Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

A to što su stari aparati i dalje po autobusima, kao i nalepnice sa obaveštenjima za njih? :rolleyes:
 
Treba bi odgovor od što više vas na sledeća pitanja da bi na RTS-u preneli tačne informacije


Da li je u Beču, Berlinu, Budimpšti, Zagrebu, Ljubljani, Oslu obavezna validacija elektronskih mesečnih karti svaki put kad uđete u vozilo?

Naravno, ako sigurno znate tu informaciju za neki drugi grad koji nisam pomenuo, obavestite me i to je korisno.

Da ne bi spemovali temu suviše, pošaljite mi odgovore i na PM.


HVALA unapred, a posebno hvala forumašima koji su mi već odgovorili!!!!!
 
Nije mi jasno kako će oni da poboljšaju naplatu sad kada će biti isti fazon kontrole kao ranije,ajde da u svako vozilo stave po jednog pa i da shvatim ali to nema šanse tako da ko se švercovao do sada i u buduće će.Jedino ako neće da unajme neke siledzije da maltretiraju građane ili što neko reče da pucaju u kolena :-D
 
Predpostavljam da je zato i ona validacija svih karata, uključujući i mesečne. Ako prođeš pored validatora mrtav ladan, to automatski znači da se švercuješ i svi to vide. Dobar deo ljudi še švercuje samo zato što to može da radi anonimno i moguće je da će prestati kad to bude bilo javno, ako ništa drugo da bi izbegao zajedljive komentare drugih. Možda ti nije većina li jedan deo sigurno. Sad većina ne validuje jer ne kažnjavaju, ali kad budu počeli i ljudi će se malo uozbiljiti.
 
Sverceri koje ja poznajem to rade jer ZNAJU da im NIKAD to nece naplatiti. Ako stigne tuzba, bace je u kantu ili je ni ne prime i tu je kraj price.
 
Sem bogaćenja pojedinaca, to je još jedan razlog zašto je naplata prešla u nadležnost privatne firme. Siguran sam da se tužbe ubuduće neće završavati tako lako.
 
Zaista mislis da ce policija da privodi sudiji za prekrsaje nekog zbog kazne u autobusu? Jedino ako komunalnoj policiji ne daju ovlascenja veca nego sto je UDBA imala, mada kako su krenuli, napravice Orvelovsku drzavu vrlo brzo.
Da ne bude zabune, ja placam kartu, ali mislim da je validacija mesecnih karata glupost koja ce samo da pravi guzvu i usporava prevoz, nista vise. I dalje me nisu ubedili zasto je ta dodadna obaveza korisna za mene.
 
Ne boj se, naši nisu sposobni da naprave orvelovsku državu, čak i kad bi hteli, isto kao što nisu u stanju da naprave ni pravnu, isto čak i kad bi hteli. ;)
Ja ne govorim o onim tvrdokornim švercerima koje nije blam ni da se svađaju sa kontrolorima, ni da ih izbacuju iz autobusa, nego govorim o onoj tihoj većini koja samo koristi priliku kad god može da ućari koji dinar i tiho izrazi svoje nezadovoljstvo lošim prevozom.
GSP možda računa da će barem njih uspeti da obeshrabre ovim sistemom obaveznog kucanja karata, to je bar moje mišljenje. Isto tako verujem, da ukoliko sistem u startu ne pokaže vidne rezultate u procentu naplaćenih vožnji, ne bi me čudilo kad bi na kraju i uveli po jednog kontrolora za svaki autobus, jer velike su tu pare u igri.
 
