Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

To bi bio izuzetak. Tehnički je izvodljivo i izuzetno bi bilo značajno, naročito onima koji ne poznaju grad.
 
Misliš da bi to više pomoglo nego da se kaže da je na stajalištu presedanje za određena naselja, koja bi bila izlistana?
 
Misliš da bi to više pomoglo nego da se kaže da je na stajalištu presedanje za određena naselja, koja bi bila izlistana?
Ta izlistana naselja u CAF-u su nonsens, jer se spominju terminusi nekih linija i ništa od usputnih stajanja, i to uglavnom u pogrešnom smeru. Ne znači nikome. Više bi značio broj linije, kao što je inače praksa gde god ima takva vrsta najave (primer: Beč, Madrid i sl).
 
U Beču se najavljuje i smer za presedanje, ali ne na svakoj stanici. Sad ne mogu da se setim kada se najavljuje, ali mislim da je kada je prvo i poslednje presecanje sa linijom.
 
Nisam znao za ovu skrivenu funkciju.

Screenshot_20231213_000535_Instagram.jpg
 
@plazacicmilos
Primera radi, misliš da će neko lakše da se snađe ako čuje da može da preseda na liniju 34 ili da ima presedanje za Senjak i Sajam?
 
Pa jeste to lepo, samo su nama stanice vrlo blizu, jako puno presedanja. Zamisli kada bi, na primer 27, između Vukovog spomenika i Dalmatinske puštali: 1) „Sledeće stajalište: Dalmatinska. Presedanja na linije 25, 25P, 32, 65 i 66.“; 2) „Stajalište: Dalmatinska“, a za sve to imaš 200 m koje se pređu u vrlo kratkom vremenskom periodu, a imaš važne informacije o presedanjima jer ne staju iste linije na Dalmatinskoj i na Vukovom spomeniku.
Sistem je zbog toga noćna mora za korišćenje, posebno kada su u pitanju posetioci (iz unutrašnjosti ili strani turisti). Ali to ne znači da mora da ide u sitna crevca baš na svakom stajalištu. Recimo da je u CAF tramvajima elegantno izbegnuta konfuzija predugim nabrajanjem prosto sažetom, grubljom formom. Dovoljno da kaže da je presedanje za Rakovicu, a ti ako ideš u tom pravcu posle gledaj kad izađeš.

Evo i BG voz ima više vremena između Prokopa i Karađorđevog parka od autobusa sa stajalištima na 200m pa ne mora nabrajati sve. Umesto toga može samo ovako: Sledeće stajalište: Karađorđev park. Pažnja! Poslednja vrata se ne otvaraju. Molimo koristite ostala vrata. Presedanje za: Savski trg M1, Zemun, Vojislava Ilića M3, Mirijevo. Za Banjicu (tramvaje izdvojiti, ali ne pominjati).

Poslednje se odnosi na tramvaj, a sve ostalo na planiranu M2 i to počev od važnijeg toka ka Zemunu uz prvo pominjanje bližeg presedanja na M1, pa isto ka Mirijevu. Kada izađeš na peron čekaju te putokazi do toplih veza ili izlaza tipa ↑ M1 Savski trg, Zemun ↑ (nadovezano na informaciju sa ozvučenja), ↑ 9, 10, 14 Banjica ↑. Tek kada se dovučeš do stajališta dobijaš opširnije informacije i to ne na displejima (gde bi trebalo samo da budu označene linije sa narednim polascima, a na tabli iznad tarifna zona, naziv i broj stajališta). Taj info stub bi mogao biti postavljen na manje prometnom mestu kako bi posetioci mogli da traže liniju putem liste destinacija (lupam Zeleni Venac 52, 53, 56, Karaburma 23, Pančevački most 23, 37) bez probijanja oko putnika jer bi trebalo da bude u nivou glave jasno i nepretrpano napisano bez šarenila. Iznad stuba bi trebalo da stoji plavi krug sa led osvetljenjem, a u njemu malo belo slovo i.

Džaba ti pregršt sitno ispisanih linija kada ne znaš ni gde redovno idu, kamoli da li su izmenjene.
 
Večeras sam se vraćao sa NBG. Čekao sam prevoz na autoputu. Dok sam čekao, na displeju stajališnog stuba su sve informacije bile ispisane ćirilicom, doj je 860I bilo ispisano latinicom. Da li je još neko primetio nešto slično?

