Ne znam, meni je logično da svi koji rade u gradskim službama dobijaju markice za prevoz (ondnosno, u ovom slučaju uplatu za Busplus) i time favorizuju vožnju gradskim prevozom i popunjavanje budžeta (tj. njegovo manje pražnjenje). Dodatni efekat je to da će svako ko je do sada dolazio automobilom na posao dobro razmisliti isplati li mu se da baci 2700 dinara, pored svih troškova za gorivo i eventualne kvarove svog vozila.
Ovako postoji solidna šansa da će određeni broj ljudi promeniti navike i krenuti na posao gradskim prevozom = smanjiti se gužve u gradu.
Za zaposlene u državnim ustanovama, nemam argument kao za gradske službenike, ali mislim da je bolja solucija, ako ni zbog čega drugog, ono zbog ove stavke o manjim gužvama u gradu.
Drugo, ovde mnogi mešaju pojmove, tj. misle da su Busplus, Direkcija za javni prevoz, privatni prevoznici i GSP jedno te isto. Probaću da razgraničim pojmove da ne bi više mešali babe i žabe.
Direkcija za javni prevoz organizuje celokupan javni saobraćaj u Beogradu. Dakle, uvodi, menja, ukuda linije i stajališta. Kod nje se sliva sav novac od prodaje karata i (uz obilatu dotaciju iz gradskog budžeta) deli prevoznicima koji obavljaju prevoz na gradskim linijama, odnosno GSP-u i privatnim prevoznicima i to po broju obavljenih polazaka. Od sada, deo novca od prihoda (tj. onih ~8.5%), a u koji ne ulaze dotacije grada, ići će Busplusu i to u trajanju od, čini mi se, 10 godina.
GSP Beograd je najveći prevoznik u gradu i do sada je on ostvarivao 70% svih polazaka. (ovih 70% sam lupio, ali sigurno nisam omašio više od +-10%)
Do sada je GSP obavljao naplatu karata i markica, kao i kontrolu istih. Od sada, to više nije njihova nadelžnost.
Privatni prevoznici su do sada obavljali samo prevoz i dobijali novac od Direkcije za ostvarene polaske. Drugih nadležnosti nisu imali. Ako uzmemo da je pretpostavka o učešću GSP-a tačna, imamo da su oni do sada ostvarivali oko 30% (dotirane) zarade. Njhova uloga se dolaskom Busplusa nije promenila.
I na kraju Busplus, odnosno Apex. Oni su na sebe preuzeli celokupnu organizaciju prodaje i distribucije karata, implementacije sistema u prevozu, stajalištima (ako je istina da će postavljati info panoe), kao i kontrole putnika. Za svoje poslove uzimaju ~8,5% (mrzi me da tražim tačan iznos, moguće je da je i malo veći od 8,5%).
Samo po sebi, ako bi gledali prethodno stanje, sistem deluje svetlosnim godinama napredniji, šta god ko ovde mislio i govorio protiv. Da se neko ugradio, ne mogu da tvrdim, ali mogu da sumnjam (ja lično verujem da jeste). Na osnovu prihoda od prodatih "markica" za ovaj mesec i prodatih legitimacija, vidimo da je suma jako velika, ali to je već stvar onoga koji je dogovarao toliki procenat. S druge strane, koliko se sećam da sam čitao, u ugovoru stoji da grad može da otkupi ceo sistem pre roka (od 10 godina). Pa eto, ako neko u gradu smatra da su prihodi Apexa preveliki, nek otkupe ceo sistem, a ostalih 10 godina uzimaju sebi taj dodatni profit.
Hteo sam i o samom sistemu validiranja, ali sam i ovako preterao sa dužinom, pa ću nastaviti idući put.