Pa policija i jeste policija zato što ima pravo da privodi (štono kažu: lišava slobode) nekoga, a što ne samo kontrolori, nego niko sem policije i vojske, ne može.
Kakva je situacija sa validiranjem mjesečnih karata, vidjeće se kad ta validacija postane bezuslovno obavezna, znači od prvog. Validacija će, po mom mišljenju sigurno dovesti do povećanja naplate prevoza. U Novom Sadu je 01. avgusta 2009. uvedena obavezna "validacija" svih karata ulaskom na prva vrata i pokazivanjem karte vozaču (ili kupovinom iste kod vozača, ko nema mjesečne karte). Prvih dana je bilo čak i gašenja autobusa zbog problema sa ulaskom na ne-prva vrata, ali se vremenom ustalilo. Kažu da je naplata povećana značajno. E sad, kad autobus stane, a ima jedno 100 putnika koji treba da uđu (što se dešava na najvećim terminusima), ulazak, ako majstor strogo poštuje proceduru, traje oko 5 minuta (valja znati da uvjek ima putnika koji kupuju karte, a to mogu učiniti samo kod majstora). Na glavnoj željetničkoj stanici često pomažu kontrolori koji kontrolišu druga vrata (tamo, naravno mogu samo oni sa mjesečnom).
Pokazivanje mjesečne je inače radnja koja ogromnu većinu ljudi veoma nervira. U mom slučaju, to iziskuje vađenje i otvaranje čitavog novčanika, sa svim novcima i dokumentima. Inače, veliki broj ljudi, svih uzrasta, u vrijeme velikih gužvi prosto stanu pored autobusa, izvade mjesečnu i dignu u vis da je vozač vidi preko retrovizora, pa ulaze na druga vrata. Vozač ima diskreciono pravo da im otvori - da bi preduprijedio šverc na ovakav način, druga vrata (za izlaz) se i ne otvaraju dok god ima putnika koji hoće da uđu; ovo zna da stvori strahovitu gužvu i obično nervira one koji hoće da izađu, dodatno stvara problem u presjedanju. Ja sam mislio da će akcija sa vratima trajati dva - tri mjeseca, ali ona traje i dan - danas. Naravno da ima i putnika tipa: "sakrijem-se-iza-drveta-na-uslovnoj-pa-kad-onaj-pusti-druga-vrata-samo-uletim-za-dž" - tu su onda kontrolori. U nedavnoj priči sa jednim od njih (inače rođeni Beograđanin) saznao sam da novosadski JGSP ima svega 30 kontrolora, ali rade punom parom, bez 5 puta da me kontrolišu mjesečno, ne biva. Po mom iskustvu, NS kontrola je strožija nego BG. Opterećenje vozila JGSP u putnik/km odokativno procjenjujem na 35%-50% opterećenja u BG.

Opet, po mom iskustvu sa upravo upokojenim sistemom automata, relativno često se dešavalo (bar meni) da moram da se kroz gužvu probijam do drugog automata, jer ovaj, po nesreći, ne radi - mogu samo da zamislim kakva bi haos nastupio da svi koji uđu moraju da štikliraju kartu na automatima. Ako smijem da pogađam, ja mislim da će nadležni, ako se bude stvarala prevelika gužva zbog validacije mjesečnih pokaza, prosto ukinuti tu odliku.
Što se tiče praćenja kretanja putnika, po meni jedino ispravno rješenje bi bilo ono koje sistemu ne ostavljaju NIKAKAV personalizovani podatak, čak ni ID kartice koja je prinjeta. Sve drugo može da dovede do zloupotrebe. Ionako podaci o adresama svih ljudi u Beogradu kao na tacni gotovo pa javno stoje na internetu, sad još i kretanje treba da se skuplja na jednom mjestu.
 
Валидација персонализованих карата или регистровање путника у аутобусу само је једно ново правило на које ћемо се сви лако навићи. Многа правила сама по себи нису смислена, али када се навикнемо постају део стварности и уређујући елемент. Ако се свако валидира, што каже Боб, одмах ће се знати ко нема карту.
 
Ja se ne razumem u ekonomiju, niti društvene nauke gde se statistika verovatno obilato koristi, ali mi je kao mašincu veoma blizak pojma matematičkog modela.

Naime, što više podataka imate, možete bolje opisati neki sistem.
U slučaju ručnog brojanja putnika, kao do sada, može se napraviti solidan model za popunjenost linija.
Pod pretpostavkom da će sistem validacije zaživeti, sa njim bi se mogao dobiti neuporedivo bolji model. Neverovatna je prednost ako se ima uvid u popunjenost svakog vozila u svako vreme u dovoljno dugačkom periodu. Praktično je neuporedivo sa gornjim.
Da je bila varijanta sa validacijom na izlasku, osim samog ulaska i uz striktno poštovanje procedure svih putnika, to bi bio praktično savršen model.

Naravno, ovim ne tvrdim da bi to bilo iskorišćeno za poboljšanje kvaliteta prevoza (zapravo, više sam ubeđen da ovo i nije primarna ideja Apexa, već kvalitetno ispitivanje tržišta za buduće reklamne panoe), ali je velika greška reći da validiranje nema smisla kao takvo.

Takođe, uveđen sam da će Busplus ekipa itekako tužiti one sa više kazni.
 
