do sada je on ostvarivao 70% svih polazaka. (ovih 70% sam lupio, ali sigurno nisam omašio više od +-10%)
Do sada je GSP obavljao naplatu karata i markica, kao i kontrolu istih. Od sada, to više nije njihova nadelžnost.

Privatni prevoznici su do sada obavljali samo prevoz i dobijali novac od Direkcije za ostvarene polaske. Drugih nadležnosti nisu imali. Ako uzmemo da je pretpostavka o učešću GSP-a tačna, imamo da su oni do sada ostvarivali oko 30% (dotirane) zarade. Njhova uloga se dolaskom Busplusa nije promenila.

I na kraju Busplus, odnosno Apex. Oni su na sebe preuzeli celokupnu organizaciju prodaje i distribucije karata, implementacije sistema u prevozu, stajalištima (ako je istina da će postavljati info panoe), kao i kontrole putnika. Za svoje poslove uzimaju ~8,5% (mrzi me da tražim tačan iznos, moguće je da je i malo veći od 8,5%).

Samo po sebi, ako bi gledali prethodno stanje, sistem deluje svetlosnim godinama napredniji, šta god ko ovde mislio i govorio protiv. Da se neko ugradio, ne mogu da tvrdim, ali mogu da sumnjam (ja lično verujem da jeste). Na osnovu prihoda od prodatih "markica" za ovaj mesec i prodatih legitimacija, vidimo da je suma jako velika, ali to je već stvar onoga koji je dogovarao toliki procenat. S druge strane, koliko se sećam da sam čitao, u ugovoru stoji da grad može da otkupi ceo sistem pre roka (od 10 godina). Pa eto, ako neko u gradu smatra da su prihodi Apexa preveliki, nek otkupe ceo sistem, a ostalih 10 godina uzimaju sebi taj dodatni profit.

Hteo sam i o samom sistemu validiranja, ali sam i ovako preterao sa dužinom, pa ću nastaviti idući put. :)


U vecini se slazem sa tvojim postom , ne znam zasto je ovoliki napad na ceo sistem koji zaista nije toliko los koliko se prikazuje... Ako je tacno da oni postavljau panoe kao i to da daju nekoliko procenata svakom prodajnom mestu za prodaju karata onda ne vidim sta je sporno i lose u tome? Sada ce opet ovi isti da pricaju kako se opet neko iz vlasti ugradio bla, bla jedno isto bez ikakvih argumenata ali ok to se ionako proteze po svim novinama i forumima sada pred izbore... Procice i to :D
 
hobotnica":gejla36k je napisao(la):
Veći broj prosvetnih radnika i drugih službenika oglasio se putem raznih foruma žaleći se na to da su im poslodavci naknadu za prevoz od 2680,00 dinara koju su ranije primali na svoj račun ili na ruke, pa su mogli da taj novac iskoriste po svom izboru

Umesto da budu zadovoljni sto uopste dobijaju besplatne markice ljudi se zale sto ne dobijaju vise kes na ruke pa da se posle svercuju/kupe benzin/setaju :bash:

Pa poenta i jeste da se taj novac utrosi na gradski prevoz, korisitili oni njega ili ne.

A evo jednog predloga:

Neka po istom principu svaka firma/institucija za svakog zaposlenog uplacuje cenu jedne markice direktno GSP/Direkciji a gradski prevoz neka bude besplatan za sve korisnike.
Busplus posrednik nam vise ne treba, nema vise svercovanja, cisti racuni.

Uz tu uplatu + gradske subvencije eto nama pouzdanog gradskog prevoza i manje automobila/zagadjenja na ulici.
 
Vrh