20231213_191357.jpg
 
Večeras sam se vraćao sa NBG. Čekao sam prevoz na autoputu. Dok sam čekao, na displeju stajališnog stuba su sve informacije bile ispisane ćirilicom, doj je 860I bilo ispisano latinicom. Da li je još neko primetio nešto slično?

Pogledajte prilog 183777

Tako je i u aplikaciji, pominjao sam ranije. Npr. na onom spisku gde su sve linije piše 25П, a ispod gde su autobusi koji dolaze je 25P.

Juče sam na Birčaninovoj čekao 39 i gledam pojavljuje li se 39 na displeju, odjednom se pojavljuju neki četvorocifreni brojevi linija, brzo se vratilo na standardne dvocifrene ali am uspeo da uhvatim ovo. "Линија 1093..."

Elem, pojavi se 39 4min 0st. Staje autobus, vozač popunjava papire tamo itd. E sad nisam ispratio red vožnje, da li je taj polazak na displeju ustvari polazak po redu vožnje ili softver na neki drugi način računa preostalo vreme do polaska jer je autobus krenuo 2 minuta ranije od predviđenog.
AC908C12-4CAE-458C-AF99-DC9FBFA70B45.jpeg
 
Juče sam na Birčaninovoj čekao 39 i gledam pojavljuje li se 39 na displeju, odjednom se pojavljuju neki četvorocifreni brojevi linija, brzo se vratilo na standardne dvocifrene ali am uspeo da uhvatim ovo. "Линија 1093..."
Video sam i ja juce na Omladinskom stadionu isto. Radi se o greski gde GPS uredjaj u vozilu iz nekog razloga privremeno prijavljuje koordinate 0,0 , sto ce reci da se kvasi u Atlantskom okeanu. Evo trenutnog stanja za stanicu 550.
IMG_20231214_103258.jpg
 
da li je taj polazak na displeju ustvari polazak po redu vožnje ili softver na neki drugi način računa preostalo vreme do polaska jer je autobus krenuo 2 minuta ranije od predviđenog.
JA sam gledao kod Vuka onaj bus što ide do lešća, 32, 35 šta li je ne znam. Krenuo je tačno kad je minutaža došla do 0
 
Na stajalištu Bajdina to stalno stoji i ne pokazuje linije, a buseva ima koliko hoćeš
Te table nisu lepo podešene i onda stalno prikazuju vreme :D.

Elem, pojavi se 39 4min 0st. Staje autobus, vozač popunjava papire tamo itd. E sad nisam ispratio red vožnje, da li je taj polazak na displeju ustvari polazak po redu vožnje ili softver na neki drugi način računa preostalo vreme do polaska jer je autobus krenuo 2 minuta ranije od predviđenog.
Video sam i ja juce na Omladinskom stadionu isto. Radi se o greski gde GPS uredjaj u vozilu iz nekog razloga privremeno prijavljuje koordinate 0,0 , sto ce reci da se kvasi u Atlantskom okeanu. Evo trenutnog stanja za stanicu 550.
Kao što je već i pisano u temi stajališta, a možda spomnuto i ovde. Nije u pitanju greška gps uređaja, nego fantomski autobusi koji su stalno na koordinatama 0,0 i odbrojavaju red vožnje na okretnicama. Ovo je uvedeno da info table na okretnicama ne bi bile bez polazaka jer sistem inače funkcioniše tako da se busevi pojavljuju na tablama tek nakon što krenu. Što znači da bi table na okretnicama stalno zvrjile prazne.
 
Najjače su table noću.
Totalno se random pale sa onog režima sata i vremena na polaske, a ti polasci su totalno netačni i samo te zbunjuju dodatno ako si pijan / naduvan. (barem je tako bilo zadnje 2 noći.)

Mada kako je besplatan prevoz dobro i da ide ovako uopšte.
Gde ima to da te mrtvog pijanog voze kući za dž, pa to je bolje čak i od marice!🤣
 
Po mom mišljenju led ekrani nisu potrebni sa obe strane, nepotrebno bacanje novca. Jedino možda na većim stajlištima gde trotoar dozvoljava. Do duše oznake linija su potrebne sa obe strane, još sa zadnje strane da se stavi veći format koji bi bio čitljiviji i bolje dizajniran sa USSD kodom, i tipovima vozila.
 
Vrh