Матеја Бељан":2xq21rga je napisao(la):
Валидација персонализованих карата или регистровање путника у аутобусу само је једно ново правило на које ћемо се сви лако навићи...

„Валидација персонализованих карата или регистровање путника у аутобусу само је једно ново правило на које ћемо се сви лако навићи…“

Па докле, бре, са овом апологетиком? Нити ће се сви, нити ће се лако навићи, нити би се тиме регистровао број путника у аутобусу него број путника који је у аутобус ушао. Јел’ ово тачно? :bash:

Хоће ли „са прљавом водом отићи и дете“, односно – колико би ова неразумна, догматска норма могла неповољно да утиче на одвијање саобраћаја, пре свега на редове вожње?
О несналажењу и нервози чак и оних најдобронамернијих корисника, све и када би техника увек радила беспрекорно и увек била исправна, да и не говорим.
Умели би, као и много пута раније, грађани Београда да разумеју и пристојну молбу и образложен апел да помогну у „снимању“. :kk:
Уместо тога – претње и само претње, јер мудраци у исти кош трпају и шверцере (што никада нисам била) и уредне платише, каквих је огромна већина?!?
Они су ми јасни (брза и лака лова је у питању), али ми ти Матеја ниси јасан!? :notok:

Едит:

Сваки нешто, не остаде ништа;
страшило је слушат што се ради!
Мален свијет за адова жвала,
ни најест га, камоли прејести!
Јанко брани Владислава мртва;
што га брани, кад га не одбрани?
 
vucko":214oyqn5 je napisao(la):
Bus plus fijasko...

Nego,mozete li pitati kontrolore apexa kada ih budete videli kako radi onaj sistem sa zakljucavanjem povlastica ako se ne otkucaju?NIko ga sada ne pominje,ali cisto da znamo sta ce biti kada prodje ovaj probni period.Da ponovim,otkljucavanje povlastica ne postoji kao opcija na aparatima na kioscima.Sto jedino moze znaciti:
1.Da se otkljucavanje povlastica vrsi u Bus Plusu posle placanja kazne
2.Da uopste ne postoji zakljucavanje povlastica i da je to pominjano kao nacin da se gradjani uplase i nateraju da validiraju personalizovane kartice.

Pitah danas.
Ne blokiraju karticu kontrolori, nema te opcije u njihovim aparatima, i ne znaju kada će je imati. Oni vide da kartica (mesečna) nije overena, što znači, kako mi rekoše, isto kao da nije uplaćena :bash: Dakle, blokiraju samo validatore, i onda kad provere kartice, izbacuju kazne kao fiskalni račun. Nema blokade kartica.

Dakle, ja svoju nisam overila, ali mi je u onoj providnoj plastici stajao račun uplate, pa su mi lepo objasnili kako da je prislonim, tj pitali li su me da li mogu da overe, čisto da vide da li radi :)

Mislim da se ovde suviše nonšalantno gleda na lične podatke, manje više većina ljudi ne smatra da to može naročito da zabrinjava ako vam i u radnji traže JMBG. Većina se ponaša u fazonu da nismo mi toliko bitni da bi nekome naši lični podaci trebali.

Ali, ako je ovima važno da imaju te podatke kao i da se oni koji imaju kartice koje nose lične podatke overavaju u prevozu, onda mislim da nije toliko nebitno šta se sa njima radi, a da mi to ne znamo i da nismo na to pristali.

Dakle, ako im trebaju naši lični podaci, onda mi nismo tako nebitni, zar ne?
 
Матеја Бељан":140h6zi7 je napisao(la):
Валидација персонализованих карата или регистровање путника у аутобусу само је једно ново правило на које ћемо се сви лако навићи. Многа правила сама по себи нису смислена, али када се навикнемо постају део стварности и уређујући елемент. Ако се свако валидира, што каже Боб, одмах ће се знати ко нема карту.

Veliki brat nas posmatra, welcome to 1984!
 
Uvek se setim gradonačelnika Bratislave koji je u onoj emisiji na Studiju Đ rekao, da cenu karte nsiu dizali od tipa 2006, jer u međuvremenu nisu načinili nikakva značajnija poboljšanja u prevozu.

Toliko.
 
nbumbic":2w1ws67m je napisao(la):
Treba bi odgovor od što više vas na sledeća pitanja da bi na RTS-u preneli tačne informacije


Da li je u Beču, Berlinu, Budimpšti, Zagrebu, Ljubljani, Oslu obavezna validacija elektronskih mesečnih karti svaki put kad uđete u vozilo?

Naravno, ako sigurno znate tu informaciju za neki drugi grad koji nisam pomenuo, obavestite me i to je korisno.

Da ne bi spemovali temu suviše, pošaljite mi odgovore i na PM.


HVALA unapred, a posebno hvala forumašima koji su mi već odgovorili!!!!!


У Милану, приликом сваког уласка у возило, такође мора да се валидира месечна карта.
 
Ma trebao je gsp da vrati konduktere u svako vozilo i gotova stvar,za pola miliona evra koliko će ova firma da zarađuje mesečno može da se plate kondukteri i još da ostane a tada bi i naplata bila maksimalna moguća.
 
I ja mislim da su kondukteri OK rešenje. To je, u neku ruku, pomoćno osoblje. Daje informacije, vodi računa o vozilu, putnicima. Samo što bih ja pre napravio sistem da je on kao kontrolor, a da karte koje prodaje budu 50% skuplje (ne 100% kao do sad)
 
Marcus Lupus":2rr48n46 je napisao(la):
Uvek se setim gradonačelnika Bratislave koji je u onoj emisiji na Studiju Đ rekao, da cenu karte nsiu dizali od tipa 2006, jer u međuvremenu nisu načinili nikakva značajnija poboljšanja u prevozu.

Toliko.
Eh...Taj njihov gradonacelnik je van partijska licnost i to profesor na fakultetu,a ne neko ko nema ni dan rada u struci kao nas trenutni gradonacelnik.Da imamo gradonacelnika bez partije,a po stavovima levicara,to ce se kod nas desiti nikad,a mozda i kasnije.

http://en.wikipedia.org/wiki/Milan_Ftáčnik

A ako je neko ekonomista nek analizira budzet Bratislave od 2006te na ovamo i da vidi koliko je grad povecao subvencije da bi cena karte ostala ista.To jest dat je novac ali ne vidis da je direktno iz tvog dzepa pa mislis da nije poskupeo ;) Jer troskovi rastu a cena ostaje ista,jedini zakljucak je da su subvencije povecane.
 
Цене превоза у Братислави се нису повећавале не од 2006, већ од 2004 године. И до августа 2011 су остале тотално једнаке (сем мале разлике која је наступила због преласка валуте из круне у евро јануара 2009). Августа 2011 су цене порасле за 20 одсто, због обнове аутобуског возног парка, финансијске кризе града и огромног задужења, које је оставио бивши градоначелник Ђурковски.
 
nbumbic":2z12pd6j je napisao(la):
Treba bi odgovor od što više vas na sledeća pitanja da bi na RTS-u preneli tačne informacije


Da li je u Beču, Berlinu, Budimpšti, Zagrebu, Ljubljani, Oslu obavezna validacija elektronskih mesečnih karti svaki put kad uđete u vozilo?

Naravno, ako sigurno znate tu informaciju za neki drugi grad koji nisam pomenuo, obavestite me i to je korisno.

Da ne bi spemovali temu suviše, pošaljite mi odgovore i na PM.


HVALA unapred, a posebno hvala forumašima koji su mi već odgovorili!!!!!


U Beču nije potrebna apsolutno nikakva validacija...i to ne samo mesecnih, vec svih drugih vrsti karata koje nisu pojedinacne ( godisnja, semestralna, nedeljna (fix i klima), trodnevna, vikend, skoping-karta itd. itd.)...dakle, ulazis gde oces i kad oces bez cimanja :)
 
U Bratislavi je poskupeo jer su dobili nove autobuse, a kod nas 20% zbog Bus Plusa i ukidanjda 2. zone :laugh:
 
U Beču čak nema ni kontrole :) Ako nećeš kartu da kupiš, možeš besplatno da se voziš :)
 
Ima kontrole u Beču, meni su ušli u tramvaj kad sam bio pre mesec dana. Imao sam nedeljnu kartu, koja košta 14 eura i nije personalizovana, kao ni mesečna, tako da je možeš i pozajmiti, nikakav problem. Validiraju se samo pojedinačne karte, koštaju 1.8 u trafikama i 2.2 eura kod vozača i važi sat vremena, od momenta validacije, bez obzira koliko vozila promeniš za tih sat vremena. Inače, čuo sam da im ja kazna negde oko 80 eura. A ovo kod nas, validacija svih vrsta karata, čak i mesečnih, i to samo dok stoji vozilo je neviđena glupost.
 
Vrh